Login lub e-mail Hasło   

8 maja 1945. Arytmetyka biologicznego przetrwania - rocznicowe refleksje

“Zostaliśmy uwięzieni po niewłaściwej stronie” – "perełka" Radosława (Radka) Sikorskiego o po-jałtańskiej Polsce
Wyświetlenia: 10.912 Zamieszczono 04/05/2012

*

"Bijcie Polaków tak długo, dopóki nie utracą wiary w sens życia. Współczuję sytuacji, w jakiej się znajdują. Jeżeli wszakże chcemy przetrwać, mamy tylko jedno wyjście - wytępić ich" - Otto Bismarck

*

“Szukaj przyjaciół blisko a wrogów daleko”

Po upadku PRL-u i Związku Radzieckiego polscy jak i rosyjscy politycy zaprzepaścili ogromną szansę na ułożenie normalnych, partnerskich stosunków między naszymi narodami. Po 1989 roku nasza krotkówzroczna polityka zagraniczna była prawie całkowicie zdominowana budowaniem "RELACJI" z USA i Zachodem. Z PRL-u odziedziczyliśmy kompletnie zdemonizowany obraz Rosji jako “Ziemi Nieludzkiej” (o ile pamiętam termin wprowadzony do polskiej historiografii przez Józefa Czapskiego). Godnym uwagi jest fakt, że nasi dziennikarze i historycy nigdy nie odważyliby się użyć podobnego przymiotnika wobec Niemiec.

Innymi słowy wybiórcza znajomość i poważne luki i uproszczenia w prezentowaniu historii najnowszej (zwłaszcza epoki PRL-u) młodszemu pokoleniu Polaków jest rezultatem uzależnienia od naszych nowych uwarunkowań i koniunktury geopolitycznej. 

Fenomen PRL-u można najlepiej zrozumieć poprzez pryzmat stosunków polsko-rosyjskich. Dlaczego były, są i będą one dla Polski tak ważne? Krótką odpowiedź odnajdziecie w starym mądrym przysłowiu fińskim: “Szukaj przyjaciół blisko a wrogów daleko”. Przytaczam je nieprzypadkowo bowiem Finowie podobnie do Polaków mieli burzliwe i krwawe stosunki ze swoim olbrzymim wschodnim sąsiadem. Jednakże mimo pewnych zbieżności natury geopolitycznej w przeciwieństwie do nas Finowie nie byli na hitlerowskiej liście narodów/”ras” przeznaczonych do stopniowej eksterminacji (Hitler planował całkowite zakończenie “odpolszczania” Ostland-ów do 1955 roku).
Zastanawia mnie fakt dlaczego tak wielu polityków a nawet historyków III RP o tym zapomina.

O pisaniu historii na zamówienie

Stawiane znaku równości między  hitlerowskim terrorem w Generalnej Guberni a PRL-em albo w najlepszym wypadku określanie PRL-u jako kontynuacji okupacji niemieckiej nie wytrzymuje żadnej moralnej próby i jest niczym innym jak prymitywnym celowym falsyfikowaniem historii na potrzeby bogoojczyźnianych polityków . 
Tak przynajmniej odbierali/odbierają podobne - do dziś lansowane w Naszym Kraju - tezy członkowie mojej rodziny, którzy doświadczyli bicza historii na własnej skórze.

Jak można wysuwać takie analogie wiedząc, że żyją jeszcze ludzie, którzy tamtą rzeczywistość doskonale pamiętają?
Polecam wszystkim zapoznanie się z dokumentem z Procesu Norymberskiego "Generalplan Ost", “Mein Kampf” i “Rozmowami przy stole” Hitlera, "twórczością" Rosenberga, Dziennikami Goebbelsa, Hansa Franka, Rudolfa Hoessa, przemówieniami Leya czy Himmlera: które jednoznacznie nakreślały “przyszłość” dla “slawischen Untermenschen” na Wschodzie w ramach realizacji tzw. “Lebensraum”.

Nic w dziejach ludzkości nie jest porównywalne do OFICIALNEJ RZĄDOWEJ RASISTOWSKIEJ DOKTRYNY LUDOBÓJSTWA I MASOWEJ PRZEMYSŁOWEJ EKSTERMINACJI LUDZI przez III Rzeszę. Zbrodnie hitlerowskie i stalinowskie zawsze pozostaną zbrodniami, jednakże składając kwiaty w Katyniu polskim ofiarom NKWD pamiętajmy o milionach Rosjan, którzy mieli odwagę aby się stalinizmowi sprzeciwiać, którzy razem z moim dziadkiem żywcem gnili w NKWD-owskich łagrach. Ci, ktorzy nie dożyli chruszczowowskiej "amnestii" po XX zjeździe KPZR spoczywają w nieoznaczonych zbiorowych mogiłach rozsianych po całej Rosji... nie tylko w Katyniu. 
Z drugiej strony anty-hitlerowców w III Rzeszy wśród Niemców i... Austriaków - note bene narodu, który po wojnie po arcymistrzowsku wmówił całej Europie i światu, że - tak jak wszyscy sąsiedzi III Rzeszy - zalicza się do jej ofiar - nawet po 1944 roku można ze świeczką szukać.

Bądźmy szczerzy; tzw. Konferencja w Jałcie (Układ Monachijski numer 2), po której sprzedano Polskę Stalinowi jest nie tylko radzieckim/rosyjskim problemem moralnym.

*

Ekscesy (gwałty) CZĘŚCI słabo nadzorowanych, podpitych i zdemoralizowanych brutalnością wojny sowieckich żołnierzy (zazwyczaj z jednostek tyłowych) nigdy nie były częścią doktryny Armii Czerwonej (nie są one doktryną żadnej regularnej armii). Było to po prostu karygodne zaniedbanie dyscypliny i regulaminów wojskowych niedostatecznie karane przez dowództwo. W żadnym wypadku nie może być argumentem mitygującym fakt, że ofiarami gwałtów oprócz Niemek, Polek/Ślązaczek były rownież Rosjanki, Białorusinki, Ukrainki i Jugosłowianki powracające z robót przymusowych w III Rzeszy. Z pełnym szacunkiem do ofiar, jakimi Armia Czerwona okupiła ostateczne zwycięstwo na faszyzmem pozostawiam ten - godny potępienia - aspekt tzw. Wielkiej Wojny Ojczyźnianej sumieniu radzieckich weteranów i rosyjskim historykom. 

Jako uzupełnienie warto tu wspomnieć o jedynym (odnotowanym) przypadku skazania żołnierzy niemieckich za "przestępstwa seksualne" (w tym wypadku zbiorowy gwałt), który miał miejsce podczas okupacji w Busku Zdroju. Faszystowski sąd polowy oskarżył trzech żołnierzy Wehrmachtu nie o gwałt (sic!), ale o popełnienie tzw. przestępstwa "Rassenschande" (w dosłownym tłumaczeniu : "zhańbienie rasy"). Tak w terminologii prawnej obowiązującej w III Rzeszy określano "zbrodnię przeciwko rasie germańsko-nordyckiej".

*

Wojnę totalną na froncie wschodnim pod względem okrucieństwa nie można w żaden sposób porównać z w miarę "rycerskimi" walkami na Zachodzie (poza nielicznymi wyjątkami jak np. zamordowanie 84 jeńcow Amerykańskich w Malmedy).

Stalin jak i większość jego dowodców nie liczył się ze stratami ludzkimi, traktując swoich żołnierzy jak przysłowiowe mięso armatnie. Słał niedożywionych, niewyszkolonych i niedozbrojonych cywilów prosto na linię frontu do walki z doskonale wydrylowaną, zaopatrzoną i już bojowo doświadczoną nazistowską machiną wojenną mając za plecami oddziały zaporowe NKWD. (W pierwszej - pełnej sukcesów - fazie agresji niemieckiej na ZSRR stosunek strat w ludziach stanowił 1:10. Dopiero po bitwie stalingradzkiej stosunek ten zaczął ulegać wyrównaniu.) Szanowany przez prostych żołnierzy rosyjskich gen.Rokossowski - dla nas Polaków nadal “narodowy zdrajca”- był pod tym względem szlachetnym wyjątkiem. Nigdy nie wydał rozkazu skazującego swoich podkomendnych na pewną śmierć.
Rosyjskich jeńców wojennych hitlerowscy oprawcy traktowali gorzej od bydła i to wcale nie lepiej od Żydów. Pierwsze eksperymenty z masowym gazowaniem ludzi przeprowadzono w K.L.Auschwitz nie np. na zestrzelonych nad niemieckimi miastami lotnikach brytyjskich czy amerykańskich ale właśnie na jeńcach radzieckich.


Słowo o martyrologii czyli tatusiu, co robiłeś w 1981 roku?

W 1981 gen.Jaruzelski nie potrzebował "ruskich". Nasz Naród masochistycznie gloryfikujący rodzimą martyrologię/wiktymologię, przyzwyczajony do obelg i kopniaków od obcokrajowców w 1981 został powalony na kolana przez naszych braci Polaków, co było i jest bólem szczególnie dotkliwym. Prawda jest smutna, niemalże trywialna, nastrojem przywołująca “Wesele” Wyspiańskiego. Do stłumienia naszego płomiennego narodowego zrywu w 1981 wystarczyły ZOMO-wskie gumowe pały i sikawki. Ten opluwany reżim jakoś nigdy nie miał kłopotów z werbunkiem wielotysięcznej armii ZOMO-wców badź co bądź tych samych prostych polskich chłopaków, kolegów ze szkolnej ławki, wierzących katolików uczęszczających na niedzielne msze, przystępujących do komunii swiętej i chodzących do spowiedzi. Oni byli naszymi szkolnymi kumplami i sąsiadami.
Tak chciałbym wiedzieć gdzie dzisiaj są tysiące tych byłych weteranów ZOMO? Jaka partie popieracie, panowie? Czy rozpoznajecie na ekranach telewizyjnych swoje byłe ofiary, które pałowaliście z takim animuszem za trochę lepsze racje żywnościowe?
A może rozpoznajecie swoich byłych rozkazodawców? Kiedy zamierzacie zorganizować zjazd weteranów ZOMO ? W końcu powiedzcie jak wy rozumieliście/rozumiecie pojęcie patriotyzmu? Zapewne powiecie, że wykonywaliście tylko rozkazy ?
Wszyscy, nawet nasi postokrągłostołowi historycy cierpią na zbiorowa amnezje w tej kwesti. Temat jednostek ZOMO jakby za sprawą czarodziejskiej rożdżki zniknął z naszej świadomości narodowej. Przypominam, ze mówimy tutaj o tysiącach jeśli nie setkach tysięcy naszych rodaków, o których istnieniu po 1989 zaginął wszelki słuch.

Oportunistyczny patriotyzm i relatywistyczny idealizm

Przypomnijcie sobie naszych znajomych w RFN rodem ze Ślaska, którzy w 1944/45 witali wkraczających Sowietów jako Polacy a w latach 70/80-ych pożegnali Polskę jako etniczni Niemcy na podstawie odnalezionych na strychu i zakurzonych (raczej skrzętnie odkurzonych) dokumentów potwierdzających ich koniunkturalne "pochodzenie".
Przypomnijcie sobie sporą grupę byłych działaczy robotniczej "Solidarności", którzy po stanie wojennym ze wszystkich możliwych krajów przyjmujących emigrantów wybrali (jeszcze wtedy) rasistowską RPA, gdzie dokładnie w tym samym czasie stary Nelson Mandela dogorywał w więzieniu. Szybko się urządzili i oczywiście kontynuowali swoją walkę o: „Wolność Waszą i Naszą” oraz „równość i sprawiedliwość społeczną” ze swoich posiadłości otoczonych drutem kolczastym i  w "towarzystwie" czarnoskórej pomocy domowej, której zrzeszanie się w normalnych związkach zawodowych było zabronione. Delikatnie im to wytknąłem. Obruszyli się na mnie. “Twój młodzieńczy idealizm możesz sobie wsadzić do d..py. Daj czarnuchom władzę i zobaczysz jak rozpie...dolą ten kraj”. Przypomniały mi się wtedy słowa Bismarcka: “Wystarczy dać Polakom władzę i sami się wyniszczą”.

Sierpniowe dylematy. Wolność słowa czy tańsza kiełbasa ?

Wyśmiewanie PRL-owskiego cyrku "w okupowanym przez Rosjan" kraju (nawet na ekranach oficjalnej tv) było tak powszechne, ze nawet ówczesne władze machnęły na nie ręką.
Stosunkowo dużej jak na tamte czasy swobody słowa i bogactwa życia kulturalnego mogły nam pozazdrościć nie tylko pozostałe "baraki" obozu socjalistycznego ale rownież wiele krajów zachodnich.
Walka PRL-owskiej cenzury z tzw. “literaturą drugiego obiegu” przypominała walkę z wiatrakami.
Większość parlamentarzystów dzisiejszej RP posiada dyplomy i tytuły naukowe zdobyte na "komunistycznych" uczelniach, na które dostała sie na fali tzw. “awansu społecznego” z pomocą “punktów za robotniczo-chłopskie pochodzenie” do czego jednak żaden z nich już się nie przyzna. Wielu z tzw. “represjonowanych” (włączając ś.p. prezydenta Kaczyńskiego) robiło w PRL-u karierę naukową.
Tworzenie mitów i przeginanie historii to w jedną to w drugą stronę na zamówienie kolejnych elit politycznych oportunistycznie wPiSujących się do zmieniających się kontekstów geopolitycznych stało się w III RP akceptowaną i powszechnie stosowaną praktyką. Nawet - z założenia niezawisła - instytucja jak IPN ulegała naciskom politycznym. Nasze młodsze pokolenie jest gotowe uwierzyć, że przed 1989 roku czekaliśmy na zagładę w gettach albo obozach koncentracyjnych, w atmosferze masowych ulicznych łapanek-zdejmując czapki przed patrolami żołdaków sowieckich. Nie zdziwię się gdy za kilkadziesiąt lat podręczniki opiszą braci Kaczyńskich jako członków walczącego podziemia, którzy rzucali butelki z mieszanką zapalającą na tanki z czerwoną gwiazdą.
Nie chcę umniejszać naszych cierpień i upokorzeń w PRL-u: słuchanie tej głupawej PZPR-owskiej nowomowy, karmienie nas przyprawiającą o mdłości propagandą z jednoczesnym zagłuszaniem “Radia Wolna Europa” i “Głosu Ameryki”, nieustanne kolejki, strajki o zniesienie podwyżek cen, smród gazu łzawiącego. Nie sposób zapomnieć o tych okrutnych, ciągnących się bez końca nocach godziny milicyjnej, które mniej więcej od sierpnia 1982 roku zaowocowały niespotykanym w historii Narodu Polskiego przyrostem naturalnym.
Te 45 lat okupacji radzieckiej przetrwaliśmy kosztem wielu innych wyrzeczeń: brakowało kiełbasy zwyczajnej, papierosów, papieru toaletowego...Czy kogokolwiek w ówczesnej Polsce martwiła niedostępność na półkach księgarskich np. "Folwarku zwierzęcego" czy "1984" Orwella?  Podejrzewam, że żaden z - wyprostowanych na baczność przed flagami EU, USA i...Watykanu - polskich prezydentów nigdy nie trzymał tych książek w ręku.

Arytmetyka biologicznego przetrwania.

Mimo wszystko pomyślmy o tych 600 tys. rosyjskich/radzieckich żołnierzy poległych na Naszych Ziemiach. Chyba to jednak dzięki nim możemy DZISIAJ w XXI wieku mówić do naszych dzieci i wnuków po POLSKU w Gdańsku, Wrocławiu, Szczecinie, Olsztynie, Opolu, Chorzowie czy nawet w Poznaniu. 

Zapytacie o “polski” Lwów, Wilnio, Nowogródek. Szukajcie odpowiedzi u naszych ukraińskich, litewskich i białoruskich sąsiadów. Ci, którzy nie mogą się pogodzić z utratą Kresów Wschodnich nigdy nie zadali sobie trudu aby sobie uzmysłowić, że utrzymywanie ogromnych mniejszości, litewskich, białoruskich nie mówiąc już o ukraińskich w granicach Polski (w jakimkolwiek ustroju politycznym) wcześniej czy później skończyłoby się scenariuszem bałkańskim (przywołam pamięć o rzeziach na Wołyniu).
Tym, którym kompletnie brakuje wyobraźni proponuję spojrzeć na przedwojenną mapę II RP i wymazać z niej ziemie należące do dzisiejszych niepodległych państw naszych wschodnich sasiadów. Pozostałaby nam plamka na mapie rozmiarami przypominająca cherlawe maleństwo zrodzone swego czasu z namiętnej miłości Pani Walewskiej do Napoleona Bonaparte.

Spójrzmy w zwierciadło historii

Każdy naród ma białe... a raczej ciemne plamy w swojej historii. Czy to, co sanacyjny rząd wśród wiwatujących tłumów uczynił wobec Braci Czechów w październiku 1938 roku z moralnego punktu widzenia aż tak bardzo różni się od podłości Stalina 17 września 1939 wobec konającej Polski? Niezależnie od uzasadnionych pretensji terytorialnych II RP nie można nie porównanać podobnego postępowania do kopania leżącego. Jako Polak rownież chciałbym przeprosić naród Hiszpanii za “nasze wyzwalanie Polski” pod Samosierra. Haitanczyków za podobne pranie napoleońskich brudów. Przepraszam moich żydowskich współobywateli za “szmalcowników”, za Jedwabne i rownież za to, że nie stanąłem w ich obronie w 1968. (Za Pogrom Kielecki to zapewne nie powinniśmy nikogo przepraszać bowiem była to prowokacja polskich komunistów, z których - o dziwo - większość to byli przecież "polskojęzyczni" Żydzi. Tak jak i wy do dzisiaj próbuję się doszukać w tej tezie logiki.) Przepraszam wielkich polskich poetów Juliana Tuwima i Bolesława Leśmiana za naszych współobywateli, dla których ich poezja “śmierdziała czosnkiem”. Przepraszam za sanacyjny (ND-cki) apartaheid na polskich uczelniach II RP, za urzędowy zakaz wychowywania WSZYSTKICH polskich dzieci Naszemu najwybitniejszemu pedagogowi Januszowi Korczakowi.   
Przepraszam za Polaków, którzy pamiętając o Bermanach i Różańskich celowo zapominają o 160 000 polskich żołnierzy wyznania mojżeszowego walczących w Kampanii Wrześniowej czy o gwiazdach Dawida na nagrobkach cmentarzy wojskowych żołnierzy polskich pod Monte Cassino czy w Tobruku.

*

Polski Naród stał się "polską ludnością"  

*
 
"Drang Nach Osten"

Wielu historyków do dziś przemilcza łatwość z jaką hitlerowska propaganda sprzedała elitom politycznym i intelektualnym okupowanej Europy Zachodniej mit o ataku na ZSRR jako krucjacie w obronie kultury europejskiej przed żydo-komunizmem. Wielu z nich uwierzyło w posłannictwo dziejowe III Rzeszy w ramach tzw. cywilizacyjnej i ...rasowej solidarności. Ta racjonalizacja więzi germańsko-romańskich "zaowocowała" pokaźną rekrutacją ochotników z Francji, Holandii, Belgii a nawet z miłujących pokój krajów skandynawskich do służby w dywizjach SS Wiking, Nordland, Nederland, Charlemagne, Wallonien, Langemark... 

Należy przypomniećże prekursorami tzw. demografii rasowej (i istnienia dominującej rasy aryjskiej) nie byli pseudonakowcy z Niemiec ale ich skandynawscy (eugenika) a zwłaszcza francuscy koledzy, ktorzy tworzyli jej fundamenty już w połowie XIX wieku (Joseph Arthur Comte de Gobineau).


III Rzesza w ramach polityki “Drang Nach Osten” uderzyłaby na Wschód bez względu na ustrój panujący w "tak ważnej" dla rozszerzenia przestrzeni życiowej narodu niemieckiego części Europy. Obsesyjne tezy historyków Holocaustu, że wyniszczenie Narodu Żydowskiego było GŁÓWNYM celem imperialnej polityki III Rzeszy są rownież przesadzone. Nawet po rozpoczęciu ekspansji terytorialnej na Wschód Niemcy nie mieli skrystalizowanych planów dotyczących rozwiązania “Judenfrage”. Dopiero konferencja w Wannsee 20 stycznia 1942 roku określiła dokładnie intencje Hitlera wobec europejskich Żydów.
Walka o “Lebensraum” była GŁÓWNA PRZYCZYNĄ II wojny światowej – i to właśnie ona leżała u podstaw hitlerowskiego ludobójstwa.
Jak mawiał sam Hitler: "Europa Wschodnia będzie dla nas tym czym dla Brytyjczyków są Indie", “nasi bauerzy/koloniści wykorzystają słowiański pomiot jako nawóz na swoich polach na Wschodzie” .
Równie obrazowo wyraził sie o nas Robert Ley autor instrukcji Organizacji Frontu Pracy: “Rozmawiając z robotnikiem przymusowym ze Wschodu patrz mu prosto w oczy, jak robisz to ze zwierzęciem, aby wiedział kto jest Panem”.

Goebbels poszedł jeszcze dalej/niżej: “Opinia Führera o Polakach jest miażdżąca. Bardziej zwierzęta niż ludzie, całkiem tępi, bez wyrazu. Obok nich warstwa rządząca będąca przynajmniej produktem mieszaniny klas niższych z aryjską rasą panów. Brud Polaków jest wprost niewyobrażalny. Również ich zdolność dokonywania ocen jest równa zeru”.

Himmler rownież nie przebierał w słowach: “Mein Führer! (..) W ciągu pięciu-sześciu tygodni pokonamy ich. Ale wtedy Warszawa – stolica, głowa, inteligencja tego niegdyś 16-17 milionowego narodu Polaków, będzie starta. Tego narodu, który od siedmiuset lat blokuje nam Wschód i od pierwszej bitwy pod Tannenbergiem (Grunwaldem) ciągle nam staje na drodze. Wtedy polski problem dla naszych dzieci i dla wszystkich, którzy po nas przyjdą, a nawet już dla nas – nie będzie dłużej żadnym wielkim problemem historycznym.” - Himmler w rozmowie z Hitlerem.

"Musimy tych wszawych Polaków wytępić... od kołyski począwszy. Rodacy, w wasze ręce oddaję los Polaków. Róbcie z nimi co chcecie." - z przemówienia Gauleitera Gdanska Alberta Forstera

Pomińmy losy polskich i europejskich Żydów...Wypada się zapytać gdzie dziś byłaby Polska i Polskość gdyby ziściły się plany Hitlera o zbudowaniu na naszym trupie 1000-letniej III Rzeszy?

 

*

 

Pragnąłbym przypomnieć zwłaszcza naszym gościom-obcokrajowcom, że Polacy byli pierwszymi, którzy głośno i zdecydowanie powiedzieli Hitlerowi "NIE!". Polacy podczas II wojny światowej - w przeciwieństwie do prawie wszystkich narodów podbitych/”wyzwolonych” przez Hitlera (włączając w to dumnych Francuzów, Belgów, Holendrów... a nawet Skandynawów, nie mówiąc już o naszych "słowiańskich pobratymcach" Własowcach z oddziałów RONA, Ukraińcach w mundurach SS, czy wreszcie Chorwatach-Ustaszach i Słowakach) poza lokalną tzw. Policją Granatową nie prostytuowali się względem III Rzeszy. Walczyliśmy z faszyzmem właściwie na wszystkich jej frontach (oprócz Pacyfiku).

Fakt, że losy wspaniałej cywilizacji europejskiej roztrzygnęła przysłowiowa walka na śmierć i życie pomiędzy dwoma najkrwawszymi tyranami w dziejach ludzkości na zawsze pozostanie dziejową kompromitacją wszystkich Zachodnich demokracji, które przed Hitlerem (nomen omen pseudonim partyjny... „Wolf”) jak przestraszone kundelki zawijały pod siebie ogonki.

 


Ciekawe jak potoczyłby się losy Josepha Ratzingera gdyby "Herrenvolk" jednak pokonał "podludzi ze wschodu". Czy zostałby Arcybiskupem Generalnej Guberni, archidiecezji Krymskiej a może ironicznie zamknąłby koło historii zostając...papieżem?

 

fot. ze zbiorów rodzinnych

Każda rocznica zakończenia II wojny światowej skłania mnie do refleksji nad znaczeniem tej daty dla Polaków...a szczególnie dla członków mojej rodziny.
Przedstawiona na powyższym (oryginalnym) zdjęciu moja (wówczas 15-letnia) ś.p. matka chrzestna Stefania Smyła (więźniarka K.L.Auschwitz Birkenau nr obozowy 25541) całowała ręce bezbożnych ale płaczących na jej widok sowieckich sanitariuszek, które w porę uratowały ją (a właściwie ledwo poruszający się szkielet człowieka) w trakcie tak zwanych „marszów śmierci”. (Jej opowieści obozowe godne są oddzielnego artykułu.)

Mój dziadek ze strony matki - Mikołaj (drugi mój dziadek Teofil był podczas wojny na robotach przymusowych w Rzeszy) na mocy "amnestii" dla Polaków na terenie ZSRR z 12 sierpnia 1941 roku wyszedł cało z NKWD-owskich kopalń węgla w Karagandzie w Kazachstanie. O Rosjanach zawsze wyrażał się ze współczuciem. Groteskowy, niemalże kafkowski tragizm i zakłamanie stalinowskiego systemu totalitarnego podsumowywał słowami swojego umierającego rosyjskiego współtowarzysza niedoli z pryczy, ofiary partyjnych czystek, bolszewika od 1917: "Gdyby tylko tow. Stalin wiedział, co oni tu z nami wyprawiają...".

"Zostawcie nas, wszak wy nie znacie
tych krwią ociekających stron,
ran, wykąpanych w krwi szkarłacie,
gdzie każdy z nich to ból i zgon."

- Aleksander Puszkin

*

Na zakończenie zwracam się do was tzw. "Prawdziwi Polacy" dewastujący żołnierskie groby w ramach rekreacyjnego leczenia się z kompleksów (odpowiedź na pytanie czy są to kompleksy wyższości czy niższości pozostawiam psychoanalitykom i psychiatrom).

Odwagą nie dorastacie do pięt tym poległym chłopakom, całkiem możliwe, że waszym rówieśnikom. Czy bohaterstwem można nazwać pastwienie się nad resztkami pamięci o ludziach spoczywających w Naszej Ziemi? Czy pomyśleliście o ich rodzinach?

Mimo wszystko zastanówcie się dobrze przed jakże inną historyczną alternatywą uchronili oni Nasz Naród zanim 8 maja kopniecie kolejny nagrobek na jednym z  zaniedbanych cmentarzy “ruskich okupantów” rozsianych po całej Polsce - od Bałtyku do Tatr... zarzucając mi relatywizowanie historii i oskarżając mnie o... zdradę polskiej racji stanu.

*

“Nie możemy tej walki załatwić w ten sposób, że 16 mln Polaków otrzyma 16 mln strzałów w tył głowy. Polacy muszą mieć wrażenie, że w prasie są traktowani nie jak świnie, lecz jak Europejczycy i ludzie” - Hans Frank o niemieckiej polityce prasowej w okupowanej Polsce (wypowiedź z kwietnia 1942 r.) 

*

(w artykule wykorzystano materiał graficzny i fotograficzny z zasobów "Google images")

Podobne artykuły


17
komentarze: 71 | wyświetlenia: 1283
17
komentarze: 50 | wyświetlenia: 1598
16
komentarze: 15 | wyświetlenia: 1026
14
komentarze: 32 | wyświetlenia: 966
14
komentarze: 15 | wyświetlenia: 856
13
komentarze: 16 | wyświetlenia: 892
13
komentarze: 4 | wyświetlenia: 941
12
komentarze: 30 | wyświetlenia: 775
12
komentarze: 0 | wyświetlenia: 902
12
komentarze: 8 | wyświetlenia: 775
12
komentarze: 53 | wyświetlenia: 559
11
komentarze: 9 | wyświetlenia: 528
 
Autor
Artykuł

Powiązane tematy





Czapka z głowy - Youngcontrarian, świetny artykuł. We Wrocławiu na szczęście przestano dewastować cmentarze, a Cmentarz Żołnierzy Radzieckich, wyzwalających Wrocław, jest zadbany i odnowiony jak nigdy dotąd. Pozdrawiam serdecznie.

Zdecydowanie rekomenduję ten świetny, przepełniony goryczą prawdy tekst. Bardzo dziękuję!

  oculus,  04/05/2012

Jeśli chodzi o Żydów, to raczej nie ginęli w walce w wymienionych wyżej miejscach: Za wikipedią " W Palestynie szeregi 2 Korpusu opuściło (zdezerterowało) kilkuset żołnierzy (wg H. Sarnera ok. 2,5 tys[6]) – Żydów z bronią w ręku, którzy stali się bojownikami Hagany w walce o niepodległe państwo Izrael. Jednym z takich żołnierzy był Menachem Begin, który służył w stopniu kaprala – jednakże, w przec ...  wyświetl więcej

Dzieki Oculus, postaram sie zweryfikowac twoje informacje z Muzeum Holocaustu w Waszyngtonie.

Bylem przed kilku laty na cmentarzu wojennym w Tobruku i pod Monte Cassino. Widzialem tam sporo grobow z gwiazda Davida zarowno w sekcji polskiej jak i anglo-kanadyjsko-amerykanskiej .

Nie zapominajmy rowniez o 160 000 polskich zolnierzy wyznania mojzeszowego walczacych w Kampanii Wrzesniowej...

Serpico,
Dziekuje za to zdjecia zrodlowe mogil 777 polskich zolnierzy poleglych pod Monte Cassino.

700 mogil polskich zolnierzy (chrzescijan) + 77 mogil polskich zolnierzy (wyznania mojzeszowego) = 777 mogil POLSKICH ZOLNIERZY

Serpico, okaz troche szacunku dla Szymona.
Nie pouczaj Go ... Ty uczyles sie o "Wehrmachcie" z ksiazek i filmow - On poznal Wehrmacht na wlasnej d..ie.

Przepraszam mialo byc 900 + 77 = w sumie 977 mogil polskich zolnierzy pod Monte Cassino (roznych wyznan).
Pamietajmy o polskich zolnierzach zamordowanych w Katyniu/Mednoje czy poleglych pod Monte Cassino, Tobrukiem, Narvikiem,

...  wyświetl więcej

@_serpico_:
Nie rozumiem Cię, serpico. Kłócisz się o wymowę niemieckiego słowa Wehrmacht (notabene, wymowa - czy z niemym "h" czy bez niego - jest identyczna, a słowo po niemiecku pisze się wielką lietrą, bo to rzeczownik), a sam w ostatniej wypowiedzi piszesz "pokarzę".
Coś mi się wydaje, że każdego, kto (p)okaże pychę - los pokarze! :)

  swistak  (www),  04/05/2012

Zaczyna się od kłamstw, propagandy, prowokacji, podsycania nienawiści. To typowo masoński depopulacyjny mechanizm upuszczania krwi. Stare capy, po opanowaniu władzy zarówno w Niemczech jak i Rosji postanowiły pozbyć się konkurencji młodych samców z ludzkiej populacji. Wspólpraca sztabów i wywiadów była serdeczna i owocna. Nasze masony też nie oddały guzika tylko spieprzali ze srebrami do Rumuni. T ...  wyświetl więcej

"Dostanie za to od Sarkoziego Legię Honorową. Jakie to szczęście, że publikuje na eioba "

Oj, chyba nie...wlasnie przygotowuje maly artykul o tym jak Francja pod okupacja hitlerowska stala sie dla zolnierzy niemieckich jednym wielkim burdelem na kolkach...
Gdzie tam Stalingradowi do atrakcji Paryza ?

Prawdę pisząc, gdyby sens wielu, nawet bardzo wielu moich własnych artykułów zebrać do kupy, otrzymałoby się dokładnie to samo. Znaczy - brawo, "youngcontrarian"!

Do twojego, jako uzupełnienie, polecam lekturę słynnego dokumentu norymberskiego, znanego jako "Generalplan Ost".

A swoją drogą polecam też "Szczerbiec na gwoździu, czyli pierdnięcie Kasztanki"
http://eiba.pl/1zm

Zbyslawie, wlasnie przeczytalem Twoj artykul (dwukrotnie) ...Szkoda, ze tak niewiele osob potrafilo zrozumiec jego intencje. Przyznam Ci sie, ze publikujac powyzszy (bardzo osobisty) tekst liczylem sie z podoba reakcja czytelnikow.
Jestem pewien ze czytajac ten artykul.... powiedzmy w 1991 roku wiekszosc Rodakow zmieszlaby mnie z blotem...
Jednak te 20 lat niepodleglosci i demokracji ...  wyświetl więcej

  awers,  04/05/2012

ZOMO były jednostkami etatowymi MO do walk z tłumem (tam oficerem był np Rutkowski), a ROMO uzupełnieniem powoływanym na 70 i 81 rok z Rezerwy - " robotnicy oderwani od maszyn. Mam do nich pełne zaufanie" (gen. W Jaruzelski 81 r.). W obu przypadkach dosługiwały także ORMO - dawni esbecy i "utrwalacze władzy ludowej". Tyle tytułem sprostowania. Z grobami walczyć nie ma po co, ale gdyby w Rosji udał ...  wyświetl więcej

Awers, dzieki za uzupelnienie. Oczywisci uzywajac okreslenia "prawdziwi Polacy" (w cudzyslowie/przenosni) nie mam na mysli Ciebie. Jak slusznie zauwazyles moj (bardzo osobisty) artykul wyraza percepcje rocznicy 8/9 maja przez zyjacych i juz niezyjacych czlonkow mojej Rodziny, z ktorymi o tych czasach rozmawiam/rozmawialem.

Wydawalo mi sie, ze sam tytul mojego rocznicowego artykulu wyjasnia

...  wyświetl więcej

Oto potężny artykuł! Brawo, Youngcontrarian! Большое Тебе Спасибо, Друг!
Dla nas, Słowian, to było życiowo konieczne Zwycięstwo. Gdyby nasi Przodkowie wtedy nie zwyciężyli, wszystkim nam był by koniec. Mój dziad brał udział w zwolnieniu Polski i Czechosłowacji od hitlerowców. Umarł już po wojnie od ran i choroby płuc, otrzymanych na froncie. Noszę imię rosyjskiego wojownika, brata mojej bab ...  wyświetl więcej

Dima, dziekuje...
Z ta Slowianska miloscia nie nalezy zbytnio przesadzac. (vide moj komentarz o "wlasowcach, jednostkach SS Galizien, Ustaszach czy Hlinkowcach).
Rozmawialem z wieloma weteranami Armii Czerwonej. Wysmiewaja te agitki o zolnierzach idacych na smierc i krzyczacych "Za Stalina" "Za Lenina"...Po ujrzeniu piewszych obozow koncentracyjnych wielu Rosjan nie bralo juz jencow ...  wyświetl więcej

Jesteś prawy, mój Druh. Ta wojna była nie dla wszystkich narodów krwistym wypróbowaniem. Duńczycy, Norwedzy, Szwedzi, Francuzi i nawet Czesi, nadbałtyckie narody i zachodni Ukraińcy mogli zwłaszcza nie niepokoić się za swój los. Ale Żydzi, Cygani, Polacy i Rosjanie muszą były zniknąć z powierzchni ziemi. Albo zwyciężyć. Na ogół, tym i objaśnia się różny stosunek ludzi różnych narodów do tych wydar ...  wyświetl więcej

  awers,  05/05/2012

Dima, większość Polaków rozumie jeszcze w jakich warunkach musiał się bić żołnierz rosyjski. Ja, patrząc z ulgą na wyjeżdżające z Polski rosyjskie dywizje, powiedziałem:"wreszcie zaczniemy rozmawiać normalnie!". I co? Brak wymiany kulturalnej, ludzie się nie spotykają... Jak mają się rozumieć? Przez interesy państwowe? Antyrosyjskość to polityczny cień braku społecznych kontaktów. A mogłoby być zupełnie inaczej.

Awers, nawet wielu zydowskich historykow nie rozumie co OPROCZ HOLOCAUSTU dzialo sie w Europie Wschodniej podczas okupacji hitlerowskiej. Gdy jednemu z nich powiedzialem, ze czlonkowie mojej Rodziny byli w Auschwitz ten przeszyl mnie wzrokiem i powiedzial z nieudawanym zaskoczeniem..."Nie widzialem, ze jest Pan Zydem...".
Jeden z nich (powazny akademik nowojorski) w towarzystwie s.p. Jana K ...  wyświetl więcej

  awers,  05/05/2012

Gdy poznałem Arnolda Mostowicza bliżej, usłyszałem, jak krytykował wśród Żydów pojęcie Holocaustu: "Nie zgadzam się na tę doktrynę, bo jest ahistoryczna. Nie wolno odrywać eksterminacji Żydów od historii całej II wojny światowej w Europie!". On miał prawo im tak powiedzieć, bo musieli go słuchać.

Drogi Awers,
Teraz już będzie zupełnie inaczej. W to wierzę.

Dima i wszyscy zainteresowani tematem stosonkow polsko-rosyjskich. Polecam waszej uwadze bardzo madra recenzje ksiazki-wywiadu dot. Wielkiego Patrioty i Czlowieka Jana Karskiego w dzisiejszym wydaniu GW. Niedlugo przed jego smiecia mialem zaszczyt sie z nim spotkac. Dumny jestem ,ze mialem honor usciusniecia temu Czlowiekowi dloni. Czesc mu i chwala.

Oto fragment jego lodzkiego wykladu z 1

...  wyświetl więcej

  swistak  (www),  05/05/2012

Wszystkie wojny wygrywają banki Rothschilda, pożyczają kasę agresorom i obrońcom, potem na rozwój i odbudowę. Dzięki lichwie maja już wszystko. Polska i Rosja co do grosza spłaciła wszystkie długi zaciągnięte na wyposażenie armii walczących z Niemcami, darowując Niemcom reparacje, czyli odszkodowania za zniszczone i skradzione mienie wymordowanych Polaków itp. Może detektyw youngcontrarian, pójdzie tym tropem i coś mądrego odkryje

Szacunek i podziękowania.

  hussair  (www),  05/05/2012

Salut salutów. Ten artykuł powinien przez pół roku sfruwać ku przechodniom z telebimów i aerostatów.

Czołem, Optymisto - a mi się widzi, że już po tygodniu ledwo by przezierał spod grubej warstwy plwocin… :-/

@hussair , Jacku
Dziekuje za przychylne komentarze. Jednak jest jeszcze sporo Rodakow, ktorzy dobrze pamietaja arytmetyke... :-)

Jacku, tu musze sie z Toba calkowicie zgodzic...na takie teksty jest jeszcze za wczesnie...

Czy na takie teksty jest jeszcze za wczesnie?
Hmm, analogii szukajmy choćby w popędzie. Wszak w kobiecie najbardziej intryguje nas właśnie to, co przykryte… :->
A niech wiszą! Niech walą po oczach, niech na nie plują! Ich własne plwociny będą dla nich najlepszym świadectwem prawdy. :-)

  hussair  (www),  06/05/2012

Rzeczywiście w takim tonie otrzeźwienia pisze Zbysław Śmigielski i warto do jego artykułów wracać, żeby się z lukru iluzji otrzepać.

CYT: [ZOMO] "Zapewne powiecie, że wykonywaliście tylko rozkazy?"
Autorze, stawiając taką tezę, niejako podminowywujesz swoją tezę główną.
Oczywiście, że byli ZOMOwcy/bandyci/karierowicze, lecz wszyscy oni podlegali żołnierskiej hierarchii, wcale nie tak dobrowolnej.

  awers,  05/05/2012

Nie podlegali żołnierskiej hierarchii Jacku, tylko milicyjnej. Nie byli uczeni obrony granic, ale obrony władzy.

Znam osobiscie przypadki osob, ktore po 1981 SAMOWOLNIE rezygnowaly z PRACY w milicji.

Jacku, Pomijajac szara sfere rekrutacji przez komune tych (setek) tysiecy dobrze odzywionych osilkow nie widze zadnej sprzecznosci w moim tekscie...
Moim najwiekszym problemem moralnym i tragedia narodowa stanu wojennego jest fakt, ze Polak palowal Polaka, chrzescijanin-chrzescijanina, kumpel-kump

...  wyświetl więcej

  oculus,  05/05/2012

Do oddziałów ZOMO i ROMO rekrutowano przeważnie ludzi sprawdzonych, o wiadomym pochodzeniu i świadomości. Raczej nie było tam bezpartyjnych i bezideowców. Myślę, że i tu na eioba, mamy takich osobników, którzy służyli w tych formacjach.

Czy bym walił pałką?
Ha! Nie wiem…
Ciężko deklarować się siedząc w ciepłym fotelu i nie będąc między młotem, a kowadłem.
Łatwiej więc wskazywać na pałujących, wytykać ich palcami. Co prawda, powyższy artykuł tego nie robi, lecz nie oddaje również (potencjalnych) dylematów Panów Zomo. A daję głowę, że takie też były. Potwierdza to zresztą CYT: "Znam osobiscie przypadki osob, kt ...  wyświetl więcej

Jacku...juz chcialem powiedziec "biedni ZOMO-wcy"...ale nie przeszlo mi to przez gardlo...

  awers,  06/05/2012

Chrześcijańskie kryteria w Sanie wojennym? Były; na mszach. Stan przemienił się z groźnego w śmieszny, miał cztery fazy i wykończył także władzę, która go ogłosiła. Wojsko zbojkotowało porządek Stanu, milicja zdemoralizowała się dzięki ROMO do cna, a tylko korespondenci zachodni mieli ubaw pisząc, że komuna w Polsce nie umie zrobić nawet porządku. Jacku, nie wiesz o czym mówisz - tak, gdy posądzas ...  wyświetl więcej

Awers: nie żyłem wtedy? Zdziwiłbyś się...
A czemu to odmawiasz mi trzymania się takich kryteriów kiedykolwiek, choćby nawet w Stanie Wojennym?
A może właśnie dlatego rodziny do dziś kłócą się przy stole o przeszłość? Jednak wybaczyć jest trudno...
Jednak oczywiście - z drugiej strony, jak wybaczyć tym, którzy o wybaczenie nie proszą.
Pozdrawiam

@Young - piszesz "biedni ZOMO-wcy".
To jak to wreszcie jest: linczujemy za przeszłość jak leci, a więc i tego co pałował, a teraz się ukrywa, i również tego co pałował, a później "wyszedł" i żałował swej przeszłości?
Lecz proszę nie odbieraj tej różnicy zdań jako negacji generalnego sensu artykułu. :-)

  stalk3r,  05/05/2012

Chyba pójdę na cmentarz żołnierzy Armii Czerwonej... Mało kto tam zagląda w moim zaściankowym mieście. W każdym razie, naprawdę solidnie napisany artykuł.

@stalk3r
Dzieki za dobre slowo. Staralem sie byc mozliwie obiektywny ...czasami do bolu.
To co napisalem o Polsce o Polakach wydaje mi sie tak oczywiste ...ale jednak zawsze bedzie to percepcja subjektywna... Jestem pewien, ze wiele polskich Rodzin mialo podobne doswiadczenia wojenne i powojenne.
Jestesmy takim narodem jakim jestesmy...mamy takie a nie inne polozenie geografic ...  wyświetl więcej

  drseth,  06/05/2012

youngcontrarian. Chyle przed Toba czola. Nie jestem w stanie oddac slowem tego, co czuje po przeczytaniu artykulu. Paljon kiitoksia...

Dziękuję za artykuł,jesteś moją bratnią duszą,a przeżycia rodziców i krewnych podobne,pozdrawiam serdecznie

Każdy naród ma białe... a raczej ciemne plamy w swojej historii. Czy to, co sanacyjny rząd wśród wiwatujących tłumów uczynił wobec Braci Czechów w październiku 1938 roku z moralnego punktu widzenia aż tak bardzo różni się od podłości Stalina 17 września 1939 wobec konającej Polski?
Trochę Pan przesadził z tym porównaniem;
Pal licho, że konflikt o tereny trwał od dłuższego czasu, że w ...  wyświetl więcej


Szanowny Andrzeju,
Sprobuj wyjasnic swoj punkt widzenia naszym Baraciom Czechom. Sprobuj to wyjasnic nawet - przychylnym Polsce - historykom Zachodnim. Zycze Ci powodzenia.
Broniac - wg. mnie - podlego czynu sanacyjnych "herosow" - tak jak Sowieci po zajeciu Kresow - uzywasz podobnej geopolitycznej sofistyki.
Stalinowska maszyna propagandowa pisala : "wiekszosc tych te ...  wyświetl więcej

  azet,  02/08/2012

skąd wiesz, co robili by ludzie, gdyby nie było milicji i ZOMO? czyżbyś uważał, że w Polsce są sami pokrzywdzeni,a na Zachodzie policja rozdaje kwiaty? Człowiek to bestia, gdy nie trzyma się go w ryzach. Czy uważasz, że lepiej było by, gdyby zginęli inni ludzie, a nie ci, co zginęli? Czyżby była śmierć mniej słuszna i bardziej słuszna? Życie w zbiorowisku ludzkim wymaga istnienia milicji/policji, ...  wyświetl więcej

Droga Azet, zgadzam sie z wymowa Twojego komentarza ale na temat Josifa Dzugaszwili mam odmienne opinie. Tak jak Ty doceniam ogromny wysilek prostych Rosjan i innych narodow ZSRR w czasie II Wojny Sw.

Carska Rosja po rewolucji 1905 byla w stanie kompletnego rozkladu.
Lenin wzorowal sie na doswiadczeniach rewolucji francuskiej, stwarzajac kwazi-jakobinbska dyktature bolszewikow ale u

...  wyświetl więcej

  ulmed,  02/08/2012

"Gdyby tylko tow. Stalin wiedział, co oni tu z nami wyprawiają..." - te słowa w różnych kontekstach pokutują do dziś!
Do dziś naiwni wierzą w papkę jaką im się wciska. Myślenie przyczynowo - skutkowe jest rzadkim towarem.
No, ale głupich nie sieją..
Gorąco polecam książkę którą powinien przeczytać każdy, kto chce dochodzić korzeni, to "Bestie" Tadeusza Płużańskiego.

Droga Ulu, dzieki za rekomendacja ksiazki pana Pluzanskiego.
Zanim jednak po nia siegne...czy bylabys tak uprzejma i napisala o niej cos wiecej.

P.S.
Co rozumiesz przez " dochodzenie korzeni "... ? ( to zdanie wydaje mi sie byc niezakonczonym)

Artykuł wspaniały,tylko autor zapomniał wspomnieć o współpracy z gestapo ,służbie w wermachcie Polaków,biesiadowania esesmanów na Jasnej Gorze,o hołubieniu ideologii hitlerowskiej przez kler,a szczeciogonie Wyszyńskiego,kiedy jeszcze nie był na świeczniku,a pisywał hymny pochwalne o faszyzmie znacznie przed 1939 rokiem,a kto pakt współpracy w 1934 roku z Hitlerem podpisał, Generalicje faszystowską zapraszał na palowanie do puszczy białowieskiej?

Szanowny Panie!
Podarunek w formie Pana artykułu był rozkoszą intelektualną dzisiejszego wieczoru.Zmusza on do analizy faktów historycznych.By dokonać oceny faktów i wydarzeń istnieje potrzeba chłodnej kontemplacji.Dawno czegoś tak dobrego nie czytałam.Powrócę do tego arykułu w chwili wolnej by dodać komentarz.Dziękuję za ciepłe słowa, Życzę płodnego roku 2013.
Do napisania.
Pozdrawiam.

@maria fróg:

Szanowna Pani Mario,
Dziekuje za przychulny wstepny komentarz.
Przykro mi, ze ten dosc tekst nadal budzi wielkie kontrowersje.
Chetnie przeczytam Pani opinie na poruszone w artykule tematy.
Goraco pozdrawiam.
youngcontrarian

P.S.
Czy Pan wierzy w literowe chochliki?
Przepraszam za lapsus miało być "tego artykułu".

" Przytaczam je nieprzypadkowo bowiem Finowie podobnie do Polaków mieli burzliwe i krwawe stosunki ze swoim olbrzymim wschodnim sąsiadem. Jednakże mimo pewnych zbieżności natury geopolitycznej w przeciwieństwie do nas Finowie nie byli na hitlerowskiej liście narodów/”ras” przeznaczonych do stopniowej eksterminacji "

Każdy kto ma choć małe pojęcie o historii Finlandii wie , że to oczywista

...  wyświetl więcej

@kalendarz13:

Szanowny Panie,

Przedmiotem mojego artykulu nie jest demograficzna analiza obywateli Panstwa Finskiego ani przedrewolucyjna (1917) historia tego narodu ani nawet wewnetrzne walki bialych i czerwonych Finow.... Pomijam juz fakt, ze wsrod przedstwicieli polskich elit rowniez mozna znalezc kolaborantow z zaborcami, sluzacych w zaborczych armiach czesto na wysokich stanow

...  wyświetl więcej

@youngcontrarian:
Szanowny Pan opisuje tzw: " oczywiste oczywistości " , powiela to co można znaleźć w podręcznikach do historii , jednocześnie wypisuje rzeczy sprzeczne :" Fenomen PRL-u można najlepiej zrozumieć poprzez pryzmat stosunków polsko-rosyjskich. Dlaczego były, są i będą one dla Polski tak ważne? Krótką odpowiedź odnajdziecie w starym mądrym przysłowiu fińskim: “Szukaj przyjaciół ...  wyświetl więcej

@kalendarz13:

Dziekuje za przedstawienie swoich pogladow.

Szkoda, ze w swoich wywodach przeoczyl Pan TYTUL mojego artykulu, jednoznacznie okreslajacy jego intencje.

Troche mnie to dziwi, gdyz uwazam Pana za osobe historycznie wyksztalcona i inteligentna. Po drugie wiekszosc czytelnikow doskonale te intencje zrozumiala.
Prosze nie odnosic wrazenia, ze probuje na Eiobi

...  wyświetl więcej

@youngcontrarian:
Ja ze swojej strony chciałem podziękować za poruszenie kwestii odpowiedzialności Austriaków w zbrodniach nazistowskich w czasie II wojny światowej . Temat kiedyś zapomniany , teraz widzę coraz częściej poruszany , a z moich obserwacji niestety jest on wznawiany na różnego rodzaju forach internetowych gdzie wywiązują się kłótnie gdy ktoś zamiast zbrodnie niemieckie napisze ...  wyświetl więcej

@kalendarz13:

Szanowny Kalendarzu,
A propos "niemieckie" kontra "faszystowskie / nazistowskie"

Wlasnie rozmawialem z moja stata przyjaciolka Lucie Langford-Pollack (czeska zydowka) zamieszkala obecnie w Australii, ktora jako jedyna (miala wtedy 16 lat) przezyla oboz pracy w Sawinie ( na lubelszczyznie). Po zakonczeniu prac melioracyjnych cala jej grupe (lacznie z jej rodzica

...  wyświetl więcej

@youngcontrarian: Wspaniały artykuł,pozdrtawiam

@Szymon Bachir:

Szymonie, minal 9 maja a w polskich mediach o dniu zakonczenia II Wojny Swiatowej polskie media i portale sie milcza albo mowia cos polgebkiem zazwyczaj z nieukrywana drwina...

Przeraza mnie fakt, ze po 1989 do wielu Rodakow nie dotarl BIOLOGICZNY wymiar pokonania ludobojczego hitleryzmu przez "ruska dzicz"...

Milo mi bylo ujrzec w paradzie z okazji ANZAC Da

...  wyświetl więcej

  arturant,  28/07/2013

Bardzo dobry artykuł , jak to mówią dzieci -szacun. Mnie osobiście do szaleństwa doprowadza fakt promowania NOWEJ historii. A ponieważ mam syna w liceum ,na bieżąco mam do czynienia ze straszliwymi modyfikacjami przeszłości. No ale cóż się dziwić , słuchając (o boże) ministra Sikorskiego ,przemawiającego w sejmie ,nad sprawą kresów , słyszałem wyraźnie ,jak sarkofag Marszałka głucho zagrzmiał na W ...  wyświetl więcej

  emir,  31/05/2015

próbujesz pisać o arytmetyce więc może przestań fałszować FAKTY I HISTORIĘ.
Chyba każdy z Polski wie, że Hitler ze swoją kompanią to była banda ludobójczych sukinsynów. Równając zajęcie Zaolzia przez Polskie Wojsko z zajęciem połowy II Rzeczpospolitej / 17IX 39 przez sukinsynską armię czerwona piszesz nie tylko głupoty, ty po prostu FAŁSZUJESZ Historię I ŁŻESZ jak sowiecka sobaka !
- ...  wyświetl więcej

>>>I wrezcie ostatnie - moskwa mogła zatrzymać swe wojska 1 styczna 44' na granicy określonej traktatem Ryskim, wtedy wyzwoliłby nas ...Generał Maczek i gen Patton <<<
To podsumowanie mowi doskonale o oderwaniu twoich pogladow od obiektywnych ocen geopolitycznych realiow tamtych czasow, ktore znajdziesz nie tylko w historiografii rosyjskiej ale rowniez anglo-amerykanskej a nawet niemieckiej...



Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska