JustPaste.it

Tworzenie i promocja portalu internetowego

Artykuł przedstawia ogrom prac i wiedzy wymaganych do stworzenia, wypromowania i prowadzenia portalu internetowego.

Artykuł przedstawia ogrom prac i wiedzy wymaganych do stworzenia, wypromowania i prowadzenia portalu internetowego.

 

Nie każdy zdaje sobie sprawę z tego, ile pracy kosztuje prowadzenie portalu internetowego, nawet jeśli jest to mały portalik tematyczny, powiedzmy o muzyce danego artysty. Już samo projektowanie portalu to dużo pracy – i nie chodzi mi wcale o stronę programistyczną, bo tę najczęściej  właściciele portalu zlecają agencji interaktywnej, czy firmie, która projektuje strony www. Mnóstwo pracy wymaga także samo wymyślenie tego, jaki układ ma mieć strona, jakie funkcjonalności, czy potrzebujemy tam możliwość logowania (a więc chcemy tworzyć społeczność), czy też ma to być zwykła strona z informacjami i możliwością zamieszczania artykułów. Na etapie projektowania wiedzieć też powinniśmy, czy potrzebny nam będzie jakiś cms, czyli system zarządzania treścią, czy też chcemy stworzyć statyczną stronę. Musimy być przygotowani na to, że programiści odpowiedzialni za stworzenie strony zadawać nam będą dziesiątki pytań uszczegóławiających, na które znać musimy odpowiedzi.

Ale samo projektowanie portalu internetowego to bułka z masłem przy ogromie prac, jakie wykonać musimy wtedy, gdy nasz portal jest już w sieci. Przede wszystkim musimy sprawić, by on żył – czyli w przypadku portali newsowych, zadbać o artykuły, jakie mogą się tam pojawiać. Ale samo pisanie dobrych treści nie wystarczy jeśli nikt nie będzie ich czytał. Jeżeli bowiem zakładamy, że zarabiać będziemy na reklamach, musimy zadbać o słupki oglądalności, czyli postarać się, by na naszą stronę www wchodziło jak najwięcej unikalnych użytkowników każdego miesiąca. W promocji przyda nam się zatem pomoc specjalisty, który zna się na e-marketingu i pomoże nam sprawić, żeby nasza strona cieszyła się popularnością wśród użytkowników.

Promocja portalu internetowego to również ogrom pracy: pozycjonowanie, kampanie adwords, często telemarketing oraz programy partnerskie to ogrom działań, zajmujących długie miesiące, nawet przy dużych funduszach.

Ale najtrudniejsze zadanie jeśli chodzi o prowadzenie portalu internetowego czekać nas będzie na końcu. Nasz portal przecież musi zarabiać, a znalezienie firm, które chciałyby za tę reklamę zapłacić wcale nie jest takie proste. Chyba, że nasz portal odniesie spektakularny sukces i będzie mógł konkurować z polskimi internetowymi gigantami – wtedy reklamodawcy zgłoszą się do nas sami.

Z tych wszystkich powodów bardzo rzadko zdarza się, żeby wielofunkcyjny portal internetowy był tworzony i promowany przez jedną - dwie osoby, najczęściej potrzeba w tym celu wieloosobowego zespołu, najczęściej sporej firmy z odpowiednimi działami specjalistów, których wspólna praca nad projektem może zaowocować zadowalającymi wynikami sprzedaży wirtualnych kont, dostępu do ciekawych treści, czy też wykupywanych przez użytkowników i większych przedsiębiorców.