Login lub e-mail Hasło   

Słów kilka o….badaniach marketingowych.

Badania marketingowe to przede wszystkim zbieranie i przetwarzanie informacji o rynku, a najważniejszą zaletą badań marketingowych jest to, że...
Wyświetlenia: 751 Zamieszczono 11/10/2010
Zgłoszony przez 2 użytkowników jako spam

Badania marketingowe to przede wszystkim zbieranie i przetwarzanie informacji o rynku, a najważniejszą zaletą badań marketingowych jest to, że umożliwiają one zmniejszenie ryzyka podjęcia błędnych decyzji oraz pomagają w identyfikacji potrzeb konsumentów.

Pierwszym etapem badań marketingowych jest określenie celu i przedmiotu badań. Należy tu dokładnie określić problem, środki techniczne, które będą potrzebne do przeprowadzenia badań oraz należy przygotować pracowników. Przedmiotem badań marketingowych są badania sprzedaży, produktu, branży czy badania dotyczące reklamy.

Następnie potrzebne jest opracowanie planu badawczego, który wymaga m.in. określenia źródeł danych, zarówno pierwotnych jak i wtórnych, określenie narzędzi badań w postaci kwestionariusza oraz określenia sposobów prowadzenia badań.    

Trzecim etapem badań marketingowych jest zebranie i przetwarzanie informacji za pomocą komputera.    

Kolejną częścią jest analiza i kontrola zebranych informacji, szczególnie pod względem ich wiarygodności.

Ostatnią częścią jest prezentacja wyników polegająca na opracowaniu w sposób uporządkowany wyników badań, a także zebranie wniosków z zebranego materiału, które są podstawą do podejmowania decyzji marketingowych.


Daniela Kaczmarek

Marketing mBrokers.pl

Podobne artykuły


17
komentarze: 113 | wyświetlenia: 1600
14
komentarze: 8 | wyświetlenia: 667
13
komentarze: 25 | wyświetlenia: 1161
12
komentarze: 1 | wyświetlenia: 770
11
komentarze: 4 | wyświetlenia: 655
11
komentarze: 0 | wyświetlenia: 1027
11
komentarze: 298 | wyświetlenia: 735
10
komentarze: 3 | wyświetlenia: 394
10
komentarze: 1 | wyświetlenia: 453
10
komentarze: 3 | wyświetlenia: 351
10
komentarze: 143 | wyświetlenia: 626
10
komentarze: 1 | wyświetlenia: 471
10
komentarze: 0 | wyświetlenia: 521
10
komentarze: 2 | wyświetlenia: 521
10
komentarze: 2 | wyświetlenia: 964
 
Autor
Artykuł

Powiązane tematy






Brak wiadomości


Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska