JustPaste.it

Komunikacja w Internecie

Instrumenty dostępne za pośrednictwem popularnego e-maila, czyli poczty elektronicznej to jedne z najskuteczniejszych i najszybszych metod komunikacji w Internecie.

Instrumenty dostępne za pośrednictwem popularnego e-maila, czyli poczty elektronicznej to jedne z najskuteczniejszych i najszybszych metod komunikacji w Internecie.

 

967d72fab1950ef78406f65133922fb3.jpg

Do najpopularniejszych internetowych e-narzędzi należą: grupy dyskusyjne, fora internetowe, e-mailing, newsletter.

E-mailing to masowa wysyłka wiadomości e-mail, przeprowadzana w celach marketingowych i reklamowych. Kampanie promocyjne prowadzone drogą elektroniczną to dziś jedne z najczęściej spotykanych działań mających na celu wzbudzenie zainteresowania danym produktem otoczenia. Jak wynika z badań przeprowadzonych m.in. przez Forrester Research, w najbliższych latach w Polsce rozwój marketingu mailowego będzie coraz silniejszy.

Szanując prywatność klienta i mając na uwadze obowiązujące prawo o ochronie danych osobowych, firmy w przemyślany sposób pracują nad pozyskaniem adresu mailowego danego odbiorcy. Praktykowane wśród firm sposoby pozyskiwania przyzwolenia klienta do otrzymywania e-maili o charakterze reklamowym to m.in. zasada marketingu przyzwoleniowego – jednorazowego (opt-in) i podwójnego (double-opt-in). Pierwsza z nich stwierdza, że złożona przez klienta podczas wypełniania formularza deklaracja jest ostateczna i wyraża on zgodę na otrzymywanie informacji o nowych produktach firmy. Drugi wariant wymaga od klienta potwierdzenia wcześniejszej decyzji. w celu rezygnacji z otrzymywania e-mailingu stosuje się – analogicznie do przyzwolenia – zasadę odmowy (opt-out) i podwójnej odmowy (double opt-out). Zasady zarządzania listami mailingowymi przyjęte przez organizację Mail Abuse Prevention System, której celem jest ustanowienie ogólnoświatowych standardów w tym zakresie, mówią iż przed uruchomieniem wysyłki mailowej konieczne jest zweryfikowanie zgody nowego subskrybenta. Równie ważne jest stworzenie klientowi możliwości łatwej rezygnacji z subskrypcji w dowolnej chwili. Kluczem do utrzymywania pozytywnych relacji z klientami oraz poszerzaniem kręgu odbiorców jest również aktualizacja bazy adresowej oraz dostosowanie wysyłki mailowej do wydolności systemów odbiorców. Klient powinien wiedzieć, w jaki sposób firma zamierza wykorzystywać jego adres mailowy, który – raz pozyskany – powinien być używany zgodnie ze swoim pierwotnym celem. Dobrą alternatywą w budowaniu pozytywnych relacji z klientami jest również wykształcenie w nich przyzwyczajenia do regularnego otrzymywania mailingów.

Innym rodzajem internetowego narzędzia komunikacyjnego jest newsletter, czyli cykliczny biuletyn informacyjny, zwany newsletterem, e-zinem (pisma i publikacje internetowe) lub biuletynem elektronicznym, to kolejna – obok e-mailingu – popularna forma komunikacji internetowej. Podobnie jak wysyłane za pośrednictwem poczty elektrycznej oferty, newsletter najczęściej jest produktem bezpłatnym, wysyłanym klientowi po uprzednim jego przyzwoleniu. Newslettery wydawane przez organizacje i przedsiębiorstwa mają za zadanie komunikować otoczeniu zewnętrznemu o aktualnych, organizowanych przez nie wydarzeniach czy nowych produktach. W zależności od profilu danej firmy, informacje te mogą być bardzo zróżnicowane, ale przede wszystkim – atrakcyjne dla odbiorcy. Ponieważ darmowy newsletter zawiera elementy autopromocyjne i banery reklamowe, ważne jest, aby umiejętnie wyważyć ich liczbę.

 

Źródło: http://www.kawatv.pl/e-narzedzia-komunikacji/