Login lub e-mail Hasło   

PR - zadania i cele

Odnośnik do oryginalnej publikacji: http://www.kawatv.pl/
Głównym zadaniem public relations jest świadome informowanie mediów i opinii publicznej o pozytywnych aspektach działalności danej firmy czy organizacji.
Wyświetlenia: 4.000 Zamieszczono 04/09/2011

W przeciwieństwie do dziennikarstwa, PR odznacza się silnym subiektywizmem, a jego celem jest wzbudzenie pozytywnego zainteresowania danym wydarzeniem czy produktem oraz budowanie zaufania społecznego. Sukcesywna i stopniowa realizacja zadań public relations w oparciu m.in. o komunikowanie konkretnych treści może w efekcie uczynić z danej instytucji czy firmy mediatora między nią a określonymi grupami społecznymi, zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz organizacji, a nawet lidera opinii publicznej. Najważniejszą jednak konsekwencją realizowanych celów PR jest zdobycie zaufania wśród opinii publicznej opartego na dialogu społecznym.

Najczęstszą formą komunikowania firmy z otoczeniem są tzw. media relations, czyli utrzymywanie pozytywnych relacji ze środowiskiem dziennikarskim. Podstawowym zabiegiem służącym temu celowi jest regularne eksportowanie do mediów informacji prasowych. Treść komunikatów powinna być jasna i przejrzysta, zaś moment wysłania informacji ściśle określony i niekolidujący z innymi ważnymi wydarzeniami dziejącymi się w chwili eksportowania notki do prasy.

Firma dostarcza informacji na swój temat także za pomocą spójnej identyfikacji wizualnej (corporate identity system) i szeregu działań promocyjno-marketingowych (publikacja folderów, emisja reklam spójnych z corporate communication). Na wizerunek danej organizacji wpływa też sposób obsługi klientów,  organizacja imprez, sponsorowanie różnego rodzaju przedsięwzięć, a także kształtowanie właściwych stosunków z inwestorami (inwestor relations). Nie mniej ważnymi zadaniami realizowanymi przez specjalistów ds. public relations jest analizowanie, doradzanie i sprawowanie funkcji organizacyjnej i kontrolnej. Zabiegi te pozwalają na koordynację całości działań związanych z kreowaniem polityki informacyjnej danej firmy. Public relations zajmuje się nie tylko naprawianiem szkód, jakie wywołują sytuacje kryzysowe, lecz również ich przewidywaniem i zapobieganiem.

Podobne artykuły


17
komentarze: 14 | wyświetlenia: 6054
7
komentarze: 50 | wyświetlenia: 511
30
komentarze: 5 | wyświetlenia: 8313
27
komentarze: 9 | wyświetlenia: 17858
21
komentarze: 20 | wyświetlenia: 17284
22
komentarze: 24 | wyświetlenia: 2943
10
komentarze: 1 | wyświetlenia: 31856
2
komentarze: 0 | wyświetlenia: 8147
27
komentarze: 5 | wyświetlenia: 5781
95
komentarze: 44 | wyświetlenia: 15317
43
komentarze: 12 | wyświetlenia: 6566
31
komentarze: 29 | wyświetlenia: 6069
 
Autor
Artykuł




Brak wiadomości


Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska