JustPaste.it

Boom modowy

Polacy oszaleli na punkcie swojego wyglądu. Popularność modowych programów bije rekordy oglądalności. Szafiarki – blogerki zawładnęły internetem.

Polacy oszaleli na punkcie swojego wyglądu. Popularność modowych programów bije rekordy oglądalności. Szafiarki – blogerki zawładnęły internetem.

 

7ba5796af30b9b200a1e4c27235532d1.jpg

Powstaje coraz więcej szkół wizażu i szkoleń z zakresu mody. Mogę śmiało powiedzieć, że boom modowy w Polsce właśnie trwa.

Sklepy sieciowe, które przywędrowały do nas z zachodu dziś bija rekordy sprzedaży. Potencjalnie niskie ceny przyciągają masy klientów, dlatego marketing w tych firmach rozwija się błyskawicznie. Polacy gorączkowo wyczekują najnowszych trendów i poszukujemy odpowiedzi na pytanie: Jak się ubrać, aby być sexy? Stwierdzę, że moda po części zabija naszą tożsamość. Stylizujemy się na gwiazdy, jakie widzimy na plakatach najnowszej kampanii odzieżowej. Czy to nie jest zbyt banalne?  

Rekordowe liczby widzów mają programy modowe, strony internetowe i blogi. Wychodzimy z założenia - modnie być modnym. Niemalże w każdym porannym programie telewizyjnym widzimy materiały odnoszące się do stylu ubierania się. Stacje w ciągu kilku lat stworzyły modowe kanały tematyczne, a w Polsce jest na nie popyt. Dlaczego? Przecież moda nie zrodziła się rok temu? W czasach komuny, nawet śpioszki dla dziecka trzeba było kupować na kartki. Dziś możemy mieć wszystko - to trochę taki kompleks kogoś, kto nie mógł, a teraz może mieć.

Jednym z przykładów modowego boom w Polsce jest przyjazd słynnej w Wielkiej Brytanii pary Trinny i Susanny. Wielkie wydarzenie medialne zawładnęło polskim rynkiem mody. Teraz możemy oglądać ich program w telewizji. Z czego wynika tak wielkie zapotrzebowanie na stylistów? Chcemy się ubierać tak, aby zakryć swoje wady, uwydatnić zalety. Polacy zaczęli przykładać coraz większa uwagę do swojego wyglądu. Jesteśmy świadomi, że jest on częścią naszej osobowości. Jednak z drugiej strony, wybieramy to, co w jakiś sposób jest nam narzucone.

Na Polskim rynku mamy do czynienia z pierwszym pokoleniem stylistów. To nowy zawód, który jak widać, na naszym rynku ma niemałe powodzenie. Styliści coraz częściej zapraszani są do programów telewizyjnych, kampanii reklamowych czy konkursów. Przykładem jest ostatnia akcja Dreft ze znaną stylistką Joanną Horodynską, która przeprowadza konkurs na najlepszą stylizację oraz odpowiada na pytania internautów odnośnie stylu ubierania się.

Modowy boom szybko się nie skończy. Nawet można powiedzieć, że jeszcze dobrze się nie zaczął. Potrzebujemy kreatorów mody i porad stylistów, bo poprzez stylizację nabieramy pewności siebie. To, co nigdy nam się w nas nie podobało, możemy zmienić za pomocą odpowiednio dopasowanej bluzki. To takie proste.