Login lub e-mail Hasło   

Z polskiej barki

Kanały nad rzekami i barki przepływające nad autostradą.
Wyświetlenia: 1.925 Zamieszczono 15/01/2011

Duże wrażenie zrobiła na mnie nowiutka śluza Hohenwarte, która nie ma jeszcze dziesięciu lat. Zbudowano ją po to, żeby jednostki pływające mogły wpływać na most nad rzeką Łabą i przepływać nad nią. Przed zbudowaniem tego mostu załadowane barki nie mogły na rzekę wpływać przy niskim stanie wody i tworzyły się kolejki. Przestoje to strata czasu i kasy, więc Niemcy zbudowali ten most koło Magdeburga dość szybko i oddali go do użytku w 2002 roku, czyli 12 lat po zjednoczeniu.

Sama śluza jest dość wysoka

i bardzo nowoczesna, wyposażona w pływające polery. Jest przy tym bardzo oszczędna, dzięki specjalnym zbiornikom prawie nie zużywa wody podczas śluzowania.

Z mostu widać było trochę Łabę ale nie za dobrze, bo płynąłem załadowaną barką i pokład był nisko nad wodą.

Za Łabą kanał ciągnie się przez wiele kilometrów wysoko ponad okolicznymi terenami, dlatego autostrady przechodzą pod nim.

W znacznej części kanał jest już poszerzony i wygląda jak na zdjęciu poniżej, są jednak miejsca, w których prowadzone są gorączkowe prace, napiszę o tym później.

Podobne artykuły


14
komentarze: 2 | wyświetlenia: 536
14
komentarze: 9 | wyświetlenia: 998
14
komentarze: 2 | wyświetlenia: 838
14
komentarze: 45 | wyświetlenia: 1814
14
komentarze: 11 | wyświetlenia: 541
14
komentarze: 2 | wyświetlenia: 705
13
komentarze: 26 | wyświetlenia: 1076
13
komentarze: 0 | wyświetlenia: 572
13
komentarze: 3 | wyświetlenia: 708
13
komentarze: 1 | wyświetlenia: 582
13
komentarze: 5 | wyświetlenia: 695
12
komentarze: 2 | wyświetlenia: 479
12
komentarze: 6 | wyświetlenia: 598
12
komentarze: 2 | wyświetlenia: 411
12
komentarze: 12 | wyświetlenia: 301
 
Autor
Artykuł

Powiązane tematy





Powinniśmy wziąc przykład z sąsiadów i zainwestowac w transport rzeczny. Po pierwsze ekonomia, po drugie bezpieczeństwo na drogach przez zmniejszenie liczby tirów.



Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska