Login lub e-mail Hasło   

Płaski brzuszek? To proste.

ęłęó Wiele osób jest niezadowolonych z wyglądu swojego brzucha. O ile czasami może być to spowodowane po prostu nadwagą, o tyle w większości takich wypadków...
Wyświetlenia: 1.716 Zamieszczono 26/09/2011

 

 

          ęłęóWiele osób jest niezadowolonych z wyglądu swojego brzucha. O ile czasami może być to spowodowane po prostu nadwagą, o tyle w większości takich wypadków utrzymywanie diety i ćwiczenia nie zapewnią oczekiwanej poprawy.

        Dla wielu z nas to prawdziwy problem. Na szczęście są proste sposoby, by pozbyć się tego problemu, według zasady: mały wysiłek, duży efekt. Odpowiednie ćwiczenia wzmacniają mięśnie brzucha, a zmiana diety sprawi, że po niechcianym zaokrągleniu zostaną tylko wspomnienia.

Aby mieć płaski brzuch trzeba pozbyć się warstwy tłuszczu znajdującej się na brzuchu. Najskuteczniejszym sposobem na uzyskanie płaskiego brzucha jest uprawianie ćwiczeń fizycznych połączonych z utrzymaniem niskiego poziomu cukru we krwi.

ęłęóBardzo ważną sprawę jest regularne jedzenie (co 3-4 godziny). Należy spożywać warzywa, owoce, orzechy, jagody, ziarna zbóż, kurczak, ryba, chuda wołowina, jaja. Dzięki takiej diecie poziom cukru w naszym organizmie będzie stały i pomoże to w uzyskaniu płaskiego brzucha.

Jeżeli jest to możliwe to warto ćwiczyć pod okiem trenera fitness. Pomoże on dobrać odpowiednie ćwiczenia oraz określić intensywność w zależności od tego, co chce się osiągnąć i w jakiej kondycji się jest tak, aby ćwiczenia nam nie zaszkodziły.

 

Łatwe ćwiczenia

Wytrenowane mięśnie brzucha to najlepszy gorset. Aby spełniały taką funkcję, trzeba je wzmocnić, np. wykonując tradycyjne brzuszki: połóż się na podłodze, ugnij nogi w kolanach, dłonie oprzyj na karku, szeroko rozstawiając łokcie, zrób wdech, na wydechu unieś lekko głowę, jednocześnie spinając mięśnie brzucha (trenujesz mięsień prosty brzucha).

Ćwicz codziennie, wykonując 3–4 serie po 10 powtórzeń. To podstawowe ćwiczenie możesz modyfikować, np. unoś głowę ruchem skrętnym w kierunku kolana (wzmacniasz mięśnie skośne brzucha). Trenuj też dolny odcinek mięśnia prostego – rób tzw. brzuszki odwrotne: leżąc na plecach, unieś pionowo wyprostowane nogi i odrywaj biodra od podłogi.

Proste plecy

Jeśli chcesz spłaszczyć brzuch, dbaj o prawidłową postawę. Kiedy się garbisz, wydajesz się niższa, a brzuch się uwypukla. Dlatego w każdej sytuacji prostuj plecy – ściągnij łopatki, unieś głowę, napnij pośladki. Sylwetka nabierze lekkości, a brzuch stanie się mniej widoczny.

Aby mięśnie pleców były sprężyste, trenuj je. Ćwiczenia są proste i zajmą ci kilka minut dziennie. Stań w lekkim rozkroku, jedną rękę unieś, drugą trzymaj wzdłuż tułowia, rób 3–4 wymachy do tyłu (obiema rękami), zmień stronę. Połóż się na brzuchu, wyciągnij ręce przed siebie, jednocześnie unieś prawą rękę i lewą nogę, chwilę wytrzymaj, zmień stronę. Każde ćwiczenie powtórz 6–10 razy.

 

 

 

 

Przydatne przepisy:
Brokuły i kalafior z ziołową posypką


Odrobina masła na czubku noża, sól, pieprz, 50 g brokułów, 50 g kalafiora, 1/4 łyżeczki oliwy z oliwek, ząbek czosnku, łyżeczka bułki tartej, łyżeczka posiekanej natki, tarta skórka cytrynowa i pomarańczowa.
Rozgrzać piekarnik do 230 stopni C. Kalafior wrzucić do osolonego wrzątku i gotować 2 minuty, dodać brokuły i gotować 2 minuty. Warzywa odcedzić. Na patelni rozgrzać oliwę, usmażyć czosnek, dodać bułkę tartą i smażyć, aż się zbrązowi, dodać natkę i skórki. Warzywa ułożyć w naczyniu żaroodpornym, posypać bułką z ziołami, dodać masło i piec 5 minut.

 

Sałatka z kiełków


1,5 łyżki orkiszu, łyżeczka bulionu drobiowego instant, strąk papryki czerwonej, 2 łyżki kiełków z lucerny, 2 łyżki, rzeżuchy, 30 g sera owczego, 2 łyżki ziaren kukurydzy, łyżeczka białego octu winnego, 2 łyżki oleju, 1/2 łyżeczki musztardy, sól, pieprz.
Orkisz wsypać na sito i umyć. Zagotować 100 ml wody, dodać bulion i orkisz, gotować pod przykryciem na małym ogniu 25 minut, osączyć. Paprykę umyć, oczyścić i pokroić w kawałki. Kiełki i rzeżuchę umyć i osączyć. Ser pokroić w kostkę i wymieszać z pozostałymi składnikami. Z octu, oleju, musztardy, soli i pieprzu przygotować marynatę, polać nią sałatkę, wymieszać i odstawić na godzinę.


Sałatka z makaronem i kurczakiem


50 g makaronu świderki pełnoziarnistego, 20 g groszku zielonego, 80 g upieczonego kurczaka, 20 g kukurydzy z puszki, 1/4 czerwonej papryki, 1 dymka ze szczypiorkiem, 30 g ogórka zielonego, włoski sos do sałatki. Makaron ugotować na półtwardo i odcedzić. Kurczaka pokroić w małe paski. Paprykę, ogórka, dymkę ze szczypiorkiem posiekać, wymieszać z resztą składników i sosem.


 

Sałatka ryżowa


60 g ryżu pełnoziarnistego, 1/2 cukinii, 1,5 dymki, 50 g zielonego groszku, 1/2 łyżeczki octu owocowego, sól, pieprz kajeński, łyżeczka siekanych ziół (natka, szczypior, trybula, estragon, koper), 50 g kwaśnej śmietany. Ryż ugotować na półtwardo i ostudzić. Cukinię i dymkę pokroić na cienkie plasterki, wymieszać z groszkiem, śmietaną, octem, przyprawami i ziołami. Składniki połączyć i wymieszać z ryżem.


Omlet azjatycki


2 jajka, 3 łyżki mleka 0,5%, szczypta sambal oelek, łyżeczka sosu sojowego, sól, pieprz, 40 g pędów bambusa, 50 g kiełków fasoli, 3 łyżki strączków groszku, 1/4 czerwonej papryki, 1/2 pora, 3 boczniaki, łyżeczka klarowanego masła, 1/2 łyżeczki ketchupu, sambal oelek do smaku( indonezyjski sos pomidorowy ostry), Jajka rozmącić z mlekiem, sambal oelek, 1/2 łyżeczki sosu sojowego, solą i pieprzem. Paprykę umyć, oczyścić, pokroić w paseczki. Por oczyścić i pokroić w talarki. Boczniaki oczyścić i posiekać. Na patelni rozgrzać 1/2 łyżeczki masła i dusić na nim 3 minuty paprykę, por, groszek, dodać pędy bambusa, boczniaki i kiełki fasoli, dusić 2 minuty. Doprawić warzywa ketchupem i resztą sosu sojowego. Na drugiej patelni rozgrzać resztę masła i usmażyć omlet. Warzywa wyłożyć na omlet i złożyć omlet na pół.

 

Suflet jagodowy


150 g jagód, 1/2 laski cynamonu, tarta skórka cytrynowa, 35 g mąki gryczanej, 1 żółtko, 80 g kefiru, szczypta soli, tłuszcz.
Jagody zalać 25 ml wody, dodać cynamon i skórkę cytrynową, gotować 5 minut. Wyjąć cynamon i skórkę cytrynową. Mąkę wymieszać z żółtkiem, kefirem, solą i wlać do naczynia żaroodpornego wysmarowanego tłuszczem. Jagody odcedzić zachowując sok i położyć na cieście, zapiekać 40 minut w temperaturze 200˚C. Sok z jagód zagotować i polać suflet zostawiając w wyłączonym piekarniku na 10 minut. Suflet podawać gorący.

 

 

Najprostsza droga do płaskiego i ładnego brzucha to gimnastyka mięśni brzucha codzienna, najlepiej rano przed jedzeniem, trwająca ok. 15 minut  oraz odpowiednia dieta.

           

 

            Niki

 

 

      

 

 piramida1.jpg

Podobne artykuły


80
komentarze: 114 | wyświetlenia: 31898
17
komentarze: 11 | wyświetlenia: 161108
38
komentarze: 11 | wyświetlenia: 21098
33
komentarze: 18 | wyświetlenia: 186200
27
komentarze: 11 | wyświetlenia: 21038
24
komentarze: 45 | wyświetlenia: 3892
24
komentarze: 6 | wyświetlenia: 13275
22
komentarze: 53 | wyświetlenia: 3356
21
komentarze: 3 | wyświetlenia: 4985
19
komentarze: 6 | wyświetlenia: 10221
18
komentarze: 6 | wyświetlenia: 86863
17
komentarze: 58 | wyświetlenia: 2290
17
komentarze: 3 | wyświetlenia: 10840
17
komentarze: 15 | wyświetlenia: 8792
 
Autor
Artykuł

Powiązane tematy





  Strzyga  (www),  26/09/2011

A dla wytrwałych mogę polecić Metodę Aerobiczną Weidera na płaski brzuch. Dieta i odrobina ruchu to jedyna dobra droga aby uzyskać efekty. Bardzo lubię takie artykuły. Chętnie tu będę zaglądać do Ciebie.

Hahaha:) Za Weidera to ja podziękuję. Nigdy nie dotrwałam do końca:)

  hussair  (www),  06/10/2011

Tak, ale program Weidera JEST SKUTECZNY, i to wręcz błyskawicznie. Warto.

  Gamka  (www),  27/09/2011

Postaram się ;))))))))))))) ...codziennie cwiczyć !

Hihi ja nie mam wyboru. Ćwiczę codziennie, bo muszę się wdrapać na 3 piętro, żeby zaprowadzić i odebrać dzieci ze szkoły. Z tego co się orientuję tego typu ćwiczenia nazywają się stepping ;) Gameczko trzymam kciuki i życzę wiele wytrwałości:)

  Gamka  (www),  27/09/2011

Buziak NokiaAsiu ;*****

Gamka nawet 2-3 razy w tygodniu ćwiczenia połączone z dietą dają znakomite rezultaty.
3mam kciuki. Ważne że chęci są, to podstawa. :-))))

  Gamka  (www),  27/09/2011

Dzięki Joanno !....dietę trzymam od ponad roku!....:D ćwiczę wchodzenie na 3 piętro i serwuję od dawna sobie basen i aerobik w wodzie ;) ....i jakoś udaje mi się na ten moment brzuszka nie posiadać :)
...tylko problem w tym aby jeszcze tak się zmobilizować do dodatkowych ćwiczeń … no i tu jest już problem ....i .....czasu brak !!!
Pozdrawiam serdecznie >>>

Oj Droga Gamko znam to uczucie gdy czasu brak, uwierz mi że Twoje codzienne ćwiczenia to naprawdę dużo. Pod względem ilości ich nie dorastam Ci do pięt. Za bardzo znam to uczucie gdy za dużo spraw a za mało czasu.
Jestem pełna podziwu ponieważ ja nie nawidze schodów, wole swoje mieszkanko na parterze hehehe :-)
Pozdrawiam serdecznie Cię moja Droga.

A podziękuję u Ciebie:) Troszkę mnie zmobilizowałaś i po 2 m-cach "za gorąco", " za jasno" i "nie chce mi się" zaczęłam od nowa biegać:)

Rewelacja moja Droga :-) Nawet nie wiesz jak mnie to bardzo cieszy.
I jak się czujesz po tak cudownym wysiłku na świeżym powietrzu :-)))
Wielki KISS for You.

Ps. właśnie co z tymi artykułami czemu usunęłaś? Coś się dzieje?

Wiesz ja naprawdę nienawidziłam biegania od zawsze... W tym roku chyba w marcu się zakochałam.. to nie jest tylko machanie nogami, w tym jest duuużo więcej, ale nie zdradzę co... Jeśli ktoś zacznie, by złamać słabości i samego siebie to odkryje magię:)

Co do artów.. zwykłe porządki:)

Ładne mi porządki...to czystka :(

Ale wrócą, mam nadzieję... arty?

Oj, dajcie spokój.
Amicusie: Nie wrócą.

  Amicus,  06/10/2011

:( A zamówić e-pocztą można?

Jasne. Jeśli naprawdę uważasz, że są tego warte:)

po Twojej wypowiedzi stwierdzam że moja Kochana jesteś sukcesem mego życia. Tzn że artykuł nie był pisany na marne. Dziękuje:*

Ojej:) Fajnie być czyimś sukcesem:) Nawet myślę nad Weiderem... znowu:P
Jest jeszcze jedna sprawa. Jeśli ktoś porządnie, ale tak z wyczuciem (czuje które mięśnie ćwiczy) a nie macha tylko brzuszki i poćwiczy mięśnie skośne... Bóle kręgosłupa od siedzenia przed kompem same przejdą, a i postawa się poprawi:)
Pozdrawiam serdecznie:)

Weiderem... oj to nie dla mnie. Nigdy nie dawałam rady do samego końca. Może nie mam takiej siły aby wytrzymać a może no nie wiem. Ogółem podziwiam każdego kto wytrwał do samego końca bez żadnego małego oszustwa.

Na razie tylko myślę:) U mnie nie był problem z wytrzymaniem, a z czasem, a ostatnio z tym ostatnim jest całkiem nieźle:)

U mnie właśnie największy problem to czas.. :-( Z ledwością na eioba zaglądam ale coś kosztem czegoś. np dzis 8 praca a później szkoła do 21. Wprawdzie dzieci w domu nie płaczą ale pies i dwa koty to jest spory obowiązek.
Chodź nie wiem czy jeśli czas był mi dany to bym zabrała się za to męczącą rozpiskę ćwiczeń.
(ps o proszę trochę mnie poznałaś)

To co zaczynamy razem? Weekend mam bardzo absorbujący co prawda ale od poniedziałku... co Ty na to? Ile damy radę to damy:)

Oj dla Ciebie wszystko ale wiem że mi czas na to nie pozwoli.
Może jak będę mieć więcej luzu w szkole.
Często po pracy czyli o 24 siedzę nad książkami albo projektami.
Ten tydzień odpada bo nauczyciele chyba maja zmowę a ja na ich zachcianki nie mam nawet czasu.
Chętnie zacznę z Tobą ale jeszcze nie teraz.

  hussair  (www),  06/10/2011

Brawo, Autorko. Husarze lubią składać całusy na brzuszkach typu nizinnego. ;)

o proszę więc po moim artykule owych brzuszków będzie więcej :-)

  hussair  (www),  07/10/2011

Możliwe - sam się zabieram do roboty. :)

Powinnam teraz napisać "ooo proszę nie tylko Husarze lubią składać całusy na brzuszkach typu (i tu dodam) skalistego" hehehe
Więc do roboty mój Drogi i czekamy na rezultaty ;-)

  hussair  (www),  07/10/2011

Ho ho... trza zrobić serię. ;)

Dobra rada .Dieta do tego odpowiednia i sukces gotowy.

Myślę, że z powodu zbliżającej się pory "bikini i topless", warto przypomnieć takie teksty:P



Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska