JustPaste.it

Klienci kupują "oczami"

Bez uświadomienia sobie jak ważny jest czynnik wizualny w ogłoszeniach nieruchomości nie zabierajmy się za publikowanie naszego mieszkania w sieci. Szkoda naszych wysiłków.

Bez uświadomienia sobie jak ważny jest czynnik wizualny w ogłoszeniach nieruchomości nie zabierajmy się za publikowanie naszego mieszkania w sieci. Szkoda naszych wysiłków.

 

Pośrednictwo w obrocie nieruchomościami to w głównej mierze psychologia. Szczególnie trzeba mieć tego świadomość, kiedy ma się do czynienia z klientem indywidualnym. Bez tej wiedzy pośrednik może od razu zwijać swój interes, choćby nie wiem jak dobrym byłby prawnikiem. Przeciętny klient, korzystający z usług pośrednika i tak wybierze ofertę, która jest ładna.

To trywialne stwierdzenie często jest kluczem do sukcesu w kontekście przeprowadzenia transakcji. W pierwszej kolejności emocje i efekt pierwszego wrażenia powodują, jak będzie decyzja kupującego klienta. Jest to bardzo ważne w sytuacji tzw. rynku klienta kupującego, kiedy portale pęcznieją od ofert i haseł typu okazja, pilne i wobec innych zabiegów, mających zachęcić do kliknięcia i zwrócenia uwagi na promowaną ofertę.

Bez dobrze opisanej oferty, odpowiednio naświetlonych zdjęć, właściwego opisu oferta właściwie nie istnieje. Za sprawą takiej mnogości ofert przeciętny przeglądający właściwie w pierwszej kolejności nigdy nie zwraca uwagi na nic innego niż zdjęcia. To podstawowe narzędzie w ofertach sprawia, że potencjalny klient zwróci uwagę na ofertę, może w nią kliknie aby poznać dalsze szczegóły. Bez nich ogłoszenie praktycznie nie istnieje. Wyjątkiem mogą być lokalne dzienniki, albo ogłoszenia w telegazecie, praktykowane w niektórych miastach. Jednak brak możliwości zmierzenia efektywności takiej reklamy oraz stosunkowo wysokie koszty sprawiają, że liczba takich anonsów się zmniejsza.

Dobre jasne zdjęcie to podstawa sukcesu. Jeżeli połączymy je z rzeczowym opisem, rynkową ceną, planem pomieszczeń (ciągle rzadko stosowanym) oraz dobrą pozycją w wyszukiwarce prawdopodobieństwo kontaktu ze strony potencjalnego klienta kupującego jest znaczne. W naszej pracy staramy się zachować te wszystkie elementy, chociaż nie zawsze to jest możliwe.

Oczywiście można się zastanawiać nad zasadnością zdjęć w ofertach. Wielu klientów sprzedających nie rozumiejąc tego ważnego czynnika zabrania robienia zdjęć, tłumacząc to faktem pokazywania na zdjęciu wyłącznie wyposażenia mieszkania, które i tak przecież zabieramy. Jest to w większości przypadków przecież zasadny argument, ale. prawa rynku rządzą, zatem nie warto iść pod prąd, chyba że faktycznie ma mamy czego pokazać, a stan techniczny tylko obniży wartości estetyczne oglądającego.

Podobny czynnik działa na samej prezentacji mieszkania. Bez dobrego oświetlania mieszkania, wyeksponowania atutów i zadbania o to, aby popieścić zmysły klienta kupującego nie ma co liczyć na sukces. Taki rynek. Nie zapominajmy więc dobrym świetle o zamknięciu klapy w WC, wyniesieniu kuwety ulubionego pupila ani o zmyciu naczyń w kuchni. Klienci to docenią.
www.studio-nieruchomosci.com

 

Źródło: http://www.studio-nieruchomosci.com

Licencja: Creative Commons