JustPaste.it

Sprawdź, czy dobrze określiłeś cel Twojej strony.



Czy chciałbyś, by Twoja strona przyciągała tysiące osób i zarabiała na Twój biznes lub e-biznes??

Strona internetowa powinna być stargetowana!! Tak, jak Ty powinieneś wybrać grupę docelową dla Twojego produktu czy usługi... Twoja strona powinna docierać do odpowiednich osób i perswadować im wykonanie oczekiwanej przez Ciebie akcji.
Czy znasz pojęcie NOA??

Twoja strona główna powinna jednoznacznie sugerować wykonanie czynności przez odwiedzającego. Owa czynność to właśnie Najbardziej Oczekiwana Akcja (NOA).

Czy już zastanawiałeś się, jaka jest najbardziej oczekiwana akcja, którą chcesz, by wykonał odwiedzający Twoją stronę WWW??

Wiele firm źle definiuje cel strony internetowej. W dużym stopniu to wina webmasterów. A może jednak firm, które zatrudniają tanich "profesjonalistów". Firmy nie są poinformowane, jak powinna wyglądać struktura strony i w jaki sposób powinny pogrupować informacje zawarte na stronie, by skutecznie się realizować swoje cele.

Prawdopodobnie webmaster Ciebie też nie poinformował, więc ja to zrobię.

Chcesz by Twoja strona była użyteczna i łatwa w nawigacji? Zdefiniuj jasno dość wąskie cele.

Oto przykłady dobrze zdefiniowanych NOA:

Zapisanie się odwiedzającego na kurs e-mailowy.
Dodanie strony do ulubionych.
Zainstalowanie przez niego RSS, by artykuły same ścigały mu się na bieżąco.
Zakup określonego produktu.
Przejście na kolejną podstronę.
Przeczytanie najnowszego artykułu.
Nakłonienie do przeczytania oferty

Czy zauważyłeś, że wiele firm, źle definiuje NOA? Promowanie Twojego biznesu to zbyt szerokie pojęcie. Zwiększenie sprzedaży też nic nie mówi. To są cele, które mogą zostać zrealizowane przez trafne zdefiniowanie Najbardziej Oczekiwanej Akcji.

Oto drogi do zwiększenia sprzedaży:

1) NOA: Zapisanie na newsletter. Masz bazę czytelników, do których regularnie wysyłasz aktualną ofertę. Regularnie przypominasz czytelnikom o Twoim biznesie. A czytelnicy pamiętają o Tobie. Gdy tylko tego potrzebują, pod wpływem emocji i Twojej oferty dokonują zakupu. (Ponad 90% ludzi robi zakupy pod wpływem emocji. Nie wiem jak Ty, ale ja tak. Dziś wyszłam kupić chleb, a kupiłam cztery bułki, bo wyglądały bardzo apetycznie.)

2) Zainstalowanie RSS, czyli Śledzenie informacji dzięki RSS, by artykuły na bieżąco same ściągały się czytelnikowi. Efekt. Czytelnicy dobrowolnie śledzą Twoje informacje. Gdy tylko potrzebują Twojego produktu dokonują zakupu. Co więcej. Dzięki RSS mają dostęp do aktualnej oferty i często niespodziewanie, pod wpływem emocji, kupują.

3) NOA to bezpośrednia sprzedaż danego produktu. Cała strona jest poświęcona nakłonieniu potencjalnego klienta do dokonania zakupu. Teksty perswazyjne, obrazki działające na wyobraźnię, atrakcyjna cena oraz komentarze klientów to pożądany materiał na taką stronę!

4) Przeczytanie najnowszego artykułu/wpisu na stronę. A może Twoja strony opowiada o Twoim hobby i jest non-profit. Może właśnie Twoja strona jest informacyjna tak, jak moja? :D Witaj w klubie ;) Sam wiesz najlepiej, że taka strona również ma sprzedawać…tyle, że informacje. Na Twojej stronie powinny rzucać się w oczy tytuły, spis treści, kategorie, komentarze.

Czasem jednak strony informacyjne zaśmiecane są przez reklamy, bannery (które denerwują czytelników) czy za dużą ilość kolorowych ilustracji, które odwracają uwagę od naszych artykułów. Nie wiem jak Ty, ale ja osobiście nie lubię bannerów reklamowych, które wytrącają mnie z czytania. Ostatnio bannery są jeszcze bardziej irytujące, bo poruszają się po ekranie. Ciężko trafić, by je zamknąć. Zabawa w kotka i myszkę. Tyle, że to banner jest kotem, a ja myszką próbuję go złapać.

Oto przykłady stron, które według guru marketingu Joe Vitale bezlitośnie sprzedają:

7dayebook.com (NOA- kupno ebooka)
stupid.com (NOA - kupno śmiesznych rzeczy)
hypnoticsellingsecrets.com (NOA- kupno kursu na CD)
blogger.com (NOA - założenie bloga)


To strony zagraniczne. Nie wiem jak Ciebie, ale mnie zaskoczyło w nich to, że są trochę "brzydkie". Niby nie dopracowane w jakości, a jakże bezpośrednio sprzedają!

Jeśli Ty uważasz podobnie i uważasz, że Twoja strona jest ładniejsza…to masz dodatkowy atut! Wykorzystaj go. Podporządkuj stronę Twojej NOA!

Czy chciałbyś, by Twoja strona zmuszała do podjęcia jednej z kilku NOA?

Oczywiście, na jednej stronie może być więcej niż jedna NOA! Czy Ty chciałbyś, by Twoja strona sprzedawała, bezpośrednio, zmuszała do wypełnienia formularza lub zmuszała do RSS?

Bardzo dobrze! Zdefiniuj poprawnie NOA i zrealizuj je skutecznie na stronie. Czy zaplanowałeś 2 lub 3 Najbardziej Oczekiwane Akcje?? Ważne by wszystkie były jasno zdefiniowane.

Pamiętaj, że większość błędów wynika z braku jasno określonych NOA. Struktura strony jest błędnie przemyślana. Zapomina o wyzwoleniu w odwiedzającym określonej reakcji.

Oto pomysł jak rozwiązać problem, gdy chciałbyś na stronie oddzielić 3 Najbardziej Oczekiwane Akcje:

k2.pl (3 NOA jasno oddzielone - każda w osobnym boksie, różna tematyka dla różnych klientów. Jasno i czytelnie.)

Pewnie Ty znasz strony, które bezlitośnie realizują swoje NOA. Czy jesteś w stanie przypomnieć sobie, która strona przykuła Twoją uwagę? Czy jest taka strona, która Ci się podoba?

----------

Małgorzata Bednarek to uznany ekspert w dziedzinie e-marketingu. Współtworzy największy serwis z ebookami: ebooki wszystkich wydawnictw - http://www.ebookarnia.pl.
Z sukcesem prowadzi własną firmę świadczącą usługi doradcze z zakresu e-marketingu, marketingu, PR i e-biznesu.
Prowadzi BLOG BIZNESOWY o e-marketingu i e-biznesie: http://www.bednarek.eu
Praktyczne przykłady dla e-biznesmenów i e-marketingowców: MARKETING, E-MARKETING, PR, E-BIZNES, samorealizacja.

----------

Ten artykuł pochodzi z serwisu Artykularnia.pl - źródła darmowych artykułów do przedruku!

 

Źródło: Małgorzata Bednarek :: bednarek.eu