JustPaste.it

PR - zadania i cele

Głównym zadaniem public relations jest świadome informowanie mediów i opinii publicznej o pozytywnych aspektach działalności danej firmy czy organizacji.

Głównym zadaniem public relations jest świadome informowanie mediów i opinii publicznej o pozytywnych aspektach działalności danej firmy czy organizacji.

 

90662d6928787db0a8684f333e32620e.jpg

W przeciwieństwie do dziennikarstwa, PR odznacza się silnym subiektywizmem, a jego celem jest wzbudzenie pozytywnego zainteresowania danym wydarzeniem czy produktem oraz budowanie zaufania społecznego. Sukcesywna i stopniowa realizacja zadań public relations w oparciu m.in. o komunikowanie konkretnych treści może w efekcie uczynić z danej instytucji czy firmy mediatora między nią a określonymi grupami społecznymi, zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz organizacji, a nawet lidera opinii publicznej. Najważniejszą jednak konsekwencją realizowanych celów PR jest zdobycie zaufania wśród opinii publicznej opartego na dialogu społecznym.

Najczęstszą formą komunikowania firmy z otoczeniem są tzw. media relations, czyli utrzymywanie pozytywnych relacji ze środowiskiem dziennikarskim. Podstawowym zabiegiem służącym temu celowi jest regularne eksportowanie do mediów informacji prasowych. Treść komunikatów powinna być jasna i przejrzysta, zaś moment wysłania informacji ściśle określony i niekolidujący z innymi ważnymi wydarzeniami dziejącymi się w chwili eksportowania notki do prasy.

Firma dostarcza informacji na swój temat także za pomocą spójnej identyfikacji wizualnej (corporate identity system) i szeregu działań promocyjno-marketingowych (publikacja folderów, emisja reklam spójnych z corporate communication). Na wizerunek danej organizacji wpływa też sposób obsługi klientów,  organizacja imprez, sponsorowanie różnego rodzaju przedsięwzięć, a także kształtowanie właściwych stosunków z inwestorami (inwestor relations). Nie mniej ważnymi zadaniami realizowanymi przez specjalistów ds. public relations jest analizowanie, doradzanie i sprawowanie funkcji organizacyjnej i kontrolnej. Zabiegi te pozwalają na koordynację całości działań związanych z kreowaniem polityki informacyjnej danej firmy. Public relations zajmuje się nie tylko naprawianiem szkód, jakie wywołują sytuacje kryzysowe, lecz również ich przewidywaniem i zapobieganiem.

 

Źródło: http://www.kawatv.pl/