Login lub e-mail Hasło   

Po rzekach i jeziorach

Niemieccy i holenderscy wodniacy często wożą na barkach samochody.
Wyświetlenia: 2.504 Zamieszczono 19/01/2011

Ładunek - 500 ton nawozu wieźliśmy ze Szczecina, dotarliśmy Odrą zachodnią do śluzy Hohensaaten, a później do podnośni Niderfinow. Następnie przepłynęliśmy niedługi kanał Odra - Hawela i dotarliśmy do kolejnej śluzy Lehnitz w pobliżu Oranienburga. Po wypłynięciu ze śluzy Lehnitz znaleźliśmy się na rzece Haweli, która jest skanalizowana, więc płynie wolno i przypomina bardziej pasmo jezior niż rzekę.

Płynęliśmy Hawelą z prądem w dół rzeki mijając inne barki, niektóre nas wyprzedzały, bo miały mocniejsze silniki lub były płycej załadowane. Nasza barka była zanurzona na 1,7 metra.

Na prawie wszystkich mijanych barkach (z wyłączeniem polskich barek) widziałem zaparkowane samochody. Nie zawsze miejsce postoju barki przytrafia się w mieście ale każdy postój dla barek w Niemczech wyposażony jest w dojazd do drogi publicznej. Postoje wyposażone są w śmietniki, które trzeba opróżniać, a poza tym barkarze muszą robić zakupy, więc muszą jakoś dostać się z postoju do sklepu, samochodem.

W pobliżu Brandenburga Hawela przepływa przez kilka dużych jezior, a nad jednym z nich rozpięty jest malowniczy most Róży Kuksemburg.

Czasami na jednej barce można zobaczyć dwa samochody.

Na jeziorach opuściliśmy Hawelę, która płynie dalej na północ, mniej więcej równolegle do Łaby. My skierowaliśmy się na zachód i wpłynęliśmy na kanał Hawela - Łaba.

Mijaliśmy po drodze sporo barek, wiozących przeważnie złom.

Sporządziłem kiedyś schemat głównych dróg śródlądowych części Europy, kolorem czerwonym zaznaczyłem miejscowości, do których woziłem barką ładunki. Najczęściej bywałem w Rotterdamie, bo często po wyładunku  towaru z polski w porcie niemieckim, naszemu przedstawicielowi udawało się załatwić towar w tym wielkim porcie. Płynęliśmy wtedy pustą barką do Rotterdamu, a tam  w Europorcie zawsze ładowali nam paszę do Niemiec.

Podobne artykuły


17
komentarze: 113 | wyświetlenia: 1481
14
komentarze: 8 | wyświetlenia: 618
13
komentarze: 25 | wyświetlenia: 1036
12
komentarze: 1 | wyświetlenia: 732
12
komentarze: 12 | wyświetlenia: 888
11
komentarze: 0 | wyświetlenia: 658
11
komentarze: 298 | wyświetlenia: 683
11
komentarze: 0 | wyświetlenia: 965
11
komentarze: 4 | wyświetlenia: 611
10
komentarze: 3 | wyświetlenia: 359
10
komentarze: 0 | wyświetlenia: 483
10
komentarze: 143 | wyświetlenia: 593
10
komentarze: 13 | wyświetlenia: 512
10
komentarze: 0 | wyświetlenia: 772
10
komentarze: 3 | wyświetlenia: 444
 
Autor
Artykuł

Powiązane tematy





  Regent  (www),  29/11/2016

Szkoda, że u nas w Polsce nie inwestuje się w tego typu żeglugę. Ciekawy artykuł i fajne zdjęcia.



Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska