JustPaste.it

6 porad jak zatrzymać społeczność na swojej stronie internetowej

Wyobraźmy sobie ten moment, gdy ktoś w sieci znalazł naszą stronę Internetową i postanowił kliknąć w nasz link. Co dalej? Jak przekonać użytkownika, aby został?

Wyobraźmy sobie ten moment, gdy ktoś w sieci znalazł naszą stronę Internetową i postanowił kliknąć w nasz link. Co dalej? Jak przekonać użytkownika, aby został?

 

Z badań wynika, że mamy mniej niż 15 sekund na to, aby przykuć  uwagę użytkownika na tyle, aby został na stronie i zaczął zagłębiać się w treść. Skąd możemy być pewni, że ktoś nie zamknął strony i nie pójdzie dalej? Czy jest coś co możemy zrobić na pierwszej stronie, aby więcej użytkowników zostawało? Owszem, spójrz na poniższe 8 porad, które powinieneś jak najszybciej wprowadzić w życie:

 

8a82c639677d4ffcabb559abac909a5f.jpg1)  Poznaj swojego klienta jak własną matkę.

Poznaj jak najlepiej swojego czytelnika/klienta jeśli chcesz przykuć jego uwagę treścią na swoim blogu lub stronie. Jeśli ktoś już kliknie w odnośnik, aby odwiedzić twoją stronę, pierwsze na co zwróci uwagę to nagłówki, które są kluczem do zatrzymania czytelników i zainteresowania ich na tyle, aby przeczytali twój wpis bądź historię.

2)  Zabójcze nagłówki, nie treść.

Twój nagłówek musi się rzucać w oko, nie tylko wyglądem, tak jak podkreślenie, pogrubienie, zmiana czcionki czy koloru, ale same słowa zawarte w nim muszą być chwytliwe. Musisz wywołać u użytkownika myśl: „muszę zobaczyć o czym to jest”. Czyli nagłówek powinien być co najmniej szokujący, kontrowersyjny, skrywający jakąś tajemnicę i przede wszystkim nie może być!? MIAŁKI! - jak to Robert Górski mówił w jednym ze swoich skeczów.

Zobacz, że to nie treść przekonuje do tego, aby czytelnik przeczytał dany artykuł, ponieważ nie wie co tam się jeszcze znajduje. Całą robotę odwala praktycznie nagłówek, dlatego to nad nim powinniśmy siedzieć i myśleć najdłużej.

3) Treść w punktach, coś co czytelnicy lubią najbardziej.

Co dalej z treścią? Dobra, czytelnik kliknął, ponieważ zainteresował go nagłówek, ale czekaj czekaj, jak ty czytasz ten artykuł? Gdybym napisał w nagłówku „Jak zatrzymać społeczność na stronie internetowej” dużo mniej osób przeczytało by ten artykuł, dlaczego? Bo cyfra 8 przekazała wam informację, że będą w artykule mini-nagłówki, które możesz szybko przeskanować i nie czytać całego artykułu. Tego zdania i tak nie przeczyta 50% czytających, ponieważ już jest pod nagłówkiem, a wiadomo, czas w tych czasach najcenniejszy.

4) Linkujemy, linkujemy i jeszcze raz linkujemy.

Co z czytelnikiem, który chce więcej informacji i przeczytał artykuł od deski do deski? Na takich też musimy być przygotowani. I w zasadzie właśnie to robię. Pod każdym nagłówkiem daje dodatkowy opis. Niestety tutaj nie mogę dodać linków do swojej witryny, ale to polecam robić na swoich stronach lub blogach. Zawsze zawierajcie w treści swojej strony linki do starszych podstron, aby zainteresowany czytelnik, miał informacje w zasięgu ręki.

5) Informacje o produkcie na stronie głównej.

Dobra, ale wielu z was na pewno założyło swoje strony po to, aby na nich zarobić. Więc kolejny krok to próba namówienia potencjalnego klienta, aby znalazł podstronę z reklamami, usługą lub produktem jaki oferujemy na naszej stronie. Dlatego zawsze miej informacje o tym na stronie głównej i wszystkich podstronach. W bystry sposób kieruj tam użytkowników, nie rób wiochy i nie pisz w stylu „kup ten produkt, bo zbieram na iPhone 5”. Czasami warto powiedzieć prosto z mostu, że mamy do sprzedania taki i taki produkt lub oferujemy taką usługę, a jak się nie podoba, to trudno ;-)

6) Formatuj treść, ale z głową.

Formatowanie treści jest również kluczem do sukcesu i zależy od tego, czy użytkownik zostanie na naszej stronie. Nienawidzę wchodzić na strony, gdzie jest ciekawy artykuł, a wszystko sklejone w jedną całość, bez akapitów, pogrubień, wypunktowań czy mini-nagłówków. Tak samo się czuję, jakbym otworzył encyklopedię i taką samą chęć mam do tego, żeby to przeczytać.

7) Kluczowe informacje zawsze na górze strony głównej

Najważniejsze informacje, lub najlepszy artykuł na swoim blogu zawsze umieszczaj na pierwszej stronie powyżej wszystkiego. Powód tego jest taki, że niektórzy nie zagłębiają się dalej niż strona główna, a te informacje mogą akurat przykuć jego uwagę.

Te 7 informacji powinieneś potraktować jak 7 przykazań prawdziwego internauty. Jeśli chcesz, aby twój wykres czytelników wyglądał tak jak ten powyżej, to wyrób sobie nawyk wykonywania wszystkich 7 kroków.