JustPaste.it

Poznajemy godziny czyli nauka odczytywania czasu

Grę planszową „Poznajemy godziny” możemy zaliczyć do typowych gier edukacyjnych, jej głównym zadaniem jest nauka odczytywania czasu z tarczy zegarowej.

Grę planszową „Poznajemy godziny” możemy zaliczyć do typowych gier edukacyjnych, jej głównym zadaniem jest nauka odczytywania czasu z tarczy zegarowej.

 

 Gra ma dwa poziomy trudności, które możemy dostosować do wieku i umiejętności dziecka. Dodatkowo, aby gra nie była zbyt nużąca została wzbogacona o różne elementy, które powodują, że zabawa jest bardziej wciągająca. W opakowaniu oprócz tarczy zegarowej znajdziemy żetony, oraz polecenia na kartach, które należy wykonywać podczas gry.

Dla najmłodszych, początkujących graczy producent przygotował wariant łatwiejszy, dzięki któremu maluch nauczy się odczytywania czasu z 3 form zapisu: cyfrowego, słownego i z tarczy zegara. Uczestnicy wybierają pionki, ustawiając je w polu „startu” oznaczonym strzałką o tym samym kolorze, co pionek.  Na planszy znajdują się dwa rodzaje pól zewnętrzne z naprzemiennym wizerunkiem słońca i księżyca, między którymi od czasu do czasu pojawiają się pola nazywane „złodziejami czasu” i jedno tzw. „pole pytania”, oraz pola wewnętrzne, na które trzeba trafić po jednej rundzie, aby wygrać. Grę tradycyjnie zaczyna najmłodszy uczestnik rzucając kostką i przesuwając pionek do przodu zgodnie z liczbą wyrzuconych oczek. Jeśli pionek gracza stanie na polu z wizerunkiem słońca, wówczas wybiera jedną z kart oznaczonych słoneczkiem, odwraca ją i odczytuje godzinę z pola oznaczonego na karcie literką A. Odczytaną godzinę musi ustawić na dołączonej do gry tarczy zegara. Jeśli ustawienie jest prawidłowe gracz otrzymuje żeton a następna osoba w kolejce wykonuje swój rzut. Po zebraniu 7 żetonów i zrobieniu 1 rundy wokół tarczy, uczestnik może wprowadzić pionek na pola wewnętrzne, pod warunkiem, że stanie na swoim polu startowym. Jeśli nie spełni tych warunków robi kolejną rundę.  Jeśli gracz stanie na polu nazwanym „złodziej czasu” musi oddać 1 lub 2 żetony w zależności od tego czy będzie tam rysunek komputera czy telewizora. Jeśli pionek stanie na polu pytania to ustawia na tarczy zegara godzinę, prosząc rywala o jej odczytanie. Gdy przeciwnik źle odczyta godzinę traci żeton.

Dzieci starsze, które potrafią odczytywać godzinę mogą skorzystać z wariantu trudniejszego, w którym istotną rolę odgrywa dodawanie i odejmowanie oraz określanie czasu w przyszłości lub przeszłości. Zgodnie z zasadami gracz dostaje żeton, jeśli dobrze oznaczy na tarczy zegara godzinę z przeszłości lub w przyszłości. Czyli po odwróceniu karty gracz odczytuje informacje z pola oznaczonego na karcie literką B a następnie ustawia tą godzinę w stosunku do informacji na polu A. Przykładowo w polu A mamy podaną godzinę 24 a w polu B polecenie, aby ustawić zegar o 3 godziny i 11 minut wcześniej. Jeśli gracz dobrze wykona polecenie otrzymuje żeton.

Producent dołączył do instrukcji dokładne rysunki z ustawieniami wszystkich godzin, zgodnie z poleceniami na kartach, co pomaga początkującym w porównywaniu czy odpowiedź jest prawidłowa.

 

 

Źródło: http://www.plimplam.pl/news.php/news.php?id=1310548626