Login lub e-mail Hasło   

Partyzanci i kolaboranci

Rachunki tamtych krzywd nam już nikt nie wyrówna
Wyświetlenia: 3.459 Zamieszczono 08/01/2012


Partyzanci i kolaboranci

Dowódcą   brygady Armii Krajowej w  Postawach   był  Zygmunt   Szendzielorz, "Łupaczko"..  
.  Jego  żołnierzy    w  majątku  nadzorowanym przez ojca  brali żywność  ,kąpali się w  łaźni,baraszkowali z dziewczętami. i  odjeżdżali ze śpiewem”my pierwsza brygada”
W lasach   oprócz nich pełno było   uzbrojonych , z orzełkami, czerwonymi gwiazdkami i spod ciemnej gwiazdy oprychów, grabili   oni wszyscy ludność  na pohybel wroga.
Niemcom w  tępieniu ich, pomagali kolaboranci ,  przysięgali  na  boga  i  honor,ze ,  nie wyposzczą z rąk broni,póki ostatni wróg   nie zostanie zniszczony  ,w Mińsku powstała oficerska szkoła"  dla nich,
Wujek ,mój imiennik  przysięgał też,bo przywiązany do drzewa patrzył,jak na kamieniu enkawudziści gwałcili jego siostrę,syn dziedzica podobnie mścił się za zamordowaną    rodzinę , był komendantem w Szarkowczyznie , z akowcami  rozgromił odział    morderców rodziny,  stopień oficerski za to mu dali Niemcy,   później policjantów wyprowadził do oddziału Lupaszki i  przed enkawudzistami z nim zwiał do Polski,, ludność   odetchnęła , dość rabunków  i porachunków miała ,  ,nie wierzyła  już,że   Anders  na białym koniu z  ajlantami przyjedzie...
 W Polsce wschodniej   rozwalali władzę  ludową ,może w  szwadronie śmierci „Burego ” syn dziedzica to robił-zadawał ojciec pytanie opowiadając dzieje ucieczki  z pędzącego  pociągu    do lasu ,
, w białostockim,podlaskim  okrywał się,a tam  akowcy   pacyfikowali wsie prawosławnych,  gnali  ich za Bug. Lubaszko . oficer sanacyjny  ruskich ciapał  tam bez litośnie,, tak jak na kresach,

.Pamiętam   za okupacji  ,kobieta prosiła ojca,by powiadomił  komendanturę  niemiecką  w   Warapajewie, „leśni”, wieś za rzeką grabią,”  nim   przyjechali  domy    płonęły,a zgwałcone kobiety  i dzieci  płakały
Na przedwiośniu 1943 roku  sowieccy partyzanci  wywozili z  majątku  ojca żywność   , akowcy ich dopadli  i wszystkich wystrzelali , furmanki z żywnością zabrali do lasu., a  kapelan   Aleksander Grabowski,«Ignacy». odprawił  nabożeństwo z okazji zwycięstwa nad czerwonymi,   śpiewali  'Ojczyznę wolną racz nam dać panie..'
  Zwiadowcy zameldowali  im ,ze 30  sowietów zbliża się z rannymi na noszach   do leśnej osady ,przestali się modlić ,na koniach pomknęli, podpuścili ich blisko i wytłukli  a    buty , ubrania  sprzedawali miejscowym za bimber
   Pewnego razu  łowiłem ryby, za rzeką zagajnikami   szli  czerwoni ,wielu jechało na furmankach. , śpiewali czastuszki , aż tu nagle wyskoczyli z krzaków co rosły za mną  akowce ,w tyralierze poszli  , kapelan  krzyżem  błogosławił ,a na mnie warknął zmiataj puki żyw, wszystkich wysiekli. Zabrali bron z rzutu,pepeszki,radiostacje,konających dobijali ,zabronili zakopywać,padlinę zjedzą wilki powiedzieli odjeżdżając
Opijali   zwycięstwo  na plebani w sąsiedniej wsi  kilka dni,a niespodzianie    czerwoni  wtargnęli ,w odwecie  akowców  wytłukli ,  rannych dobili ,wioskę    spalili.,a kiedy  nadjechali   białoruscy  policjanci  ,ludzie w rowach ,w stogach siedzieli wystraszeni.
W  1944 roku ruscy  na spadochronach zrzucili 40 skoczków w okolicach  Mosara, Niemcy już byli w odwrocie  i nie chcieli ich łapać,wtedy ksiądz zawiadomił nas  o tym-powiadał popijając gorzałę znajomy akowiec ojca,wskoczyłem na koń i  wieść zawiozłem do sztabu
  «Łupaczko» dał rozkaz „wygonić  ich z  naszego terytorium”
.-Pluton swój prowadziłem na nich  skokami z dwóch stron. Na polu bitwy zostało 13  skoczków ubitych  i dużo amunicji.  
Sowieci  ,  za   naszego    wodza wyznaczyli  nagrodę  wysoką,ale   i Niemcy chronili go też ,bo  bolszewików  niszczył, lepiej od nich.
Czerwoni   łapali   nas  tylko  na przepustce  u dziewcząt, chałupy puszczali z dymem, tak  zginął „Pirat”, „Kurzawa”, „Zakrzewski”, ”- sam ledwie    z pod pierzyny    zwiałem-opowiadał  ojcu
-
  Litewscy  esesmani  udawali akowców wśród ludności polskiej,a potem  pacyfikowali   wsie ,mścili się za okupację sanacyjną
- wracałem   kiedyś od ciotki, a oni  krzyczeli    uciekaj ,jazgot cekaemu     rozległ się za   plecami .,a wieś płonęła ., . Akowcy  pozniżaj,   dwóch    Litwinów  złapali,  przywiązali   żywych obok mrowiska w lasku dziedzica naszego  .

Wojska sowieckie    wchodziły  na naszą ziemie    ,czerwoni    z   leśnych  ziemianek do nich dołączali,obejmowali władzę nad nami,   psy wyły nocą , za rzeką łuna rozświetla pola , paliły się wioski
Musimy  wiać  do Głębokiego , tam garnizon niemiecki powiedział smutnie  ojciec.. Ale i tam  nie  wesoło.,,za miasteczkiem  słupy ognia    leciały w  niebo.. .Na przedmieściu  stały armaty i czołgi ,w okopach  żołnierze w hełmach z pancerfaustami
..Uciekajcie  radził jakiś esesman po polsku. W pierwszej linii   karne bataliony,gwałcą zabijają kogo się da,do obrony dal ojcu dwa granaty.
Uciekało  z nimi wiele tysięcy kolaborantów ,w    tym oficerska szkoła w pełnym składzie  Większość  zaginęła  albo trafiła do  niewoli .Wujek w  ciuchach  cywilnych dotarł w 1945 roku na Śląsk., enkawudzistom tłumaczył,ze wraca z lagru,
A  my  jechaliśmy do rodzinnej wsi  , niespodzianie pocisk walną w drzewo,koń stanął dęba, stoczyłem się  do rowu  na jęczącego wermachtowca, a   koń z ojcem przed siebie  galopował na oślep
 - . dym i jazgot cekaemów,płonęły czołgi, w czarnych mundurach ranni, wołali cichutko Maine muter,Maine Got,a potem nagle wszystko ucichło

 .Szedłem  rowami    z plecakiem niemieckim  , niosłem konserwy i granaty ,a szosą parły czołgi z gwiazdami na lufach...płakałem i bałem się ,że nie żyją rodzice.
W domu stał  miejscowy partyzant z enkawudzistami , spojrzał   groźnie  na mnie   i powiedział " ,tatuśka  powiesimy na suchej gałę  a ty suko,tykając mamę    lufą nagana  , szykuj  suchary  na białe niedźwiedzie  .W stodole znalazł ukrytego  konia,nie chciał iść z nim,    kopnął kopytem   i  mknął  ku  rzece, gdzie ojciec w stogu siana siedział, puścił  długą serię,koń się przewrócił 'Ojciec  widział  to wszystko.   

 O  barbarzyństwie faszystów   napisano  wiele, o bestialstwie  partyzantów     mało.
Niemcy schylają głowy ,a Rosjanie ,Polacy  na wyścigi   uwypuklają bohaterstwo wojenne ,    nawzajem się oskarżają
 Jakimi metodami polonizowano Kresy mało dziś kto wie   Wielki   łowczy marszałek Piłsudski- wykończył ponad 40 tys jeńców rosyjskich w Polskich obozach
-  kto wbrew logice
 Powstanie Warszawskie,ludobójstwem zwane wywołał? Błogosławieni  mściciele z podziemia,konspiry   po wojnie  dziesiątki tysięcy  rodaków wymordowali i  czekali na III wojnę światową.
 .Na  Kresach    z tych pobudek zginęło wiele. I  nikt ich nie zdoła policzyć i miejsc zbrodni ustalić. Topili w bagnach,wieszali w lesie.,palili żywcem,a Niemcy dłonie zacierali z radości,, pstrykali zdjęcia jak brat brata zabija    Nie wiadomo,jaki wybór było tam  wtedy zrobić, zrobić?.
 Teraz  katolicy ,potomkowie tamtych na Białorusi    władają znienawidzonym rosyjskim językiem  ,czy to nie paradoks ?
 Akowcy to  bohaterzy   ,a   sowieccy partyzany  gady czerwone   , pierwsi  siedzieli  w  ciepełku,   w  łaźniach dziedziców    dupy grzali  , baby bzykali ,a czerwoni w leśnych ziemiankach marzli.    
Pieją  o akowcach    hymny  pochwalne  ci co  nie byli na wojnie i gówno zamiast prawdy znają
  Kto  oswobodził .i jakim kosztem  Polskę,?Świat czci dzień zwycięstwa nad  faszyzmem,,a my pielgrzymki do Katynia  i Watykanu walimy, chełpimy się powstaniem warszawskim.,organizatorem  tej rzezi    chwalę odjemy. Żałosny to    paradoks  
.., Czerwoni , akowcy  niszczyli   wioski. ,zliczyć   ich  już   nie zdołamy..
 - rozdrapywać  kłamstwem rany ,   jednych  chwalić ,a  drugich  co walczyli   z tym samym wrogiem dyskredytować to paranoja. ! Rachunków  tamtych  krzywd nikt   nie zdoła wyrównać,a spozieranie  przez mityczne  okno”Bóg,honor i ojczyzna” kaleczy umysły  i deprawuje  młodych

Motywy zbrodni „Burego” i  jego podwładnych to nienawiść  do prawosławnych  –   należy je  rozpatrywać jako  ludobójstwo,  podobnie jak pogrom żydów w Jedwabnym,  w Kielcach 
 - ” ,gdyby znajomy akowiec z kresow nie  zjawil  w porę  zakopaliby mnie żywcem-opowiadał świętej pamieci ojciec
Bestialstwo  ich   to tabu,morda w kubeł, .akowcy   bohaterzy,a  znad Oki i  Lenina  co  szli  do Berlina, -to czerwona zaraza rodem z Moskwy” tropiła  bandziorów leśnych po wojnie-
Manipulacja historii wciąż  trwa!

,kłamstwa powtarzane ,stają się prawdą, z opłatkiem  połykają  słowa  „kto nie katolik to nie Polak”
  Miało być uczciwie, klarownie,  czerń jest czernią, a biel jest bielą.,ale   ideowi „spadkobiercy”  fanatyczny  katolicyzm prawem i sprawiedliwością  zwą.

-jak to powiedział Friedrich Nietzsche    – „Fanatyzm jest jedyną siłą woli, którą mogą osiągnąć także słabi i niepewni.” 
Ktoś z naszych powiedział: „Nie lękajcie się! Prawda was wyzwoli.” I jakoś nadal nie możemy tego pojąć…a moralność katolicka -co oznacza? By maluczcy na rozkaz- zarzynali innych w imię boga ,ojczyzny i honoru
Strzałem w  W POTYLICĘ   tak robili , gdzie ojciec wyskoczył z wagonu,prawosławnych gnali na Białoruś,

Instytut  Pamięci narodowe  te zbrodnie tuszuje,a   tylko  gnaty sanacyjne w Katyniu, za  ludobójstwo uznaje  ,a  „żołnierzy wykleci' są święci,dla nich pomniki,ordery .
 Dopiero w 1995 roku białostocki oddział Instytutu Pamięci Narodowej pozwolił pomordowanych   w lasach przenieść   na cmentarz prawosławny w Bielsku Podlaskim. , pogrzeb celebrowany przez arcybiskupa Sawę, ordynariusza diecezji białostocko-gdańskiej. był  wielką uroczystością – wspomina Włodzimierz Martyniuk. – Przyjechało na  nią  tysiące ludzi z  różnych miejscowości.,usypano półtorametrowy kurhan , dwumetrowy prawosławny krzyż postawiono, przybito  tablicę z napisem: „30 mieszkańców (furmanów) b. pow. Bielsk Podlaski, pomordowanych 31 I 1946 r. przez oddział zbrojnego podziemia PAS-NZW kpt. Romualda Rajs ps. »Bury« k/wsi Puchały Stare gm. Brańsk” Komitet Pomordowanych  chciał wznieść  pomnik także  innych  ofiar zbrojnego podziemia za pieniądze społeczne, otworzył nawet specjalne konto bankowe na wpłaty darczyńców.- nie zezwoliła wojewoda podlaska Krystyna Łukaszuk „Pomnik nie odzwierciedla faktów  konkretnego zdarzenia”.-napisała cynicznie  Poparł ją Andrzej Przewoźnik, sekretarz generalny Rady Ochrony Pamięci Walk i Męczeństwa,określanie  „Burego” jako zbrodniarza nazwał oszczerstwem   Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji, Janusz Tomaszewski, uznał stanowisko wojewody Łukaszuk za słuszne. ,zaskarżenie   Naczelny  Sąd Administracyjny, skierował z powrotem do MSWiA., osiem  miesięcy urząd ten  nie reagował.,komitet wniósł skargę do NSA,sprawa  trafiła do  Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, które odesłało ją ponownie do MSWiA. Premier Jerzy Buzek uznał , że zgodę na wzniesienie pomnika powinien wydać minister kultury. Kazimierz Michał Ujazdowski, opowiedział się po stronie wojewody podlaskiej. ”. Udowodnił tym samym, że  prawda rodzin prawosławnych to gówno prawda Ostatecznie pomnik odsłonięto dopiero jesienią 2002 roku.”
Rodzina Romualda Rajsa, pseudonim "Bury”, otrzymała odszkodowanie – mówi Tomasz Sulima z Bielska Podlaskiego. – Tymczasem rodziny  80 ofiar jego zbrodni nie dostały nawet złotówki. "Bury  w  styczniu i lutym 1946 r. spacyfikował sześć wsi prawosławnych. Aresztowano go w 1948 r. 31 grudnia 1949 r.  rozstrzelano,a  zrehabilitowano w 1995 roku. Obecnie  bohater,wśród tzw. "Żołnierzy Wyklętych”  figuruje.
  Pamięć o zbrodniach  jego ” tam   wciąż bardzo żywa ,przechodzić z pokolenie na pokolenie będzie  ,dla prawosławnych to polski  Katyń,w potylice strzelali w  imię Ojczyzny,honoru i boga.a rozkazy wydawali sanacyjni oficerowie,pobratyncy zamordowanych przez enkawude pod Smolenskiem
Moje dzieje , w porównaniu z tym,to małe piwko jednak  machina biurokratyczna z  krzyżami na ścianach załatwia   podobnie ,-za utracone mienie na kresach,mimo monitów od  Kajfasza do judasza posyłają trzydzieści lat,a   dokumentów że  byłem w jednostce karnej i siedziałem bez wyroku  szukają od 1980 roku, w międzyczasie pomniki stawiają zbrodniarzom,patriotom wątpliwej wartości  miliony odszkodowań dają i pieprzą na cały świat i pól Ameryki,że Polska brzmi dumnie
W takim razie można uznać na podstawie tego , że zbrodniarze hitlerowscy, zbrodniarze z UPA, , Czerwoni Khmerzy, Amerykanie w Wietnamie, „rzeźnicy” z Bałkanów i wszyscy inni zbrodniarze całego świata również działali „w sytuacji stanu wyższej konieczności, zmuszającego do podejmowania działań nie zawsze jednoznacznych etycznie   i należy też zrehabilitować.” Czy ciągle ma być  „nasz” zbrodniarz nie jest zbrodniarzem – tylko patriotą?

Podobne artykuły


17
komentarze: 50 | wyświetlenia: 1581
17
komentarze: 71 | wyświetlenia: 1199
16
komentarze: 15 | wyświetlenia: 1006
14
komentarze: 15 | wyświetlenia: 838
14
komentarze: 32 | wyświetlenia: 947
13
komentarze: 16 | wyświetlenia: 878
13
komentarze: 4 | wyświetlenia: 924
12
komentarze: 53 | wyświetlenia: 540
12
komentarze: 0 | wyświetlenia: 871
12
komentarze: 8 | wyświetlenia: 756
12
komentarze: 30 | wyświetlenia: 759
 
Autor
Artykuł

Powiązane tematy





  swistak  (www),  08/01/2012

Szymonie ! Na zgryzoty i gorycz naszej egzystencji gdy Szatan kpi z ludzkiej godności a my kpimy z Miłości bliżniego i przykazań Boga najlepszy jest ks Natanek http://gloria.tv/?media=236938

  Amicus,  08/01/2012

"Natanek jest dobry na wszystko
Natanek na drogę za śliską
Natanek na stopę za niską
Natanek podniesie ci ją."

Tra-la-la itp., itd.
;)

  swistak  (www),  08/01/2012

Amicusie ! Jak uległeś szatańskiej pokusie to egzorcyzmy odprawia gratis

Masz rację młody człeku,pozdrawiam

Świstaku, dziękuję za tak cenną informację. Już się pakuję i zasuwam do Grzechyni :)

  mss72,  08/01/2012

Prawda...Gratuluję....Nie bał się Pan tu dziwnych komentarzy?))) Polacy nie znają historii....wystarczy bo się rozkręcam....

Znamy swoją historię, jest problem interpretacji. Trzeba się zdecydować, jesteśmy Polakami czy nie.

Do: Henryk Sakiewicz.
Może nie tyle, że jest problem interpretacji. Mamy rozmawiać o faktach, czy też bawić się w interpretacje? Problemem jest dawanie świadectwa prawdzie - całej prawdzie - i tej miłej i tej niemiłej, a często strasznej. W poprzednim ustroju zakłamywano bezczelnie historię licząc, że nie ma świadków, że ludzie zapomną, nie wiedzą, że da się ich ogłupić itd. Teraz również c ...  wyświetl więcej

do Janusz Dąbrowski:

To nie może działać w drugą stronę i bohaterów nazywać jakoś tam jakoś bo któremuś nie wytrzymały nerwy w danej sytuacji. I wtedy uwypuklać jakieś tam ekstrmum a nie widzieć całości. Musimy bardziej kochać siebie.
Wojna to różne sytuacje, ekstremalne sytuacje i trzeba mieć dużo dystansu. Generalnie, Armia Krajowa to powód do dumy.

Moim zdaniem Polak to o

...  wyświetl więcej

Do: Henryk Sakiewicz.

CYT.: "To nie może działać w drugą stronę i bohaterów nazywać jakoś tam jakoś bo któremuś nie wytrzymały nerwy w danej sytuacji. I wtedy uwypuklać jakieś tam ekstremum a nie widzieć całości."

Nerwy nie wytrzymały? Jakieś ekstremum? Jak na przykładzie działań kpt. Romualda Rajsa ps. "Bury"... Pozwoli Pan, że pozostawię to bez komentarza...

Prawda zawsze kole w oczy nacjonalistom ,zwłaszcza z" wartościami katolickimi i miłością blizniego w gębie "i nie ma co z nimi dyskutować,dla nich królowa Polski będzie wieczną dziewica,a "ruski,kacap kanalią,gatunkiem gorszym ,hasło sanacyjne zbroczone krwią,zdradą i hańbą narodowa"kto nie katolik,ten nie Polak " NADAL AKTUALNE-WYNIKA TO dobitnie nawet Z KOMENTARZY DO MOICH ARTYKUŁÓW ,WSADZAM KIJ ...  wyświetl więcej

Do Janusz Dąbrowski:

Nie znam kpt. Romualda Rajsa ps. "Bury", nigdy z nim nie rozmawiałem. Także ocena moja może się opierać na oświadczeniu IPN. Cytuję:

Dnia 30 czerwca 2005, po trzech latach śledztwa, Komisja Ścigania Zbrodni Przeciwko Narodowi Polskiemu umorzyła śledztwo "w sprawie zbrodni przeciwko ludzkości popełnionych w okresie od 29 stycznia 1946 r. do dnia 2 lutego 1946 r.

...  wyświetl więcej

Do: Henryk Sakiewicz.
Panie Henryku - w takim razie więcej na temat. I rozszerzam cytat z komunikatu IPN. Może zapozna ie Pan z całością? http://eiba.pl/3

Do Janusz Dąbrowski:

Dziękuję za wskazanie źródła IPN. Ja znalazłem nieco inne informacje na stronie Jerzego Hawryluka narodowości ukraińskiej. Cytuję:

http://search.hp.my.aol.co.uk/(...)e7-en-g

Gdy w 1986 r. byłem w Czarnej Wielkiej, etnicznie ukraińskie

...  wyświetl więcej

Gwoli uzupełnienia: Zygmunt Edward Szendzielarz, ps. "Łupaszka". Poza tym ten artykuł - to obraz oblicza wojny, bezlitosnej, krwawej, gdzie nigdy nie ma czarno-białych układów, gdzie na powierzchnię wychodzą demony i upiory, a najbardziej cierpią ludzie niewinni, postronni.

A propo majora Zygmunta Szendzielarz'a:

Za udział w kampanii wrześniowej 1939 roku został odznaczony Krzyżem Virtuti Militari V klasy.

W styczniu 1944 roku por. Szendzielarz został odznaczony Krzyżem Walecznych przez Komendanta Okręgu, płk. Aleksandra Krzyżanowskiego ps. "Wilk".

25 czerwca 1988 roku prezydent Polski na Uchodźstwie w uznaniu wybitnych czynów w czasie wojny n

...  wyświetl więcej

Panie Januszu dziękuję za udział w dyskusji,za wyrażenia zdrowego rozsądku ,z obronę obiektywizmu,czyli nagiej prawdy po stokroć za to dzięki!

Oto zdrowy rozsądek wdł. Szymona Bachira. Cytuję z http://www.wiadomosci24.pl/art(...)2-.html

Syberia w świadomości przeciętnego Kowalskiego to kraina straszna - katorga, łagry, itp. Ale jak przekonałem się to już historia, chociaż łagry nadal są dla kryminalistów, nierob

...  wyświetl więcej

  barkarz  (www),  09/01/2012

Rehabilitacja tego pana przez państwo, które nienawidzi władzy ludowej w tym samym stopniu co on sam nie wydaje mi się wiarygodna. Czy mam rozumieć, że skoro państwo, w którym żyję zrehabilitowało Łupaszkę, to znaczy że także w moim imieniu dokonywał on swoich mordów?. Wiemy przecież, że tacy ludzi zabijali nie tylko młodych aktywistów ale również rozstrzeliwał, a nawet palił żywcem chłopów, którzy zajmowali rozparcelowaną ziemię pańską.

Ale w myśl interpretacji prawa z wartosciami katolickimi są bohaterami'" armii wyklętej" A nazwę sobie taką wymyślili,stworzyli fundacje i organizacje za pieniądze podatników... produkują nadmuchane kłamstwem filmy o swoim bohaterstwie,IPN WYDAJE ICH PAMIĘTNIKI,KSIĄŻKI ZA NASZE PIENIĄDZE-I NIKT ICH NIE CZYTA,leżą podobnie jak dzieła JP2,bo mało tak obiektywnej prawdy,a jeśli jest to jednostronna,niepełna

  mss72,  11/01/2012

niejaki Pawło Szandruk,ostatni z dowodzących ss Galicja również posiadał odznaczenia za 39 rok, stopień oficera polskiego i przyjaźń gen. Andersa....

  mss72,  11/01/2012

prawda boli?trzeba minusować?tworzymy nową historię jak ta partia patriotyczna,o której pisałem wyżej))))????twórzcie) ale my i wielu innych znamy prawdziwą historię

@mss72
W Wikipedii jest dość obszerna notka biograficzna Pawło Szandruka: http://pl.wikipedia.org/wiki/P(...)zandruk
Masz jakieś inne informacje?

Do: belfegor.
Niestety - czasem trafiają się i tu takie "przypadki"...

  ulmed,  13/01/2012

Doprawdy nie da się czytać tych podłych słów. Ja nie jestem w stanie zweryfikować 'tych Sz.B. prawd', potrzebny jest fachowiec.
Dzisiaj mam jeszcze więcej wątpliwości.
Im więcej człowiek wie, tym jest bliżej prawdy. To jest tak jak z gen. Błasikiem, wg jednej rosyjskiej kagiebistki i jej 'raportu'; generał był w kabinie, był pijany, naciskał i roztrzaskał samolot. To wbito do móżdżkó ...  wyświetl więcej

Ale widzi Pan ,jak bronią tych morderców,a mnie wzywają od rożnych,ze ich opisuje ,tak jak widziałem,pozdrawiam

Al;e o takich faktach "patrioci" nie chcą znać prawdy ...nabierają wody w gębę, mają "wyklętych",w kościołach na ścianach i na klęczkach,pielgrzymkach i u Rydzyka

Panie Henryku. W Niemczech był pewien bohater wojenny, który został odznaczony Żelaznym Krzyżem w 1914r., ale to nie usprawiedliwia zbrodni dokonanych przez niego w przyszłości. Nazywał się Adolf Hitler. Nie stawiam go na równi z żołnierzami AK, ale dokonanej zbrodni nie można usprawiedliwić nawet najbardziej chwalebnymi czynami.

A tego nie wiedziałem,możesz o nim więcej informacji?Pozdrawiam

Można przeczytać o tym nawet na wikipedii. Niestety tylko na tej angielskiej: http://en.wikipedia.org/wiki/A(...)_Hitler
Na polskiej biografia Hitlera jest znacznie uboższa. Internet ma to do siebie, że można znaleźć wiele odnośników do danego hasła, ale zwykle są to dość powierzchowne informacje. Polecałbym raczej skorzystanie z bibli ...  wyświetl więcej

  ulmed,  08/01/2012

Dobrze, że to znalazłeś. Ja mam coraz więcej tzw. mieszanych odczuć.
@ H.S.

Do: Ulmed.
Ulko - sama wiesz, że życie nie zawsze jest łatwe, a sprawy pozornie proste takimi zazwyczaj nie bywają. Napisałaś p. Henrykowi, że masz coraz więcej tzw. mieszanych uczuć. W tym się zgadzamy - ja również często miewam takie uczucia. Dobrze, że p. Henyk "to" znalazł. Ja również "coś" znalazłem: http://eiba.pl/3

  awers,  08/01/2012

Prawda Panie Januszu; II Wojna była totalna w środkach i metodach Stare powiedzenie partyzanckie "chłopcy z lasu nie anioły" zastępowało kiedyś swoim wyjaśnienia. Czy można było zostać bez skazy, broniąc się w takich warunkach? Ale teraz mówmy prawdę, a oceny... są zawsze subiektywne. Jeśli Bachir przedstawia fakty, to nie obchodzi mnie czy i za co lubił czerwonych.

Ależ Sokole ,Orle biały z moich artykułów o kresach-a jest ich wiele nie wynika,że ich lubiłem,natomiast jest uzasadniona sympatia do Niemiec.Tym komentarzem ubliżywszy mnie Pan niejako,ale to pestka inni po prostu bluzgają,bo prawdę z ksiąg IPN znają,a ja doznałem na własnej skórze i tym się rożnie od tych,ktorych wtedy na świeci nie było,Prawda leży po środku,pod dywanem,w sejfach i pamięci niel ...  wyświetl więcej

  barkarz  (www),  08/01/2012

Nie przesadzałbym za mocno z gloryfikowaniem takich ludzi jak pan major Łupaszka. Nasi obecni publicyści i pisarze mają tendencję do przeginania faktów w przeciwną stronę niż były one do tej pory przegięte. Tak to już jest, że nawet historia się zmienia w zależności od punktu widzenia. Nie można zapominać, że w świetle każdych kryteriów ten pan był bandytą, działającym na szkodę istniejącego już i ...  wyświetl więcej

Dziękuję za uwagi słuszne,bezstronne i p[prawdziwie uzasadnione faktami

  mss72,  09/01/2012

zwłaszcza jedna współczesna partia, w tej chwili w opzycji,jest bardzo dobra i skuteczna w tworzeniu nowej historii........nie robił tego nikt tak intensywnie i skutecznie po 1989 roku jak oni.....

  swistak  (www),  09/01/2012

Władza to podwójna odpowiedzialność przed Bogiem, który nakazał jej służyć. Tej by niepodzielnie rządzić przeszkadzają prawa Boskie. Dziś na wojnach wydaje się zbrodnicze rozkazy stosując broń masowego rażenia i roboty do anonimowego zabijania kobiet i dzieci. Nie zrobiliśmy żadnego moralnego postępu. Depopulacja ludzkości w cywilizacji śmierci trwa

Święta prawda,niestety zabijali akowce naród wyznania prawosławnego w myśl zasady"kto nie katolik nie powinien z Polakami żyć,dziś dostają medale,są bohaterami"wyklętej armii",na takiej zasadzie są bohaterami banderowcy,likwidowali enklawy polskie na Ukrainie,pomniki im się stawia,ze zbrodniarzy robi się bohaterów,z podobnych pobudek mordowano sanacyjnych oficerstw w Katyniu,mordercom tym postawić ...  wyświetl więcej

Czyja władza tego prawda. Komuniści ukrywali niewygodną dla się prawdę z za jej głoszenie bili i wsadzali do więzienia.Dziś odwróciło się koło fortuny. Nastał czas bogo-ojczyźnianych nacjonalistów, którzy gloryfikują swoich bohaterów wybierając ich wśród bojowników mających na rekach także krew niewinnych ludzi. Bolesna, naga prawda jest niewygodna dla wszystkich dlatego nie może się przebić i wyp ...  wyświetl więcej

Właśnie "o ile posiadał jakiś światopogląd"- dla kariery,biznesu zmieniają poglądy,za pieniądze kościół się modli i lud kłamstwem podli,wystarczy popatrzyć na naszych patriotów i namiestników bożych,porozmawiać z kowalskim o milosci blizniego..,by szczęka opadła pozdrawiam

Do: Włodzimierz Dajcz.
Oby więcej takiego myślenia i takich postaw!

Byli Akowcy zbrodniarze i hańba im! Zbrodniarz pozostanie zbrodniarzem a tchórz tchórzem niezależnie do jakiej organizacji należy. Byli też Akowcy, którzy byli bohaterami i chwała im! Moja rodzina walczyła w AK, walczyli z Niemcami, mógłbym przytoczyć wiele historii z których większość słyszałem od innych, były to piękne historie pełne chwały, ale moi wujkowie nie chwalili się, pytani odpowiadali: ...  wyświetl więcej

Do: Dobrogost.

CYT.: "(...) polityka zmienia się a ojczyzna zawsze pozostaje ojczyzną, przyzwoitość przyzwoitością to jest w nas i tylko my za to odpowiadamy a przede wszystkim nie powinniśmy krzywdzić innych."

CYT.: "(...) to czy ktoś jest porządnym człowiekiem, dobrym Polakiem czy też miernotą, zdrajcą bądź bandytą nie ma nic wspólnego z tym gdzie kto należał ani co o sobie opowi

...  wyświetl więcej

A ja dziękuję przede wszystkim Panu,za prowadzenie tej dyskusji,oby takich było więcej,pozdrawiam

  hussair  (www),  12/01/2012

Dobrogoście - salut.

Wspaniała wypowiedz,gdyby trafiła do głów "monopolistów prawdy" to byłoby czym oddychać ,zdrowym powietrzem sie cieszyć...pozdrawiam i dekuję,cieszę ogromnie ,ze w środ młodych kwitną takie poglądy

To jest rzeczywistość wojny . Nic w niej romantycznego i prawie nic patriotycznego. My przywykliśmy do romantycznych i tęsknych wizji w rodzaju : jak to na wojence ładnie , kiedy ułan z konia spadnie. Za moich studenckich czasów często śpiewalismy : "koń , szbaleka i butelka , to Polaka miłość wielka; i niechaj Bozia jeszcze zdrówko da i dzieweczkę co do laseczka szła i szła ..." Proponuję obejrze ...  wyświetl więcej

Do: Blackader.

CYT.: "Dla naszego dobra i dla (przepraszam za górnolotne i patetyczne sformułowanie) moralnej kondycji narodu ważne jest , abyśmy ujawnili i potępili również postaci naszych rodaków , którzy dopuścili się zbroni. To da jasny sygnał pokoleniom przychodzącym po nas , że uczciwośc i moralność nie ma narodowości ; że nawet zemsta nie usprawiedliwia okrucieństwa i odczłowieczenia."

Otóż to!

Otóż to,święta prawda,ale znieczulica powszechna,cynizm i pogoń za kasą, władzą trwa,tak szlachetne wezwania mają w d-pie i tak wychowują następców " miłuj blizniego ,aż skora spadnie z niego,módl się i pielgrzymuj...do ojca JP2,pozdrawiam

...moralność nie ma narodowości ; że nawet zemsta nie usprawiedliwia okrucieństwa i odczłowieczenia.
Dziękuję serdecznie za tak wspaniały komentarz,bądź nadal wielkich myśli,a szlachetnych

Wiecej: http://eiba.pl/hzg5a3w

Pięknie opisana rzeczywistość wojny. Nie wiem czy ma pan rację wydając własne wyroki Panie Szymonie,
ale w opis pana przeżyć wierzę, jak i z innych opowiadań z końca wojny , gdzie wiele kobiet dogadzało oficerom hitlerowskim , bo jak do garnka przez parę dni nie ma co włożyć .... a oni mieli.
Nie jest tak, że to są tematy tabu - proszę pamiętać o słynnym liście biskupów polskich do n ...  wyświetl więcej

Dziękuję,jesli to interesuje,to w eoobie mam takich więcej,zachęcam DO LEKTURY i pozdrawiam

Dziękuję,pozdrawiam

Historia kołem się toczy. W jednym ustroju zbrodniarz, a w drugim bohater, bo ważne, po której stronie barykady stał, a nie to, co zrobił. Tak jak nikt nie osądzi Amerykanów za Hiroszimę, bo nie osądza się zwycięzców. W Polsce zmienił się ustrój i wszystko, co zrobiła komuna, nagle stało się złe. Nawet darmowa opieka medyczna i edukacja, która była na znacznie wyższym poziomie niż obecnie. Ciekawe ...  wyświetl więcej

Dziękuję za obiektywizm,pozdrawiam

To ja Panu dziękuję. Moja ocena tamtych czasów wynika z wiedzy książkowej przecedzanej przez sito zdrowego rozsądku i pewnej wiedzy o mechanizmach ludzkich zachowań oraz znajomości kilku osób pamiętających czasy wojny. Żyjąc w ich otoczeniu tyle lat, bo byli to moi sąsiedzi, znając ich od strony uprzedzeń, zawiści i"trzech palców miedzy" ("Sami Swoi") mogę wysnuć pewne przypuszczenia, jak całe rze ...  wyświetl więcej

Za wzruszająca szczerość twoją należy też podziękować,staraj się mieć zawsze zdanie swoje,krytyczne,prawda leży gdzieś miedzy za i przeciw,po środku,nie ma jej za grosz w mediach,polityce,kościele,szukaj jej w sobie,dla siebie,wtedy lżej się żyje,pozdrawiam



Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska