Login lub e-mail Hasło   

Schemat świadczenia usług za pośrednictwem internetu

Sklepy czy aukcje nie pozwalają kupować towarów tworzonych specjalnie dla nas. To już sfera usług rozciągająca się od tych niematerialnych(np.finansowych) do produkcji na zlecenie
Wyświetlenia: 1.785 Zamieszczono 14/02/2011

 

Jeszcze do niedawna gdy pytałem moich studnetów o przykład usługi niefinansowej świadczonej przez internet mieli problem z wymieniem chociażby jednej. Jak ich naprowadziłem na zlecanie wywołania zdjęć z nośnika cyfrowego to się okazywało, że wszyscy to znali. Wiele z tych usług sprowadza się do wytworzenia pewnej wartości materialnej na zlecenie klienta, której usługodawca by nie zrobił, a może nawet nie był w stanie zrobić, gdyby nie zamówienie klienta.

Świadczenie usług przez internet to niewątpliwie trudniejszy problem niż sprzedaż w sklepie internetowym. Zazwyczaj potrzebne są specjalistyczne i dosyć kosztowne maszyny oraz oprogramowanie pozwalające odebrać od klienta informacje niezbędne do wytworzenia dokładnie takiej usługi jakiej życzy sobie klient. Tu już nie wystarczy, jak w przypadku nieudanego zakupu towaru, zwrócic produkt do sklepu, bowiem przedsiębiorca nie sprzeda już nikomu innemu wytworzonej wartości.

Podobnie jak w przypadku sklepów internetowych ważną rolę odgrywają mechanizmy mające przyciągnąć klienta do serwisu. Pierwszym działaniem klienta w serwise jest specyfikowanie usługi, najczęściej przez wybór z menu, zaznaczanie opcji, ale także przez zapełnianie pól tekstowych oraz jakże często przesłanie fotografii cyforwej specyfikującej w jakiś sposób potrzebę klienta.

Kolejnym etapem jest kalkulowanie ceny usługi często realizowane przez oprogramowanie serwisu, ale równiez niekiedy wymagające ingerencji obsługi. Następnie klient może wskazać adres dostawy oraz dokonać płatności. Z chwilą dokonania płatności rusza procs realizacji usługi, który klent może śledzieć za pośrednictwem modułu track&tracing.  

Wśród licznych usług, które już znalazły się w internecie znalazła się produkcja odzieży ze spersonalizowanym oznakowaniem, drukowanie m.in. laserem na róznorodnych materiałach np. kubki, czapki, poduszki, płytki posrebrzane i pozłacane(grawerowanie), a nawet produkcja pojazdów ze specjalnym wyposażeniem. 

Podobne artykuły


111
komentarze: 32 | wyświetlenia: 61443
54
komentarze: 56 | wyświetlenia: 32884
54
komentarze: 68 | wyświetlenia: 31562
50
komentarze: 27 | wyświetlenia: 63971
49
komentarze: 18 | wyświetlenia: 65380
39
komentarze: 50 | wyświetlenia: 23587
39
komentarze: 30 | wyświetlenia: 29300
37
komentarze: 9 | wyświetlenia: 28823
36
komentarze: 37 | wyświetlenia: 23970
34
komentarze: 21 | wyświetlenia: 26526
32
komentarze: 76 | wyświetlenia: 12738
 
Autor
Artykuł

Powiązane tematy






Brak wiadomości


Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska