JustPaste.it

Prawa Murphy'ego

Podstawowe Prawo Murphy'ego:

  • To co może się nie udać, nie uda się na pewno.


Ogólne prawa Murphy'ego:

  • Jeśli da się tu popełnić błąd, to on go zrobi. 
  • Jeżeli coś może się nie udać, to się nie uda. 
  • Jeśli coś może pójść źle, to z pewnością pójdzie źle. 
  • Nie uda się nawet wtedy, gdy właściwie nie powinno się nie udać.
  • Jeśli wiesz, że coś może pójść źle i podejmiesz stosowne środki zapobiegawcze, to źle pójdzie coś innego.
  • Rzeczy ulegają zniszczeniu wprost proporcjonalnie do swej wartości. 
  • Wszystkie sprawy biorą w łeb jednocześnie. 
  •  To co wygląda łatwo jest trudne..
  •   To co wygląda trudno jest niemożliwe..
  •   Nie wierz w cuda - zdaj się na nie..

Filozoficzne podstawy do prawa Murphy'ego:

  •   Prawdopodobieństwo wydarzenia jest odwrotnie proporcjonalne do życzenia..
  •   Sztuczna inteligencja jest lepsza od naturalnej głupoty.
  •   Jeżeli uczynisz komuś przysługę, to jesteś od zaraz trwale za to odpowiedzialny.
  •   Niejasność jest wielkością niezmienną.
  •   Skrót jest najdłuższą drogą pomiędzy dwoma punktami.
  •   Cztery zjawiska blokują postęp ludzkości: ignorancja, głupota, komitety normalizacyjne oraz ludzie sprzedający komputery.
  •   Istnieją trzy rodzaje kłamstw: kłamstwa odruchowe, powszechne oraz testy komputerowe. 

Matematyczny dowód Prawa Murphy'ego: 

  • Prawidłowa formuła matematyczna Prawa Murphy'ego  ma postać: 1+1=2 gdzie "=" jest symbolem oznaczającym "niekiedy, jeśli w ogóle".

Prawa Murphy'ego dla informatyków i programistów:

  •   Na polecenie "Napisz Tak lub Nie" użytkownik wpisuje "Tak lub Nie"..
  •   Na polecenie "Wciśnij ENTER" użytkownik wpisuje "ENTER"..
  •   Na polecenie "Naciśnij dowolny klawisz" użytkownik naciska klawisz SHIFT albo ESCAPE..
  •   Jeżeli napiszesz procedurę, która zapobiega pojawianiu się błędnych wartości, to zawsze znajdzie się użytkownik, który ją pominie. .
  •   Jeżeli istnieją 4 różne możliwości doprowadzenia programu do krachu i wszystkie 4 zablokujesz, wtedy użytkownik znajdzie piątą metodę. .
  •   Nie ma programów całkowicie idiotoodpornych..
  •   Program oddany użytkownikowi w piątek wraca do autora w poniedziałek..
  •   Na pierwsze 90% programu potrzeba 10% przeznaczonego na jego realizację czasu..
  •   Pozostałe 10% programu wymaga 90% przeznaczonego na jego realizację czasu..
  •   Rozpoczynasz zawsze od pozostałych 10%..
  •   10%, od których rozpoczynasz pracę stanowią te procedury, które w ostatecznym rozrachunku zostaną usunięte na życzenie klienta. .
  • W zespole programistów każdy ma genialny plan rozwiązania problemu. Wszystkie plany się wzajemnie wykluczają i żaden nie prowadzi do poprawnego rozwiązania. .
  •   Liczba osób w zespole programistycznym ma tendencje wzrastające niezależnie od ilości pracy..
  •   W każdym programie błędy wykazują skłonność do występowania w tym miejscu, które sprawdzasz jako ostatnie..
  •   Każdy program, który się dobrze zaczyna, kończy się źle..
  •   Program, który zaczyna się źle, kończy się przerażająco..
  •   To co wygląda na niemożliwe potrafi rozwiązać nawet twoja teściowa i to bez pomocy komputera..
  •   Każdy programista przybywający z innego miasta jest fachowcem..
  •   Idealny fachowiec wie absolutnie wszystko o niczym..
  •   Każda formuła i każda stała muszą być traktowane jako zmienne..
  • Każdy program w Windows pracuje poprawnie do momentu niczym nieuzasadnionej utraty danych..
  • Dla komputera nie ma rzeczy nie do pomyślenia, a tym bardziej nie ma rzeczy niemożliwych - z wyjątkiem tych, których od niego wymagamy.
  •   W świecie komputerowego przetwarzania danych żadna awaria się nie kończy, ponieważ przechodzi zawsze w następną..
  •   Awaria komputera wyczekuje cierpliwie na najbardziej niedogodny moment, aby bezlitośnie zaatakować..
  •   W pracy z komputerem opieranie się na jakichkolwiek zasadach jest błędem..
  •   Nie unikniesz nigdy dużej awarii, jeśli spowodujesz małą - w najlepszym wypadku mała awaria pozostanie mała, stając się z czasem coraz bardziej uciążliwą..
  •   Nikt nie jest w stanie przewidzieć wszystkich możliwych awarii - możesz być jednak pewien, że każdą z osobna odczujesz na własnej skórze..
  •   Wnioski: - Drobne awarie nie istnieją. Jeżeli miała jednak miejsce drobna awaria, oznacza to, że nie poznałeś jeszcze jej rzeczywistych rozmiarów..
  •   Im doskonalej program wykonuje swoje funkcje, tym dotkliwiej Cię zawiedzie..
  •   Każdy inny program zawodzi tak samo dotkliwie..
  •   Tylko niepotrzebny nikomu program przebiega bez zakłóceń..
  •   Masz zawsze o jeden wirus więcej, niż sądzisz..
  •   Podczas przeszukiwania program antywirusowy nieodwracalnie zniszczy wszystkie zbiory tekstowe i programowe, a nietkniętym zostanie jedynie wirus..
  •   Ostatecznie wirus pozostanie jedynym programem możliwym do przetworzenia..
  •   Elipsy są przedstawiane i drukowane jako schodkowate jajka..
  •   Schodkowate jajka pozostają schodkowatymi jajkami..
  •   Koła nie są kołami..
  •   Wyjątek: Kołami będą wtedy (i tylko wtedy), kiedy narysujesz je jako elipsy. Drukarka przedstawi je wtedy jako poprawne elipsy..
  •   Program konwersji graficznej może być spokojnie zastąpiony poleceniem kasowania. Wynik jest taki sam, albo przynajmniej wyjdzie na to samo..
  •   Program kalkulacyjny, który daje właściwy i przyjazny wynik - kłamie..
  •   Zanim z kalkulacji otrzymasz wyniki jedynie zbliżone do użytecznych, program włączy swój generator liczb losowych..
  •   Wartości pieniężne możesz otrzymać w dolarach, markach lub muszlach Fidżi; nigdy w złotówkach..
  •   Wyjątki są liczniejsze od reguł..
  •   Od wszystkich uznanych wyjątków istnieją wyjątki..
  •   Jeżeli opanowałeś już wyjątki, to nie pamiętasz już jakich reguł one dotyczą..
  •   Prawidłowo napisany tekst pojawi się tylko wtedy, gdy napiszesz go ręcznie. .



Prawa Murphy'ego dla służby zdrowia:

  • Poziom alkoholu powyżej 0,5 promila zapewnia doraźną nieśmiertelność.
  • Nie ma czegoś takiego jak książkowy przypadek.
  • Automatycznie mnóż liczbę alkoholu, którą podaje pacjent, razy 3.
  • Byłoby znacznie mniej wypadków, gdyby zespoły wyjazdowe karetek nie jadały posiłków.
  • Głupota jest nieuleczalna i prawdopodobnie zakaźna, bo przybiera rozmiary epidemiczne.
  • Gdy dojdziesz do wniosku, że 90% pijanych to tylko zmarnowana protoplazma, będzie to oznaczać, że nabrałeś odpowiedniego doświadczenia.
  • Powinieneś być przerażony, gdy dziecko jest zbyt ciche.
  • Zakładaj, że wszyscy podlegli ci pracownicy są idiotami, dopóki nie udowodnią, że tak nie jest.
  • Rozległość urazu pacjenta jest odwrotnie proporcjonalna do hałasu jaki robi.
  • Nigdy nie mów „ups”, gdy pacjent jest przytomny.
  • Kiedy każesz zwozić następnego pacjenta do operacji, w zabiegu, który kończysz coś się zaczyna pier...

 Prawa Murphy'ego dla żołnierzy:

  • Staraj się nie wyglądać podejrzanie – to przyciąga ogień.
  • Jeśli wróg jest w zasięgu, ty również.
  • Najlepsze wyjście jest zawsze zaminowane.
  • Staraj się wyglądać niepozornie – może przeciwnik ma mało amunicji?
  • Zawodowcy są przewidywalni – strzeż się amatorów.
  • Ataku należy oczekiwać w następujących sytuacjach: – kiedy wróg jest przygotowany – kiedy ty nie jesteś.
  • Otaczaj się towarzyszami broni – przeciwnik będzie miał wybór celów.
  • Pozorowany atak, który tak mądrze zignorowałeś, okaże się głównym uderzeniem.
  • „Postrzał w pierś z perforacją płuca” – twój organizm mówi ci abyś zwolnił.
  • Jeśli natarcie posuwa się bez przeszkód – właśnie wchodzisz w pułapkę.
  • Nie ściągaj na siebie ognia, to denerwuje sąsiadów w okopie.
  • Wszystkie zamówienia wojskowe powierza się najtańszym oferentom.
  • Największe zagrożenie na polu walki stanowi oficer z mapą.
  • Pole rażenia granatu jest zawsze o metr większe niż jesteś w stanie uciec.
  • Od ostrzału nieprzyjaciela celniejszy jest tylko ostrzał własnej artylerii.
  • Im głupszy dowódca, tym trudniejsze zadania mu powierzają.
  • Pociski smugowe – metoda sygnalizowania nieprzyjacielowi własnej pozycji.
  • W razie wątpliwości opróżnij magazynek.
  • Nigdy nie chowaj się w leju z odważniejszym od ciebie.
  • Jeśli brakuje ci wszystkiego z wyjątkiem nieprzyjaciela, to znaczy, że bitwa trwa.
  • Po opanowaniu obszaru nie zapomnij powiadomić o tym przeciwnika.
  • Po wyciągnięciu zawleczki granat przestaje być twoim przyjacielem.
  • Części składowe każdej konstrukcji wysyła się osobno do losowych pododdziałów.
  • Cokolwiek robisz, zawsze możesz dostać kulkę. Nawet gdy nic nie robisz.
  • Najłatwiejsza droga jest zawsze zaminowana.
  • Pięciosekundowy zapalnik zawsze odpala po trzech sekundach.


 Prawa Murphy'ego dla PKP i pozostałych kolei:

  • Jeżeli jedziesz na gapę, to możesz być pewny, że konduktor sprawdzi bilety tuż przed stacją, na której wysiadasz.
  • Jeśli podróżujesz bez pieniędzy, i bez biletu – konduktor wysadzi cię z pociągu na stacji, na której żaden pociąg się nie zatrzymuje.
  • Pociąg, na który czekasz na stacji, spóźni się co najmniej 15 minut.
  • Pociąg, na który biegniesz, odjedzie co najmniej 2 minuty przed czasem.
  • Twój bilet miesięczny kończy się o 2 dni wcześniej, niż myślisz.

 Dalsze prawa Murphy'ego:

  • Jeśli jest jakiś gorszy moment, w którym coś może się nie udać – zdarzy się to właśnie wtedy.
  • Jeżeli wydaje ci się, że wszystko jest w porządku – na pewno coś przeoczyłeś.
  • Światełko na końcu tunelu to tylko reflektory nadjeżdżającego pociągu.
  • Doświadczenie jest czymś, co zdobywasz wtedy, gdy przestajesz go już potrzebować.
  • To, czego szukasz, znajdziesz w ostatnim z możliwych miejsc.
  • Gdy jest napisane: „jeden rozmiar dla wszystkich” – to znaczy, że nie pasuje na nikogo.
  • Jeśli udoskonalasz coś dostatecznie długo – na pewno to zepsujesz.
  • Gdy sprawy zmieniają się ze złych w jeszcze gorsze, proces ulegnie powtórzeniu.
  • Gdy nie uda ci się za pierwszym razem, zniszcz wszystkie ślady, że w ogóle próbowałeś.
  • Nie wierz w cuda – zdaj się na nie.
  • Gdy tylko stewardesa podaje kawę, samolot wpada w turbulencje.
  • Czysty krawat zawsze przyciąga zupę.
  • Ten, co się waha ma prawdopodobnie rację.
  • Od wszystkich znanych reguł istnieją wyjątki; wyjątki są liczniejsze od reguł; jeśli opanowałeś wszystkie wyjątki, to nie wiesz już, jakich dotyczą one reguł.
  • Za długi element odpowiednio wymierzony i przycięty na miarę zawsze okaże się za krótki.

 

Uzupełnienie Praw Murphy'ego:

  • Nic nie jest takie proste, jak się wydaje. 
  • Wszystko zabiera znacznie więcej czasu, niż by się wydawało. 
  • Jeżeli istnieje prawdopodobieństwo, że coś może pójść źle, to na pewno będzie to właśnie to, co spowoduje największe szkody. 
  • Jeżeli przewidzisz cztery możliwe sytuacje, w których coś może się nie udać i zdołasz je obejść, natychmiast wyłoni się piąta. 
  • Sprawy pozostawione samym sobie mają tendencję do przemiany ze złych w jeszcze gorsze. 
  • Zawsze kiedy masz właśnie coś zrobić, okazuje się, że najpierw musisz zrobić coś innego. 
  • Każde rozwiązanie rodzi nowe problemy. 
  • Niemożliwym jest stworzenie czegokolwiek idiotoodpornego, ponieważ idioci są wyjątkowo pomysłowi. 
  • Natura jest zawsze po stronie ukrytych wad. 
  • Matka natura jest suką. 
  • Każde zepsute urządzenie techniczne działa poprawnie w obecności wykwalifikowanego personelu naprawczego.
  • Po rozłożeniu i złożeniu dowolnego urządzenia technicznego, zawsze pozostaje klika części.
  • Każde urządzenie techniczne, które uległo awarii, działa prawidłowo w obecności wykwalifikowanego specjalisty.
  • Szansa jedna na milion sprawdza się w dziewięciu na dziesięć przypadków.
  • Prowizorka zawsze okazuje się najtrwalsza.
  • Jeśli coś jest głupie, ale działa, to nie jest głupie.

 Filozofia Murphy'ego:

  • Optymista wierzy, że żyjemy w najlepszym ze światów. Pesymista obawia się, że może to być prawdą.
  • Uśmiechnij się... jutro będzie gorzej.
  • Wiedza i doświadczenie przychodzą z wiekiem. Najczęściej jest to wieko od trumny.

Prawa przypisywane innym ludziom pasujące do praw Murphy'ego:

  • Jeśli masz wiele do stracenia, gdyby sprawy przyjęły zły obrót, powinieneś podjąć wszelkie możliwe środki, aby temu zaradzić.
  • Jeśli nie masz nic do stracenia, odpręż się.
  • Jeśli możesz wiele zyskać, odpręż się.
  • Jeśli to nie ma znaczenia, to nie ma znaczenia.
  • To co idzie źle dostatecznie często, staje się dobre.
  • Rzeczy idących źle zawsze będzie pod dostatkiem.
  • Kiedy rzeczy idą źle, nie dotrzymuj im kroku.
  • Prawo Murphy'ego potwierdza się w najgorszej chwili.
  • Nic nie jest tak proste jak się wydaje.
  • Wszystko zajmuje więcej czasu niż myślisz.
  • Jeśli rzeczy gdzieś idą źle, to najczęściej zaczynają iść źle także w innym miejscu.
  • Jak długo trwa minuta, zależy od tego, po której stronie drzwi toalety się znajdujesz.
  • Każde urządzenie elektryczne będzie działać lepiej, jeżeli włożysz wtyczkę do gniazdka.
  • Każda dostatecznie zaawansowana technologia niczym nie różni się od magii.
  • Człowiek, który uśmiecha się, gdy sprawy idą źle, myśli o człowieku, na którego można zwalić winę.
  • Przyjaciele przychodzą i odchodzą, wrogowie się akumulują.
  • Jeśli posiadasz coś dostatecznie długo, możesz to wyrzucić – jeśli cokolwiek wyrzucisz, od razu będziesz tego potrzebować.
  • Kiedy wszystko inne zawiedzie, przeczytaj instrukcję. 
  • Im bardziej próbujesz zrozumieć łatwy problem, by go rozwiązać, tym bardziej widzisz że nie jest on taki łatwy.
  • Im bardziej próbujesz zrozumieć trudny problem, by go rozwiązać, tym bardziej widzisz że jest on nierozwiązywalny.
  • Każdy mały problem rozrasta się odwrotnie proporcjonalnie do swojej początkowej wielkości...

 

Komentarz do praw Murphy'ego:

Murphy był optymistą 


PS. Wszelkie błędy w powyższym tekście są ewidentnym dowodem na słuszność praw Murphy'ego!!!!


Główne źródło:
http://pl.wikiquote.org/wiki/Prawa_Murphy%27ego


 

Źródło: http://normalnyswiat.blogspot.com/2011/06/prawa-murphyego.html