Login lub e-mail Hasło   

Samochód Elektryczny to jedynie problem organizacyjny i polityczny.

Mój artykuł pt. „Bardzo tani Samochód Elektryczny.” rozpoczyna się od stwierdzenia, że samochód elektryczny nie jest problemem technicznym ani n...
Wyświetlenia: 2.838 Zamieszczono 03/07/2012

Mój artykuł pt. „Bardzo tani Samochód Elektryczny.” rozpoczyna się od stwierdzenia, że samochód elektryczny nie jest problemem technicznym ani naukowym, tylko problemem organizacyjnym, prawnym i politycznym.

Przeczytaj najpierw: http://www.eioba.pl/a/3tjg/bardzo-tani-samochod-elektryczny

I temu zagadnieniu jest poświęcony. Czyli metodzie, dzięki której można byłoby wprowadzić samochody elektryczne (osobowe) do powszechnego użytku.

Czytelnicy  domagają się, abym wypowiedział się na temat zagadnień technicznych związanych z hybrydowym samochodem (elektryczno-słonecznym), który opisałem w swoim artykule.

Postaram się w sposób popularno-naukowy przedstawić ten problem.

Baterie słoneczne ładują akumulator także wtedy, gdy słońce jest schowane za chmurami. Sprawność baterii słonecznych jest istotna o tyle, jaką ilość energii można wprowadzić do akumulatora z określonej powierzchni baterii.

Najważniejszą cechą akumulatora jest stosunek jego masy do ilości energii, którą akumulator jest w stanie zmagazynować.

W obu tych sprawach, informacje dotyczące największych, najnowszych osiągnięć technicznych objęte są tajemnicą wojskową.

Jednak wiadomo, że przy pomocy powszechnie używanych baterii słonecznych, oraz powszechnie używanych akumulatorów można stworzyć bardzo tani w eksploatacji hybrydowy samochód.

Jeżeli samochód elektryczny, którego akumulator jest całkowicie naładowany energią, może przejechać 200 km, to samochód wspomagany bateriami słonecznymi może przejechać więcej. O ile więcej? Wiadomo, że więcej w Afryce, a mniej w Europie, ale zawsze jest jakaś korzyść z dodatkowej słonecznej energii. Jeżeli uda nam się zmontować samochód, który przejedzie 210 km, czyli o 5% więcej, to oznacza, że: W przeciągu dwóch godzin baterie słoneczne dostarczają energii na przejechanie 10 km z prędkością 100 km/h.

Ilość energii dostarczanej przez baterie słoneczne zależy oczywiście również od tego, czy dzień jest słoneczny i powietrze przejrzyste. Ale w każdym wypadku podczas dnia samochód przejedzie więcej niż 200 km.

Jeżeli taki samochód stoi na parkingu pod chmurką przez 8 godzin pracy kierowcy, to chyba jest oczywiste, że kierowca, który mieszka 15 km od swojego miejsca pracy i użytkuje samochód wyłącznie do dojazdu i powrotu z pracy, nie będzie musiał kupować energii i jeszcze trochę mu tej energii wystarczy na niedalekie wyjazdy ekstra.

Z czasem zaistnieje sieć stacji wymieniających akumulatory. Gdy tak się stanie, to wymiana akumulatora rozładowanego na naładowany będzie trwała kilka sekund. Będzie wykonywana przez automat, a kierowca będzie płacił jedynie za kupowaną energię.

Gdyby Chińczycy zaczęli masowo sprzedawać tego typu samochody, to u nas (na Zachodzie) wystąpi wielkie bezrobocie. Popyt na nasze samochody gwałtownie spadnie. Stracą pracę ludzie montujący nasze samochody i zatrudnieni w produkcji części do tych samochodów. Stracą pracę ludzie, którzy świadczą obecnie usługi na rzecz tych, którzy montują samochody benzynowe i ropniaki i produkują części do samochodów benzynowych i ropniaków. Stracą pracę dlatego, że bezrobotni byli pracownicy przemysłu samochodowego nie będą mieli pieniędzy na opłacenie wszystkich usług, z których korzystali do tej pory. Z tego samego powodu zmniejszy się zapotrzebowanie na inne towary produkowane u nas (na Zachodzie), czyli wystąpi krach ekonomiczny.

Upadek całej branży o bardzo dużym znaczeniu ekonomicznym, musi spowodować krach.

I obudzimy się z ręką w nocniku.

Podobne artykuły


111
komentarze: 32 | wyświetlenia: 61140
54
komentarze: 56 | wyświetlenia: 32736
54
komentarze: 68 | wyświetlenia: 31436
50
komentarze: 27 | wyświetlenia: 63778
49
komentarze: 18 | wyświetlenia: 65190
39
komentarze: 50 | wyświetlenia: 23437
39
komentarze: 30 | wyświetlenia: 29085
37
komentarze: 9 | wyświetlenia: 28699
36
komentarze: 37 | wyświetlenia: 23769
34
komentarze: 21 | wyświetlenia: 26424
32
komentarze: 12 | wyświetlenia: 26814
32
komentarze: 76 | wyświetlenia: 12607
 
Autor
Artykuł



  Sylwia.,  03/07/2012

To prawda.

@Sylwia.:
Bardzo tani samochód elektryczny:
http://eiba.pl/3

Samochód elektryczny, to nie problem. Brak samochodów elektrycznych, to problem.
A poza tym, to co stoi na przeszkodzie żeby ktoś wreszcie zaczął takie produkować?



Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska