Mojego przyjaciela zapalonego motocyklistę zaproszono kiedyś na zlot motocyklowy w Kazaniu. Skorzystałem więc z okazji i zabrałem się z nim. Stolica Tatarstanu od dawna mnie ciekawiła ze względu na swą historię i bardzo piękne ponoć położenie geograficzne. Potężny Samarski Zbiornik Wodny przy ujściu rzeki Kazanki do Wołgi. Wielki osrodek przemysłowy, uniwersytet i wspaniałe zabytki. Wielokulturowość. Tu znajduje się słynna cudowna ikona Matki Boskiej Kazańskiej jak i wspaniałe meczety.
Miasto mnie poraziło swym ogromem. Ponad milion mieszkańców, potężne zakłady przemysłowe, szerokie ulice, ogromne place. wspaniały park wodny, nie wygląda to na rosyjskie zacofanie stepowe tak głęboko tkwiące w głowach Polaków. Zabytki robią wrażenie. Kreml całkowicie odrestaurowany. Wspaniały meczet Mardzani, Sobory Pietropławowski i Błagowieszczeński, Cerkiew
Pałacowa, Pałac Gubernatora czy budynek uniwersytetu.
W 2005 roku oddano do użytku największy meczet w Rosji Kul Szarif i uruchomiono metro.
Tych, którym zdaje się że miejscowi motocykliści poruszają się na Iżach, Mińskach czy Dnieprach muszę rozczarować. Powitały nas takie maszyny na jakie wielu rodzimych fanów jednośladów raczej nigdy nie będzie stać w życiu. Odbyliśmy wspaniałe ,,pokatuszki" po kazańskich arteriach, na każdym prawie motorze sympatyczka na tylnym fotelu, bardzo często w bikini. O nich w następnym artykule.
II. Trochę o fankach motocykli i motocyklistów.. w Kazaniu.
Po przejażdżkach zasiadamy przy piwku i jedna ładna 24-letnia pasażerka motocykla opowiada mi jak to jest..z tymi rycerzami szos. Używa ksywy Klubicznaja. Ja wiem, ze na tylnym miejscu siedzi się trochę niebezpiecznie ale ona już się przyzwyczaiła. To ich styl życia albo...? Oceńcie sami. Staram się dokładnie przetłumaczyć jej słowa.
,,Pasażerka siedzi równo prosto za plecami kierowcy. Jeśli kierowca przechyla się w bok pasażerka robi dokładnie to samo.
!!! Pomiędzy tyłkiem kierowcy a podbrzuszem pasażerki powinien powinna pozostawać niewielka wolna przestrzeń ( na początku)-dlatego, że przy hamowaniu pasażerka gwałtownie przesuwa się do przodu i jeśli tej wolnej przestrzeni nie będzie to po kontakcie z bakiem u kierowcy zmieni się głos.
Jedna ręka pasażerki obejmuje kierowcę w okolicach brzucha , drugą trzyma się za oparcie. Jeśli oparcia nie ma to też za brzuch. Nie za mocno ściskać, żeby nie przyduszać kierowcy.
Oparcia należy trzymać się mocno i prawidłowo .tak żeby nie połamać czasem palców.
Podczas jazdy pasażerka patrzy na drogę jednym okiem i z jednej strony. I uważa żeby nie stukać swoim kaskiem o kask kierowcy. A drogę też obserwować żeby mocniej się trzymac przy przejeździe po dziurach.
Przy przechylaniu się motocykla należy:
-pasażerka pochyla sie w tę strone , w którą motocykl
-pasażerka patrzy w te stronę, z której słychać warkot silnika
-ziemia będzie przybliżać sie do głowy pasażerki. Krzyczeć nie trzeba! Żeby nie straszyć bardziej kierowcy, on i tak się boi.
Jeśli ona nie pochyli się lub nie obróci głowy-BACH
Jeśli wystraszy kierowcę-BACH
Kolana pasażerki ściskają kierowcę delikatnie.
Wiercić się i wyginać w różne strony nie można!
Kiwać się w przód i w tył też nie można! Każde kiwnięcie wpływa na tor jazdy motocykla, nieplanowana utrata równowagi-BACH.
Denerwować też nie można!
Jeśli pasażerka kończy ( a bywa tak) to powinna wyprostować plecy, podbrzusze przycisnąć mocno do siedzenia. Nogami mozna ścisnąć kierowcę. Najważniejsze to nie kręcić się. Dlatego , że denerwowac nie można. A kręcić się to denerwować kierowcę.. a nie mozna bo wtedy BACH!!!
Najważniejsze!!! Każda pasażerka powinna znać reguły. Wsiadła-dała. Dlatego kończyć na motocyklu wcale nie trzeba. Lepiej kończyć z motocyklistą.
Do tego trzeba pamiętać:
-jeździc tylko z płcią przeciwną
-wsiadła-dała.