Login lub e-mail Hasło   

Chrześcijaństwo i Komunizm- podobieństwa

Świat chrześcijański nieustannie twierdzi, że opowiada się przeciwko komunizmowi. Jest to tylko pozerstwo, ponieważ w rzeczywistości te systemy są do siebie bardzo podobne.
Wyświetlenia: 9.071 Zamieszczono 04/02/2011

Świat chrześcijański nieustannie twierdzi, że opowiada się przeciwko komunizmowi. Jest to tylko pozerstwo, ponieważ w rzeczywistości te systemy są do siebie bardzo podobne.

 

Oba systemy opowiadają się przeciwko pożądaniu posiadania pieniędzy i gromadzeniu bogactw przez ludzi. Czyli Chrześcijaństwo i Komunizm zwalczają materializm.

 Zarówno Komunizm jak i Chrześcijaństwo posługują się strachem i przymusem wobec ludzi by podążyli w ich stronę.

 

 W komunizmie przybiera to formę gróźb, prześladowań, prania mózgów, indoktrynacji, tortur i aresztowań. Dążono do rozprzestrzenienia rewolucji każdym możliwym sposobem w tym militarnie. Podobnie u chrześcijan rolę groźby i zastraszenia spełnia straszenie piekłem, często karami za nie podążaniem drogą danej wiary. Do tego można dodać indoktrynację od najmłodszych lat. Posługiwano się również torturami i inkwizycją, a także wzniecano wojny religijne dla szerzenia chrześcijańskiej wiary. 

Aby skierować swoich manipulowanych zwolenników przeciwko innym, zarówno Chrześcijaństo jak Komunizm korzystają z określonego doboru słów by wywołać w ludziach emocje wstrętu lub gniewu. Wyłączone zostaje logiczne myślenie, dowód, czy rozsądek się nie liczy. Oba systemy bazują na najprymitywniejszych emocjach.

 

Chrześcijanie poprzez swą manipulację przypisali negatywne, wrogie emocje do określonych słów, takich jak: ateista, poganin, przeklęty, gej, grzesznik, heretyk, antychryst, satanista, niewierny i wielu innych. 

Komuniści mają podobny sposób. Ich ulubione słowa jakie przypisali pod określone emocje to: Faszysta (wszystko nie komunistyczne=dla komunisty faszystowskie), burżuj,  kułak, kapitalista, imperialista, liberał.

 

Komunizm: Głosi całkowite zniesienie własności prywatnej.

Chrześcijaństwo: Gardzi własnością prywatną i pieniędzmi 

Chrześcijańskie cytaty: „Prędzej bogaty przejdzie przez ucho igielne niż wejdzie do królestwa niebieskiego” - Chrystus

 

"Biada wam, bogaczom"(łk 6,24)), 

"Sprzedajcie wasze mienie i  dajcie na jałmużnę. Sprawcie sobie trzosy, które nie niszczeją, skarb nie wyczerpany w niebie"(Łk 12, 31).Postępowanie takie jest koniecznym warunkiem zbawienia.

 

"Sprzedaj wszystko, co masz,i rozdaj uogim, a będziesz miał skarb w niebie; potem przyjdź i pójdź za Mną" (Łk 18, 22) 

"Błogosławieni jesteście wy, którzy teraz głodujecie, albowiem będziecie nasyceni"(Łk 6, 20-21) – Powiedzenie w sam raz dla zmarłych w Stalinowskich gułagach.

 

Komunizm: Posłuszeństwo autorytetowi, dogmatom i władzy państwa (biurokratów)

Chrześcijaństwo: Posłuszeństwo autorytetowi, dogmatom i władzy kościoła (kapłanów) 

Komunizm: Posłuszeństwo partii, nie pytaj, nie sprzeciwiaj się, bo inaczej więzienie lub gułag.

Chrześcijaństwo: Bóg (kościół), którego masz słuchać, nie sprzeciwiaj się bo pójdziesz do piekła, ale wcześniej my ci zrobimy piekło na ziemi.

Komunizm: Cenzura i kontrola mediów

Chrześcijaństwo: Cenzura, kontrola mediów pod pretekstem obrazy uczuć, inkwizycja, indeks ksiąg zakazanych. 

Komunizm: Niszczenie każdej książki i wszystkiego co głosi poglądy sprzeczne z komunizmem. Łamanie praw człowieka.

Chrześcijaństwo: Niszczenie innych kultur, sposobów myślenia, pism sprzecznych z chrześcijaństwem. Łamanie praw człowieka, sprzeciw wobec nich, gdy powstały.

 

Komunizm cel: Światowa rewolucja. Komunizm na całym świecie.

Chrześcijaństwo cel: Nawrócenie całego świata. Świat chrześcijański.

 Wszystko dla kolektywu (partia)=Wszystko dla Boga (kościół).

Zarówno komunizm jak i chrześcijaństwo mają na koncie miliony zamordowanych ofiar.

Podobne artykuły


41
komentarze: 19 | wyświetlenia: 10667
23
komentarze: 7 | wyświetlenia: 9004
52
komentarze: 88 | wyświetlenia: 7669
32
komentarze: 34 | wyświetlenia: 2221
31
komentarze: 11 | wyświetlenia: 7804
24
komentarze: 10 | wyświetlenia: 5599
22
komentarze: 19 | wyświetlenia: 6637
22
komentarze: 7 | wyświetlenia: 19057
17
komentarze: 8 | wyświetlenia: 1771
 
Autor
Artykuł
Dodatkowe informacje



  ykes,  04/02/2011

Nawet słowo "komunikant" brzmi teraz nieco inaczej. ;)

  rzeczny,  06/02/2011

A nie powinno, bo komuna i komunia i komunikant pochodzą od tego samego słowa - communio - wspólnota. Dodatkowo, powiem, że komuna najpierw była społecznością średniowiecznego miasta a więc synonimem wolności od feudalizmu. Hippisi w XX w. przejęli to słowo dla określenia swoich wspólnot identyfikując się niejako z tamtą średniowieczną ideą wolności, a dopiero na koniec zaczęto tak określać ustrój PRL-u.

  andrzejs,  04/02/2011

Już jako młody człowiek zauważyłem bliźniacze podobieństwo obu ideologii.

  mugol  (www),  04/02/2011
  swistak  (www),  04/02/2011
  kev  (www),  05/02/2011

Dwa identczne bieguny magnesu zawsze się odpychały ...

  oculus,  05/02/2011

To jest właściwie kalka.

  marian R,  05/02/2011

franciszek śledź pisze...

Po śmierci idziemy do nieba? A kto idzie do nieba? Żołnierz, który zabija? Dziennikarz, który zawsze kłamie? Tak kłamie bo przecież to czy mówi prawdę nie zależy wcale od niego ani od tego co napisze, ale tylko i wyłącznie od tego kto będzie to "coś" czytał.Prawda tak samo jak dobro jest tylko wyimaginowanym słowem bez wartości, zawsze prawda i dobro jest dla jedn

...  wyświetl więcej

I dlatego chcąc mieć wolny i nieskrępowany umysł, należy unikać wymienionych organizacji.....

To nie chrześcijaństwo tylko Kościół , Bóg nam tego nie robi prawda ? A jeżeli ktoś zabija lub do czegoś zmusza rzekomo w Imię Chrystusa delikatnie mówiąc się z Nim rozmija...Powinieneś to wywnioskować choć by z lekcji religii w szkole podstawowej ;-))

1. Komunizm powstał ok 1900 lat później od chrześcijaństwa, Szukanie podobieństw, to jak szukanie podobieństw medycyny staroegipskiej a dzisiejszej. Niby są podobne, ale zasady diametralnie inne.
2. Oczywistym jest, że dzisiejszy kościół katolicki nie trzyma się zasad Pisma Świętego, więc wszystkie porównania: "Chrześcijaństwo a komunizm" są krzywdzące. Porównujemy katolicyzm, a nie chrześc ...  wyświetl więcej

  kev  (www),  06/02/2011

ad2. Czyli KOściół nie jest chrześcijański? Dziwne to przecież kościół rozdystrybuował pismo święte. Jawi mi się to zwinnym unikem od przyznania się do niekoniecznie dobrego wpływu chrześcijaństwa na świat. POnad to autor posłużył się cytatami z biblii - one też nie są chrześcijańskie? Jezus także mówił o kościele jako integralnej części całej religii.
ad3. Nikt normalny nie ma zamiaru się ...  wyświetl więcej

Jedno i drugie wymyślone przez tą samą grupę etniczną.

Lecz kościół katolicki powstał sporo później, bo prawie 300 lat po służbie Chrystusa. To, że ktoś rozpowszechnia jakąś rzecz, nie znaczy, że się z nią zgadza. Kobieta podająca w supermarkecie papierosy, nie musi ich palić.
Dziękuję za sugestywną odpowiedź:D

Zgadzam się z przedmówcami że krk a chrześcijaństwo to dwie inne bajki.
Sama religia jaką jest chrześcijaństwo nie może się bronić więc atak na nią jest po prostu bezsensu.

  ulmed,  06/02/2011

Jak już obalicie chrześcijaństwo, to zastanówcie się co w jego miejsce wejdzie? Przyroda nie lubi próżni.

I to jest właśnie najsmutniejsze, bo przyjdą wszelkiej maści niuejdźowo-altmedowi magicy od leczenia za pomocą cieciorki wpychanej tu i ówdzie, łowcy depopulacyjnych chemtrailsów i fengszuje dyplomowani wraz z holistycznymi homeopatami.
Może i mam szczęście, że definitywnego upadku KRK raczej nie doczekam? :)

Do Ulmed:
Dlaczego obalać chrześcijaństwo? Wystarczy, sprowadzić je na właściwe tory. Chrześcijaństwo, samo w sobie, nie jest złe. Problemem, jest jego katolicka parodia, poprzez Konkordat, uzurpująca sobie prawa do państwowej kasy. Należałoby wprowadzić podatek kościelny, a wtedy zobaczymy, ilu jest prawdziwie wierzących.

Znaczy, znasz jakieś chrześcijańskie kościoły (lub inne organizacje), które możesz przedstawić jako wzór do naśladowania?

Zawsze nieproszony wtrącasz się do rozmowy? Pytanie retoryczne!

Rozmowy to sobie prowadzisz w domowym zaciszu, z zaproszonymi, starannie wyselekcjonowanymi gośćmi. Tutaj są internety, tutaj się publikuje, komentuje, i takie tam podobne.
Znaczy że odpowiedzi na moje pytanie się nie doczekam?

Nie umiesz czytać, czy nie rozumiesz słowa pisanego! Napisałem wyrażnie i po polsku: Do Ulmed.

Diagnozuję analfabetyzm funkcjonalny. Ale mam dobry humor, więc postaram się pomóc.
Aby napisać coś do użytkownika "ulmed" musisz wykonać następujące kroki:
-kliknąć nick użytkownika http://www.eioba.pl/ulmed
-na nowootwartej stronie kliknąć link "Napisz email"
Dalej powinieneś poradzić sobie samodzielnie.
Komentarze pod ar ...  wyświetl więcej

Na jaki nr konta mam przesłać należność, za diagnozę?

Zapytaj się gościa stawiającego błędne diagnozy.

Publicznie wypierasz się własnych słów? Oj, nie ładnie.

Analfabetyzm funkcjonalny diagnozuje po raz drugi. To że raczyłeś się nie zgodzić z moją opinią, nie znaczy że jest ona błędna. Zauważasz różnicę? :)

"Po niezrozumieniu ich poznacie", można by rzec.

Masz "rozdwojenie jażni" ? Gdzie napisałem, że nie zgadzam się z twoją diagnozą? Zapytałem tylko o nr konta.

I to jest właśnie definicja analfabetyzmu funkcjonalnego. Rozumiesz słowa, tylko treść wyrażana przez te słowa gdzieś ci umyka.

W sumie to bardzo smutne, że z sensownego gościa, którego komentarze zazwyczaj coś konstruktywnego wnosiły do dyskusji, zmieniłeś się analfabetę strzelającego focha, że mu się ktoś wpieprza do publicznie prowadzonej "prywatnej" rozmowy. :/
Baw się dalej sam, a jak już znajdziesz to Prawdziwe Chrześcijaństwo, to proszę uprzejmie, daj znać. :)
cya

Wróć do początku i jeszcze raz przeczytaj naszą rozmowę. Wiesz, wydaje mi się, że sam się skołowałeś.

?

  swistak  (www),  07/02/2011

Komunizm i Chrześcijaństwo czują do siebie to co Czerwony Kapturek do Czarnego Wilka.

  w84u6  (www),  07/02/2011

Świstaku mylisz się. Podam cytaty, a ty podaj źrodło, dla ułatwienia to nie "Kapitalizm" Marksa:
"Ci wszyscy, co uwierzyli, przebywali razem i wszystko mieli wspólne. 45 Sprzedawali majątki i dobra i rozdzielali je każdemu według potrzeby. 46 Codziennie trwali jednomyślnie ..."
"Ale pewien człowiek, imieniem Ananiasz, z żoną swoją Safirą, sprzedał posiadłość 2 i za wiedzą żony odłoży ...  wyświetl więcej

  yacool,  07/02/2011

Mniej więcej na podobnej zasadzie niedawno dowodzono podobnieństwo rządów kaczyńskiego i gomułki. A potem tuska i hitlera. Artykuł żałosny, argumenty kiepskie, tendencyjne i na poziomie gimnazjalisty. Postaraj się bardziej.

  swistak  (www),  07/02/2011

W84u6 cyt Ci wszyscy, co uwierzyli, przebywali razem i wszystko mieli wspólne. 45 Sprzedawali majątki i dobra i rozdzielali je każdemu według potrzeby. 46 Codziennie trwali jednomyślnie ..."
"Ale pewien człowiek, imieniem Ananiasz, z żoną swoją Safirą, sprzedał posiadłość 2 i za wiedzą żony odłożył sobie część zapłaty, a pewną część przyniósł i złożył u stóp Apostołów. 3 "Ananiaszu - powie ...  wyświetl więcej

  w84u6  (www),  07/02/2011

"Postaraj się bardziej." nie widzę powodu, abym miał rzucać perły przed .... świstaki.

  swistak  (www),  07/02/2011

Raczej perkal i paciorki

  w84u6  (www),  07/02/2011

Jaki klient, taki towar.

  swistak  (www),  07/02/2011

Komunizm i Chrześcijaństwo pasują do siebie jak Czarny Kapturek do Czerwonego Wilka.

  ykes,  07/02/2011

Tudzież jak Świstek do Eioby.

edit

  swistak  (www),  07/02/2011

ykes i czarny wilku ! Nie piszcie więcej bo profanujecie abecadło !

Ciekawe dlaczego autor tego kłamliwego artykułu nie zabiera głosu w dyskusji?

Pewnie dlatego, panie "rzecznik", że wypowiedział się tekście który przeczytałeś powyżej (czy aby na pewno?). Nie każdemu zależy na dopieszczaniu anonimowego łosia, który raczył był wyciągnąć z odbytu jakieś niczym nie poparte pretensje.

  swistak  (www),  08/02/2011

W skórze czarnego wilka siedzi pewnie jakiś baran, może darkwater ?

Jesteś Swistaku prorokiem. Lubi czarne. Czyżby ksiądz?:)

  ...,  16/02/2011

Niektórzy ekonomiści uważają, że Jezus był pierwszym socjalistą na ziemi.

A niektórzy wciąż wierzą w Niewidzialną Rękę Rynku. Pogratulować fantazji obu tym grupom. :)

A wielu katolickich tępaków (nie mam na myśli wszystkich wierzących, w kościele są też dobrzy ludzie) używa równania: ateista=komunista



Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska