JustPaste.it

Skuteczna taktyka zarabiania na blogu lub stronie internetowej

Przedstawię tu koncepcję, polegającą na zarabianiu na wiedzy, którą posiada każdy z nas. Twoja wiedza, jest Twoją mocną stroną, naucz się tylko kierować ją do zainteresowanych.

Przedstawię tu koncepcję, polegającą na zarabianiu na wiedzy, którą posiada każdy z nas. Twoja wiedza, jest Twoją mocną stroną, naucz się tylko kierować ją do zainteresowanych.

 

       Z własnego doświadczenia wiem, że ludzie są skłonni zapłacić czasem spore pieniądze za informację (wiedzę, której potrzebują). Wystarczy poznać kilka zasad rządzących Internetem oraz wyszukiwarkami, aby skutecznie z własną wiedzą dotrzeć do zainteresowanych osób.

Na czym zarabiać w sieci?

 

      Wyznaję zasadę, że proste rozwiązania są najskuteczniejsze. Taką zasadę obrałem we własnym e-biznesie i takich rozwiązań Cię nauczę. W myśl powyższego będziesz zarabiać na produktach innych firm.

      W Internecie jest coraz więcej firm, które posiadają produkty, ale same na małą skalę zajmują się ich sprzedażą. Z założenia firmy te większość swoich działań kierują na wytworzenie produktu, uzyskanie wymaganych licencji, praw autorskich, magazynowanie, natomiast sprzedaż, marketing i promocję powierzają swoim partnerom. Proponuję Ci stać się partnerem takich firm. Zyskasz produkt nie ponosząc kosztów związanych z jego wytworzeniem a będziesz mógł zarabiać na jego sprzedaży. Rozpoczęcie takiej działalności nie wiąże się praktycznie z żadnymi kosztami z Twojej strony. Nie płacisz za produkt – ale możesz go sprzedawać z zyskiem, nie musisz zakładać działalności gospodarczej – większość firm do swoich programów partnerskich umożliwia przystąpienie także osobom fizycznym na umowę o dzieło, możesz wykonywać pracę we własnym domu przed komputerem.

 

 Jak rozpocząć zarabianie?

 

      Wszystkie kroki opisane poniżej wykonaj bardzo dokładnie, nie opuszczając żadnego z nich. Będziesz zarabiać w medium, które jest bardzo uporządkowane i logiczne. Cyfrowy świat w swej istocie jest prostą „maszyną” przyczynowo – skutkową. Każdy Twój ruch spowoduje jakiś skutek (w postaci reakcji innych internautów lub reakcji wyszukiwarki), dlatego tak ważne jest, aby Twoje działania były zgodne z zasadami, jakimi rządzi się ten „cyfrowy świat”.

      To tak, jak przepis na Twoje ulubione ciasto – wiesz, że upieczenie tego ciasta jest możliwe, wiesz, że komuś już się to udało, chcesz je upiec sam, szukasz przepisu. Trafiłeś na ten artykuł, który jest kompletnym i sprawdzonym przepisem na Twoje „ciasto pieniężne”. Tak, jak  w przypadku każdego ciasta – musisz połączyć odpowiednie składniki w odpowiednich proporcjach i odpowiedniej kolejności. Wtedy Twoje ciasto – Twój biznes - na pewno się uda. Kolejność Twoich działań powinna być następująca:

  1. Określisz swoje predyspozycje.
  2. Wybierzesz firmę, której produkty mógłbyś sprzedawać skutecznie.
  3. Utworzysz blog lub stronę tematyczną.
  4. Wypromujesz swoją witrynę.

 

Jaką masz wiedzę, co umiesz?

      Pierwszym krokiem do stworzenia poważnego e-biznesu jest uświadomienie sobie swoich mocnych stron, czyli swojej wiedzy i umiejętności. Zarabiaj na tym, co już potrafisz i co już wiesz. Nie musisz przechodzić specjalistycznych kursów, szkoleń, płacić za wiedzę, wykorzystaj tę, którą już masz! Idealnie byłoby, gdybyś wykorzystał swoje hobby lub zainteresowania. Być może jest coś, o czym możesz mówić godzinami. To Twoja pasja. Nawet, jeśli jest bardzo popularna, lub przeciwnie – nietypowa, jeśli jesteś pasjonatem, prawdopodobnie mógłbyś służyć pomocą (i wiedzą) innym ludziom.

      Twoja wiedza, to również Twoje wykształcenie. Zdobywałeś wykształcenie przez wiele lat, wykorzystaj je! Możesz uczyć innych, udostępniać im swoje notatki, opracowania, badania, służyć pomocą w rozwiązywaniu problemów.

      Możesz dzielić się z innymi internatami swoją twórczością, możesz opisywać swoje doświadczenie życiowe. To wszystko uczynisz na blogu, który nauczysz się tworzyć w dalszej części artykułu.

 

Zapytasz pewnie – jak na tym wszystkim zarabiać?

 

      Odpowiedź jest prosta – powiąż produkty partnerskich firm ze swoimi zainteresowaniami, wiedzą, wykształceniem. Wybierz produkty, które chciałbyś sam kupić lub, które wiążą się z Twoimi „mocnymi stronami”.

 

Przykład.

 

      Jeśli lubisz czytać książki s-f, mógłbyś napisać recenzję kilku przeczytanych pozycji, jesteś fanem któregoś autora – to doskonały temat na bloga. W treści wpleć oferty partnerskich księgarń, dodaj odnośniki do ich witryn. W ten sposób zainteresowani czytelnicy twojego bloga będą przechodzić do księgarń, a Ty za ich zakupy otrzymasz prowizję.

      Na tej zasadzie można budować blogi na każdy temat i promować w nich produkty innych firm. Każda z tych firm, gdy podejmiesz z nią współpracę, udostępni Ci Twój niepowtarzalny identyfikator, który umieścisz w swoich linkach, aby system naliczający prowizje identyfikował klientów z Twoim poleceniem i abyś był wynagradzany za ich zakupy.

 

Utwórz blog tematyczny

 

      Bardzo ważne w działalności e-biaznsowej jest posiadanie właściwego bloga lub strony www podejmującego określoną tematykę. Temat Twojego bloga powinien być Ci doskonale znany, tzn. powinieneś się z nim „identyfikować” – opisywać go ciekawie, wyczerpująco i rzetelnie. Trudno bowiem pisać blog o czymś, czego się nie wie albo nie rozumie. Kreuj swój wizerunek internetowy, spraw, aby odwiedzający Twój blog nabrali pewności, że jesteś ekspertem w danej dziedzinie. Ekspertom się ufa, a zaufanie to podstawa sprzedaży.

      Twój blog powinien w domenie (adresie) zawierać frazę, która najlepiej określa jego tematykę. Wybór frazy powinieneś poprzedzić analizą zachowania internautów. Niezastąpionym narzędziem określania fraz dla witryn internetowych jest Google Keyword Tool. Narzędzie to „pokaże” Ci jakich fraz/tematów szukają internauci. Przy jego pomocy wybierzesz frazę, którą umieścisz w adresie swojego bloga/strony. Spróbuj wpisywać w narzędziu różne frazy związane z temate, który chciałbyś podjąć w blogu. Spośród propozycji, które otrzymasz, wybierz frazę, która najlepiej odpowiada tematyce Twojej witryny i spełnia poniższe kryteria:

 

- jest wpisywana minimum 6000 razy miesięcznie,

- składa się z 2-3 wyrazów,

-jest bardzo konkretna (dotyczy wąskiego tematu),

-wyszukiwarka Google zwraca na tę frazę możliwie jak najmniej wyników.

 

      Wybór odpowiedniej frazy to połowa sukcesu. Jest to bardzo ważne ze względu na promocję w wyszukiwarce Google. Nauczę Cię, jak wypromować swój blog, aby znajdował się w pierwszej 5-tce wyników wyszukiwania na wybraną przez Ciebie frazę. Pierwsza 5-tka daje gwarancję, że wielu internatów wpisujących daną frazę wejdzie do Twojego bloga i stanie się Twoimi klientami.

 

      Po wyborze tematu, tytułu i domeny bloga pora nasycić go treścią. Blog to rodzaj internetowego pamiętnika, możesz w nim zawierać wszystkie swoje myśli, opinie, sprawozdania, jest to „Twoja część sieci” i możesz w niej umieścić treści, jakie tylko zechcesz. Pamiętaj jednak, że blog powinien podejmować temat, który wybrałeś wcześniej. Chcesz go skutecznie wypromować, więc nie powinien zawierać treści niezgodnych z prawem oraz naruszających dobre obyczaje. Zadaj sobie pytanie – jakich treści mogą poszukiwać osoby, które wpisują frazę Twojego bloga w wyszukiwarce? Wczuj się w kogoś, kto szuka informacji na dany temat – co byłoby dla niego wartościowe, co spodziewa się znaleźć, czego dowiedzieć?

      W treści bloga umieść linki do sklepów partnerskich. Nie przesadzaj z tym, jeden link na 500 - 700 znaków w zupełności wystarczy. Umieść w treści obrazy (np. okładki, zdjęcia produktów), one też mogą być podlinkowane.

 

Reklama i promocja w Internecie.

 

      Po utworzeniu bloga należy go wypromować. Twoim celem jest, aby Twój blog znalazł się wśród pierwszych 5-ciu wyników w wyszukiwarce Google, po wpisaniu frazy, którą wcześniej wybrałeś. Dzięki temu, na Twój blog będą wchodzić osoby, które wpisują daną frazę w wyszukiwarce, więc internauci bardzo zainteresowani tematem, który podejmujesz. Aby znaleźć się w pierwszej 5-tce wyników umieszczaj w sieci linki do swojego bloga. Wyszukiwarka Google „zlicza” linki w sieci prowadzące do witryn i na tej podstawie nadaje witrynom rangi. Jeśli do Twojej witryny będzie prowadzić więcej linków, niż do witryn konkurencyjnych, to Twój blog wyświetli się wyżej w wynikach wyszukiwania od nich.

W procesie umieszczania linków w sieci (zabieg ten nazywa się pozycjonowaniem) ważne jest zachowanie kilku warunków:

  1. Umieszczaj linki systematycznie każdego dnia lub co 2 dni.
  2. Wybieraj strony wartościowe, zbliżone tematycznie do Twojej, posiadające PR ≥ 3.
  3. Umieszczaj nie więcej, iż 10 linków dziennie (proces musi przypominać naturalne pozyskiwanie linków).

      Bardzo dobre rezultaty daje umieszczanie linków wraz z krótkimi opisami w katalogach stron internetowych. Wybieraj po 5-10 katalogów dziennie, zacznij od katalogów PR =1 lub 2, dodawaj do nich wpisy przez 4 dni. Następnie zacznij dodawać wpisy do katalogów o wyższym PR.

      Systematyczne dodawanie linków w Internecie do Twojego bloga, (zarówno do katalogów, jaki i na forach internetowych i w serwisach wymiany artykułów), sprawi, że Twój blog już po 1,5-2 miesiącach znajdzie się w pierwszej 10-tce wyników. Aby znalazł się w pierwszej 5-tce potrzebnych będzie kolejne 2-3 tygodnie.

      Od tej chwili Twój blog zacznie odwiedzać coraz więcej osób, niektóre z nich staną się Twoimi klientami, a Ty zaczniesz zarabiać pieniądze.