JustPaste.it

Przesłanie Talmudu – autentyczne teksty

W związku z ostatnią wypowiedzią pewnego rabina, dotyczącą usługiwania gojów wobec żydów, postanowiłem przedstawić wam krótkie cytaty prosto z Talmudu...

W związku z ostatnią wypowiedzią pewnego rabina, dotyczącą usługiwania gojów wobec żydów, postanowiłem przedstawić wam krótkie cytaty prosto z Talmudu...

 

Przesłanie Talmudu – autentyczne teksty

W związku z ostatnią wypowiedzią pewnego rabina, dotyczącą usługiwania gojów wobec żydów, postanowiłem przedstawić wam krótkie cytaty prosto z Talmudu, które zostały opublikowane w 1892 r., a wcześniej przetłumaczone przez litewskiego księdza I.B. Pranaitisa, profesora teologii i j. hebrajskiego. Przypis do tekstów na samym dole. Gdyby ktoś chciał przetłumaczoną wersję po łacinie lub skan oryginału, to proszę napisać maila. I jeszcze informacja zanim zaczniecie czytać; poniższe zdania i ew. konkluzje odnoszą się w przeważającej ilości wypadków do Żydów ortodoksyjnych, co ma w tej kwesti duże znaczenie.

Majmonides, „Hikhoth Akum” (X, 1):

„Nie zezwala się na litowanie się nad nimi, bowiem jest napisane: „Nie będziesz miał nad nimi litości” (Pwt., VII, 2). Przeto jeśli ktoś widzi akuma (bałwochwalcę), któremu grozi niebezpieczeństwo, lub który tonie, niech nie spieszy mu na ratunek. Jeśli widzi go w obliczu groźby śmierci, niechaj nie wydziera go [z paszczy] śmierci. Jednak nie jest czymś sprawiedliwym własnoręcznie zabicie go, wrzucenie go do studni lub postąpienie z nim w inny sposób – chyba, że prowadzi z nami wojnę”.

Powyższe zdania odnoszą się oczywiście do gojów, czyli wszystkich nie-Żydów. Nasuwa się nam przeto wniosek, że goje zostają maksymalnie zezwierzęceni, sprowadzeni do roli niepotrzebnych insektów, których nie należy własnoręcznie się pozbywać, gdyż byłoby to zbyt upokarzające i poniżające dla ortodoksyjnego Żyda.

Mała dygresja: Każdy kto pracował w USA u Żyda spotkał się zapewne nieraz z ich nietypowym zachowaniem w dni, „w których nie wolno im nic robić”. I zapewne takie osoby dobrze pamiętają, że w takie dni żaden Żyd nie zaparzy sobie własnoręcznie herbaty, gdyż byłoby to
„pracą”, którą nie powinien się zajmować. Stąd też wysługiwanie się gojami i traktowanie ich jako niewolników, o czym sami Żydzi ortodoksyjni otwarcie mówią.

Kolejny krótki cytat.

Sefer Or Israel (177b) – Lalkut Simoni 245 c, 772 – Bamidbar rabba 229 c:

“Odbierz życie klifothom (=chrześcijanom) I zabij ich; będzie to miłe w oczach Najwyższego – jak ktoś, kto składa ofiarę z kadzidła”.

Analiza jak najbardziej zbędna, jednak w możemy po przeczytaniu uznać, że chrześcijanim = przedmiot nadający się na ofiarę.

Ostatni cytat.

Abhodah zarah (26b, Tosefoth):

"Nawet najlepszy z gojów (niewiernych, bydląt, zwierząt) powinien zostać zabity”.

Wyczuwamy więc nieustający rasizm i, jak się za chwilę okaże, lęk przed fizycznym kontaktem z niewiernymi, ale czy są one rzeczywiście wolą jakiegokolwiek boga?

"Jeszcze jeden lęk - przed nieczystością - odgrodził Żydów od świata i pogłębił ich izolację. Faryzeusze mieli na ten temat nieczystości bardzo sprecyzowany, kategoryczny pogląd. Według nich zakazy i nakazy Biblii były niewystarczające, aby ustrzec człowieka przed grzechem. Ponieważ nawet dotknięcie [przez goja] czyniło naczynia ofiarne nieczystymi, nabrali oni przekonania, że wszelki kontakt z cudzoziemcami czyni ich samych nieczystymi. Z tego lęku zrodziły się niezliczone przepisy regulujące czynności życia codziennego; dotyczyły one ubiorów, mieszkania, jedzenia; wszystkie zostały opracowane po to, by ustrzec Żydów przed nieczystością i świętokradztwem. Tyle, że znów: wszystkie [zasady] dawały się zastosować w niepodległym państwie albo mieście; natomiast przestrzeganie ich na obczyźnie było praktycznie niemożliwe, gdyż dla chcących je stosować Żydów oznaczałoby konieczność ucieczki przed społecznością nie-Żydów, a więc życie w izolacji [...]".

Odpuszczam w tym miejscu dogłębną analizę tematu, gdyż nie taki był mój zamiar. Chciałem jedynie przedstawić autentyczne teksty oraz końcowy dłuższy tekst wyjaśniający zachowanie Żydów, szczególnie ortodoksyjnych. Wyciąganie dalszych wniosków i być może podbicie tematu pozostawiam czytelnikowi.

autor: fender73@gmail.com


Źródło: Epiphanius, Ukryta strona dziejów (…), Wydawnictwo Antyk – Marcin Dybowski 2008, s. 418, 420-421.