Login lub e-mail Hasło   

I tego Ci życzę: Modlitwy do Pana Jezusa!

W wyborze właściwej drogi, pomóc może Ci tylko i wyłącznie Pan Jezus.
Wyświetlenia: 1.253 Zamieszczono 26/01/2011

 

Witam Cię, ``Zawsze Nikt``!

Każdego z nas ``gryzą`` jakieś tematy. A jeśli chodzi o Pismo Święte, to odpowiednie zrozumienie wersetu, czy większego fragmentu, jest bardzo ważne, ponieważ dotyczy naszego życia, dotyczy w końcu, naszego zbawienia.

W mojej głowie, również przed wieloma laty kłębiły się myśli, które stawały się dla mnie osobistą zawadą w codziennym Chrystusowym życiu. Bywały momenty, że wręcz miałem pretensję do Mojego Zbawiciela i żądałem natychmiastowej od Niego odpowiedzi. Jakże w wielu kwestiach się myliłem!

Dziś wdzięczny jestem Mojemu Panu Bogu, Jezusowi Chrystusowi, że na wiele, wtedy zadawanych pytań, Dał mi odpowiedź. Zbawiciel działa na Swój sposób i kroczy Swoimi drogami.
Dlaczego napisałem tyle słów tytułem wstępu?

No cóż, powiem swoje zdanie: Wydaje mi się, że trochę w Twoich wypowiedziach, wątpliwościach, czy (wybacz) pretensjach, widzę samego siebie sprzed lat.
Chętnie, więc wypowiem się o sprawach, które Cię nurtują.

Zatem, rzecz pierwsza. Piszesz:
``Bóg jest dobrem i miłością, jest Stwórcą wszystkiego, materii, ale również dobra... I zła?``

To prawda, że Pan Bóg jest Stwórcą wszystkiego, ale czy jest również Stwórcą zła? Wiem, że Pan Jezus ludzkie porażki, wątpliwości, czy złości, wpisuje także w Swoją działalność, ale Stwórcą tych porażek i złości, na pewno nie jest.

Adam i Ewa, nasi prarodzice, sami wybrali drogę, po której pragnęli kroczyć. To był ich zły wybór, a roli Pana Boga w ich zamierzeniu, nie było żadnej. Pamiętasz, kusicielem był wąż!
Gdy Judasz wydał za marne ``grosze`` Pana Jezusa, to kierował się swoim osobistym motywem. Nie, ``Zawsze Nikt``, Pan Bóg nie jest Stwórcą zła. Zło, to nasz wybór i to nie tylko ludzki, ale i Anielski. To przecież w sercu pewnego Anioła, dawno temu pojawił się grzech. Kierowany żądzą władzy, sprzeciwił się Najwyższemu.

Kończąc ten wątek, odpowiem słowami Apostoła Jakuba:

 ``Kto doznaje pokusy, niech nie mówi, że Bóg go kusi. Bóg bowiem ani nie podlega pokusie ku złemu, ani też nikogo nie kusi. To własna pożądliwość wystawia każdego na pokusę i nęci. Następnie pożądliwość, gdy pocznie, rodzi grzech, a skoro grzech dojrzeje, przynosi śmierć.`` 1/13-15

I tym sposobem doszedłem do następnego zagadnienia, które poruszyłeś:
``Bóg stworzył ludzi, na swoje podobieństwo.``

Mówiąc bardzo krótko:

Owszem, Adam i Ewa, przed zgrzeszeniem, byli odzwierciedleniem Bożego Majestatu i Jego Mądrości. To pierwsze małżeństwo, bardzo dobrze rozumiało Pana Boga. Rozumiało Jego Myśli i Słowa.
Jednak, gdy ktoś mi powie, że po zgrzeszeniu, nadal Adam i Ewa byli niejako odbiciem Boskiego Majestatu, to odpowiem: NIE! To właśnie ich grzech sprawił, że z własnej i nieprzymuszonej woli, pozbyli się błogosławieństwa Bożego.

Dlatego, ``u schyłku wieków``, przyszedł Zbawiciel, Pan i Bóg. Odwiedził nasz ziemski, ludzki padół, by przez Swoją Śmierć na Krzyżu, na nowo pogodzić ``Adama`` i ``Ewę``, z Bogiem Ojcem.

Od tej pory, ludzie wysławiający Zbawiciela i ufający Mu, znowu stworzeni są na obraz i podobieństwo Boże. Dlatego też, Pismo Święte nazywa ich również Bożymi synami i córkami.
Nie wywnioskuj z mojej wypowiedzi stwierdzenia, że potępiam Adama i Ewę. O nie! Ich uczynek, owszem, był zły, lecz uważam, że nasi prarodzice będą zbawieni, ale to już inny temat.

Moja wolna wola? Powiem Ci coś, nie chcę jej! Do niczego nie jest mi ona potrzebna. Żebyś wiedział ile przez nią mam problemów, ile kłopotów!
Gdybym w swoim życiu mniej posługiwał się własnym widzimisię, to bym uniknął mnóstwa błędów. Miałbym mniej problemów. Moja wolna wola, doprowadziła mnie do wielu potknięć.
Gdy jednak pozbędziesz się tego balastu, zwanego przez wielu ``wolną wolą``, to, choć staniesz się niewolnikiem Pana Jezusa, sługą niemającym nic do gadania, to nie będziesz w tym niewolnictwie źle się czuł. Nie zauważysz opasujących Twoje ciało lin, ani nie dostrzeżesz kajdan na rękach.

Jeszcze dopowiem. Uważam, że wolna wola, w pojęciu światowym, w nauce Biblijnej nie istnieje. Pan Bóg, z góry niejako narzuca Ci Swój tok rozumowania i podpowiada jak postąpić, aby być zbawionym. Jeśli się jednak ze mną nie zgodzisz w tym temacie, to napiszę inaczej. ``Wolna wola``, nie oznacza: ``Rób, co chcesz``. Jest, mówiąc po staropolsku, li tylko wyborem, między dobrem, a złem, a Zbawiciel Podpowiada: ``Wybierz dobrze``.

Choć, jak mówi Pismo Święte, Pan Bóg stwarzając ludzi, ``pozostawił ich własnej mocy rozstrzygania``, to jednak zapowiedział, że owo rozstrzyganie będzie dobrym wyborem wtedy, jeśli będzie pokrywało się z Jego Nauką. Swoją Wolę owego rozstrzygania, Zawarł na początku z Mojżeszem i Ludem Wybranym, przekazując im Prawa Na Synaju, zapisane ``Palcem Bożym``.

Zatem, zapisane na Tablicach Kamiennych, polecenie, ``nie cudzołóż``, oznaczało, że nie wolno cudzołożyć, rozkaz, ``nie kradnij``, mówił nam, że nie wolno kraść, ``nie czyń sobie podobizny rzeźbionej ani obrazu``, to Słowa mówiące o tym, że w życiu człowieka wierzącego, rzeźby, figury i tzw. święte obrazy, powinny być odrzucone.

Jedno zdanie, na koniec tego tematu:

Nie chcę swojej wolnej woli. Chcę być niewolnikiem Pana Jezusa.

Przejdę do ostatniego punktu: Piekło!

Nie istnieje taki wyraz w Piśmie Świętym. Ten ``ogień gehenny``, który w języku polskim, oddany jest, jako ``ogień piekielny``, to częstokroć opis zniszczenia, lub potępienia. Piekło (gehenna), według Biblii, to również określenie grobu lub śmierci.

Wybacz, że podjąłem tylko mały fragment z Twoich wielu zagadnień, czy, myśli Cię nurtujących.
W wyborze właściwej drogi, pomóc może Ci tylko i wyłącznie Pan Jezus.

Pamiętasz cytat?

``Bóg Ojciec tak bardzo umiłował świat, że Syna Swego Jednorodzonego Dał, aby każdy, kto w Niego wierzy nie zginął, ale miał żywot wieczny.``

I tego Ci życzę: 

Modlitwy do Pana Jezusa i zrozumienia Jego Słów, a jeżeli Pan Jezus Zechce, to otrzymasz odpowiedź na wiele pytań, które dzisiaj, nie pozwalają Ci zasnąć.

Może wtedy, zamiast ksywki, ``Zawsze Nikt``, napiszesz, ``Zawsze Ktoś``.
 

Podobne artykuły


14
komentarze: 2 | wyświetlenia: 765
14
komentarze: 11 | wyświetlenia: 818
13
komentarze: 0 | wyświetlenia: 829
12
komentarze: 2 | wyświetlenia: 1211
12
komentarze: 2 | wyświetlenia: 657
12
komentarze: 6 | wyświetlenia: 1290
12
komentarze: 18 | wyświetlenia: 1353
12
komentarze: 12 | wyświetlenia: 583
11
komentarze: 3 | wyświetlenia: 737
11
komentarze: 0 | wyświetlenia: 624
11
komentarze: 1 | wyświetlenia: 639
11
komentarze: 0 | wyświetlenia: 880
11
komentarze: 0 | wyświetlenia: 390
11
komentarze: 1 | wyświetlenia: 506
11
komentarze: 4 | wyświetlenia: 287
 
Autor
Artykuł

Powiązane tematy





Widać Kerenie po twoim artykule, ile jest takich ludzi którzy zwracają się do Zbawiciela o pomoc.

Ta ,,potężna,, frekwencja jest kolejnym dowodem, zapowiedzianym przez proroków która mówiła że Pan Jezus Stanie się kamieniem odrazy i skałą zgorszenia o którą potkną się ci którzy nie uwierzyli !
Zobacz jak historia się powtarza.

Nikogo to nie interesuje, to jest przykre, ale d

...  wyświetl więcej

  57kerenor  (www),  27/01/2011


OBLUBIENICA NIE ROZMAWIA ZE SWOIM OBLUBIEŃCEM!

Witaj szymbla

Dobrze, że choć czasami zdarzy się dzięki łasce Pana Jezusa, że jednak niektórzy zajrzą na strony Kerena. Zresztą, tutaj nie o mnie chodzi, lecz o Stwórcę Nieba i Ziemi.

Gdybym miał odpowiedzieć Ci, powiedzmy, globalnie, to masz rację. Nauki Pana Jezusa, niektórych ludzi nie interesują. Pisma Świętego, naw

...  wyświetl więcej

  ,  27/01/2011

Wyciagasz szymbla60 niewlasciwe wnioski. Ta "potezna" frekwencja jest dowodem na cos zupelnie innego i zaden prorok jej nie zapowiedzial.

  ,  27/01/2011

Stanowicie obydwaj ( 57kerenor i szymbla60 ) kolko wzajemnej adoracji. Tylko Wy. Czy to mozliwe, ze cala reszta czytelnikow EIOBY to ludzie z gruntu zli ? Czy nie narzuca sie mysl, sama przez sie, ze to Wy czegos nie rozumiecie, a nie cala reszta ? Czy gdyby, jak piszecie: "dla wielu ludzi, Pan Jezus stał się kamieniem obrazy i skałą zgorszenia", to dostalbys keren 11 glosow na swoj poprzedni arty ...  wyświetl więcej

Popieram Twoją wypowiedź i dodaję do niej fakty, które za nią przemawiają:

1 Moj. 3:14
14. Wtedy rzekł Pan Bóg do węża: Ponieważ to uczyniłeś, będziesz przeklęty wśród wszelkiego bydła i wszelkiego dzikiego zwierza. Na brzuchu będziesz się czołgał i proch będziesz jadł po wszystkie dni życia swego!
(BW)

W tym wersecie zwróciłam szczególną uwagę na słowo "proch"... Wię

...  wyświetl więcej

Posłuchaj Palomito, nie znasz Biblii, nie wiesz co Bóg oczekuje od człowieka. Żeby wyjaśnić tobie to co napisałaś, poprę to pewnym przykładem.

Napisałaś;

Mozna nawet nie wierzyc w Boga i byc mu milym :-) Nie doceniacie Boga
............................................................................

Wyobraź sobie że masz ojca, i mówisz mu: wiesz tato, wiem że jesteś

...  wyświetl więcej

  ,  28/01/2011

Gdzie wyczytales szymbla60, ze ja odrzucam Jezusa ? Wiesz jaka jest roznica miedzy Toba i mna ? Ja wierze w Boga, a Ty tylko w jeden jego aspekt. Znasz przypowiesc o slepcach i sloniu ? Slepcy dotykajac slonia, mieli powiedziec co to jest slon...dla Ciebie szymbla60 slon to kawalek skorzanej rury, bo dotknales tylko jego traby.

Wybacz Palomito, ale niezła z ciebie żartownisia, widzę niezłe skojarzenia.

A powracając do tematu, nie zrozumiałaś mnie. Skup się na jednym punkcie, bo wydaje mi się, że jesteś rozbiegana.

Pozdrawiam

  ,  28/01/2011

Nie wiem szymbla jakie widzisz skojarzenia, ale obawiam sie, ze takie, ktore Ci sie kojarza z wolna wola. Podwojny blad. To nie byl zart.
Rozumiem co chcesz powiedziec, tylko sie z tym nie zgadzam. Ty natomiast nawet nie wiesz o czym ja pisze. Dlatego tez: tak, jestem rozbiegana i nie bede juz z Toba dyskutowac, bo nie mam czasu.

  57kerenor  (www),  28/01/2011


ZBAWIENIE JEST TYLKO W PANU JEZUSIE!

http://eiba.pl/2je7
-----------------------

Witaj Palomito50

Nadmieniasz, że z szymbla stanowimy kółko wzajemnej adoracji. No cóż, nie będę przeczył, że miło jest posłuchać i poprzeć człowieka, z którym w wielu kwestiach się zgadzam. Mam też nadzieję, że jeż

...  wyświetl więcej

  ,  28/01/2011

"Zresztą, jeżeli chodzi o koła wzajemnej adoracji, to przy wnikliwym czytaniu komentarzy, znajdziesz tychże kół, co najmniej kilka."

Zgadza sie. Nie wszyscy interesuja sie tym samym. Co nie zmienia faktu, ze Was jest tylko dwoch.

"Artykułów, czy komentarzy, nigdy nie piszę dla poklasku"

Nikt nie pisze artykulow dla poklasku. Chyba, ze znasz taka osobe. Ja nie.

"czy

...  wyświetl więcej



Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska