JustPaste.it

Domowe kupowianie

Nowe trendy w sprzedaży

Nowe trendy w sprzedaży

 

Pierwsze dziesięciolecie XXI wieku przyniosło znaczne zmiany w dotychczasowych relacjach kształtujących się pomiędzy sprzedawcą a klientem. Zwiększenie tempa życia, ciągły brak czasu oraz nowe technologie doprowadziły do wytworzenia sytuacji, kiedy bardzo wiele decyzji możemy podjąć w zaciszu domowym, a nie w tłocznych i hałaśliwych sklepach oraz centrach handlowych. Większość z nas chętnie z tego korzysta z takich przywilejów, dzięki czemu w ostatnich latach mogliśmy zaobserwować ekspansję sprzedaży internetowej oraz powrót do łask drukowanych katalogów. Nie bez powodów, gdyż oba sposoby sprzedaży są korzystne zarówno dla sprzedawcy jak i dla klienta.

Sklep posiadający wszystkie produkty dostępne od ręki wydaje się marzeniem. Oferta internetowa bądź katalogowa pozwala na niezwykle szeroką możliwość prezentowania wprost nieograniczonej ilości produktów. Dzięki szybkości obecnych łącz oraz dostępności do komputerów nawet ich obszerność nie stanowi żadnego problemu, a najnowsze techniki druku pozwalają na niezwykle wierne odwzorowanie zarówno fotografowanych przedmiotów jak i samych kolorów.

Zakupy na odległość stają się coraz popularniejsze nie tylko z powodu oszczędności czasu. Spore znaczenie ma również miejsce zamieszkania. Mieszkańcy dużych miast mają znacznie większe możliwości wyboru. Większa ilość lepiej zatowarowanych sklepów jest sporym atutem. Inaczej jednak sprawa wygląda w przypadku mniejszych miejscowości. Tam ilość towaru jest zazwyczaj mniejsza, wiele produktów trzeba specjalnie sprowadzać, a wszystko to niepotrzebnie wydłuża proces całych zakupów. Ważne są również godziny otwarcia sklepów. W przypadku zakupów internetowych lub posiłkując się drukowanym katalogiem możemy „zasiąść” do robienia zakupów w dowolnym momencie. A wszystko można umilić filiżanką aromatycznej kawy. Możliwość podjęcia decyzji w domu również dodaje komfortu takim zakupom. O ile łatwiej zdecydować się w zaciszu domowym bez uciążliwego wzroku sprzedawców, innych klientów oraz męża lub żony, którzy w takich sytuacjach zazwyczaj bardzo się spieszą. A pośpiech, jak wiadomo, jest najgorszym możliwym doradcą. Kupowanie „na odległość” wcale nie oznacza braku możliwości zadawania pytań. Firma Wisan, znany producent firanek, w swoim katalogu produktowym podaje numer infolinii pod który możemy zadzwonić w razie jakichkolwiek wątpliwości.

Należy również wspomnieć o najistotniejszym elemencie, który ma zasadniczy wpływ na wybór takiej formy zakupów. Cena. W wypadku takich zakupów jest ona najczęściej znacznie mniejsza niż w zwyczajnych sklepach. Spowodowane jest to brakiem zbędnych pośredników. Towar zazwyczaj kupujemy od samego producenta, co znacznie obniża nasze koszty. Odpada przede wszystkim marża sklepowa, która często potrafi stanowić nawet połowę ceny.

Bardzo często pojawiają się jednak zarzuty skierowane przeciwko takim formom sprzedaży. Jest ich kilka, a główny nacisk jest położony na dwa elementy: czas dostawy, możliwość oszustwa oraz trudności w reklamacji. Nie sposób, by po złożeniu zamówienia natychmiast otrzymać towar. Firmy zajmujące się sprzedażą wysyłkową przykładają do tej kwestii szczególną wagę. Specjalne oddziały zajmujące się logistyką połączone z rozwiniętym rynkiem usług kurierskich lub pocztowych sprawia, że zamówiony towar otrzymujemy bardzo szybko. Drugi zarzut również można bez problemu odeprzeć. Wystarczy robić zakupy w sprawdzonych sklepach, gdzie oprócz pewności możemy przeczytać również opinie innych klientów na temat danego sprzedawcy. A możliwość reklamacji? Pamiętajmy, że zamówienia robione przez internet oraz za pomocą katalogów są normalnymi zakupami, a klient, jeśli wyraźnie nie zaznaczono inaczej, ma możliwość reklamowania zakupionego towaru. Robienie zakupów w sklepach pokroju Wisan nie niesie ze sobą żadnych niebezpieczeństw. Ciągły kontakt, możliwość zasięgnięcia informacji telefonicznej oraz równie ważna możliwość reklamacji to w dzisiejszych czasach standard, który osobie kupującej po prostu się należy. I należy się on zawsze, nie tylko w momencie gdy chcemy kupić firanki.