JustPaste.it

Program Partnerski w sklepie internetowym - jak zarabiać w Internecie

Co to jest program partnerski

System partnerski, to program dla naszych partnerów, którzy w zamian za konwersje, pochodzące z ruchu od partnerów, otrzymują prowizję, najczęściej jako procent od zamówienia.

W programie partnerskim płacimy wyłącznie od zrealizowanych zamówień, a nie za sam ruch. W systemach reklamowych płacimy za ruch skierowany na naszą stronę, w systemach partnerskich płacimy za konwersje. W modelu systemu partnerskiego nie płacimy za sam ruch, a za konwersję. Możemy uzyskać duży ruch od partnera nie ponosząc kosztów do czasu, kiedy Klient pochodzący z tego ruchu nie dokona konwersji.

Po co nam program partnerski

Program partnerski potrzebny jest po to, aby realizować dwa cele. Cel pierwszy to zwiększenie sprzedaży poprzez skierowanie ruchu na naszą stronę. Cel drugi to pozyskanie unikalnych linków zewnętrznych do naszej strony z wielu unikalnych stron internetowych.

Zwiększenie sprzedaży

Cel pierwszy realizujemy poprzez naszych parterów, którzy na swoich stronach umieszczają nasze linki lub też banery, w które klikają odwiedzający dany serwis, którzy następnie są przekierowywani do naszego sklepu, gdzie mogą dokonać zakupu.

W ten sposób możemy zwiększyć sprzedaż naszych towarów. Statystyki mówią o tym, że nawet 11% sprzedaży w sklepie może pochodzić z systemów partnerskich.

Pozyskanie linków

Drugi, nie mniej istotny cel realizowany przez programy partnerskie, to pozyskiwanie linków zwrotnych. Partner umieszczając link lub baner do naszego sklepu internetowego, jednocześnie umieszcza link zwrotny do naszej strony. A każdy link zwrotny do nas liczy się dla nas na plus w pozycjonowaniu. Jest to wartość, która bardzo często jest niedowartościowana przez właścicieli sklepów internetowych.

Aby jednak takie linki były dla nas wartościowe, kod boksa reklamowego musi zostać oparta na kodzie PHP, a nie na kodzie zawartym w JavaScript. Kod JavaScipt jest generowany po stronie klienta i jako taki nie zostanie wzięty pod uwagę przez wyszukiwarki internetowe. Natomiast jeśli kod boksu reklamowego będzie oparty na kodzie PHP i zostanie włączony do treści strony, zostanie on zindeksowany przez wyszukiwarki internetowe.

Wytyczne dla dobrego programu partnerskiego

Jaki powinien być dobry program partnerski? Jakimi cechami powinien się wyróżniać? Oto najważniejsze wytyczne do tworzenia programu partnerskiego:

  • Powinien być prosty – być jak najmniej skomplikowany dla naszego partnera, mieć jasne zasady oraz prosty sposób rozliczania
  • Mieć jak najniższy koszt wypłaty środków partnerowi – w większości programów partnerskich mamy próg minimalnej wypłaty, czyli taki stan zarobionych środków partnera, po którym następuje wypłata. Im niższy jest ten próg tym bardziej potencjalni partnerzy będą skłonni zapisać się do programu
  • Posiadać realną wartość dla partnera, to znaczy mieć maksymalnie możliwie wysoki poziom płatności za jedną konwersję. Zachęcająca marża dla partnera to na przykład 5% wartości zamówienie, gdy średnia cena towaru w sklepie to 100 PLN, niż 1 pln za jedną konwersję
  • Prosty sposób przystąpienia. Im mniej umów, które trzeba wypełnić, podpisać i odesłać – tym lepiej. Idealnie do rejestracji jeśli wystarczy formularz on-line, po wypełnieniu którego można już przystąpić do programu partnerskiego

Gdzie promować system partnerski

System partnerski możemy promować na trzy sposoby:

  • W naszym sklepie – możemy umieścić reklamę, że oferujemy system partnerski
  • Katalogi systemów partnerskich – w Internecie możemy znaleźć katalogi systemów partnerskich
  • Poprzez reklamę w Internecie, na przykład AdWords.