Login lub e-mail Hasło   

Allegro - 4 Ogromne Błędy Sprzedawców

Odnośnik do oryginalnej publikacji: http://www.tajemniceaukcji.pl
Kto jeszcze chce rozpocząć własny internetowy biznes w serwisach aukcyjnych i czerpać z nich stałe oraz pewne dochody?
Wyświetlenia: 1.300 Zamieszczono 06/12/2011
Zgłoszony przez 3 użytkowników jako spam

Kiedy prowadzę większe seminaria dla przedsiębiorców zawsze pytam uczestników przewrotnie: „Czy lubicie zarabiać pieniądze”. Wszyscy zaraz odpowiadają chórem, że „TAK”. Po chwili okazuje się jednak, że zamiast zarabiać pieniądze po prostu wyrzucają je w błoto. Jak to możliwe? Zaraz wszystko wyjaśnię.

Po pierwsze osoby, które rozpoczynają swoją przygodę ze sprzedawaniem towarów w aukcjach internetowych na allegro nie testują. Trzeba pamiętać, że każda firma jest po prostu jedną z wielu i z pewnością ciężko będzie jej się wybić na tle konkurencji. Bez przeprowadzenia testów nie masz pojęcia czy jesteś w stanie sprzedać swój towar. Może się to skończyć tak, że konieczne będzie obniżenie ceny i sprzedawanie bez zysku lub nawet konkurowanie ceną z innymi sprzedawcami… co jest bezsensowne.

Przykład. Wszedłem ostatnio na aukcje internetowe i widzę pontony dla wędkarzy za 409 zł, które jeszcze niedawno widziałem w sezonie za 620 zł. Myślę sobie: jak to możliwe, że ktoś ma to tak tanio? Coś jest nieporządku z tym towarem? Dzwonię do sprzedawcy, a on mi tłumaczy, że sprzedaje tanio, nawet tracąc, by wygrać z konkurencją. Rzeczywiście takie działanie może być sensowne jednak pod warunkiem, że w ciągu kilku najbliższych lat mamy szanse sprzedać tej samej osobie rzeczy drożej.

I tu jest dowód na to, że sprzedawcy wyrzucają pieniądze w błoto. Taki zakup to przecież wyjątkowa okazja. Zamawiam więc ponton i tworzę odpowiedni marketing, który umożliwia mi sprzedanie go za rozsądną cenę 630 zł.

Udowadnia to historia pewnego sprzedawcy, który postanowił pozbyć się towaru, którego nie mógł sprzedać i kazał pracownikowi obniżyć ceny o 50 %. Ten jednak źle zrozumiał i podniósł ceny o połowę. W rezultacie wszystko zostało sprzedane.

Dlaczego obniżanie ceny nie ma sensu? Bo klienci widząc niską cenę myślą, że produkt jest wybrakowany albo tandetny.

Oto lista błędów, których nie powinieneś popełniać jeżeli chcesz sprzedać towary w rozsądnych cenach. Są ludzie, którzy wciąż je popełniają nie zdając sobie sprawy, że jest to przyczyna wyrzucania przez nich pieniędzy w błoto.

BŁĄD 1: Aukcja wystawiona i zakończona w nieodpowiednim momencie.

Nawet nie wiesz jak wielkie znaczenie ma dzień, w którym wystawiasz aukcję i godzina o której to robisz. Wielu sprzedawców nie zdaje sobie z tego kompletnie sprawy przez co mają małą sprzedaż. Wszystko dlatego, że aukcje trzeba wystawiać wtedy gdy kupujący są przy komputerach czyli w odpowiedni dzień i o odpowiedniej godzinie. Wtedy jest większa szansa, że odwiedzą twoją aukcję. Jeżeli będziesz wystawiać aukcje o dowolnej godzinie, tak jak większość sprzedawców, narazisz się na mniejsze zyski.

BŁĄD 2: Aukcja bez fotografii.

Wielu sprzedawców nie umieszcza w ogóle zdjęć w swoich aukcjach lub zdjęcia te są niskiej jakości. Zdjęcia mają przecież zachęcać do zakupu a nie zniechęcać do niego. Z moich obserwacji własnych aukcji oraz aukcji najlepszych sprzedających wynika jednak, że najważniejszym czynnikiem, który zachęca klientów do kupowania są zdjęcia. Jeśli posiadasz zdjęcia dobrej jakości możesz wziąć za produkt większe pieniądze. Dlatego dobrze jest wykonywać duże zdjęcia produktów w różnych ujęciach.

Na tym ludzie tracą naprawdę duże pieniądze z czego nie zdają sobie sprawy.

BŁĄD 3: Aukcja wyglądająca jak choinka.

Wielu sprzedawców swoje aukcje tworzy w stylu choinki: mnóstwo kolorów, różnokolorowe czcionki, migające animacje. Wszystko to tak naprawdę zmniejsza sprzedaż odciągając klienta od zakupu. Sklep, który dociąga uwagę klienta od zakupu popełnia błąd. Tworząc opisy swoich produktów pamiętaj by popychały klienta do zakupu a nie zabawiały go.

BŁĄD 4: Cena jest niższa ale zwiększone koszty wysyłki.

Cześć sprzedawców celowo obniża cenę po to by nieuczciwie zwiększyć koszty przesyłki. Nie jest to dobra praktyka bo klienci i tak się zorientują w sytuacji a ucierpi na tym reputacja sprzedawcy. Dlatego wręcz przeciwnie, przy droższych przedmiotach, powinno się stosować darmowe koszty wysyłki co jest bardzo skuteczne w walce z konkurencją.

Nie zwiększaj więc kosztów wysyłki bo odstraszysz potencjalnych klientów. Ustal uczciwie cenę za przesyłkę- to się z pewnością opłaci.

Uwaga: Artykuł można przedrukować na własnej stronie, czy serwisie bez ingerencji w treść. Należy również podać autora artykułu.

Podobne artykuły


17
komentarze: 98 | wyświetlenia: 2121
6
komentarze: 1 | wyświetlenia: 510
16
komentarze: 10 | wyświetlenia: 6420
24
komentarze: 9 | wyświetlenia: 27680
51
komentarze: 40 | wyświetlenia: 647391
36
komentarze: 11 | wyświetlenia: 44402
29
komentarze: 16 | wyświetlenia: 52918
29
komentarze: 16 | wyświetlenia: 17167
28
komentarze: 29 | wyświetlenia: 17832
25
komentarze: 10 | wyświetlenia: 22587
29
komentarze: 15 | wyświetlenia: 22183
26
komentarze: 34 | wyświetlenia: 22816
 
Autor
Artykuł




Brak wiadomości


Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska