JustPaste.it

Coś dla ucznia

Jeżeli jesteś uczniem szkoly podstawowej i chcesz porozmawiać pisz na adres:

gazetaucznia@wp.pl

Nasze dane na www.wp.pl

Imię:Szkola(zmyślone)

Nazwisko:Podstawowa(zmyślone)

Data urodzenia:ddd13mmm11rrr1987(zmyślone),,prawdziwa data urodzenia" 15.04.1990

Miejsce zamieszkania:Warszawa

Telefon:+48*******

Wykształcenie:pisarz i informatyk

Kod pocztowy:**-***

Założenie na wp.pl:3 kwietnia 2012

Założenie na eioba.pl:też 3 kwietnia 2012

Gazeta ucznia

HISTORIA

Co wydarzyło się 10 kwietnia 2010 roku?

Dnia 10. kwietnia 2010 roku o godzinie 8:41 czasu środkowoeuropejskiego doszło do katastrofy lotniczej, w której zginęło 96 osób w tym prezydent Lech Kaczyński i jego małżonka Maria.

 Lech Kaczyński- polski polityk i prawnik. Prezydent Rzeczypospolitej Polskiejw latach 2005–2010.

Prezes Najwyższej Izby Kontroli w latach 1992–1995, minister sprawiedliwości i prokurator generalny w rządzie Jerzego Buzka w latach 2000–2001, prezydent Warszawy w latach 2002–2005.

Współzałożyciel partii Prawo i Sprawiedliwość i jej pierwszy prezes, senator I kadencji oraz poseł na Sejm I i IV kadencji. Był doktorem habilitowanym nauk prawnych, profesorem nadzwyczajnym UKSW i UG, specjalistą w zakresie prawa pracy. Zginął w katastrofie rządowego samolotu Tu-154.

Maria Kaczyńska-żona prezydenta RP Lecha Kaczyńskiego, pierwsza dama Polski od 2005 do 10 kwietnia 2010, gdy zginęła wraz z mężem i innymi osobami w katastrofie wojskowego samolotu Tu-154M nr 101. Z wykształcenia była ekonomistką.

Lach Kaczyński

da82b5a801e695ec332faad17fde984d.jpg

Maria Kaczyńska

8e5599821ce183e0682d565aaac8e506.jpg

Przebieg katastrofu

***Załoga wykonała próbne podejście do lądowania do tzw. wysokości podjęcia decyzji[16]. Zezwalając załodze na wykonanie trzeciego zakrętu kręgu nadlotniskowego, kontroler poinformował, aby na wysokości decyzji być gotowym do odejścia na drugi krąg[16] (ang. go around). Według oficjalnych źródeł rosyjskich podana przez kontrolera wysokość decyzji wynosiła 100 m[16][18], według zeznań części świadków, niezgodnie z procedurą, 50 m[19][20]. Samolot kontynuował manewr schodzenia do wysokości decyzyjnej na autopilocie, sterującym wysokością, kursem i ciągiem[21], i znalazł się w głębokim parowie, 15 m poniżej poziomu lotniska[1]. Z zapisu rozmów załogi samolotu wynika, że na wysokości 100 m pierwszy pilot podjął decyzję o odejściu na drugi krąg, a drugi pilot to potwierdził[6], jednak do manewru odejścia na drugi krąg nie doszło i samolot w dalszym ciągu obniżał lot z nadmiernym opadaniem[1].

Międzypaństwowy Komitet Lotniczy, (ros.) Межгосударственный авиационный комитет (MAK), organ Wspólnoty Niepodległych Państw badający katastrofy lotnicze, przypisał taki rozwój wydarzeń błędom załogi wywołanym przez czynniki psychologiczne[1], a polska Komisja Badania Wypadków Lotniczych Lotnictwa Państwowego (KBWLLP) „próbie odejścia na drugi krąg przy wykorzystaniu zakresu pracy ABSU – automatyczne odejście”[2]. Według raportu końcowego MAK załoga samolotu podjęła decyzję o lądowaniu[1], natomiast według raportu końcowego KBWLLP załoga nie podjęła decyzji o lądowaniu[2]. W trakcie podchodzenia do lądowania kierownik strefy lądowania, mjr Ryżenko, kilkakrotnie informował załogę samolotu, że maszyna znajduje się na kursie i ścieżce; według strony polskiej były to informacje błędne, gdyż w rzeczywistości położenie samolotu było poza dopuszczalną tolerancją dla radiolokacyjnego systemu lądowania (RSP)[6]. Według zeznań świadka, w chwili przelotu nad jedną z radiolatarni między jej odciągiem a skrzydłem samolotu przebiegła iskra[22].

Załoga zwiększyła ciąg silników, by nabrać wysokości, i przez pewien czas maszyna leciała nisko nad ziemią, ścinając na trasie lotu wierzchołki drzew. Pierwszy kontakt z drzewami nastąpił w odległości 1050 m od progu pasa startowego i 40–45 metrów na lewo od jego osi[23]. Według raportu końcowego Międzypaństwowego Komitetu Lotniczego (MAK) z 12 stycznia 2011 roku, o godz. 8:41:00 czasu polskiego, ok. 60 m na lewo od osi pasa, samolot stracił część lewego skrzydła o długości ok. 6,5 m w wyniku kolizji z brzozą o średnicy pnia 30–40 cm i po następnych 5–6 sekundach zderzył się z ziemią w położeniu odwróconym[1]; nastąpiło to, jak podano, około 350–500 m od progu pasa startowego, 150 m na lewo od jego osi[23]. W 2011 roku ustalenia MAK i KBWLLP na temat utraty części skrzydła przez Tu-154M w wyniku kolizji z brzozą zostały zakwestionowane przez amerykańskiego uczonego polskiego pochodzenia prof. Wiesława Biniendę, z którego obliczeń wynikało, że w wyniku tej kolizji skrzydło samolotu nie mogło odpaść[24]. Według raportu końcowego polskiej Komisji Badania Wypadków Lotniczych Lotnictwa Państwowego (KBWLLP) zderzenie z brzozą i utrata ok. jednej trzeciej długości lewego skrzydła nastąpiły o godz. 8:41:02,8 UTC+2[2]. Według Międzypaństwowego Komitetu Lotniczego (MAK) zderzenie samolotu z ziemią nastąpiło o godz. 8:41:06 UTC+2[1], a według polskiej Komisji Badania Wypadków Lotniczych Lotnictwa Państwowego (KBWLLP) o godz. 8:41:07,5 UTC+2[2].

Ppłk Plusnin zeznał przed rosyjskimi śledczymi, że w chwili upadku samolotu usłyszał lekki wybuch i podjął kilka bezskutecznych prób wywołania maszyny[13]. W chwili katastrofy samolot rozpadł się na tysiące części różnych rozmiarów[25]. Tuż po katastrofie na miejscu zdarzenia nakręcono telefonem komórkowym amatorski film znany m.in. pod nazwą Samolot płonie; stał się on jednym z dowodów rzeczowych w śledztwie.***

***-źródło Wikipedja

MATEMATYKA

Podczas mroźnej zimy uczniowie planowali urządzić lodowisko na boisku szkolnym. Ma ono kształt prostokąta o wymiarach 24 m i 35 m. Na każdy metr kwadratowy boiska uczniowie planowali wylać 40 litrów wody. Woda miała być dowożona cysterną o pojemności 5000 litrów.
Ile litrów wody uczniowie planowali wylać na całe boisko?
Ile najmniej razy musiałaby przyjechać cysterna, aby przywieźć całą potrzebną wodę?

Działka ma kształt prostokąta, którego szerokość wynosi 24 m, a długość jest 2 razy większa. Na kwiaty i warzywa przeznaczono 34 powierzchni działki, a pozostałą część na pasiekę. Ile metrów kwadratowych działki przeznaczono na pasiekę?

W sklepie spożywczym znajduje się 561 litrów wody mineralnej w butelkach o pojemności 0,33 litra. Oblicz, jaka jest wartość tego towaru, jeśli cena jednej butelki wynosi 89 groszy. Wynik podaj w złotówkach.

Rozwiązania

Na math.edu.pl

PRZYRODA

Co to jest klimat, a co to pogoda?

Mapa polski jest wykonana w skali 1:1 000 000(czyt.jeden do miliona) jaka jest żeczywista odległość z Warszawy do Sokołowa, jeśli na mapie wynosi 11 cm(centymert).

JĘZYK POLSKI

Sum

(fragmenty)

Mieszkał w Wiśle sum wąsaty,

Znakomity matematyk.

Znała suma cała rzeka,

Więc raz przybył lin z daleka

I powiada: „Drogi panie,

Ja dla pana mam zadanie,

Jeśli pan tak liczyć umie,

Niech pan powie, panie sumie,

Czy pan zdoła, w swym pojęciu,

Odjąć zero od dziesięciu?”

Sum uśmiechnął się z przekąsem,

Liczy, liczy coś pod wąsem,

Wąs sumiasty jak u suma,

A sum duma, duma, duma.

„To dopiero mam z tym biedę –

Może dziesięć? Może jeden?”

Myśli, myśli: „To dopiero!

Od dziesięciu odjąć zero?

Żebym miał przynajmniej kredę!

Zaraz, zaraz… Wiem już… Jeden!

Nie! Nie jeden. Dziesięć chyba…

Ach, ten lin! To wstrętna ryba!”

A lin szydzi: „Panie sumie,

W sumie pan niewiele umie!”

Jan Brzechwa,Sto bajek . Warszawa 1975

 

Początek wiersza mówi, że sum w Wiśle

A. budził grozę.

B. był autorytetem.

C. był wyśmiewany.

D. budził wstręt.

 

Lin przybył do suma, bo chciał

A. ośmieszyć znanego matematyka.

B. zawrzeć znajomość z uczonym.

C. nauczyć się odejmować.

D. zostać matematykiem.

 

W którym zadaniu występuje taki sam problem jak w zadaniu lina?

A. Od jednego odjąć zero.

B. Od jedenastu odjąć zero.

C. Od dziewięciu odjąć zero.

D. Od dwudziestu odjąć zero.

 

 

Słowa, które brzmią tak samo, ale mają różne znaczenia, są w zdaniu:

A. Liczy, liczy coś pod wąsem.

B. A sum duma, duma, duma.

C. Panie sumie, w sumie pan niewiele umie.

D.Jeśli pan tak liczyć umie, niech pan powie…

Klasa VIa Szkoły Podstawowej w Brzezinach organizuje wystawę pt. „Sławni matematycy na znaczkach pocztowych”. W imieniu samorządu klasowego napisz zaproszenie dla dyrektora tej szkoły na otwarcie wystawy.

..............................................................................................................................................................................................................................

.............................................................................................................................................................................................................................

............................................................................................................................................................................................................................

..............................................................................................................................................................................................................................

 

Opisz przedstawiony na ilustracji znaczek pocztowy

cbfb442fdd9e8cb3b97de8c7bd7fee95.jpg

....................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

....................................................................................................................................................

..............................................................................................................................................

......................................................................................................................................................

............................................................................................................................................................

.........................................................................................................................................................

..........................................................................................................................................................

............................................................................................................................................................

..........................................................................................................................................................

Moja ulubiona pora roku.ubisz..

....................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................

...........................................................................................................................................

..................................................................................................................................................

......................................................................................................................................

....................................................................................................................................................

...................................................................................................................................................

......................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................