Login lub e-mail Hasło   

Proces Perswazji

Odnośnik do oryginalnej publikacji: http://magiaperswazji.wordpress.com/2011/06/04/27/
W tym artykule chciałbym Ci przedstawić ogólny proces perswazji, który można podzielić na kilka punktów. Oraz jak określić swoje cele...
Wyświetlenia: 1.258 Zamieszczono 16/07/2011

W tym artykule chciałbym Ci przedstawić ogólny proces perswazji, który można podzielić na kilka punktów. Oraz jak określić swoje cele, ponieważ tylko dzięki jasno sprecyzowanemu celowi pozyskamy to, na czym nam zależy.

 

Proces perswazji

Niżej przedstawiony model ukazuje cały przebieg procesu perswazji, oczywiście model możesz wykorzystać w każdej innej dziedzinie swojego życia.

          1.     Określenie celu

Jak już wspomniałem wyżej, posiadanie jasno określonego celu jest absolutnie konieczne by przeprowadzić skuteczny proces. To, co teraz przedstawię niżej możesz użyć w każdym aspekcie swojego życia. Czy to w biznesie, czy na randce z kobietą.

           A. Czego oczekujesz po tym całym procesie (spotkaniu, rozmowie), Co chcesz uzyskać?      

 Załóżmy, że chcesz coś sprzedać. I zakładasz sobie cenę minimalną, jaką chcesz osiągnąć, i to jest Twój cel. Innym przykładem może być próba umówienia się z dziewczyną, gdzie wtedy celem staje się to, by sprawić, aby ona powiedziała „tak”

           B. Czego pragnie Twój rozmówca, lub co może prawdopodobnie pragnąć?     

Musisz przyjąć, ze Twój rozmówca również ma jakiś cel. Na przykład, ile może maksymalnie wydać na to, co mu oferujesz. Lub jak w drugim przykładzie, co może być dla niej celem – poznać kogoś miłego, a może od razu dać kosza.

           C. Jakie   jest minimum korzyści, które pragniesz zdobyć?

Czyli jak wyżej, jaki założyłeś minimalny zysk, który możesz osiągnąć na sprzedaży. Lub możesz założyć, że minimalną korzyścią może być wzięcie choćby numeru telefonu od dziewczyny.

           D. Jakie problemy możesz spotkać po drodze?

Może być tak, ze klient nie będzie chciał się dostosować, co Twojej ceny, którą sobie założyłeś, jako minimum, lub tez inne problemy uniemożliwiające dobicia transakcji.

           E. Jak sobie poradzisz z każdym z tych problemów i jak to przedstawisz swojemu rozmówcy?

Do każdego znalezionego problemu w punkcie D, musisz znaleźć rozwiązanie, które naprawi cały problem. Dzięki temu, żaden problem nie będzie mógł Cię zaskoczyć.

           F. Jak zakończysz cały ten proces?

Jest to już ostatni punkt naszego planowania, gdzie planujemy jak zakończyć całą tą transakcję czy też rozmowę z pozytywnym skutkiem.

          2.     Nawiązanie kontaktu

Jest to pierwszy kontakt z naszym rozmówcą i oczywiście pierwsze wrażenie, jakie wywołujemy na naszym odbiorcy. Przyda się tu z pewnością raport oraz mowa ciała, która zostanie poruszona w późniejszym czasie.

          3.     Określenie wartości

Musisz poznać, jakimi wartościami kieruje się Twój rozmówca, co jest dla niego ważne. I dostosowanie swoich argumentów właśnie do jego wartości. Jest to niezbędne, jeśli odbiorca zobaczy, że nasze wartości się zbyt różnią – możemy źle wyglądać w jego oczach.

          4.     Określenie meta programów

Metaprogramy, czyli to, jak nasz rozmówca patrzy na świat. Jak odbiera i filtruje wszystko to, co odbiera z zewnątrz. Oczywiście przedstawię wszystkie najważniejsze metaprogramy, które umożliwią Ci prowadzenie skuteczniejszych rozmów.

          5.     Wykorzystanie technik perswazji

W tym właśnie punkcie, będziesz miał możliwość wykorzystania dowolnej metody na to by przekonać swojego rozmówcę do Twojego zdania.

          6.     Zakończenie procesu

Czyli świętowanie tego, że udało Ci się wpłynąć na rozmówcę tak abyście odnieśli oboje z tego najlepszy zysk.

 

Na koniec chciałbym Ci przedstawić dwa założenia, które możesz przyjąć by poprawić, jakość swojego życia.

Pierwsze z nich brzmi:

„nie ma porażek, są tylko informacje zwrotne”

Chciałbym abyś przyjął to założenie, ponieważ jakby nie było z każdego Twego udanego czy nieudanego postępowania dostajesz nowe doświadczenie, które sprawia, ze stajesz się coraz to lepszy. Dlatego tez spróbuj potraktować porażkę, jako prezent, bo tylko dzięki niej stajesz się lepszy i mądrzejszy w tym, co robisz. Jeśli raz Ci się coś nie uda, to już masz nowe doświadczenie, być może tak duże, ze następnym razem Ci już wyjdzie. Dlatego też stosuj się do tego, a zauważysz jak dużo zyskujesz ponosząc porażkę.

Drugim aspektem, o którym chciałem Ci powiedzieć, dotyczy wywierania wpływu na innych. Jak zauważyłeś nie zamieszczam na moim blogu słowa „manipulacja”. Przyznasz, ze to słowo ma negatywny wydźwięk i takie też skutki. Natomiast „perswazja” czy też „wywieranie wpływu” prowadzi do pozytywnych efektów. Chciałbym, aby Twoim drugim i chyba prawie najważniejszym przekonaniem było, takie coś jak WIN – WIN; czyli wygrywają obie strony – Ty i Twój rozmówca. Pamiętaj, jeśli raz kogoś zmanipulujesz i sprawisz, że poczuje się przez Ciebie gorzej to stracisz sympatię tego człowieka na bardzo długo, jeśli nie na zawsze. A przy najbliższej okazji będzie chciał Ci się odwdzięczyć. Zresztą wielokrotnie doświadczyłem efektu karmy. Czyli to, co dajemy od siebie, wróci do nas. Dając pomoc i sympatię to samo do Ciebie wraca. Robiąc komuś krzywdę, również ona do Ciebie powróci i tego możesz być pewien. Dlatego też dając Ci te narzędzia mam nadzieję, ze będziesz je używał w słusznej sprawie, gdzie zawsze będzie relacja WIN – WIN.

http://magiaperswazji.wordpress.com

 

 

Podobne artykuły


27
komentarze: 11 | wyświetlenia: 2579
20
komentarze: 6 | wyświetlenia: 2766
42
komentarze: 25 | wyświetlenia: 5640
19
komentarze: 13 | wyświetlenia: 2732
19
komentarze: 21 | wyświetlenia: 5738
39
komentarze: 16 | wyświetlenia: 5833
17
komentarze: 13 | wyświetlenia: 1927
16
komentarze: 18 | wyświetlenia: 7554
32
komentarze: 10 | wyświetlenia: 16462
15
komentarze: 5 | wyświetlenia: 5156
17
komentarze: 12 | wyświetlenia: 4528
14
komentarze: 26 | wyświetlenia: 1593
14
komentarze: 8 | wyświetlenia: 1616
 
Autor
Artykuł



Przejawia sie tu takze sekret prawa przyciagania .



Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska