Login lub e-mail Hasło   

Korwin Mikke i nauka myślenia.

Odnośnik do oryginalnej publikacji: http://gps65.nowyekran.pl/post/73332,kor(...)http://
Niejakiemu "andrzejs" - i tym, którzy z nim się zgodzili. Kwestia, czy Korwin to szmata odwrotnie wykręcona.
Wyświetlenia: 2.192 Zamieszczono 12/09/2012

Grzegorz P. Świderski - Sarmata, żeglarz, libertarianin, trajkarz, monarchista. Skrajnie konserwatywny arcyliberał.

Korwin Mikke o paraolimpiadzie

Paraolimpiada inwalidów jest zaprzeczeniem idei igrzysk olimpijskich.

Straszna wybuchła afera na skutek niedawnego wpisu na blogu Janusza Korwin Mikke dotyczącego paraolimpiady. Mało kto przeczytał całość, większość zna to z wyrwanych z kontekstu cytatów, albo z komentarzy różnych ludzi, którzy oprócz konkretnych wypowiedzianych przez JKM tez, dopowiedzieli sobie kilka tez dodatkowych, które nijak z jego wypowiedzi nie wynikają, ale wynikają z ich mniemań i domysłów, a zatem raczej odzwierciedlają ich stan umysłu, a nie to co napisał JKM.

Złośliwie nie podam linku do całości wypowiedzi JKM-a i jego dalszych wyjaśnień w kolejnych jego notkach. Kto jest dociekliwy sam sobie to znajdzie, a kto nie jest, ten i tak ulegnie manipulacjom, więc ułatwianie mu szukania nic nie da – głupi się urodził, głupi umrze.

Rozważmy dla przykładu wyrwaną z kontekstu tezę JKM-a: "powinniśmy oglądać ludzi zdrowych i pięknych, a nie zboczeńców, morderców i inwalidów".

Rozumiem, że uważacie tę tezę za błędną, złą, niemoralną, głupią, nieprawidłową, szkodliwą czy jakoś negatywną. OK. On jest zły, bo to powiedział. To, że ma 3% poparcia to skandal. Ale czy równie intensywnie oburzacie się na prasę, radio, telewizję i wszystkich swoich znajomych, w tym samych inwalidów, za to, że 97% z nich tę tezę popiera i realizuje w praktyce? A sami na siebie się nie oburzacie, gdy ukrywacie jakąś swoją ułomność czy wadę, czy to fizyczną, czy psychiczną, czy moralną? Oburzacie się na siebie, gdy pudrujecie sobie pryszcz, zamiast go odsłaniać, uwypuklać i publicznie prezentować? Oburzacie się na siebie, gdy ukrywacie ślad po operacji na swoim ciele? Proponuję, byście krytykę skłonności ukrywania ułomności i prezentowania zdrowia zaczęli od siebie.

Dlaczego wypowiedzenie jakiejś tezy spotkało się z dużym oburzeniem, a powszechne praktykowanie tej tezy mało kogo oburza? Oburza was ta chora teza. Rozumiem. To dlaczego nie oburza was to, że się ją powszechnie stosuje w mediach? Dlaczego nie oburza was to, że wady i ułomności ludzi, czy to fizyczne, czy psychiczne, czy moralne, media powszechnie ukrywają, a publiczność nie chce na to patrzeć?

Ale może jakichś konkretnych was to jednak oburza. Ale większości nie oburza - świadczy o tym choćby to, że oglądalność igrzysk olimpijskich jest wielokroć większa niż paraolimpiady. Dlaczego zatem potępiacie informatora, który tezę wyartykułował, a nie zwracacie uwagi na tych, których ona dotyczy, którzy praktykują to, czego teza dotyczy?

Ale może to jest jednak mylna teza, może w swojej masie chcemy oglądać zboczeńców, morderców i inwalidów? Może jednak telewizja głównie pokazuje zboczeńców, morderców i inwalidów, i tylko dzięki temu zarabia? Ale pokazują przecież fikcyjnych zboczeńców, czyli przebierańców, morderców udawanych, czyli aktorów, a inwalidów jednak unikają. Dlaczego więc tak mało jest w telewizji prawdziwych zboczeńców, morderców i inwalidów? Dlaczego w telewizji prawdziwi zboczeńcy się przebierają w kolorowe łaszki, prawdziwym mordercom pikselizuje się twarz, a inwalidów unika - jeśli ludzie chcą to oglądać?

JKM dał nam tezę do przemyślenia. Pokazują w mediach zboczeńców, morderców i inwalidów, czy nie pokazują? Powinni pokazywać, czy nie? Może powinni pokazywać inwalidów, a zboczeńców nie? Albo pokazywać morderców, a zboczeńców nie? Albo pokazywać zboczeńców, a inwalidów nie?

A może teza, którą postawił JKM jest obraźliwa za samo to, że zestawił razem: "zboczeńców, morderców i inwalidów"?

Czy gdy ktoś powie: "żeglarze pływają kiedy chcą, tak jak prostytutki dają dupy kiedy chcą", to obrazi on tym żeglarzy? Jeśli ktoś z tego zdania wyciągnie wniosek, że pewnie: "żeglarze tak jak prostytutki dają dupy", to głupi i chamski jest ten, kto ten wniosek wyciągnie, a nie ten, kto to pierwsze zdanie wypowiedział, może nie?

Ja rozumiem, że jest pełno takich głupków, którzy czytają między wierszami i sobie dopowiadają do tezy, którą przeczytają, kilka innych tez, które logicznie z pierwotnej nie wynikają, a te nowe tezy mogą być obraźliwe, ale ja bym się takimi głupkami nie przejmował. Głupi się urodzili, głupi umrą.

W kwestii oburzania się na JKM ciekawa jest jeszcze taka sprawa: JKM stwierdził kiedyś, że lepiej jest, gdy dzieci w szkole na WF-ie podzieli się na dwie osobne grupy: jedną dla pełnosprawnych, a osobną dla inwalidów. Ta jego wypowiedź spotkała się z powszechnym oburzeniem, że to jest dyskryminacja, nietolerancja i segregacja rasowa, czyli ogólnie jest to złe, niesłuszne i faszystowskie. Lepsze są szkoły integracyjne, gdzie na WF-ie grają i ćwiczą zdrowi razem z inwalidami, czy chorymi umysłowo.

Ale gdy się urządza dwa osobne igrzyska olimpijskie: jedne dla zdrowych i sprawnych, oraz osobną paraolimpiadę dla inwalidów, to jest jak najbardziej poprawne politycznie, chlubne i tolerancyjne, ogólnie dobre i słuszne, tak? To nie jest segregacja? Gdy ten sam JKM to krytykuje i twierdzi, że igrzyska olimpijskie powinny być jedne, a ich celem powinno być wyłonienie najlepszego w danej konkurencji bez żadnych indywidualnych preferencji czy przeliczników, to nie ma racji, bo WF powinien być jednak osobny, tak?

Ideą igrzysk olimpijskich jest wyłonienie najlepszych w kilku najważniejszych konkurencjach, głównie mających jakieś militarne znaczenie. Każda konkurencja z osobna, każdy inny sport, każda kategoria w sporcie, może mieć swoje mistrzostwa, ligi, zawody itd.… - a robienie jakichkolwiek formalnych, pokrętnych, skomplikowanych przeliczników w igrzyskach przeczy ich głównej idei!

Moim zdaniem te wszystkie ataki na JKM za jego wypowiedzi, te wszystkie akcje dyskredytujące go i dążące do zniszczenia politycznego czy wytoczenia mu procesu za tezy, które stawia, to są w istocie barbarzyńskie akcje podobne do dawnych praktyk zabijania posłańca, który przynosi złe wieści.

Korwin Mikke mówi coś, co wszyscy boją się wypowiedzieć, stawia tezy, które wymagają przemyślenia, sprawdzenia, które pokazują zakłamanie mediów i polityków - a większość zamiast to przemyśleć, zgodzić się lub nie, podać argument za lub przeciw, woli zlinczować go medialnie. To jest czystej wody barbarzyństwo i przejaw upadku cywilizacji, tak jak paraolimpiada jest zaprzeczeniem idei igrzysk olimpijskich.

Każdy człowiek, nie tylko mistrz olimpijski czy inwalida, powinien mieć prawo do uprawiania sportu i organizowania zawodów sportowych w dowolnych konkurencjach czy kategoriach. Dążenie do tego by być lepszym i sprawniejszym jest dobre i chlubne, i tym bardziej zasługuje na szacunek im bardziej człowiek jest ograniczony i ułomny. Ale igrzyska olimpijskie mają służyć temu, by poznać tych najlepszy z najlepszych, by wyznaczyć sportowy ideał obiektywny, a nie wykryć tego, kto najlepiej przełamuje swoje ułomności fizyczne. Ten też jest warty zauważenia, pochwalenia i nagrodzenia – ale nie na jakiejkolwiek olimpiadzie z dowolnymi przedrostkami czy końcówkami. Igrzyska olimpijskie są jedne, co cztery lata, a reszta to są zawody, mistrzostwa czy liga.

Mogę się zgodzić z tym, że inwalidzi powinni mieć prawo do startu w igrzyskach. Ale tych prawdziwych, a nie jakiejś paraolimpiadzie! Powinni mieć prawo do utworzenie nowych dyscyplin, które zostaną uznane za olimpijskie. Powinno to być analogiczne do kategorii wagowych w boksie – jakieś obiektywne miary dopuszczające jednych ludzi do danej kategorii, a innych wykluczające.

Ale zasady paraolimpiady są bezsensowne – przeliczanie stopnia inwalidztwa na punkty i uwzględnianie ich obok wyników w jakiejś pokrętnej funkcji do wyznaczenia ostatecznej punktacji decydującej o medalu jest zaprzeczeniem idei olimpijskiej. Każdy może sobie wyznaczyć dowolne zasady punktowania dowolnej konkurencji i organizować zawody, ale takiego czegoś nie powinno się dopuszczać jako konkurencji olimpijskiej!

Paraolimpiada inwalidów jest zaprzeczeniem idei igrzysk olimpijskich. To jest teza, z którą można się zgodzić lub nie, można argumentować za lub przeciw. Ale wyzywanie, obrażanie czy dyskredytowanie tego, kto tę tezę postawił jest barbarzyństwem, jest przejawem głupoty i chamstwa, bo tym zawsze są argumenty ad personam. Korwin Mikke daje nam do myślenia, a my zamiast myśleć toczymy pianę z ust i się wściekamy, chcemy mu w zamian dać w mordę. Kto tak pisze jest po prostu prymitywnym głupkiem i tyle.

 

http://gps65.nowyekran.pl/post/73332,korwin-mikke-o-paraolimpiadzie

Podobne artykuły


17
komentarze: 130 | wyświetlenia: 2407
14
komentarze: 2 | wyświetlenia: 1176
13
komentarze: 5 | wyświetlenia: 735
13
komentarze: 53 | wyświetlenia: 855
11
komentarze: 92 | wyświetlenia: 696
11
komentarze: 137 | wyświetlenia: 668
11
komentarze: 37 | wyświetlenia: 544
11
komentarze: 70 | wyświetlenia: 751
10
komentarze: 3 | wyświetlenia: 1529
10
komentarze: 9 | wyświetlenia: 535
10
komentarze: 97 | wyświetlenia: 436
 
Autor
Artykuł

Powiązane tematy





Sporo racji, ale dla mnie to też tylko półprawda. Jeśli ja wstydzę się swoich ułomności i będę je ukrywał przed światem, to nie znaczy, że inny ( np. JKM) też tak postąpi. Kiedy podejmie wyzwanie, mimo ograniczeń, będę bił mu brawo.
Jestem przeciwnikiem jakiegokolwiek dryfowania w kierunku hitlerowskiej obsesji "nadczłowieka".
...  wyświetl więcej

Popieram autora tekstu. Ale z drugiej strony Korwin przesadza z formą wypowiedzi. Jednak taka mowa jest bardzo niepopularna i przynosi często odwrotny skutek do zamierzonego. Zasada "nie ważne jak, byle mówili" niestety stosuje się głównie do celebrytów, którzy są bohaterami różnych ciekawych pisemek dla biednych ludzi nie mających własnego życia. Pozdrawiam i zapraszam do oceny moich artykułów.

  golesz,  13/09/2012

Z pożal się Boże dyskusji w TV [T. Lis (mój ulubiony przekrętas) + JKM + paraolimpijczyk na wózku + jakaś nawiedzona, wyszczekana dziewoja + forowany od lat w TV J. Mela, ksywa Jasiu] wynika, że kolejne słowa są be; - inwalida, debil. Niezależnie od kontekstu. Tak jak murzyn, pedał. Należy teraz mówić; - niepełnosprawny, myslący inaczej, afroamerykanin, kochający inaczej (w domyśle lepiej). Nie wy ...  wyświetl więcej

  ulmed,  13/09/2012

Rozmowa z Korwinem -oglądałam, Korwin do bólu logiczny, a ta logika powala.
Szkoda, że rozumienie słowa mówionego jest dostępne wąskiemu gronu ludzi. Tylko kilka procent rozumie, co Korwin mówi.
Nie przypuszczam, że ćwiczenia logopedyczne by mu cokolwiek pomogły.
Chyba, że ćwiczenia półkul, bodaj jednej. Oczywiście słuchających :))

Zręczna gra słów, niestety niewiele więcej.
Inwalida w pojęciu niepełnosprawny to zupełnie coś innego od epitetu "inwalida", a na tym skojarzeniu Autor zdaje się budować swoją tezę.
Aczkolwiek sprawa może się niepełnosprawnym ludziom tylko przysłużyć.

Osobiście poszukałem artykułu JKM i przeczytałem cały, i... nie mogłem już zagłosować na artykuł Kolegi andrzejas, mimo całej do niego sympatii. Może pewne zestawienia słów JKM były niefortunne, może przerysowane - ale taka jego uroda. Nie głosuje na niego, ale trudno mi zaprzeczyć, że wiele jego tez (w ogóle, a nie jedynie z tego inkryminowanego felietonu) zmusza do myślenia. Pana Zbysława punktuję, bo publikując ten artykuł, zajął postawę, którą lubię - advocatus diaboli.

Panie Andrzeju
mam bardzo podobne odczucia. W marcu 2012 był świetny z nim wywiad dla MaleMen. Czytał Pan?
Rzecz jest o upadku zachodniej cywilizacji. Wiele razy powtarza się watek jakoby Muzułmanie mieli nas już niedługo przejąć. Ktoś odniósłby wrażenie, że facet ma rasistowską fobię, jednak to tylko pozory. Ciężko się go słucha, to prawda, ale zdecydowanie daje do myślenia.

Panie Andrzeju.
Dziękuję za odwagę. Jest obecnie bardzo w cenie.

Nie dziwę się Zbysławie, że rozumienie moich tekstów przekracza Twoje możliwości. Nic dziwnego, skoro dostrzegasz w nich jakieś groźby pod adresem JKM, czy pana Świderskiego. W takim razie rzeczywiście przekroczyło to rozumienie Twoje możliwości. I to znacząco przekroczyło.
Co myśli człowiek, który czuje się jak szmata?
- "Ale ze mnie szmata" - nieprawdaż? A powód? Tchórzostwo jest j ...  wyświetl więcej

Ten komentarz miał być "piętro niżej. Edytor mnie nie posłuchał, pewnie za karę ;-\

No, to po kolei..
Zacznę od Twojego Zbysławie komentarza pod moim artykułem.
>(...) PS. Dyskusji na temat zasadniczy nie podejmuję, byłaby zbyt trudna. Ale gratuluję inwektyw pod adresem JKM. Bardzo celne!

Otóż Zbysławie, inwektyw użyłem dwóch: pierwszą, będącą samookreśleniem się JKM - to on napisał, ze poczuł się jak szmata (napisał jeszcze gorzej, ale szmata mi wystarcz

...  wyświetl więcej

Po kolei, powiadasz Andrzeju? Ja tu ani kolei, ani kolejki, ani kolejności w twoim ping-pongu nie widzę...

Na początek, JKM nazwał się tak dlatego, że sam sobie zarzucił tchórzostwo po wycofaniu artykułu o paraolimpiadzie... Do ciebie rzecz nie dotarła?

Poza tym, to miała być lekcja logiki, której w twoich wywodach obecnych nie dostrzegam, podobnie jak w poprzednich. No cóż, niektó

...  wyświetl więcej

  ,  14/09/2012

Coś w temacie artykułu w wykonaniu Monty Pythona "Olimpiada" - http://www.youtube.com/watch?v(...)mbedded
Przy okazji można zaobserwować jak wszystko się zmienia z upływem czasu, a zwłaszcza przekaz z mediów.

  Elba,  14/09/2012

Idąc śladem dedukcji JKM oraz Zbysława zaczynam rozumieć dlaczego obok olimpiady mamy paraolimpiadę... a obok życia obserwujemy para-życie, zamiast myślenia mamy para-myślenie, zamiast jedzenia para-jedzenie, para-kochanie... Jakoś tak mam wrażenie, że ten świat jest podwójny, rozdwojony...
Tak sobie pomyślałam, sobie czymże to ten człowiek w naszych czasach się para albo nie-para...? Myśle ...  wyświetl więcej

  ,  14/09/2012

No cóż, chyba najlepszym podsumowaniem dla pełnosprawnej mniejszości w tym serwisie, przy parawywodach andrzejsa, będzie skecz kabaretu Paranienormalni ;) http://www.youtube.com/watch?v(...)-5b8jSY

Ja również przeczytałem całość wypowiedzi Korwina. Przeczytałem także i jego, w tej materii, "tłumaczenia". I, dla mnie, nie są ani zaskoczeniem, ani zdziwieniem jego poglądy. Fakt, ma poglądy. Ale za nic, no za pioruna, nie dzierżę szyderstw. A, niestety, w jego "pierwotnym" felietonie niestety się one znalazły. Propozycja konkursów szachowych dla debili albo brydżowych dla ludzi z zespołem Dawna ...  wyświetl więcej

Ups
Edytor się spsuł. Czary jakieś. No to nie odrzucam. Siła wyższa...
-)

Grzegorzu, zgadzam się z tym, co napisałeś. Logika Pana JKM nie ma tu nic do rzeczy. Chodzi bardziej o pewną ideę. O stosunek do drugiego człowieka, ten prawdziwy, nie deklarowany. Temat rzeka, nie chcę się rozwodzić. Pamiętajmy, że czasami wystarczy kilka sekund, by zostać niepełnosprawnym. Może warto się zastanowić, jak wtedy odebralibyśmy słowa Pana JKM.

Wyjądkowo dobrze wiem o czym napisałaś Alicjo...
Ukłony przesyłam.

To, że Korwin ma poglądy to jego prywatna sprawa, ale jako publicysta powinien wystrzegać się zestawiania morderców z inwalidami.Myślę, że nie od rzeczy został nazwany faszystą. Jeśli rzeczywiście tak bardzo ceni wolność wypowiedzi nie powinien pozywać do sądu dziennikarki, która go tak nazwała.Od zestawiania w jedną trójcę zbrodniarzy, zboczeńców i inwalidów tylko krok do do żądania poddania ich ...  wyświetl więcej

"Żeglarze jak prostytutki", tak?

Rzecz w tym, że własnie wielu dopisuje mu to co Ty - eksterminacja. On sam do nich nic nie ma i dla niego mogą robić co chcą.
Generalnie cała wypowiedź nieprzemyslama i walnięta z grubej rury. Zestawienia nie na miejscu, mogące urazić wiele osób, ale....... prawdy w tym wiele.

Sam ogladałem PO i niezbyt mi się podobała. Ludzie bez rak, nóg, inni jakby cali zdrowi. Nie chce ogladac P

...  wyświetl więcej

  hussair  (www),  23/09/2012

Bardzo dobry sztych, Zbysławie. Bardzo.

  *Karo*  (www),  04/10/2012

mi tam niektóre wypowiedzi Korwina pasują i na dobrą sprawę nie boi się nazywać rzeczy po imieniu

Nienawiść JKM do inwalidów jest prosta do zrozumienia. Korwin uważa niepełnosprawnych za nierobów i socjalistów, którzy pobierają renty od państwa, a nie idą do ciężkiej roboty do prywaciarza. Ale czy ktoś na wózku może pracować przy łopacie? Oj korwin to idiota do potęgi czwartej!



Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska