Login lub e-mail Hasło   

Świat idzie naprzód

Nieprzystosowani przegrywają.
Wyświetlenia: 4.314 Zamieszczono 14/02/2011

Czy wiecie, że wszystkie kraje na świecie pakują swoje towary drobnicowe do kontenerów?

Trzeba było w związku z tym przystosować wszystkie rodzaje transportu do wożenia kontenerów, co dotyczy zarówno jednostek transportowych jak i urządzeń przeładunkowych. Oczywiście jak zwykle najbardziej mnie interesuje transport śródlądowy, który przechodzi kolejne przeobrażenia (wszędzie tylko nie w Polsce).

Interesującą tendencją jest wożenie w kontenerach towarów masowych. Nie są to takie zwykłe kontenery jakie widujemy na samochodach, tylko śródlądowe kontenery pchane.

Odbywa się to w ten sposób, że kontenery ładowane w jakimś małym porcie śródlądowym, gdzieś na przykład na górnej Missisipi, pchacz zawozi do Nowego Orleanu i wpycha do specjalnego statku morskiego. Taki statek płynie do Rotterdamu albo Hamburga, gdzie inny pchacz wyciąga z niego kontenery i pcha w górę rzeki do miejskości docelowej.

Polskie porty są słabo przystosowane do transportu kontenerowego i są niekompatybilne dla niektórych typów nowoczesnych statków. Pomimo, że jesteśmy niby członkiem unii, to tak naprawdę nasz kraj jest cały czas gdzieś z boku i daleko w tyle. Nie mamy nawet pojęcia co się na świecie dzieje, bo nasze media zajmują się głównie traumą pana x lub obraźliwą wypowiedzią pana y, ewentualnie jakimś wypadkiem. Pozwoliłem więc sobie zeskanować kilka fotek z pisemka niemieckiego, żeby kilka rzeczy Wam pokazać, być może kogoś z was zainteresują. Napiszcie czy dobrze zrobiłem.

Na koniec schemat, przyznaję że dość tendencyjny, przedstawiający ile towaru można załadować na różne środki transportu.

Podobne artykuły


17
komentarze: 113 | wyświetlenia: 1620
14
komentarze: 8 | wyświetlenia: 672
13
komentarze: 25 | wyświetlenia: 1172
12
komentarze: 1 | wyświetlenia: 775
11
komentarze: 4 | wyświetlenia: 662
11
komentarze: 298 | wyświetlenia: 745
11
komentarze: 0 | wyświetlenia: 1035
10
komentarze: 2 | wyświetlenia: 970
10
komentarze: 3 | wyświetlenia: 400
10
komentarze: 3 | wyświetlenia: 482
10
komentarze: 10 | wyświetlenia: 389
10
komentarze: 143 | wyświetlenia: 631
10
komentarze: 0 | wyświetlenia: 528
10
komentarze: 1 | wyświetlenia: 472
10
komentarze: 1 | wyświetlenia: 455
 
Autor
Artykuł

Powiązane tematy





  dnavyk  (www),  17/02/2011

u nas w ogóle jakoś kwestie transportu wodnego zupełnie olano. i tyczy się to zarówno transportu morskiego, jak i rzecznego. szkoda. mając dostep do morza, powinniśmy to wykorzystać.

Świetny artykuł, porusza problem o którym większość ludzi nie słyszała (w tym ja). Jak zawsze w tyle. Najlepiej towar załadować na tiry, niech rozjeżdżają nasze "autostrady" i "drogi", powodują korki i co najgorsze, powiększają ilość rannych i ofiar śmiertelnych na drogach.

Bo to Polska właśnie. Szczerze mówiąc artykuł otworzył mi oczy na zupełnie nieznaną mi do tej pory dziedzinę. Do naszego kraju trafi to zapewne wtedy, gdy na zachodzie opracują transport teleportacyjny lub jakiś inny, o futurystycznym charakterze, wyprzedzając nas o kilka epok. Przesadzam i wyolbrzymiam celowo, pokazując, jak daleko jesteśmy za innymi krajami. Wystarczy porównać naszą kolej z japońską lub francuskim TGV, by wiedzieć, o czym mówię.



Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska