Login lub e-mail Hasło   

PO już nie stać na bakszysz ?

Bez tej umowy nie ma sensu budowania autostrad.
Wyświetlenia: 777 Zamieszczono 26/01/2011

Zablokowanie przez Rosję polskich przewozów towarowych na ciężarówkach kosztowało już naszych eksporterów grubo ponad 100 mln zł., oblicza "Dziennik Gazeta Prawna".

 

Do 15 stycznia, kiedy wygasła umowa tranzytowa, tylko z rejonu Grójca, sadowniczego zagłębia Polski, każdego dnia odjeżdżało na Wschód ok. 100 ciężarówek. - Teraz ledwie kilkanaście, powiedział "DGP" Piotr Szymański, prezes firmy Nasz Sad, jednej z największych hurtowni warzyw i owoców w Polsce.

Dzienne straty samego tylko regionu grójeckiego wynoszą 4-4,5 mln zł. Szacunkowa wartość towaru przewożonego stamtąd jednym tirem, głównie jabłek, sięga 40-45 tys. zł. Oznacza to, że od połowy stycznia straty mogą sięgać nawet 45 mln zł. I będą rosnąć, bo rozmowy o nowej umowie tranzytowej z Rosją zostaną wznowione dopiero 31 stycznia, co wcale nie oznacza, że skończą się porozumieniem.

 

Konflikt z Rosją dotknął też producentów AGD czy materiałów budowlanych. "DGP" podaje, że 90 proc. polskiego eksportu jest dostarczane na rynek rosyjski ciężarówkami. W 2009 r. tiry przewiozły 3,8 mln ton towarów, podczas gdy kolej zaledwie 314 tys. ton.

Polacy pewnie muszą zarejestrować swoje firmy przewozowe w Niemczech albo na Cyprze i wtedy mogą korzystać z polskich dróg i tranzytu bez przeszkód

Podobne artykuły


17
komentarze: 32 | wyświetlenia: 1305
14
komentarze: 33 | wyświetlenia: 1049
14
komentarze: 21 | wyświetlenia: 968
14
komentarze: 60 | wyświetlenia: 735
13
komentarze: 25 | wyświetlenia: 756
13
komentarze: 3 | wyświetlenia: 1015
13
komentarze: 9 | wyświetlenia: 552
13
komentarze: 68 | wyświetlenia: 418
12
komentarze: 144 | wyświetlenia: 850
12
komentarze: 72 | wyświetlenia: 397
12
komentarze: 30 | wyświetlenia: 1359
12
komentarze: 23 | wyświetlenia: 960
12
komentarze: 3 | wyświetlenia: 616
12
komentarze: 31 | wyświetlenia: 536
12
komentarze: 4 | wyświetlenia: 440
 
Autor
Artykuł

Powiązane tematy





  mojra  (www),  26/01/2011

No co ty Świstak ! Autostrady nawet z 60 letnim poślizgiem są potrzebne! Niemcy z Rosją mają ważne umowy na tranzyt, nawet nie wiemy czego, bo nas celnicy nie maja prawa zaglądać do zaplombowanych kontenerów.

  swistak  (www),  26/01/2011

Taka przewaga w sondażach pozwala olewać maluczkich

  mojra  (www),  26/01/2011

Może kierowcy, przedsiębiorcy, emeryci są marginalnym elektoratem, ale margines rośnie z dnia na dzień .

  swistak  (www),  26/01/2011

Naród się wkurzy, gdy okaże się, że z samej Wyborczej, nie da się zrobić mielonych na obiad, chyba, że dołączą do gazety gorący kubek



Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska