Login lub e-mail Hasło   

Krzyż z trupią główką

W opinii przeciętnego Polaka w 1939 roku dwaj antychryści - Hitler i Stalin – napadli na chrześcijańską Polskę.
Wyświetlenia: 12.869 Zamieszczono 01/02/2012

  Adolf Hitler doszedł do władzy 30 stycznia 1933 roku, a pół roku później Niemcy podpisały z Watykanem konkordat, otrzymując przy tym błogosławieństwo do krucjaty na wschód. Papież Pius XII informowany przez Hitlera o zamiarze napaści na Polskę, milcząco aprobował niemiecką ekspansję, której celem był ZSRR, ale oczywiście po trupie Polski.

Hitler-katolik

Tak więc II wojna światowa wybuchła w łonie chrześcijaństwa, a hitlerowskie armie z „błogosławieństwem” kleru, walczyły i mordowały w imię obrony zachodniej cywilizacji i chrześcijaństwa przed ateistycznym Wschodem.

Nie będzie pomyłką twierdzenie, że 90% (a może 99%) SS-manów, gestapowców, strażników i katów obozowych było ochrzczonymi członkami jednego z dwóch kościołów chrześcijańskich.

Nazistowscy przywódcy dorastali w pobożnych, chrześcijańskich rodzinach - katolickie wychowanie otrzymali m.in. Adolf Hitler, Heinrich Himmler, Reinhard Heydrich, Joseph Goebbels czy komendant obozu oświęcimskiego Rudolf Hoess. Chrześcijanie jako żołnierze Wermachtu zabijali codziennie - również jeńców i ludność cywilną.

To właśnie żołnierze Wermachtu nosili wojskowe pasy z napisem na klamrze GOTT MIT UNS czyli Bóg jest z nami.

Hitlerowska armia miała swoich kapelanów, którzy odprawiali msze polowe, błogosławili żołnierzy przed walką i rozgrzeszali np. po pacyfikacji wiosek - polegającej na wymordowaniu ludzi i spaleniu zabudowań.

Struktura administracji kościelnej w Wehrmachcie po podpisaniu Reichskonkordatu wyglądała następująco:

 - Feldbischof (biskup polowy) der Wehrmacht Franz Justus Rarkowski

 -Feldgeneralvikar (polowy wikariusz generalny) Georg Werthmann – pełniący funkcję łącznika między biskupem polowym, a biurami szefów grup „Duszpasterstwo” utworzonymi przy wszystkich 5 dowództwach wojsk (http://www.katholische-militaerseelsorge.de/index.php?id=114 )

Rarkowski

Przykład umiejscowienia oficerów-kapelanów w strukturze dywizji na przykładzie 22 Dywizji Piechoty Wermachtu: http://www.historic.de/Militar/22.%20ID/Stellenbesetzung22ID.htm patrz: IV Div. Pfarrer (Pfarrer – pastor, kapłan, kapelan)

W niemieckich miastach, gdzie stacjonował Wehrmacht ustanawiano Standortpfarrera (kapelana garnizonowego) ze statusem urzędnika państwowo-wojskowego (Beamte) na okres wojny i był nim zazwyczaj proboszcz lub ksiądz z miejscowej parafii.

W przypadku miast okupowanych jak np. Paryża, przysyłano z Rzeszy odpowiedniego księdza jako Standortpfarrera z podpisaną umową na czas wojny jako Beamte.

Jak komponował się krzyż ze swastyką czy trupią główką (niem. Totenkopf)? Całkiem nieźle.

czapka 1czapka3

kapelan1kapelan2kapelan3kapelan4

mundur1mundur3mundur4

Biskup polowy Wehrmachtu, Franz Justus Rarkowski, swoją korespondencję  na ogół kończył pozdrowieniem: Heil Hitler. Znaleźć można również zdjęcia biskupów katolickich z wyciągniętą ręką w hitlerowskim pozdrowieniu.

biskupimsza


W październiku 1942 sytuacja się zmieniła - wprowadzono zakaz zatrudniania nowych kapelanów w Wehrmachcie, a od 1944 Himmler, ze względów oszczędnościowych, zabronił wykazywania etatów w dywizjach grenadierów ludowych. To było jednak kilka lat po rozgromieniu polskiej armii.

Na koniec cytat z Józefa Becka, ministra spraw zagranicznych RP, który po zakończeniu Kampanii Wrześniowej w 1939 r. powiedział w Bukareszcie: Do najbardziej odpowiedzialnych za tragedię mojego kraju należy Watykan. Zbyt późno uświadomiłem sobie, że prowadziliśmy politykę zagraniczną służącą jedynie egoistycznym celom Kościoła katolickiego.

 

Opis fotografii:
1. Adolf Hitler wychodzący z kościoła.
2. Klamry pasów żołnierzy Wermachtu.
3. i 4. Msza polowa.
5. Komunia - Wielkanoc 1942
6. Kapelan (pierwszy z prawej - krzyż na piersiach) prowadzi modlitwę pogrzebową.
7. Kapelan pod krzyżem przykościelnym.
8. Kapelan SS udziela ślubu w Wawelsburgu.
9. Franz Justus Rarkowski - biskup polowy Wermachtu.
10. i 11. Czapki kapelanów.
12., 13., 14. i 15. Kapelani.
16., 17. i 18. Mundury kapelanów.
19. Heilujący biskupi (pierwszy z prawej to Joseph Goebbels).
20. Msza św. dla formacji S.A. (Sturmabteilung - Oddziały Szturmowe NSDAP).

 Źródłem wszystkich fotografii jest Internet, jednak były one "kolekcjonowane" przez dłuższy czas, bez zamiaru publikowania i teraz nie jestem w stanie podać źródła. Autorzy zdjęć w większości zapewne nie żyją, ale jeśli naruszyłem czyjeś prawa autorskie, to proszę o kontakt - natychmiast usunę fotografię.

Podobne artykuły


17
komentarze: 50 | wyświetlenia: 1521
16
komentarze: 71 | wyświetlenia: 1024
16
komentarze: 15 | wyświetlenia: 954
14
komentarze: 32 | wyświetlenia: 892
14
komentarze: 15 | wyświetlenia: 796
13
komentarze: 16 | wyświetlenia: 836
13
komentarze: 4 | wyświetlenia: 676
13
komentarze: 2 | wyświetlenia: 1020
13
komentarze: 4 | wyświetlenia: 885
12
komentarze: 8 | wyświetlenia: 718
12
komentarze: 53 | wyświetlenia: 477
12
komentarze: 30 | wyświetlenia: 733
 
Autor
Artykuł

Powiązane tematy





Przykro mi ale jakoś dziś nie umiem być poważna...
"W maju 2016 do Polski przyleci Benedykt XVI. Na miejsce spotkania papieża z wiernymi wybrany został Grunwald - tradycyjne miejsce spotkań Polaków i niemieckiego duchowieństwa."

  belfegor,  02/02/2012

Bardzo stara tradycja :)

  mss72,  01/02/2012

Normalne, przecież Niemcy to naród chrześcijański..dłużej od nas..A co do spraw ss-mani a religia to temat na baaardzo długi artykuł..i wiele prac ten problem porusza...zobacz chocby Moczarskiego-Rozmowy z katem-tam jest dużo o Gott......i planie stopniowej zamiany Boga i kultu chrześcijańskiego na germańskiego Gott i nowy obrządek..pogrzeby, chrzciny itp.

  belfegor,  02/02/2012

Zgadzam się w 100%, nawet przymierzałem się do takiej analizy, ale mnie przerosło. Może ktoś zdolniejszy i o większej wiedzy zajmie się tym tematem.

Belfegorze... masz u mnie plusa.

:)

  mss72,  01/02/2012

Ale wiedzieć też trzeba, że wielu duchownych nie było za.....Zginęło i represjonowanych było dużo.....już od początku władzy Hitlera...Nie pamiętam teraz dokładnie ale w Dachau duchowni -więźniowie pojawili się od samego początku..

  hussair  (www),  02/02/2012

Masz rację, brachu, aczkolwiek im wyższy szczebel, tym mniej dobrodziei, a więcej orków. I tak, na samym szczycie, są już tylko same szczerzące kły orki. Czy dobrodziej w ogóle pożądałby władzy?... Przecież władza to manipulowanie wyborami. Wszystkim zresztą: nastrojami, wierzeniami, przeszłością, teraźniejszością... Kto by tego pożądał?
Był taki szczery papież, co wszedł miedzy orków. Jan ...  wyświetl więcej

  belfegor,  02/02/2012

@mss72
Mam już szkic artykułu na ten temat.
Wnioski są bliskie temu, co zauważył hussair.

  mss72,  02/02/2012

Pisz, pisz..ja Ci też chętnie podrzucę jakieś materiał...Ja mam gdzieś gotowy artykuł o Stalinie i jego podejściu do religii w czasie wojny..

  belfegor,  03/02/2012

To byłoby ciekawe - porównanie dwóch totalitarnych ustrojów pod względem podejścia do religii.
PS
W Armii Czerwonej kapelani występowali pod nazwą politruków ;P

  nse,  02/02/2012

Jak to się ma do tego ?

Mt 22,34-40
" 34 Gdy faryzeusze usłyszeli, jak zamknął usta saduceuszom, skupili się w gromadzie 35 i jeden z nich, znawca Prawa, wystawiając Go na próbę, zapytał: 36 "Nauczycielu, które przykazanie [jest] wielkie w Prawie?" 37 On odpowiedział mu: "Będziesz miłował Pana, swojego Boga, całym swoim sercem, i całą swoją duszą, i całą swoją myślą. 38 To jest wiel

...  wyświetl więcej

Może gdyby to przykazanie nakazywało w pierwszej kolejności kochać ludzi a potem wymyślonych bogów to świat byłby o wiele lepszy? Może świadomość pojawienia się na chwilę bardziej służyła by ludzkości?

  Layo  (www),  02/02/2012

Musimy sobie uświadomić, że KK zawsze będzie tam gdzie pieniądze i władza. Dzisiaj ciągną to dalej wspierając "chrześcijan" w mordowaniu niewinnych ludzi w Afganistanie, Iraku i za chwilę w Iranie. Oficjalnie dla niepoznaki raz na rok krzykną z okna papieskiego kilka słów o pokoju, a i tak szeregowi kościelni z nakazu szefa ciągną się za żołnierzami ze swoimi kaplicami w namiotach.

  nse,  02/02/2012

Zaczyna się coraz wyraźniej uwidaczniać gdzie się rozmieściły pokolenia faryzeuszów ...
Niedługo to i kamienie będą głosić ...

Wystąpię jako - Advocatus Diaboli.

>> Tak więc II wojna światowa wybuchła w łonie chrześcijaństwa, a hitlerowskie armie z „błogosławieństwem” kleru, walczyły i mordowały w imię obrony zachodniej cywilizacji i chrześcijaństwa przed ateistycznym Wschodem. <<

Z błogosławieństwem jakiego kleru?

>> Nie będzie pomyłką twierdzenie, że 90% (a może 99%) SS-manów, g

...  wyświetl więcej

Robercie, możesz sprecyzować pytania? Jakoś nie bardzo rozumiem... Wg ciebie konkordat, podpisany w imieniu Hitlera przez von Papena, a w imieniu papieża przez kardynała Pacellego (później papieża Piusa XII) nigdy nie został zawarty? Zaznaczam, ja się tylko głupio pytam, nie znam się...

Przyznam się, że Belfegor sprowokował mnie do działania. Za kilka dni zamieszczę artykuł na ten temat. pozdrawiam. :)

A gadajcie sobie artykułami, zamiast prostemu człekowi kawę na lawę wyłożyć:(

  mss72,  02/02/2012

pisz,,ja chętnie przeczytam

  mss72,  02/02/2012

spłycił...bo temat jest bardzo obszerny..

  belfegor,  02/02/2012

@Robert Molnar
Bardzo spłyciłem temat, bo artykuł jest krótki. Sensowna analiza musiała by być znacznie obszerniejsza, ale kto chciałby to czytać?
Odpieranie zarzutów Advocatus-a Diaboli przez Belfegora brzmi dość surrealistycznie ;), ale muszę:
1) Papież, który aprobował niemiecką ekspansję przeciw bolszewickiemu ZSRR, kapelani wojskowi, Standortpfarrer w każdym niemieckim mi ...  wyświetl więcej

Nie broń,poznaj najpierw prawdę z tej wojny,A polscy biskupi jak W Częstochowie gościli gestapo na Jasnej Gorze,

Kaczmarek biskup to kto,a Hlond zwiał za granicę[.Kto gestapo goscił na jasnej gorze?

Bardzo prosimy o dalszy ciąg,z udziałem kościoła polskiego w służbie faszyzmu...pozdrawiam

  ,  06/08/2012

Ty chyba nie zrozumiałeś artykułu ? I to chyba jest jakis zart ? Polski kościół w slużbie faszyzmu ? Na jasnej górze ukrywali partyzantów i żydów w czasie wojny , tak na tej cytowanej , tak bardzo lubicie wikipedie, to zaglądnijcię tam zanim kogoś obrazicie .Przecież to jest jawne podżeganie do flam-u o kościele ..
Artykuł także ma prawie żadna wartość , choć powstrzymam się od form typu "z ...  wyświetl więcej

@simpaticos: A kto tam gościł gestapowców,Franka,kto?To są fakty,są zdjęcia i opisy tych libacyjek

  awers,  03/02/2012

A temat jednak potrzebny - jak widać

Zdjęcia, fakty - to własnie lubię. Dziekuję, bo z artykułu dowiedziałam się wiele nowego. II wojna światowa to jeden z tych okresów w historii Europy, którym się bardzo interesuję.

  ,  03/08/2012

Hitler i Stalin byli socjalistami i masonami! Cała ta wojna była z góry zaplanowaną gierką dwóch z pozoru przeciwnych obozów tej samej zarazy. Zaraza ta to socjalizm, masoneria, talmudyzm i antykatolickie NWO!

W tym artykule jest dużo bzdur.
"itlerowska armia miała swoich kapelanów, którzy odprawiali msze polowe, błogosławili żołnierzy przed walką i rozgrzeszali np. po pacyfikacji wiosek - polegającej na wymordowaniu ludzi i spaleniu zabudowań."
co za głupota
hitlerowska armia-nie hitlerowska tylko niemiecka armia-Wehrmacht. Hitlerwoskie to było SS i inne pacyfikacyjne oddziały. Sam ...  wyświetl więcej



Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska