JustPaste.it

Twój smak sukcesu

Zakładając własną firmę, każdy z nas ma nadzieję na przyćmienie konkurencji, zbudowanie silnej marki i w konsekwencji osiągniecie wielkiego sukcesu.

Zakładając własną firmę, każdy z nas ma nadzieję na przyćmienie konkurencji, zbudowanie silnej marki i w konsekwencji osiągniecie wielkiego sukcesu.

 

Historie niektórych przedsiębiorców i prowadzonych przez nich biznesów pokazują, że trzeba wierzyć w powodzenie podejmowanego przez nas przedsięwzięcia. Sama wiara to jednak za mało – sukces może być zagwarantowany tylko dzięki ciężkiej pracy, wiążącej się nierzadko z mnóstwem wyrzeczeń i poświęcaniem innych spraw na rzecz naszej firmy. Jak jednak zyskać przewagę nad konkurencją? Złotego środka nie ma; najważniejsza jest dobra znajomość branży, w której chcemy działać i umiejętność znalezienia niszy, by zaproponować konsumentom coś, czego nie znajdą nigdzie indziej. Jeśli jest to niemożliwe, musimy być konkurencyjni w cenie lub w ofercie. Zadowolenie konsumentów jest bowiem najważniejszym czynnikiem, który będzie decydował o sukcesie naszego przedsięwzięcia; często daje on efekty lepsze niż najdroższa reklama . Usatysfakcjonowani klienci będą bowiem polecać naszą markę swoim znajomym czy członkom rodziny, a opinia bliskich jest najważniejszym źródłem informacji o produktach i usługach. Zagwarantowanie usług najwyższej jakości jest zatem kluczowym elementem, który może zadecydować o naszym powodzeniu.

Na potwierdzenie tych słów warto przytoczyć historię przedsiębiorcy z Budzisławia Kościelnego – Karola Białeckiego, który w 1991 roku wraz z małżonką otworzył przydomowy sklep mięsny. Państwo Białeccy sprzedawali w nim oboje, zajmując się obsługą klienta i zaopatrzeniem. Sklep szybko zyskał miano najlepszego w okolicy – klienci chwalili sobie miłą obsługę oraz świeży i doskonałej jakości towar. Po pewnym czasie w asortymencie pojawiły się też inne artykuły spożywcze, a właściciele zaczęli myśleć o otwarciu kolejnej placówki, namawiani też przez klientów, zjeżdżających się tam na zakupy z okolicznych miast.

W rezultacie, w ciągu kolejnych pięciu lat państwo Białeccy założyli trzy kolejne sklepy – w każdym z nich stawiając na przyjazną obsługę i na bogaty asortyment towarów pierwszorzędnej jakości. To sprawiło, że każdy z nich osiągnął spektakularny sukces, mimo istnienia dużej konkurencji. Obecnie, po 20 latach działalności na rynku, pod szyldem marki Twój Market (taką bowiem utworzyli państwo Białeccy) znajduje się 25 placówek, umiejscowionych na terenie województwa wielkopolskiego i kujawsko-pomorskiego – a w planach jest utworzenie kolejnych.

Jak wynika z powyższej historii, postawienie na wysoką jakość oferowanych usług oraz postrzeganie zadowolenia konsumenta jako priorytet z pewnością zaowocuje powodzeniem – tak, jak to mało miejsce w przypadku Twojego Marketu. Warto pamiętać jednakże o tym, że sukces to efekt ciężkiej pracy, a na jego przyjście często trzeba czekać latami. Po drodze często można natknąć się na wiele przeszkód i niepowodzeń – im jednak ich więcej, tym lepiej smakuje ostateczne zwycięstwo.