Login lub e-mail Hasło   

Z polskiej barki

Kanały nad rzekami i barki przepływające nad autostradą.
Wyświetlenia: 2.228 Zamieszczono 15/01/2011

Duże wrażenie zrobiła na mnie nowiutka śluza Hohenwarte, która nie ma jeszcze dziesięciu lat. Zbudowano ją po to, żeby jednostki pływające mogły wpływać na most nad rzeką Łabą i przepływać nad nią. Przed zbudowaniem tego mostu załadowane barki nie mogły na rzekę wpływać przy niskim stanie wody i tworzyły się kolejki. Przestoje to strata czasu i kasy, więc Niemcy zbudowali ten most koło Magdeburga dość szybko i oddali go do użytku w 2002 roku, czyli 12 lat po zjednoczeniu.

Sama śluza jest dość wysoka

i bardzo nowoczesna, wyposażona w pływające polery. Jest przy tym bardzo oszczędna, dzięki specjalnym zbiornikom prawie nie zużywa wody podczas śluzowania.

Z mostu widać było trochę Łabę ale nie za dobrze, bo płynąłem załadowaną barką i pokład był nisko nad wodą.

Za Łabą kanał ciągnie się przez wiele kilometrów wysoko ponad okolicznymi terenami, dlatego autostrady przechodzą pod nim.

W znacznej części kanał jest już poszerzony i wygląda jak na zdjęciu poniżej, są jednak miejsca, w których prowadzone są gorączkowe prace, napiszę o tym później.

Podobne artykuły


17
komentarze: 113 | wyświetlenia: 1481
14
komentarze: 8 | wyświetlenia: 618
13
komentarze: 25 | wyświetlenia: 1036
12
komentarze: 1 | wyświetlenia: 732
12
komentarze: 12 | wyświetlenia: 888
11
komentarze: 0 | wyświetlenia: 658
11
komentarze: 298 | wyświetlenia: 683
11
komentarze: 0 | wyświetlenia: 965
11
komentarze: 4 | wyświetlenia: 611
10
komentarze: 3 | wyświetlenia: 359
10
komentarze: 0 | wyświetlenia: 483
10
komentarze: 143 | wyświetlenia: 593
10
komentarze: 13 | wyświetlenia: 512
10
komentarze: 0 | wyświetlenia: 772
10
komentarze: 3 | wyświetlenia: 444
 
Autor
Artykuł

Powiązane tematy





Powinniśmy wziąc przykład z sąsiadów i zainwestowac w transport rzeczny. Po pierwsze ekonomia, po drugie bezpieczeństwo na drogach przez zmniejszenie liczby tirów.



Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska