Login lub e-mail Hasło   

List otwarty do Jarosława Kaczyńskiego

Dlaczego doprowadzono do katolickiej nienawiści? Dlaczego hasła nienawiści widać najczęściej w proprawicowych manifestacjach?
Wyświetlenia: 2.065 Zamieszczono 07/05/2012

            Szanowny Panie Prezesie!

Ostatnie wydarzenia związane z wszelkiego rodzaju manifestacjami, protestami czy pochodami, które zostały pobudzone przez Pana partię budzą odrazę i są doskonałym przykładem jawnej agresji i nienawiści do drugiego człowieka. Niestety człowieka – brata, drugiego Polaka. Pobudzając tłumy, podżegając do głoszenia smutnych haseł tworzy Pan kolczasty mur między społeczeństwem, rodząc konflikt społeczny na wszystkich płaszczyznach, począwszy od zwykłych rozmów, kończąc na wojnach słownych w Internecie.

Jestem katolikiem, więc znany mi jest dekalog, przykazanie miłość, ponadto oprócz kwestii wyznaniowej mam pewną moralność ludzką. Wobec tego, nie potrafię zrozumieć tego, że prawicowy polityk akceptuje, a nawet namawia do jawnej nienawiści, haseł mordu i zniszczenia. Jest Pan liderem partii, której duża część społeczeństwa jest wierna i oddana, wobec tego zrobi wszystko dla subiektywnej racji wodza.

Starsi ludzie potrzebują dalszego celu w życiu, będąc na emeryturze, rentach. Oprócz swoich spraw, mają wiele czasu wolnego i chęci do działania na polu społecznym i politycznym. Przyzwyczajeni do życia, w którym wolność była towarem deficytowym, a władza uciskała stale i nieodłącznie niczym za ciasny but. Ci ludzie żyli walką z władzą, do której tak się przyzwyczaili, że obecnie też nie chcą być bierni i dalej walczą, jakby wciąż byli pod presją komuny. Wobec tego Pan dał im fałszywe poczucie walki w „słusznej” sprawie. Społeczeństwo znudzone szarym życiem dostało od Pana nowy oszukany cel w życiu. Niemoralne jest manipulowanie prawdą, by pociągać za sobą tłumy. W powietrzu czuć obłudę, gdy słychać przemówienia o braku wolności słowa, o presji władzy. Przecież to jest tak oczywiste, że nie ma cenzury, kontroli państwa. Każdy mówi, co chce. Pani Krysia z Kasią narzekają na ceny, rząd, media i nic się nie dzieje. Jak to się stało, że Pana sympatycy krzyczą za zlikwidowaniem rządu i obaleniem D. Tuska, B. Komorowskiego, rzucają oszczerstwa pod adresem urzędników państwowych, nie ponosząc żadnej odpowiedzialności. Dobitnie to dowodzi o wolności, o tym, że każdy może krytykować władzę, będąc bezpiecznym, ale niestety zaślepił Pan tę część społeczeństwa, która nie widzi tego, że może tu i teraz wyrażać się swobodnie, ludzie są po prostu wolni.

Wierutnym kłamstwem jest mówienie o niszczeniu mediów katolickich. TV Trwam nie znika, nikt jej nie zamyka. Perfidnie jest namawiać ludzi do manifestacji w obronie ww. telewizji, kiedy prawie każdy z manifestantów nie ma pojęcia o procesie cyfryzacji, a swoją wiedzę czerpie z populistycznych haseł i bezrozumnie głosi wszystko to, co do czego Pan dąży, dlatego obecnie w ich oczach państwo niszczy kulturę katolicką, wolność słowa. Przecież to nie prawda. Prasa i telewizja ma się dobrze. W każdej chwili można kupić gazetę, czasopismo, posłuchać radia M. lub obejrzeć TV T. Przykro jest, gdy głosząc neutralnie swój pogląd odmienny od sympatyków PiSu, jest się „opluwanym”, obrażanym. Dlaczego pozwolono na niekontrolowane rozprzestrzenienie się tej nienawiści.

Dlaczego Pan jako katolik pozwala, żeby to wszystko miało miejsce? Ta cała mowa nienawiści, manipulacja uczuciami, podżeganie do walki o fałszywą rację, przecież to nie po chrześcijańsku. Obrzydzenie bierze, gdy ci ludzie paląc kukły premiera, prezydenta, niosąc szybienice, idą później do kościoła i przekazują sobie znak pokoju.

Młody Polak

Podobne artykuły


26
komentarze: 237 | wyświetlenia: 2858
14
komentarze: 31 | wyświetlenia: 1547
11
komentarze: 27 | wyświetlenia: 40915
20
komentarze: 6 | wyświetlenia: 2923
11
komentarze: 1 | wyświetlenia: 964
386
komentarze: 337 | wyświetlenia: 416904
35
komentarze: 46 | wyświetlenia: 7315
22
komentarze: 19 | wyświetlenia: 5323
21
komentarze: 15 | wyświetlenia: 2580
22
komentarze: 28 | wyświetlenia: 2235
 
Autor
Artykuł



  swistak  (www),  07/05/2012

Gdyby wszyscy Polacy serdecznie, z miłością uścisnęli Tuska i Komorowskiego to też by nie przeżyli

  Bartosz K.  (www),  07/05/2012

Nie bardzo rozumiem Twoje intencje? Żeby być jasnym, nie jest komuchem, żydomasonem, itp. Nie zgadzam się w wielu kwestiach z PO, jednak zachowuje pewien racjonalny tok myślenia.
(W moim komentarzu uprzedzam ataki na mnie, bo sądzę, że wielu pomyśli, że jestem zagorzałym zwolennikiem PO i antykatolem)

  swistak  (www),  07/05/2012

Bartosz K ! Z dykusji poniżej wynika, ze jesteś żydokomuchem katolomasonem albo antypopisowcem

  Sylwia.,  07/05/2012

Tengel- a Ty siebie rozumiesz? :)

To dobrze, to umiej zrozumieć innych. To się nazywa tolerancja :)

  Bartosz K.  (www),  07/05/2012

Czy ja wiem? Tolerancja to raczej uszanowanie decyzji, postaw innych. Kiedy ktoś bełkocze, lub mówi w innym języku to choćbym chciał, to nie zrozumiem.

Bartoszu, ale tu się pisze, nie mówi, więc łatwo jest wszystko zrozumieć, bynajmniej mi.

Błędnie używasz partykuły "bynajmniej". Ona nie jest tożsama z przynajmniej. Powinnaś napisać "przynajmniej mi".
Polecam mój artykuł "Mów po polsku". Pozdrawiam.

Do Sylwia32

Z tolerancją na eiobie to zupełnie krucho. Najwięcej krzyczą o niej ci co jej wogóle nie uznają.

@ do Bartosz
Dziękuję chętnie ssskorzystam :)

@ do Henryk Sakiewicz
I z tym się zgadzam jak najbardziej, masz 100% racji.))))))Pozdrawiam i cieszę się, że się rozumiemy:)

  ulmed,  07/05/2012

Twoja znajomość faktów jest lichutka, operujesz tzw. faktami medialnymi, a to jest za mało, by coś twierdzić.
Co do wolności słowa to mam całkiem odmienną opinię niż Ty.
Jeśli Gazeta jest zaniepokojona cenzurą to muuuusi być na rzeczy. Zajrzyj sobie; http://eiba.pl/hyy58
Dopiero od niedawna, głównie ...  wyświetl więcej

  ulmed,  10/05/2012

Wolę dmuchać na zimne. Czy wiesz kto dostał koncesje? Wielkie koncerny medialne;
dwa związane z (...), i jeden kreowany na nowy związany, jak powiada E. Kruk, z hazardem. Czy tak ma wyglądać dostęp do wolnego słowa? Wszystko w rękach jednej opcji?
Mnie to niepokoi i dziwie się, że Ciebie nie. Parę lat mam, i pamięć nie najgorszą. Wolę dmuchać na zimne, tak mam.
Miłego dnia :)

Ja do Ciebie je kieruję, bez obrazy oczywiście:)

Tengel, zgadzam się z Tobą całkowicie, natomiast wnioskuję, że brak Ci cierpliwości i zrozumienia.Dlatego, podążasz za Świstakiem, wiecznie mu dogadując, to już nudne.

Właśnie Henryku, dziecinne.. Dobrze to ująłeś.:)

Tengel- A wiesz dlaczego się nie skarży, bo rozumie znaczenie słowa tolerancja :)

Takie dziecinne wojenki zamiast rozmowy, bo po to jest ta platforma. Ale może się zmieni, przecież do tego nie trzeba wiele. Trochę dobrych chęci i uśmiechu. :)

Hahaha:) Toś sobie miłość Eiobowiczów zaskarbił:P

  hussair  (www),  07/05/2012

To się nazywa grad ciosów. ;)

  hussair  (www),  07/05/2012

Zauważyłem, że dziś mocny dzień walk politycznych. I całkiem niejasnych przekazów... Szkoda czasu, przejdę już sobie do kuchni. ;)

  hussair  (www),  07/05/2012

Do kuchni zawsze zaproszę! Choć jadam skromnie raczej, brak rarytasów. :)

Może wam coś ugotować panowie? Taki marny wasz repertuar...:P

  hussair  (www),  07/05/2012

Marny, powiadasz? To ja też wchodzę w te pierogi. I barszczyk. ;)

Jeśli chcecie się doczekać na nie w tej pięciolatce, to proponowałabym się określić co do rodzaju:)
Hussair, rozumiem, że do barszczu to uszka, ewentualnie z kapuchą i grzybami:P

Możemy nawet zmienić na dwugodzinne, tylko się określcie... Chociaż... może nie powinnam o tym pisać, ale był tu jeden taki, co się na bigos wpraszał... a potem zniknął:P:P:P

Hahaha:) (Powiedzmy, że się nie czepię:P) Jakie wino? To zależy jak długo chcesz na tych pierogach zostać:P

Jeju, czym Ty chcesz to wino przepijać?;) Co do dywaników, muszę Cię zmartwić. Nie posiadam:P Pozostaje więc taksówka, bo z kanapą się narzucać nie będę:P

Jaka niezdecydowana... Wyraźnie napisałam, że się narzucać nie będę:P Poza tym kanapki to u Hussair'a miały być:)

  hussair  (www),  07/05/2012

Jeśli chodzi o kanapki, to uchodzę za specjalistę już od lat 80. ;)

No i wróciliśmy do punktu wyjścia:)

  hussair  (www),  07/05/2012

Tak, nici z pierogów, a kuchnia szykuje nam się na miarę stołówki w zajezdni MPK, czy to masz na myśli? :)

  Bartosz K.  (www),  07/05/2012

Pluralizm jak najbardziej jest dobry i nigdzie nie napisałem, że go odrzucam. I właśnie o tym piszę, że ludzie myślą, że im zabierają telewizje. Przecież cała akcja związana z TV Trwam polega na tym, że ludzie myślą, że zamykają tę stację na amen, a przecież w drodze konkursu nie dostała się na 1 multipleks cyfrowy. Przypominam, że będą jeszcze drugi i trzeci. TV Trwam dalej będzie istniało podobn ...  wyświetl więcej

  wurkut,  07/05/2012

Niech media Ojdyra zadbają o rzetelność prowadzonej przez siebie dokumentacji, szczególnie tej finansowej, to wtedy będzie mozna porozmawiać. Inne media katolickie w Polsce, zarówno te pisane jak i elektroniczne, jakoś sie nie skarzą na dyskryminację. jedynie te toruńskie, prawdziwie katolickie, zawsze mają z tym problem.

  Bartosz K.  (www),  07/05/2012

Ze swoich źródeł, których raczej nie przytoczę Panu, bo to kwestie prywatne i nie, nie jest to internet.

  Bartosz K.  (www),  07/05/2012

Raczej czytam niż słucham/oglądam TV. I czytam różne źródła prasowe od prawicowych po lewicowe. Często również zagraniczne bardziej obiektywne.

  Bartosz K.  (www),  07/05/2012

Dlaczego tak mi przedstawiasz ten pochód. Już pisałem, że wg mnie jest on bezpodstawny i zbyt polityczny. Już pisałem, że to głupie, kiedy pani X przegra wybory miss i przyjdzie z ekipą bojkotować komisje, jeśli tak będziemy załatwiali nasze sprawy, to daleko nie zajedziemy. Bzdurne są hasła "oddajcie wolność" "stop cenzurze". Przecież jest wolność i nie ma cenzury więc o co chodzi? Super atmosfera to pojęcie względne dla "członków", osoba odmiennego zdania byłaby tam "zlinczowana"

Czyli nie chcesz wiedzieć jaka jest prawda. Słuchasz kłamstwa , nie słuchasz sprawozdania dyrektora Lux Veritatis. CZYLI CHCESZ PISAĆ BZDURY I NAPISZESZ BZDURY. Amen

CYT.: "Zgłoszony przez 2 użytkowników jako zawierający nieprawdzie informacje."
Chętnie poznam, które to informacje w tekście ci dwaj użytkownicy uznali za "nieprawdziwe"...

  wurkut,  07/05/2012

Bo to specyficzni użytkownicy są :P Berecik czasami główkę za bardzo uciska. Odrzucają artykuł oczywiście w imię szeroko pojętego pluralizmu :)

Januszu drogi - wobec braku quorum, hehe, odpowiem Ci ja, OK:
CYT: Jestem katolikiem, więc znany mi jest dekalog".
No comment.
Nie mogę jednak ręczyć, że szanowni odrzucający zrobili to z tego samego powodu... :-)

Do: Jacek Wąsowicz.
Hm... Quorum... Głosowanie... Demokratyczne... Jak na leśnej polanie, kiedy to wilk z niedźwiedziem wspólnie przegłosowali barana - że to od niego wypada zacząć obiadek... :) Myślę, że w takim wypadku nawet granie w "marynarza" baranowi też by nie pomogło - i tak padłoby na niego.

  Paweł Malec  (www),  07/05/2012

Głosuję i spadam. Ciężkawa tu atmosfera.:)

Pełnia była:))

  Paweł Malec  (www),  07/05/2012

Tyś tu? W oku cyklonu?:)
(jak ryba w wodzie.:)

Że ja? Oczywiście... słabo mnie znasz, Pawle:P
http://www.youtube.com/watch?v(...)BgJAdmo

Skąd wiedziałam? Faceci zazwyczaj nie mają biustu, a czymś przecież bawić się muszą:P

Uff:)) Na szczęście nie mogę się wypowiadać za wszystkie kobiety:P

  Bartosz K.  (www),  07/05/2012

Widzę, że niezły offtop się zrobił...

Wybacz, Bartoszu... trochę nas poniosło:P Wiesz, wiosna, te sprawy... Wybaczysz?:)

  jotko49,  07/05/2012

Ale za to jak poczytność artu, ilość wejść do niego, komentarzy ileee...Haha :)))

  Bartosz K.  (www),  07/05/2012

Sprawy polityczne i moralne zawsze będą budziły kontrowersje, więc również i komentarze :)

  jotko49,  07/05/2012

Przy czym moralność z polityką ma tyle wspólnego co... na ale i tu się tematy rozdzieliły :))) Ach ta wiosna ;)

Dla mnie tekst wręcz oczywisty w swej oczywistości.
I co ważne, nie odpowiada nienawiścią na nienawiść.

CYT: "Jestem katolikiem, więc znany mi jest dekalog".
Wybacz za stawianie pod murem, ale sam się pchałeś: a jakie jest więc II-gie Przykazanie, Szanowny Autorze?
:-)

Co ma 2. przykazanie do rzeczy?

Ma tyle, że podałeś Trzecie, nie Drugie. :-)

  ...,  11/05/2012

Było miło gdyby autor tego gniota napisał coś od siebie.

Przepisywanie z Gazety Wyborczej to dość jałowe zajęcie.

Albo kopiowanie TVN-u.

:->

  ulmed,  11/05/2012

Myślenie samodzielne jest trudne, a dziś mało chętnych do wysiłku.

:-)))

  Amicus,  21/05/2012

"Myślenie samodzielne jest trudne, a dziś mało chętnych do wysiłku."
Ulmed, czasem zgadzam się z Tobą w 100% :)

Amicusie - jak to czasami ładnie jest zgadzać się
(nawet z Tobą)... ;-)

  Amicus,  21/05/2012

Jacku, miło to słyszeć, ale obawiam się, że nie do końca się rozumiemy ;)
Diabeł tkwi w szczegółach, jak zwykle. Termin "myślenie samodzielne" Ulmed i ja pojmujemy nieco inaczej... chyba :))

Eee tam, Amicusie - tu akurat różnic (chyba) nie ma, zresztą nawet gdyby były, to nie demonizujmy naszych różnorodności. :->

  Amicus,  21/05/2012

Ależ ja nic nie demonizuję :) Chodzi tylko o to, że niektórzy do samodzielnego myślenia potrzebują wspomagaczy typu Radio "Maryja", TV "Trwam" itp. ;)

:-)
I oto tym sposobem doszedłeś do owych "demonów", które pobudzają fanów w/w mediów... :-)



Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska