Login lub e-mail Hasło   

Ćwiczenia na schudnięcie – 5 Rad dla tych, którzy nie chcą ćwiczyć

Chcesz schudnąć, a nie lubisz/nie masz czasu/nie umiesz ćwiczyć? Przeczytaj ten artykuł, aby dowiedzieć się jak prosto i skutecznie ćwiczyć, żeby schudnąć.
Wyświetlenia: 2.385 Zamieszczono 11/08/2012

Ćwiczenia na schudnięcie, to bardzo ważny element odchudzania, który pozwoli Ci szybciej pozbyć się nadwagi. Problem jednak w tym, że wielu osobom naprawdę ciężko się zmotywować do ćwiczeń. Ile razy przychodziła Ci jakaś wymówka do głowy, byle by tylko nie ćwiczyć? „Świeci ładne słonko”, „w telewizji jest fajny film”, „boli mnie ucho” i milion innych wymówek, to normalka dla tych co chcą zacząć ćwiczyć.

Jakkolwiek łatwo jest wymyślać sobie wymówki, tak o wiele trudniej jest zmotywować się do działania. Prawda jest jednak taka, że czasami wymówki nie są aż tak trudne do „obalenia” wystarczy zastosować przeczytać te rady:

1. “Nie lubię ćwiczyć”

Ćwiczenie na schudnięcie naprawdę nie muszą być harówką, Zawsze możesz znaleźć taką formę ćwiczenia, która Ci się podoba i sprawi przyjemność. Może i zajmie Ci trochę czasu, zanim znajdziesz coś co Ci się podoba, ale w końcu to się stanie.Specjaliści mówią, że najlepsze efekty osiąga się, ćwicząc przyjemniej 40-60 minut dziennie. Naturalne jest więc, że jeśli masz spędzić tyle czasu na czymś, to lepiej, żeby było to coś przyjemnego.

Dlatego kiedy nudzą Cię te same ćwiczenia wystarczy spróbować czegoś nowego albo wrócić do jeszcze starszych. Czasami wystarczy po prostu zmienić rutynę ćwiczeń, aby entuzjazm i motywacja wróciły.
Lubiłeś grać w piłkę jak byłeś mały, to czemu by teraz z tego nie skorzystać i nie skrzyknąć grupki kumpli i dalej grać. A może kochasz pływanie? Nic nie stoi na przeszkodzie, aby wykupić lekcje pływania albo aqua-aerobiku i ćwiczyć w wodzie. Ćwiczenia na schudnięcie w wodzie są jednym z najlepszych sposobów na zrzucenie zbędnych kilogramów, bo nie obciążaj stawów.

Podam Ci tutaj przykład jak ja rozwiązałem sprawę tego, że ćwiczenia na odchudzanie były dla mnie nudne. Kiedy jeżdżę na rowerze stacjonarnym zawsze czytam sobie jakąś książkę albo oglądam coś w telewizji. Mam ten komfort, że mogę przestawić rowerek stacjonarny w praktycznie każdy kąt swojego mieszkania, więc umilam sobie ćwiczenie jak to tylko możliwe. Bo niby dlaczego miałbym przez 40 minut jeżdżenia na rowerze, gapić się w ścianę albo na zegarek ile jeszcze zostało do końca. Tobie też radzę znaleźć sobie jakaś przyjemną alternatywę albo urozmaicenie.

2. “Nie wiem, nie umiem”

Jeśli przeraża Cię myśl o chodzeniu na siłownię albo na jakiekolwiek „wspólne” ćwiczenia, bo boisz się ośmieszenia, to się nie przejmuj. Sam osobiście wolę ćwiczyć w samotności niż z kimś.


Znam jednak wiele osób, które mają problem z koordynacją ruchową albo zachowaniem równowagi. Jeśli ty też obawiasz się wygłupić podczas tego typu ćwiczeń, to najlepiej poćwicz w domu.

Spróbuj stania na jednej nodze przez jakiś czas albo zrób jaskółkę (pochyl się poziomo na jednej nodze i rozłóż w bok ręce). Możesz też porobić pajacyki, aby trenować koordynację ruchową. Te proste ćwiczenia znacznie pomogą Ci i nabierzesz większej pewności siebie, żeby w końcu pójść na fitness.
Możesz też wypróbować ćwiczenia na schudnięcie, które są dostępne w Internecie. Na serwisach takich jak YouTube.com są tysiące różnego rodzaju ćwiczeń. Wystarczy wpisać: ćwiczenia na…. „interesująca Cię kategoria” i z pewnością znajdziesz coś dla siebie.

ćwiczenia na odchudzanie

3. “Nie mam czasu”

Być może powodem dlaczego nie chcesz ćwiczyć jest to, że nie lubisz wstawać rano, a wieczorem nie masz czasu na ćwiczenia. Niezależnie od tego, że potwierdzonym faktem jest to, że najlepiej ćwiczyć rano (przyspiesza to spalanie kalorii na cały dzień) są też argumenty za tym, aby ćwiczyć w innych porach dnia.

Jakiś czas temu pewien ekspert wypowiedział się, że ćwiczenie popołudniu jest równie dobre co rano, bo ciało naturalnie jest bardziej rozciągnięte i wzmocnione. Pozwala to uniknąć kontuzji i urazów. Prawda jest jednak taka, że najlepszy czas do ćwiczenia jest czas, który Ci odpowiada. Każdy może wygospodarować te 30-50 minut dziennie dla siebie i ćwiczyć. Możesz ćwiczyć nawet podczas ulubionego serialu jeżdżąc na rowerku stacjonarnym czy kręcąc hula-hop.

4. Śledź postępy

Jeśli masz problemy z motywacją, to koniecznie musisz prowadzić dziennik odchudzania. Jeśli prowadzisz taki dziennik i skrupulatnie zapisujesz w nim wszystko co trzeba, to o wiele mniej prawdopodobne jest, że zrezygnujesz z ćwiczeń. Mało tego. Zobaczysz czarno na białym, co robisz dobrze i gdzie są największe postępy, a co robisz źle.

Spisuj typy ćwiczeń, które wykonujesz oraz ilość powtórzeń czy czas trwania. Zapisuj też swoje obserwacje dotyczące postępów wydolności itp. Zobaczysz, że z czasem zauważysz rezultaty, które dadzą Ci większą motywację i ćwiczenia na schudnięcie nie będą takie trudne.

5. “To jest nudne”

Ostatnia rada jest odnośnie czegoś, co przytrafia się bardzo dużej ilość osób chcących schudnąć. Wiele osób nie rusza się po prostu dlatego, że są zwyczajnie zmęczeni i wypaleni jeśli chodzi o ćwiczenia na schudnięcie.

Jeśli na samą myśl o bieganiu robi Ci się nie dobrze to spróbuj urozmaicić sobie ćwiczenie. Może tym razem zacznij jeździć na rowerze. Nic tak nie daje radości życiu jak mała pozytywna odmiana i zerwanie ze starymi nawykami.

Mało tego. Ćwiczenia na schudnięcie tak czy inaczej powinny być, co jakiś czas zmieniane, dlatego że nasze mięśnie stopniowo przyzwyczajają się do wysiłku. Kiedyś przebiegnięcie 3 kilometrów mogło być dla Ciebie wyzwaniem, ale dzisiaj biegasz 5 bez problemu.

To znaczy, że twój organizm przyzwyczaił się już do wysiłku i trzeba wprowadzić coś nowego. Być może potrzebujesz nie tylko cięższego treningu, ale bardziej urozmaiconego, aby również inne mięśnie oprócz tych zaangażowanych podczas biegania miały szanse się rozwinąć. Potem zawsze możesz wrócić do biegania.

Jak widzisz ćwiczenia na schudnięcie nie koniecznie muszą być męczarnią i harówką, której nienawidzisz. Wszystko rozchodzi się o odpowiednie nastawienie i znajomość kilku prostych rad, które sprawią, że ćwiczenia na schudnięcie będą łatwe proste przyjemne a co najważniejsze skuteczne. Po więcej tego typu porad zapraszam na mój blog: Blog o Odchudzaniu

Podobne artykuły


17
komentarze: 32 | wyświetlenia: 1440
14
komentarze: 33 | wyświetlenia: 1103
14
komentarze: 60 | wyświetlenia: 804
14
komentarze: 21 | wyświetlenia: 1059
13
komentarze: 93 | wyświetlenia: 371
13
komentarze: 9 | wyświetlenia: 650
13
komentarze: 3 | wyświetlenia: 1123
13
komentarze: 68 | wyświetlenia: 478
13
komentarze: 25 | wyświetlenia: 858
12
komentarze: 72 | wyświetlenia: 452
12
komentarze: 144 | wyświetlenia: 1007
12
komentarze: 3 | wyświetlenia: 662
12
komentarze: 4 | wyświetlenia: 597
12
komentarze: 5 | wyświetlenia: 722
 
Autor
Artykuł

Powiązane tematy






Brak wiadomości


Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska