Login lub e-mail Hasło   

Metody na podreperowanie domowego budżetu - czyli, jak sobie dorobić?

Pieniądze potrzebne są zawsze, ale jak wiadomo, w dobie ogólnoświatowego kryzysu, szczególnie o pieniądze ciężko. Więc co robić, aby je zdobyć?
Wyświetlenia: 1.811 Zamieszczono 12/09/2010

Metod może być wiele, jednak najpierw powinniśmy zadać sobie pytanie, co potrafimy, jakie mamy możliwości i jakiej grupie odbiorców jesteśmy je w stanie zaoferować?

 

 

Punkt 1.

 

 

Umiejętności

 

 

Spróbujmy stworzyć listę rzeczy, które umiemy robić i€“ w których jesteśmy dobrzy.

 

 

Przykładowo, moja lista będzie wyglądała tak:

  1. Umiejętności graficzne (Gimp, Inkscape)

  2. Umiejętność obsługi komputera (sys. Windows i Linux), certyfikat ECDL

  3. Znajomość języka angielskiego na poziomie średnio – zaawansowanym

  4. Umiejętność gotowania i pieczenia

  5. Umiejętność szycia i szydełkowania

  6. Umiejętności manualne (tworzenie biżuterii artystycznej, decoupage, filcowanie)

  7. Umiejętne podejście do dzieci, fach baloniarza

 

Przykładowo, lista mężczyzny może wyglądać tak:

  1. Umiejętność składania komputera i jego konfiguracji

  2. Umiejętność naprawy sprzętów RTV i AGD

  3. Umiejętność majsterkowania (malowanie ścian i okien, różnego rodzaju naprawy czy nowe rozwiązania)

  4. Dobra znajomość nauk ścisłych (matematyka, fizyka)

  5. Umiejętność rzeźbienia w drewnie

  6. Umiejętność tworzenia stron WWW

  7. Znajomość języka niemieckiego

 

Co zrobić z taką listą?

 

Kiedy już sporządzimy taką listę, warto zastanowić się, w jaki sposób nasze umiejętności mogłyby zainteresować innych? W związku z naszymi umiejętnościami, jakie usługi możemy zaproponować innym, w celu zarobienia pieniędzy?

 

Umiejętność Zastosowanie

Umiejętności graficzne

Realizacja zleceń graficznych

Udzielanie lekcji grafiki

Umiejętność obsługi komputera

Udzielanie lekcji z obsługi komputera

Przygotowanie profesjonalnych dokumentów tekstowych

Znajomość języka angielskiego

Udzielanie korepetycji

Umiejętność pieczenia

Pieczenie tortów i cist na zamówienie

Umiejętności manualne

Udzielanie lekcji decoupage

Sprzedaż przedmiotów decoupage

Udzielanie lekcji tworzenia biżuterii artystycznej

Sprzedaż biżuterii artystycznej

Udzielanie lekcji filcowania

Sprzedaż przedmiotów filcowanych

Umiejętność szycia, szydełkowania

Drobne przeróbki i naprawy

Wytwarzanie i sprzedaż przedmiotów ozdobnych

Udzielanie lekcji szycia, szydełkowania

Szycie na zamówienie

Umiejętne podejście do dzieci, umiejętności baloniarza :-)

Opieka nad dziećmi

Rozwijanie u dzieci umiejętności manualnych

Udzielanie lekcji tworzenia zwierzątek z balonów

Praca na przyjęciach i animacjach dla dzieci

 

Przykładowa lista mężczyzny

Umiejętność składania komputera i jego odpowiedniej konfiguracji

Drobne usługi informatyczne

Umiejętność naprawy sprzętów RTV i AGD

Naprawa sprzętów domowych

Umiejętność majsterkowania

Malowanie ścian i okien

Prace jako „złota rączka”

Dobra znajomość nauk ścisłych

Udzielanie korepetycji

Umiejętność rzeźbienia w drewnie

Sprzedaż wykonanych przedmiotów

Udzielanie lekcji rzeźbienia

Umiejętność tworzenia stron www

Udzielanie lekcji z podstaw tworzenia stron www

Tworzenie stron www na zlecenie

Znajomość języka niemieckiego

Tłumaczenie tekstów i stron www

 

Udzielanie lekcji i korepetycji

 

 

Tabela gotowa. Lecz co z nią teraz zrobić? Powinniśmy teraz spróbować „sprzedać” nasze umiejętności i możliwości innym.

 

2. Grupa Odbiorców

 

Potencjalnym odbiorcą naszej oferty / usługi jest praktycznie każdy – przedsiębiorca zainteresowany daną formą reklamy, młodzi ludzie chcący się nauczyć obsługi programów graficznych, czy kobiety chcące samodzielnie tworzyć biżuterię lub przedmioty decoupage, a wreszcie ludzie starsi, chcący nauczyć się szybkiej i sprawnej obsługi komputera.

 

3. Możliwości

     

Możliwości – czyli jak to, na co na co dzień nie zwracamy uwagi, może nam przynieść zyski?

 

Reklama i powierzchnie reklamowe

Jak wiadomo, reklama to potężna dziedzina, dająca olbrzymie możliwości. Dlaczego nie spróbować tego wykorzystać również do podreperowania naszego budżetu?

Reklamy na samochodach

 

Reklamy na samochodach zawsze cieszyły się dużą popularnością – i niekoniecznie musi być to obklejenie całego samochodu, ale może choć paska znajdującego się przy tablicy rejestracyjnej?

 

Reklama na płocie, domu

 

Może powierzchnia, którą posiadasz na płocie lub domu zainteresuje właściciela danej firmy, chcącej zareklamować swój produkt, usługę?

 

Jednak pamiętajmy o tym, że aby znaleźć reklamodawcę, najpierw musimy dać się odnaleźć.

 

I tutaj nasuwa się pytanie – w jaki sposób rozreklamować usługi przez nas świadczone?

 

Dobrym rozwiązaniem są ogłoszenia. Oto lista najpopularniejszych serwisów ogłoszeniowych :

 

 

Wykorzystaj szansę – Spróbuj !

 

Inną sprawą są późniejsze rozliczenia z urzędami, ale to już temat na osobny artykuł. :-)  


Chcesz pokazać jakiś tekst znajomym? Po prostu wklej go
i przekaż im otrzymany link.
justpaste.it

Podobne artykuły


59
komentarze: 26 | wyświetlenia: 10943
29
komentarze: 15 | wyświetlenia: 1957
45
komentarze: 20 | wyświetlenia: 4039
29
komentarze: 29 | wyświetlenia: 2321
23
komentarze: 10 | wyświetlenia: 3296
50
komentarze: 21 | wyświetlenia: 13048
22
komentarze: 8 | wyświetlenia: 1107
21
komentarze: 13 | wyświetlenia: 912
20
komentarze: 13 | wyświetlenia: 66067
18
komentarze: 6 | wyświetlenia: 1546
17
komentarze: 11 | wyświetlenia: 6481
17
komentarze: 1 | wyświetlenia: 10470
16
komentarze: 5 | wyświetlenia: 4947
36
komentarze: 13 | wyświetlenia: 4397
 
Autor
Artykuł



  Tomasz Het  (www),  12/09/2010

Pomysłów może być wiele ale czy wypalą to już inna sprawa

Jestem zdania, że najlepiej być dobrym w jednym zawodzie. A najlepiej jest, gdy go się jeszcze lubi :). Artykuł nawet niezły, pokazuje, jak dostrzec drzemiący w nas potencjał.



Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2014 grupa EIOBA. Wrocław, Polska