Login lub e-mail Hasło   

Przyjmijmy, że Jezus nie był Bogiem...

Przyjmijmy, że Jezus nie był Bogiem...Przyjmijmy, że był zwykłym szarlatanem udającym Boga...
Wyświetlenia: 5.065 Zamieszczono 07/12/2010

Przyjmijmy, że dwunastu mężczyzn daje się nabrać
    zostawiając wszystko, aby wędrować z nim po drogach Izraela

 

…Łazarz w zmowie z siostrami wchodzi do grobu na trzy dni, zabierając z sobą zgniłe jedzenie

nikt nie rozróżnia zapachu, wszyscy dają się nabrać

 

...wielkie stado świń popada w depresję i popełnia zbiorowe samobójstwo

nikt nie diagnozuje choroby, wszyscy dają się nabrać

 

…Jezus wylewa truciznę na drzewo figowe, aby uschło

nikt nie zauważa dziwnych plam, wszyscy dają się nabrać

 

...trafnie przewiduje pogodę, w odpowiedniej chwili wołając: „Ucisz się!”

nikt nie zauważa zmian atmosferycznych, wszyscy dają się nabrać

 

...przekupuje młodzieńca z Nain, żeby udawał martwego i matkę, żeby płakała

nikt nie dotyka zwłok, wszyscy dają się nabrać

 

...wkłada monetę w pyszczek ryby, zaczepia ją na haczyk i zanurza w wodzie, podając Piotrowi wędkę

Piotr myśli, że złowił rybę, wszyscy dają się nabrać

 

...w tajemnicy przed uczniami sprowadza na odludzie jedzenie dla pięciu tysięcy mężczyzn

nikt nie nie zauważa sterty jedzenia za jego plecami, wszyscy dają się nabrać

 

...w Kanie Galilejskiej farbuje wodę czerwonym barwnikiem

nikt nie jest na tyle trzeźwy, by rozróżnić smak, wszyscy dają się nabrać

 

...przekupuje mężczyznę, żeby udając ślepego od urodzenia dał się „uzdrowić”

nikt nie zauważa, że jeszcze wczoraj strzelał z łuku, nawet rodzice dają się nabrać

 

...przekupuje Bartymeusza, żeby grając ślepego przedzierał się do niego przez tłum

nikt nie zauważa, że co chwilę zerka na boki, wszyscy dają się nabrać

 

...przekupuje rzymskiego dowódcę, aby przy świadkach poprosił o uzdrowienie córki

nikt nie zauważa, że dowódca nie ma córki, wszyscy dają się nabrać

 

...werbuje czterech ludzi ze wsi, aby rozebrali dach i spuścili „sparaliżowanego” kolegę

nikt nie rozpoznaje sąsiadów, wszyscy dają się nabrać

 

...zakłada wysokie na 40 m szczudła i przechadza się po Morzu Galilejskim

nikt nie zauważa, gdy zdejmuje je wchodząc do łodzi, wszyscy dają się nabrać

 

...przewidując, w którym miejscu Piotr wyjdzie z łodzi, w tajemnicy usypuje tam górkę

Piotr myśli, że chodzi po wodzie, wszyscy dają się nabrać

 

...namawia córkę Jaira, by poudawała martwą, a rodziców, by wzięli udział w przedstawieniu

nikt nie zauważa, że wstrzymuje oddech, wszyscy dają się nabrać

 

...przekupuje ojca zdrowego chłopaka, by nakazał mu udawać wariata i rzucać się w ogień

nikt nie nabiera podejrzeń, wszyscy dają się nabrać

 

...przekupuje prześladowców, aby ten, kogo uderzy Piotr, szybko wysmarował ucho na czerwono

nikt nie patrzy z bliska na ranę, wszyscy dają się nabrać

 

...wmawia wszystkim dookoła siebie, że jest bajecznie bogaty i zapłaci za każde oszustwo

wiedząc, że jest synem cieśli, nikt nie nabiera podejrzeń, wszyscy dają się nabrać

 

...gdy okazuje się, że nie ma nawet jednej monety na zapłatę państwowego podatku

nikt nie mści się publicznie, wszyscy dają się nabrać

 

...umierając, prosi by wykradli jego ciało, a wtedy zmartwychwstanie

nikt się nie przyznaje, wybierając areny i więzienia, wszyscy dają się nabrać

 

Przyjmijmy, że Jezus nie był Bogiem...

Przyjmijmy, że był zwykłym szarlatanem udającym Boga...

 

 

Przyjacielu...

Trzeba być Bogiem, żeby tak dobrze zagrać Boga.

Podobne artykuły


132
komentarze: 65 | wyświetlenia: 44501
77
komentarze: 112 | wyświetlenia: 37614
113
komentarze: 226 | wyświetlenia: 35452
26
komentarze: 39 | wyświetlenia: 10809
72
komentarze: 75 | wyświetlenia: 27368
19
komentarze: 17 | wyświetlenia: 2926
12
komentarze: 5 | wyświetlenia: 4039
58
komentarze: 37 | wyświetlenia: 11861
56
komentarze: 83 | wyświetlenia: 11509
52
komentarze: 21 | wyświetlenia: 16853
14
komentarze: 6 | wyświetlenia: 2502
20
komentarze: 45 | wyświetlenia: 3154
41
komentarze: 32 | wyświetlenia: 7206
35
komentarze: 17 | wyświetlenia: 19556
 
Autor
Artykuł
Dodatkowe informacje

Powiązane tematy





  swistak  (www),  07/12/2010

Ja też przyjmuję, ze jesteś normalny !

Dobre założenie.

  ykes,  07/12/2010

Przyjmijmy, że nowy testament powstał w oparciu o przekazy ustne...

... nikt nie dostrzega wątpliwości tego dzieła, wszyscy dają się nabrać.

Tak czy inaczej podoba mi się konstrukcja tekstu, gratuluję pomysłu.

Dzięki. Po pierwsze: ewangelie zostały spisane przez naocznych świadków wydarzeń. Choćby autor Ewangelii Jana pisze: "A to właśnie jest uczeń, który składa świadectwo o tych rzeczach i to napisał; a wiemy, że świadectwo jego jest prawdziwe" (21:24). Apostoł Piotr wielokrotnie podkreśla zarówno w Dziejach Apostolskich jak i w swoich listach, że był naocznym świadkiem wydarzeń. (np. Dz. Ap. 2:23, 3: ...  wyświetl więcej

Bartoszu, może bardziej sprecyzuj - w czym widzisz tę wyjątkowość Chrystusa, i dlaczego nie powinna być przedmiotem dywagacji, mimo, że tej wyjątkowości nie potwierdza ŻADNE niechrześcijańskie źródło historyczne.

Gdyby, np. Apoloniusz z Tiany miał swojego "Pawła z Tarsu", to prawdopodobnie jego uważano by teraz za syna bożego. Ale nie miał i pewnie dlatego nikt nie dał się nabrać!

Po pierwsze: nie rozumiem spekulacji przypisujących autorstwo chrześcijaństwa, w tym doktryny boskości Jezusa, Pawłowi z Tarsu. Paweł nawrócił się na chrześcijaństwo już w okresie prześladowań Kościoła. Sam Jezus wielokrotnie nazywał siebie Bogiem. Czynili to również pierwsi uczniowie. Pierwsze kazania, wygłoszone przez Piotra, zawiera wiele niepodważalnych odniesień uzasadniających przypuszczeni ...  wyświetl więcej

>> Po pierwsze: nie rozumiem spekulacji przypisujących autorstwo chrześcijaństwa, w tym doktryny boskości Jezusa, Pawłowi z Tarsu. Paweł nawrócił się na chrześcijaństwo już w okresie prześladowań Kościoła.
Sam Jezus wielokrotnie nazywał siebie Bogiem. <<

A ja nie rozumiem o jakich spekulacjach piszesz!
Możesz wskazać fragment w którym przypisuję Pawłowi autorstwo

...  wyświetl więcej

"Kiedy i gdzie Jezus nazywał siebie Bogiem?"

- Mat. 4:6-7 I rzekł mu: Jeżeli jesteś Synem Bożym, rzuć się w dół, napisano bowiem: Aniołom swoim przykaże o tobie, abyś nie zranił o kamień nogi swojej. 7. Jezus mu rzekł: Napisane jest również: Nie będziesz kusił Pana, Boga swego.
- Jan. 5:18 Dlatego też Żydzi tym usilniej starali się o to, aby go zabić, bo nie tylko łamał sabat, lecz

...  wyświetl więcej

Długo to trwało, gdyż ostatnio nie jestem panem swojego czasu. Mimo to udało mi się przygotować "co nieco".

Marek 6:3-4, w którym powątpiewający w Jezusa współmieszkańcy Nazaret określają go jako „syna Marii".

(3) Czy nie jest to cieśla, syn Maryi, a brat Jakuba, Józefa, Judy i Szymona? Czyż nie żyją tu u nas także Jego siostry? I powątpiewali o Nim.

"Wydarzyło się z rabine

...  wyświetl więcej

Z tego co ja słyszałam,to w tej kwestii nie ma wątpliwość, Jezus nie był Bogiem.

Jedyne pytanie jakie możemy sobie ewentualnie zadać, to czy był jego synem.

Całe nauczanie Biblii wskazuje, iż Jezus był jednocześnie Bożym Synem i Bogiem. Bóg to Ojciec i Syn połączeni z sobą od zawsze na zawsze doskonale czystą i pełną doskonałej miłości relacją. Ojciec, objawiając Syna, pokazał światu: "Popatrzcie, jestem właśnie taki". Setki filozofii, chwiejnych jak malutkie drzewka w okresie huraganu, starało się dociec istoty Boga. A oto Bóg posyła Syna, swój dosko ...  wyświetl więcej

  Hamilton,  08/12/2010

Nie można wykluczyć, że jest legendą, na którą wszyscy dają się nabrać

Można wykluczyć :) Po pierwsze: jest postacią historyczną. Po drugie: wskaż mi racjonalny motyw postępowania uczniów, idących na cały świat i głoszących zmartwychwstanie Jezusa. Zbiorowe szaleństwo? Opętanie? Dlaczego dobrowolnie oddali swoje życie? Po trzecie: legenda nie oddziałowuje w taki sposób na miliardy ludzi na wszystkich szerokościach geograficznych i we wszystkich okresach czasu. Wielu, ...  wyświetl więcej

Chyba wiem, o Kim mówisz. Ale wiedzieć to może tylko ten, kto osobiście się z Nim zetknął.
Pozdrawiam:-)

  w84u6  (www),  08/12/2010

"Można wykluczyć :) Po pierwsze: jest postacią historyczną."
nie jest postacią historyczną. Nikt, żaden historyk owego okresu nie wspomina o tej osobie.
"Po drugie: wskaż mi racjonalny motyw postępowania uczniów, idących na cały świat i głoszących zmartwychwstanie Jezusa. (...)" itd. wskaż równie racjonalny powód, dla którego nikt, pies z kulawą nogą, żaden historyk, czy inny dziejop ...  wyświetl więcej

"Atoli ani pod wpływem zabiegów ludzkich, ani darowizn cesarskich i ofiar błagalnych na rzecz bogów nie ustępowała pogłoska i nadal się wierzy, że pożar był nakazany. Aby ją więc usunąć Neron nakazał dotknąć winowajców najbardziej wyszukanymi kaźniami, tych których znienawidzona za ich sromoty, a których nazywano gminami chrześcijańskimi. Początek tej nazwie dał Chrystu, który za panowania Tyberiu ...  wyświetl więcej

  Hamilton,  09/12/2010

{..} Po pierwsze: jest postacią historyczną. Po drugie: wskaż mi racjonalny motyw postępowania uczniów, idących na cały świat i głoszących zmartwychwstanie Jezusa. Zbiorowe szaleństwo? Opętanie? Dlaczego dobrowolnie oddali swoje życie? Po trzecie: legenda nie oddziałowuje w taki sposób na miliardy ludzi na wszystkich szerokościach geograficznych i we wszystkich okresach czasu. Wielu, naprawdę wiel ...  wyświetl więcej

Zgadzam się z Tobą, Hamiltonie, bez cienia zawahania. Argumenty, które użyłem miały za zadanie uzasadnić wyjątkowość Jezusa, nie prawdziwość chrześcijaństwa jako światopoglądu. Piszesz, iż religie przetrwały, gdyż doprowadzono do perfekcji metody indoktrynacji i nacisku. Zgadzam się. Jednak zakładam, że odnosi się to do wszystkich fałszywych nurtów religijnych. Jako chrześcijanin wierzę, iż zdrowe ...  wyświetl więcej

  w84u6  (www),  09/12/2010

Tacyt, Publius (Caius) Cornelius Tacitus (ok. 55 - ok. 120) , Lukian z Samosaty (właściwie: Lukianos, łac. Lucianus, ok. 120 do ok. 190), Swetoniusz, Caius Suetonius Tranquillus (ok. 70 - ok. 160), Juliusz Afrykańczyk (ur. w Jerozolimie, zm. po 240 r. Pliniusz Młodszy (oryg. Gaius Plinius Caecilius Secundus; 62–113), Babiloński Talmud (Sanhedryn 43a, kompilacja z 70-200 n. e.) itd. żaden z nich ni ...  wyświetl więcej

Jesteś wielki!!!!

Cieszę się, że wyszczególniłeś i uogólniłeś świadectwa, o których pisałem;) Piszesz jednak, że żaden z autorów nie był świadkiem wydarzeń. Czy gdziekolwiek stwierdziłem, że byli? Taka ilość świadectw dowodzi jedynie historyczności Jezusa, którą podważasz. Większość z tych świadectw zupełnie nie sympatyzuje z chrześcijaństwem, w żadnym nie znajdziemy jednak choć cienia wątpliwości dotyczących istni ...  wyświetl więcej

  w84u6  (www),  11/12/2010

"Cieszę się, że wyszczególniłeś i uogólniłeś świadectwa, o których pisałem;) Piszesz jednak, że żaden z autorów nie był świadkiem wydarzeń. Czy gdziekolwiek stwierdziłem, że byli? Taka ilość świadectw dowodzi jedynie historyczności Jezusa, którą podważasz."
Nadal twierdzę, że to nie świadectwa, wspomniani autorzy czerpali "świadectwa" ze źródeł im współczesnych. Taką samą wartość dowodową m ...  wyświetl więcej

"Nadal twierdzę, że to nie świadectwa, wspomniani autorzy czerpali "świadectwa" ze źródeł im współczesnych." A z jakich źródeł mieli czerpać wiedzę o otaczającej ich rzeczywistości? Czyżbyś podważał w ten sposób wszelkie istniejące źródła historyczne? Istnienie Jezusa jako postaci historycznej nie jest nawet przedmiotem poważnych historycznych debat. Mamy Jezusa w różnorakich źródłach – ktoś taki ...  wyświetl więcej

  Elba,  08/12/2010

Umrzeć nawet na krzyżu to żadna sztuka. Zmartwychwstać! To jest dopiero coś. Tego nie potrafili dokonać ani uczniowie Chrystusa, ani ich następcy. To jest właśnie ten najważniejszy element boskości, przy którym należałoby się mocniej pochylić.

Zgoda. Zmartwychwstanie wywołuje skrajne emocje, ale nie można zaprzeczyć istnieniu wiarygodnych świadectw, które fakt zmartwychwstania potwierdzają.

  K.M.F  (www),  09/12/2010

Ciekawe jest to jak niewiele osób widziało Jezusa po śmierci i do tego ci co go widzieli raczej domyślali się, że to on, niż byli tego pewni.

Zdumiewające stwierdzenia. Posiadamy dwanaście oddzielnych relacji, a liczba świadków przekracza pół tysiąca. Co więcej, niektórzy z tych świadków widzieli Jezusa więcej, niż tylko raz: Piotr - 6 razy, Jan, Jakub, Natanel - 5 razy, Tomasz i pozostali apostołowie - 4. Ich relacje pochodzą z pierwszej ręki. Wśród świadków zmartwychwstałego Jezusa mamy mężczyzn i kobiety. Mamy prostych rybaków (Piotr ...  wyświetl więcej

  K.M.F  (www),  10/12/2010

Jeżeli ktoś twierdzi, że wie że ktoś inny coś widział, to nie można tego nazwać relacją świadka.

Żadna z relacji nie pochodzi z pierwszej ręki, Ewangelie zostały napisane przez osoby trzecie kilkadziesiąt lat po wydarzeniach które opisują.

Należy również pamiętać, że były pisane w konkretnym celu. To trochę tak jakbyśmy powiedzmy za 1000 lat próbowali opisać historię współczesnej polski na podstawia artykułów z Gazety Polskiej.

Ewangelie powstały w okresie 30-50 lat po śmierci i zmartwychwstaniu Jezusa. Wystarczająco szybko, by opisywane wydarzenia wciąż żyły w społecznej świadomości Żydów. Na podstawie relacji naocznych świadków, spisano wydarzenia i okoliczności im towarzyszące. Podstawą oceniania wiarygodności źródeł jest prosta zasada: przyjmujemy opis za prawdziwy, chyba, że mamy dowody, które temu przeczą. Jeśli tw ...  wyświetl więcej

  K.M.F  (www),  13/12/2010

Czy myślę, że redaktorzy gazety Polskiej kłamią w swoich artykułach? Oczywiście, że nie. Po prostu tak widzą otaczającą ich rzeczywistość. Czy jest to obraz prawdziwy? Wystarczy rozejrzeć się dookoła, by wiedzieć jak jest..

Z ewangeliami jest dokładnie tak samo. Zostały napisane przez wyznawców Chrystusa, którzy bez wątpienia wierzyli w to co pisali, tak jak redaktorzy Gazety Polskiej wier

...  wyświetl więcej

Nic odkrywczego w Twoich stwierdzeniach. Piszesz: "Ewangelie napisali uczniowie Jezusa i wierzyli w to, co piszą". Zgoda. Masz niepodważalną rację. Ja jednak nie pytam czy wierzyli. Pytam: dlaczego wierzyli? Dlaczego oddali życie za Jezusa, mimo tego, że jego straszną śmierć oglądali "na żywo"? Dlaczego nie odwrócili się od jego nauk, skoro umarł w haniebny sposób, ponosząc całkowitą porażkę swoje ...  wyświetl więcej

  K.M.F  (www),  15/12/2010

Pytam: dlaczego wierzyli?
Wierzyli z tych samych powodów z jakich ludzie wierzą dzisiaj

Dlaczego oddali życie za Jezusa, mimo tego, że jego straszną śmierć oglądali "na żywo"?
Właśnie dlatego, że widzieli jego śmierć.

Dlaczego nie odwrócili się od jego nauk, skoro umarł w haniebny sposób, ponosząc całkowitą porażkę swojej misji i przecząc swoim końcem, większości swoi

...  wyświetl więcej

K.M.F., z całym szacunkiem, obchodzisz dookoła zarzuty, które stawiam:) Po pierwsze: Jezus obiecywał uczniom, iż ONI (nie On) "ujrzą Królestwo nadchodzące w mocy". Przepowiadał śmierć, ale mówił, iż "po trzech dniach zmartwychwstanie". Po śmierci Jezusa Ewangelie rysują obraz przestraszonych, rozbitych i rozczarowanych uczniów ("A myśmy myśleli, że on wybawi Izraela..." - słowa jednego z uczniów w ...  wyświetl więcej

  soso,  08/12/2010

Chciałbym wtrącić swoje pięć groszy do tej dyskusji. Jestem chrześcijaninem i gorąco wierzę w Boga, jego syna i ducha świętego .... ale.....
Od pewnego czasu widzę wiarę, a raczej odczuwam Boga trochę w inny sposób. To znaczy że nadal we wszystko wierzę, ale nie w to co napisane w Biblii, a raczej w to co czuję wewnętrznie, to co powstaje we mnie gdzieś na dnie mego jestestwa. Wszelkie cuda ...  wyświetl więcej

Witaj soso, dzięki za to, co napisałeś. Nie jestem katolikiem i nie utożsamiam się z katolicyzmem. Wierzę jednak głęboko w nieomylność, wystarczalność i zarazem niezbędność objawienia biblijnego. Nasze uczucia i emocje bardzo często mogą zostać pochwycone przez coś, co nie ma z Bogiem nic wspólnego. Jeden z klasyków napisał: "Nie ufaj własnemu sercu, ono łaknie twojej krwi". W II liście Pawła do T ...  wyświetl więcej

  andrzejs,  08/12/2010

Trochę to jest prymitywne "wyśmianie" niedowiarków. Bardzo prymitywne. A "udowodnienie" w ten sposób boskości Jezusa jeszcze badzie.
Jak powszechnie wiadomo, Nowy Testament powstał na skutek potężnych, mozolnych manipulacji i "dowolnej", wygodnej dla twórców wklejance i wycinarce jednych tekstów, kosztem innych. Potem jeszcze welokrotnie przy nim grzebano, co pokazywaliśmy m.in. dyskutując ...  wyświetl więcej

Redukujesz Jezusa do poziomu produktu politycznych manipulacji? Zadziwiające. Nieudolni Rzymianie stworzyli Jezusa, a później nie potrafili zniszczyć jego legendy. Nieudolni Rzymianie pozwolili, by z zapieczętowanego, strzeżonego przez żołnierzy, grobu znikło ciało Jezusa, a później nie potrafili zaprzeczyć zmartwychwstaniu. A niedorozwinięci umysłowo żydowscy rybacy, połknęli haczyk i w obliczu a ...  wyświetl więcej

Bartoszu, ja też jestem wierzącym, codziennie doświadczającym działania Wszechmigącego, choć niekoniuecznie musi to być Jezus z Nazaretu.
Grobu plnowało kilku żołnierzy izniknięcie stamtąd ciała można wytłumaczyć na tysiąc i jeden sposobów. Nie chce mi się tłumaczyć rybaków wołających "jezus est Panem", bo wystarczy zobaczyć dzisiejszych obrońców krzyża, albo słuchaczy radia maryja a odpowi ...  wyświetl więcej

  Elba,  08/12/2010

Wątpliwości jest wiele i nie my pierwsi i ostatni się znimi zmagamy i retorycznie pytamy, czy to rzeczywiście mogła być prawda...
Polecam piosenkę Mirosława Czyżykiewicza - Dobry bóg ..... Gdyby to mogła byc prawda
http://www.youtube.com/watch?v(...)related

Elbo,dzieki za p[iposenkę

  57kerenor  (www),  08/12/2010


CUKIER WANILINOWY! (Pan Jezus Jest Bogiem!)

Witaj Różo!

Z tego, co ja słyszałem i z tego, co przeczytałem w Świętej Księdze, mogę spokojnie powiedzieć, że Pan Jezus Chrystus Był i Jest PANEM BOGIEM.
Będąc, zatem przekonany Słowem Bożym i Duchem Boga Żywego, podam tutaj dwa dowody na powyższe zagadnienie.

Izajasz 9:5
``5 Albowiem Dziecię nam się narodzi

...  wyświetl więcej

Nie wiem czemu, starasz się za wszelką cenę ugryźć mnie w kostkę. Wydaje mi się to jakieś takie mało chrześcijańskie, ale mniejsza o to, widocznie hipokryzja jest wpisana w tą religię.

Odpowiem ci tak:
2 mld ludzi wierzy w to że pozostałe 4 mld zostanie ukarane tylko za to, że nie wieży lub nigdy nie słyszało o z martwych wstaniu Jezusa i właśnie te 2 mld to są ci którzy nigdy nie s

...  wyświetl więcej

  57kerenor  (www),  11/12/2010


MURY JERYCHA NIE UPADŁY NA DŹWIĘK TRĄB!
KRÓLOWA, KTÓRA ODWIEDZIŁA SALOMONA, NIE MIAŁA NA IMIĘ SABA!

Witaj Różo…

Przeczytałem jeszcze raz, mój komentarz skierowany do Ciebie i nie wiem doprawdy, w którym miejscu miałbym zrobić ten niezdarny kęs w Twoją kostkę.
Przyznam się, że gdy byłem mały, to Swoją Mamę często w kostkę gryzłem i z całym szacunkiem do Mojej R

...  wyświetl więcej

Zgadzam się z Tobą, Hamiltonie, bez cienia zawahania. Argumenty, które użyłem miały za zadanie uzasadnić wyjątkowość Jezusa, nie prawdziwość chrześcijaństwa jako światopoglądu. Piszesz, iż religie przetrwały, gdyż doprowadzono do perfekcji metody indoktrynacji i nacisku. Zgadzam się. Jednak zakładam, że odnosi się to do wszystkich fałszywych nurtów religijnych. Jako chrześcijanin wierzę, iż zdrowe ...  wyświetl więcej

  ,  09/12/2010

" zdrowe, biblijne chrześcijaństwo, oparte na wierze w zbawczą misję Jezusa jest jedynym głośnikiem, który podłączony jest do boskiego mikrofonu w niebie. "

Chrzescijanskim niebie.

Obawiam się, że niechrześcijańskie niebo nie istnieje. Podobnie jak sucha woda i zimny ogień:)

Niechrześcijańskie niebo nie istnieje... Czyżby tylko chrześcijanie mieli monopol na niebo i klucz do bram Raju?
Cieśla z Nazaretu był jednym z wielu głoszących siłę miłości...

Chrześcijanie nie mają monopolu. Ale Jezus Chrystus tak. "I nie ma w nikim innym zbawienia; albowiem nie ma żadnego innego imienia pod niebem, danego ludziom, przez które moglibyśmy być zbawieni." Dz. Ap. 4:12 To słowa apostoła Piotra. Nie można być chrześcijaninem i wyznawać duchowy relatywizm. Ludzkość ugrzęzła w grzechu i buncie przeciwko Stwórcy. Karą za bunt jest śmierć. Bóg jest zbyt Święty ...  wyświetl więcej

Nie zgodzę się z panem niestety... Bóg jest we mnie, a nie w osobie trzeciej i tylko ode mnie zależy poszerzanie własnego spektrum świadomości w dążeniu do zjednoczenia z Absolutem... i zajmie mi to z pewnością wiele wcieleń...

Również Ty, Skalny Kwiecie, nie możesz przejść obojętnie obok Chrystusa z Nazaretu. Zignoruj wszystko, co wiąże się z chrześcijaństwem, ale pochyl się nad Chrystusem. Spójrz na Niego z bliska. Weź pod lupę. Poszukaj skaz, rys, słabości i wad. Później spróbuj Go zrozumieć. Spróbuj zrozumieć tych, którzy poszli na krańce świata głosząc zmartwychwstanie. I odpowiedz na najważniejsze pytanie jakie zadasz sobie w życiu: Kim był Jezus z Nazaretu?

Poza tym, Chrystus głosząc siłę miłości, zaznaczał przy tym: "To jest pierwsze przykazanie: Miłuj Boga!" Idąc dalej, mówił: "Byłem przed Abrahamem", "Ja i Ojciec jedno jesteśmy". Chrystus nawoływał do miłości Boga, a dopiero później "bliźniego jak siebie samego". Jeśli Absolut jest w nas, popełnił logiczną pomyłkę.

Przyjmijmy że to typowe, ktoś pisze kontrowersyjne głupoty, a wszyscy dają się nabrać i jarają się nawracając nieszczęśnika.

Przyjmijmy, że to typowe. Ktoś przechodzi obojętnie obok zagadnienia fenomenu Jezusa, nie pragnąc dociec kim naprawdę był cieśla z Nazaretu. Przyjmijmy, że ten ktoś już wie. Czyżby był na tyle wyniosły, by pogardzać tymi, którzy wciąż szukają? Przyjmijmy, że ten ktoś jeszcze nie wie. Czyżby był na tyle nierozsądny, by drwić z tych, którzy chcą się dowiedzieć?

  andrzejs,  10/12/2010

Tak się zastanawiam, kto tu jest rozsądny a kto nie? Kto tu jest "agresorem", Ty, czy Twoi komenttatorzy? A jesli chodzi o fenomen Jezusa... Pomyślałeś kiedyś o innych fenomenach? Np. Buddy? Albo jeszcze wcześniej: Platona, Sokratesa? Hinduskich mistrzów? Czy w ogóle o tm słyszałeś?

Tak, słyszałem o nich:) Nawet pośród nich Jezus emanuje wyjątkowym blaskiem. Oni przyszli mówiąc: "O ile wiemy, tam i tam jest droga do raju i szczęścia." Jezus przyszedł i powiedział: "Ja jestem drogą!". Oni wołali: "Głosimy oświecenie dla waszych umysłów i światło dla waszych dusz!". Jezus wołał: "Ja jestem światłem!". Oni mówili: "Mamy tu dla was życie, jakiego potrzebujecie". Jezus przyszedł i ...  wyświetl więcej

Jak dla mnie (ateisty)ciekawe spojrzenie ale naciągane w wielu przypadkach.Jednak gratuluje pomysłu.

Dzięki. Jako były ateista, zachęcam - zacznij szukać Boga, incredible, a odkryjesz prawdę piękniejszą od najpiękniejszych snów:)

  Elba,  10/12/2010

Jeszcze inne spojrzenie na ten temat.
Wizja apokalipsy i bestii babilońskiej, jaką miał św.Jan, nie została dotychczas właściwie zrozumiana. A gdyby przyjąć, że ukrzyżowanie Jezusa jest symbolem zwycięstwa sił ciemności nad Bogiem na Ziemi. Krzyż jest natomiast symbolem antychrysta i władzy papieskiej zamykających w piekle iluzji wszystkich swoich wiernych niewolników duchowych (po co klucz ...  wyświetl więcej

Krzyż mógłby stanowi symbol zwycięstwa sił ciemności, ale zmartwychwstanie temu przeczy. Przesłanie Ewangelii jest wyraźnie zbyt proste, skoro tworzy się tak karkołomne teorie. Przyjmuję, iż Bóg, jeśli prawdziwie jest Bogiem, zatroszczył się o to, by Jego przesłanie dla ludzkości, dotarło do niej w niezmienionej formie. Jeśli się nie zatroszczył i ktoś coś pozmieniał, to Bóg nie ma przymiotu dosko ...  wyświetl więcej

Wszyscy dają się nabrać, i to własnie jest okazja objawienia swego charakteru i wiedzy!

? Rozwiń myśl:)

Cały ten świat i życie jest złudzeniem. Złudzenie sprawia ze człowiek angażuje się w te sfery życia i tam wywiera nacisk, zgodny z wiedzą i silą jaką posiada. Jezus powiedział "" Światło jest we mnie, następnie, Ja jestem w świetle, następnie, Światło i Ja jesteśmy jednym."" Co to znaczy? ze dusza która już doszła do samorealizacji jest tożsama z Bogiem Stwórcą.

Bartoszu, nie mam w tej chwili możliwości włączyć się w tę ciekawą dyskusję, ale wiedz, że podpisuję się pod Twoją argumentacją.

Dzięki.

  adam4,  12/12/2010

Doprawdy, oto pojawia się z n o w u któraś z tych białych postaci
Któż by to mógł być ? Zapewne właściciel ogrodu . Lecz co by tu robił po nocy.

Czy jesteście owymi, co szukają tego, którego tu pogrzebano .

Nie, nie wiemy o nikim, kto by tu miał być pogrzebany - widzieliśmy tylko, że czterej mężowie, podobnie tobie odziani, nieśli umarłego z tego ogrodu ku górom.
Słys

...  wyświetl więcej

Ciekawe. Szkoda, że zupełnie oderwane od rzeczywistości. Chrystus nie żyje w KAŻDYM człowieku. Ostatnim miejscem, w którym moglibyśmy znaleźć Boga, jesteśmy my sami. Jakże rozczarowujący bóg musiałby to być... Jakże żałośnie mały... Jakże straszliwie bezsilny!

Z całym szacunkiem ale moim zdaniem ta ładna wyliczanka cudów jeszcze nie dowodzi że Jezus jest Bogiem. Czy na przestrzeni dziejów tylko Jezus czynił cuda, znalazłoby się parę osób które też czyniły cuda, może nie aż tyle ale ilość chyba nie odgrywa tu żadnej roli, po czym ktoś mógłby wyliczyć te cuda a na koniec postawić wniosek: niemożliwe żeby tak dobrze grali Boga, musieli być Bogiem. Tak trochę z księżyca wniosek końcowy.
Pozdrawiam.

Przyjmijmy że Elizeusz nie był Bogiem...

Kazal kobiecie przelewać oliwę z jednej pełnej bańki do innych pustych, zapewne miał kurek w rękawie i sam nalewał, wszyscy dali się nabrać

Dziecko pewnej kobiety udawało że skarży się na głowę i zmarło, Elizeusz udawał że rozgrzewa ciało tego chłopca aż ożyło, wszyscy dali się nabrać...

Ktoś udawał że zebrał trujący pokarm, a potem

...  wyświetl więcej

Zgadza się. Cuda to zbyt mało, by implikować boskość. Istnieją jednak zasadnicze różnice między Elizeuszem a Chrystusem. Elizeusz nigdy nie przedstawiał siebie jako Boga. Chrystus to czynił. Elizeusz nie pozostawił za sobą nauczania, które zmieniło oblicze ziemi. Chrystus pozostawił. Wreszcie, Elizeusz nie zmartwychwstał. Jezus tak. Nie można porównywać tak odmiennych życiorysów. Jezus Chrystus to ...  wyświetl więcej

Ewangelia Mateusza 20,19. Co Ty na to Bartku, że Jezus nie zmartwychwstał tylko został wzbudzony z martwych? Innymi słowy, nie obyło się bez ingerencji z zewnątrz.
Ew. Mat. 4,6-7. Ja rozumiem ten tekst tak, że szatan gdy mówił "Aniołom swoim przykaże o tobie", mówił o Bogu Ojcu, po czym Jezus odpowiedział że nie będzie Boga Ojca kusił. W tym tekscie nie widzę dowodu na boskość Jezusa.
/ ...  wyświetl więcej

Mat. 11,19- żarłok i pijak
Mat. 12,24- ma w sobie demona
Mat. 27,11 "Czy Ty jesteś król żydowski? Jezus odpowiedział: Tak Piłacie, jestem Bogiem, Królem, cały czas o tym mówiłem to po co się jeszcze pytasz, masz problem z uszami?"

  Rave,  31/12/2010

Jeśli Jezus był Bogiem, to ja jestem księdzem pedofilem! Chrystus NIE BYŁ BOGIEM a SYNEM BOŻYM a to chyba jakaś różnica???

  57kerenor  (www),  02/01/2011


A JEDNAK PAN JEZUS BYŁ I JEST BOGIEM!

Witaj Rave!

Piszesz:
``Chrystus NIE BYŁ BOGIEM a SYNEM BOŻYM a to chyba jakaś różnica?``

Znowu, by w jakiś sposób poniżyć Pana Jezusa, używasz argumentu modelowego, acz niezgodnego z logiką.

Cóż zatem to znaczy, być Bogiem?
Pozostańmy przy okrojonym znaczeniu tego wyrazu: Wyraz ``Bóg``, jest pojęciem Mocy i

...  wyświetl więcej

Dla mnie sprawa Boskości Pana Jezusa jest łatwa do zrozumienia , pozwolę sobie przytoczyć pewien werset, który bardzo lubię :

1 Jan 5:20

Wiemy też, że Syn Boży przyszedł i dał nam rozum, abyśmy poznali tego, który jest prawdziwy. My jesteśmy w tym, który jest prawdziwy, w Synu jego, Jezusie Chrystusie. On jest tym prawdziwym Bogiem i życiem wiecznym.
........................

...  wyświetl więcej



Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska