JustPaste.it

Schemat działania programu partnerskiego sklepu internetowego

Sklepy internetowe muszą dbać by jak najwięcej klientów u nich kupowało. Większość metod daje tylko zwiększenie wejść. W programach partnerskich płacimy partnerom tylko za zakupy.

Sklepy internetowe muszą dbać by jak najwięcej klientów u nich kupowało. Większość metod daje tylko zwiększenie wejść. W programach partnerskich płacimy partnerom tylko za zakupy.

 

 

28e69881318984e23a1c2a6c7e7970a8.jpgProgramy partnerskie to dla sklepów internetowych jedna z ciekawszych metod pozyskiwania klientów. Wymaga jednak dosyć rozwiniętego oprogramowania oraz stałego zaangażowania organizacyjnego by rozwijać sięć nie tylko licznych ale przede wszystkim skutecznych partnerów.

Partnerami sklepu internetowego nie muszą byc osoby prowadzące działalność gospodarczą, ba nie muszą to byc nawet osoby pełnoletnie. Natomiast bardzo pożądane jest zaangażowanie takich osób w społecznościach związanych tematycznie z profilem sklepu. Najlepiej gdy te osoby są właścicielami takiego serwisu, forum tematycznego itp. Ale również mogą tylko pełnić w nim ważną funkcję i mieć możliwości zamieszczania linków działających na ich korzyść. Od wieku i doświadczenia bardziej liczy się żyłka do zachęcania społeczności do skorzystania z komercyjnych usług.

Sklep internetowy powinien mieć osobę przydzieloną do zajmowania się programem partnerskim i dysponującą umiejętnością nawiązaywania kontaktów oraz doradzania partnerom jak najskuteczniejszych działań zmierzających do zarabiania przez nich prowizji, co wiąze się ze zwykle większymi korzyściami dla sklepu.

Oprogramowanie nie jest specjalnie skomplikowane, ale wymaga zagnieżdżenia w różnych częściach sklepu internetowego i w gotowych rozwiązaniach taki moduł programu partnerskiego powinien być juz wbudowany, a nie wymagać kosztownych i kłopotliwych przeróbek.

Program partnerski nie powinien narzucać żadnych wstępnych ograniczeń partnerom, którzy powinni go postrzegac jako dodatkową możliwość zarobku bez ponoszenia jakiegolwiek ryzyka finansowego, a jedynie wymagającym pewnego wdrożenia się i zaangażowania w pozyskiwanie klientów. 

Sklep powinien oferować partnerom gotowe linki, banery i inne elementy graficzne i oprogramowania ułatwiające budowanie  sieci zachęcającej internautów do wejścia na stronę sklepu.

Oprogramowanie panelu administracyjnego dla partnerów powinno być proste w użyciu i przedstawiac pełne i czytelne dane o naliczanych prowizjach. Partner powinien móc z tego skorzystać jako pomocy do określenia, które jego działania przyczyniły się do pozyskania klientów.

Uruchomienie programu partnerskiego powinno równiez zostać poprzedzone przygotowaniem dokumentów jakich wymaga nawiązanie takiej współpracy gospodarczej, a więc przede wszyskim: umowy sklepu z partnerem, regulaminu programu partnerskiego, instrukcji obsługi programu partnerskiego dla partnera.

Ze względu na koszty przelewów i operacji ich księgowania wypłata prowizji może wymagac uzbierania przez partnera pewnej minimalnej kwoty, która upoważni do wypłaty. Zwykle przyjmuje się tę wartość jako 100zł lub 50zł.

Program partnerski aby zaczął przynosić wymierne korzyści sklepowi musi się rozwinąć przez pewien początkowy okres tych korzyści pozbawiony. Z czasemm te korzyści zaczną być widoczne, ale nie należy liczyć na zbyt wiele, chociaż osiągnięcie zadowalających obrotów wymaga użycia również tego środka.

Prowizje dla partnerów zwykle przydziela się w wartości pojedynczych procentów. Często prowizja rozbita jest na dwie części: wieczną i bezpośrednią. Prowizja bezpośrednia naliczana jest za każde skierowanie do sklepu, które doprowadzi do zakupu. Ściślej chodzi o partnera, który jako ostatni został zapisany przed transakcją w cookie klienta. Natomiast prowizja wieczna naliczana jest temu partnerowi, który jako pierwszy zapisał się w cookie klienta.