Login lub e-mail Hasło   

Po rzekach i jeziorach

Niemieccy i holenderscy wodniacy często wożą na barkach samochody.
Wyświetlenia: 2.221 Zamieszczono 19/01/2011

Ładunek - 500 ton nawozu wieźliśmy ze Szczecina, dotarliśmy Odrą zachodnią do śluzy Hohensaaten, a później do podnośni Niderfinow. Następnie przepłynęliśmy niedługi kanał Odra - Hawela i dotarliśmy do kolejnej śluzy Lehnitz w pobliżu Oranienburga. Po wypłynięciu ze śluzy Lehnitz znaleźliśmy się na rzece Haweli, która jest skanalizowana, więc płynie wolno i przypomina bardziej pasmo jezior niż rzekę.

Płynęliśmy Hawelą z prądem w dół rzeki mijając inne barki, niektóre nas wyprzedzały, bo miały mocniejsze silniki lub były płycej załadowane. Nasza barka była zanurzona na 1,7 metra.

Na prawie wszystkich mijanych barkach (z wyłączeniem polskich barek) widziałem zaparkowane samochody. Nie zawsze miejsce postoju barki przytrafia się w mieście ale każdy postój dla barek w Niemczech wyposażony jest w dojazd do drogi publicznej. Postoje wyposażone są w śmietniki, które trzeba opróżniać, a poza tym barkarze muszą robić zakupy, więc muszą jakoś dostać się z postoju do sklepu, samochodem.

W pobliżu Brandenburga Hawela przepływa przez kilka dużych jezior, a nad jednym z nich rozpięty jest malowniczy most Róży Kuksemburg.

Czasami na jednej barce można zobaczyć dwa samochody.

Na jeziorach opuściliśmy Hawelę, która płynie dalej na północ, mniej więcej równolegle do Łaby. My skierowaliśmy się na zachód i wpłynęliśmy na kanał Hawela - Łaba.

Mijaliśmy po drodze sporo barek, wiozących przeważnie złom.

Sporządziłem kiedyś schemat głównych dróg śródlądowych części Europy, kolorem czerwonym zaznaczyłem miejscowości, do których woziłem barką ładunki. Najczęściej bywałem w Rotterdamie, bo często po wyładunku  towaru z polski w porcie niemieckim, naszemu przedstawicielowi udawało się załatwić towar w tym wielkim porcie. Płynęliśmy wtedy pustą barką do Rotterdamu, a tam  w Europorcie zawsze ładowali nam paszę do Niemiec.

Podobne artykuły


14
komentarze: 2 | wyświetlenia: 536
14
komentarze: 9 | wyświetlenia: 998
14
komentarze: 2 | wyświetlenia: 838
14
komentarze: 45 | wyświetlenia: 1814
14
komentarze: 11 | wyświetlenia: 541
14
komentarze: 2 | wyświetlenia: 706
13
komentarze: 26 | wyświetlenia: 1076
13
komentarze: 0 | wyświetlenia: 572
13
komentarze: 3 | wyświetlenia: 708
13
komentarze: 1 | wyświetlenia: 582
13
komentarze: 5 | wyświetlenia: 695
12
komentarze: 2 | wyświetlenia: 479
12
komentarze: 6 | wyświetlenia: 599
12
komentarze: 2 | wyświetlenia: 411
12
komentarze: 12 | wyświetlenia: 301
 
Autor
Artykuł

Powiązane tematy





  Regent  (www),  29/11/2016

Szkoda, że u nas w Polsce nie inwestuje się w tego typu żeglugę. Ciekawy artykuł i fajne zdjęcia.



Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska