JustPaste.it

Dla kogo Dropshipping?

Dropshipping - to model logistyczny, gdzie sprzedawca oddaje element logistyki związany z magazynowaniem oraz wysyłką towaru do klienta końcowego, na rzecz najczęściej dostawcy.

Główne korzyści z dropshipping-u:

  • brak potrzeby zamrażanie pieniędzy
  • brak potrzeby magazynowania towaru
  • szybkość dostawy, będzie zawsze szybsza niż dostawa "just-in-time" realizowana przez sklep
  • możliwość skupienia się na innych aspektach biznesu, takich jak marketing czy promocja
  • skupienie się na generowaniu wartości dodanej dla Klienta, niż na bieżącej logistyce.

Jest to bardzo dobre rozwiązanie dla sklepów małych oraz średnich, gdzie zamówień nie ma na tyle dużo aby ponosić koszty magazynowania oraz kosztów logistyki. Choć na polskim rynku mamy i mieliśmy przykłady największych sklepów, które nigdy nie posiadały magazynu.

Jak to działa:

  • Klient składa zamówienie na stronie Sprzedawcy
  • Sprzedawca wysyła do Dostawcy zlecenie wysyłki zamówienia pod adres Klienta
  • Dostawca wysyła zamówienie do Klienta

Plusy dla Klienta:

  • szybka wysyłka towaru
  • niższa cena końcowa

Plusy dla Sklepu:

  • minimalny próg wejścia - sprzedaż można rozpocząć od razu po podpisaniu umowy z Dostawcą - rozpoczynamy z gotową logistyką
  • możemy prowadzić biznes zupełnie wirtualnie, gdyż nie jesteśmy związani fizycznie z własnym magazynem
  • brak potrzeby posiadania magazynu
  • brak obsługi logistycznej związanej z fizycznym przemieszczaniem towarów

Plusy dla Dostawcy:

  • możliwość wykorzystania tych samych zasobów do drop shippingu, co do obsługi normalnej hurtowni
  • zysk z opłaty za przesyłkę
  • możliwa większa marża na towarze
  • dzięki dużym obrocie - możliwość negocjacji ceny u przewoźników, dostawców itp.., efekt skali powinien przenieść się na Sklep, który dzięki temu też może skorzystać z niskich cen

Problemy na linii Sklep - Dostawca:

  • skomplikowane rozliczenia finansowe
  • skomplikowany proces zwrotów i wymian ( gdzie Klient ma odesłać towar?)
  • brak nadzoru nad bieżącą jakością wysyłek ( opakowanie, etc)

Problemy na linii Sklep - Klient

  • problem z aktuaną informacją na temat stanu przesyłki dla Klienta
  • problem z obsługą reklamacji i zwrotów

Czy Polski rynek dojrzał już do dropshippingu? Czy model ten będzie u nas działał? Moim zdaniem rynek dojrzał, ale dostawcy i hurtownie nie.