JustPaste.it

Jak napisać sprzedający się artykuł?

Niezależnie od tego czy piszesz artykuł, który posłuży Ci do promocji Twojej firmy, oferty czy też do sprzedaży, musisz trzymać się pewnych strategii pisania.

Niezależnie od tego czy piszesz artykuł, który posłuży Ci do promocji Twojej firmy, oferty czy też do sprzedaży, musisz trzymać się pewnych strategii pisania.

 

Wykorzystując je z łatwością będziesz tworzyć artykuły.

Pierwsze pytanie, na które musisz sobie odpowiedzieć to: Jaki jest cel Twojego artykułu? Czy chcesz przyciągnąć czytelników, klientów? Czy może chcesz zarobić na nim pieniądze? Czy może chcesz zbudować sobie pozycję eksperta w danej branży?

Wyznaczenie sobie celów i ich zrozumienie pomoże Ci określić, jakie kroki należy podjąć, aby rozwijać swoją publikacje. Będzie to również pomocne w podjęciu decyzji jakie badania musisz przeprowadzić, by dodać więcej szczegółów w swoim artykule.

Na przykład, jeśli piszesz artykuł do promocji, nie musisz robić wiele badań jeśli takowe istnieją. Po zapoznaniu się z nimi będziesz wstanie napisać dobry artykuł. Jeśli jednak ma to być publikacja dla klienta lub na sprzedaż, pamiętaj a maksymalnym wykorzystaniu wiedzy jaka uda Ci się zdobyć.

Artykuły przeznaczone do promocji powinny być pisane w standardowej długości tekstu. Optymalnie stosuje się od około 500 do 700 słów.

Kolejnym krokiem jest opracowanie pomysłu. Artykuły promocyjne będą znów różnić się od artykułów innego typu.W artykułach promocyjnych musisz zrozumieć swoich czytelników i ich potrzeby. Pisząc artykuł np. do druku, będzie on wymagał od Ciebie zrozumienia potrzeb publikacji i tego czego szukasz.

Istnieją różne typy artykułów. W Polsce najczęściej w internecie znajdziemy artykuły typu porady, krok po kroku czyli instrukcję jak coś zrobić. Istnieją również inne typy jednak początkującym autorom polecam wybrać, na początek swojej przygody któryś z wymienionych powyżej.

Kolejnym czynnikiem jest szczegółowy konspekt. Zarys przy długim artykule musi być dłuższy niż zarys stosowany w krótkiej publikacji. Tworzenie konspektu jest najprostszym i najłatwiejszym sposobem organizowania materiału. Pomoże Ci również w przeprowadzaniu badań potrzebnych do powstania artykułu jak i zobaczymy gdzie mamy skrócić naszą publikację oraz gdzie wstawić więcej szczegółów.

Podczas opracowywania konspektu staraj się wypisać jak najwięcej szczegółów, ile tylko jest możliwe. Następnie możesz dodać sobie wypunktowania lub uwagi co trzeba dodać do artykułu.

Pisząc moje artykuły, zazwyczaj zaczynam od tytułu. To pozwala mi bardziej skoncentrować się nad tym, o czym ma być dany artykuł. Dzięki temu wszelkie informacje nie pasujące mi do koncepcji usuwam lub używam w innym artykule.

Po opracowaniu tytułu oraz konspektu musisz znaleźć informacje potrzebne do stworzenia publikacji. Do badania najprawdopodobniej posłuży Ci Google. Pamiętaj jednak by jak najbardziej precyzować zapytania. Nie zgubisz się w tedy w gąszczu informacji, i znajdziesz najwięcej wartościowych informacji.

Wyszukując słowa kluczowe staraj się myśleć jak Twój potencjalny czytelnik.

Po zakończeniu swoich badań, nadszedł czas, by napisać artykuł. Jeśli po wykonaniu swojej pracy, będziesz miał wystarczająco dużo informacji to czas zacząć je opisywać. A pomoże Ci w tym wcześniej stworzony konspekt.

Pisanie artykułów to łatwy sposób na promocje Ciebie lub Twojej firmy. Można użyć również pisanie artykułów w celach zarobkowych i to bez względu na to czy jesteś pisarzem czy też nie.

 

Źródło: http://wawerbc.pl/jak-napisac-sprzedajacy-sie-artykul/