JustPaste.it

Pozycjonowanie oraz ruch organiczny z wyszukiwarek

Najczęstszym pytaniem, jakie zadaje sobie początkujący posiadacz bloga jest - w jaki sposób zwiększyć ruch z wyszukiwarek do mojej witryny?

Najczęstszym pytaniem, jakie zadaje sobie początkujący posiadacz bloga jest - w jaki sposób zwiększyć ruch z wyszukiwarek do mojej witryny?

 

Pytanie to wydaje się być standardowe i każdy, kto ma w sobie choć troszkę samozaparcia i cierpliwości, prędzej czy później znajdzie nie odpowiedz. Niestety, wiele osób nawet po znalezieniu w Internecie wstępnych informacji na temat zwiększania popularności strony internetowej w sieci, nie jest w stanie wykorzystać ich w taki sposób, aby przyniosły one oczekiwane rezultaty. Często jest to wynikiem braku zaangażowania i mobilizacji ze strony samych blogowiczów, choć w wielu przypadkach wynika to ze złego zastosowania odnalezionych informacji.

Każdy posiadacz nowo założonego bloga, chcący sprowadzić do niego jak największą ilość odwiedzających, powinien skoncentrować swoją uwagę na dwóch aspektach pozycjonowania.

Pierwszym z nich jest odpowiednia optymalizacja witryny oraz zamieszanych na niej treści. Pisząc o optymalizacji, mam na myśli podstawowe założenia jakie powinien spełniać każdy blog. Jednym z nich jest dobrze przemyślana struktura wewnętrznych linków strony. Aby rozpocząć budowę takiej struktury, na początek, powinien zostać wybrany jeden sposób nawigacji po blogu. Najlepszym wyborem jest drzewko kategorii umieszczone w którymś z siedebarów. W tym przypadku ze strony głównej powinna zostać usunięta chmura tagów, a także wszystkie inne widgety, które tworzą niepotrzebne linki wewnętrzne do podstron bloga. Na stronie głównej witryny powinna znajdować się jak najmniejsza ilość linków wewnętrznych. Kolejnym posunięciem w optymalizacji struktury wewnętrznego linkowania strony jest zastosowanie wtyczki Similar Posts, która pod każdym z wpisów umieści odnośnik do tematycznie podobnych postów.  Jeśli chodzi o zawartość zamieszczanych na blogu artykułów, to powinna być ona przejrzysta i unikatowa, a także bogata w słowa kluczowe. Każdy autor nie powinien zapominać o używaniu w swoich artykułach pogrubionego teksu, w którym zawarte powinny być najciekawsze słowa kluczowe, a także o używaniu nagłówków takich jak h3, h4, h5.

Oprócz kwestii poprawnej optymalizacji bloga, nie powinno zapominać się o odpowiednim podlinkowaniu strony. Tutaj każdy właściciel bloga ma ogromne pole do popisu. Na początek zachęcam wszystkich do napisania kilku artykułów i zamieszczeniu ich na łamach katalogów presell page takich jak eioba.pl. Dzięki zamieszczonemu we wpisie linkowi tekstowemu strony internetowe, na które owe linki wskazują, zyskają coraz to większą popularność wśród wyszukiwarek internetowych, a dzięki temu zaczną awansować w wynikach wyszukiwania, co z kolei przełoży się na zwiększeni ruchu organicznego do witryny. Dorym sposobem na przyciągnięcie uwagi nowych czytelników jest używanie popularnych serwisów internetowych, takich jak Facebook bądź Twitter, za pomocą których można dodatkowo wypromować naszego bloga oraz zawarte na nim artykuły. Nie można też zapominać o udzielaniu się na innych, tematycznie związanych z naszym blokiem, stronach i forach internetowych, które często pozwalają nam na zamieszczenie komentarzy bądź informacji w stopce zawierających linki zwrotne do naszego bloga.

Przy odpowiednim zastosowaniu każda z metod opisanych w tym artykule pozwoli na znaczne zwiększenie popularności blogów, stron internetowych wśród wyszukiwarek internetowych.

Te oraz więcej informacji na temat pozycjonowania i optymalizacji blogów i stron internetowych znaleźć można na blogu Marketing Sieciowy.

Licencja: Creative Commons - bez utworów zależnych