Login lub e-mail Hasło   

Gwiazda telewizji autorką niechcianej nazwy.

Na rynku agencji namingowych w Polsce pojawiła się nowa gwiazda. Jest nią znana z programu TVN „Kuchenne rewolucje” Magdalena Gessler.
Wyświetlenia: 561 Zamieszczono 14/11/2012

Jako restauratorka, jest właścicielką i współwłaścicielką kilkunastu restauracji. Popularność zdobyła prowadząc program telewizyjny "Kuchenne rewolucje". I to właśnie jej udział w tym programie, pozwolił na prezentację kolejnego talentu znanej celebrytki.

Program "Kuchenne rewolucje" prezentuje panią Gessler, jako eksperta naprawiającego niezbyt doskonałe restauracje. Jednym z obszarów, w które prezenterka próbuje także ingerować są nazwy restauracji. Bohaterem niedawno emitowanego odcinka "Kuchennych rewolucji" była restauracja Matalmara z Goczałkowic-Zdroju. Magdalena Gessler mocno skrytykowała kuchnię, wystrój i ... nazwę restauracji. Nazwa Matalmara jest neologizmem, a w wynikach wyszukiwarki google słowo pojawia się wyłącznie, jako nazwa restauracji z Goczałkowic-Zdroju. Z perspektywy nazewniczej, taka nazwa to majątek i unikat. Matalmara ma do dyspozycji domenę internetową, duże szanse na ochronę prawną, jako słowny znak towarowy, melodyjność, prosty zapis i łatwą wymowę. Wydaje się, że to idealna nazwa restauracji.

Jednak taka nazwa restauracji nie przypadła Pani Magdalenie Gessler do gustu. W ramach przeprowadzanych kuchennych rewolucji i wyrzucania tego, co niedobre lub niepasujące do konceptu, zdecydowała o zmianie nazwy restauracji. Kreacja nazewnicza znanej restauratorki to "Willa pod Złotym Ziemniakiem". Zaproponowana przez nową „agencję namingową” nazwa restauracji jest pretensjonalna i nazbyt sugerująca kartoflane skojarzenia. Ziemniak nie był i nie będzie ani luksusem, ani czymś wyjątkowym w polskiej kuchni. Nawet, jeżeli będzie pofarbowany złotem. Co więcej Złoty Ziemniak istnieje już w Polsce. „Złote Ziemniaki” to konkurs mający na celu wyłonienie „najnonsensopedyjniejszych” wydarzeń. Nonsensopedia, encyklopedia humoru, wyróżnia najdziwniejsze, najśmieszniejsze i najbardziej bezsensowne wydarzenia minionego roku nagradzając je "Złotymi Ziemniakami". Jest parodią medialnych nagród, piętnując najbardziej bezsensowne pomysły przyznawane najczęściej celebrytom.

Właściciele restauracji Matalmara absolutnie nie zgodzili się z pomysłami nazewniczymi gwiazdy telewizji TVN. Nie dość, że zachowali pierwotną nazwę, to także powrócili do pierwotnego wystroju restauracji Matalmara. Przy okazji całej sytuacji narobili sporo szumu w mediach i to nie tylko lokalnych. Z mało znanej w Polsce restauracji, Matalmara stała się popularnym tematem mediowym. Setki tysięcy złotych potrzebne by były, aby taki rozgłos uzyskać. Średnia oglądalność programu „Kuchenne rewolucje” to 2,5 mln widzów. Do tego setki publikacji komentujących niezadowolenie właścicieli restauracji z krytycznego tonu programu. Nazwa restauracji wymieniona została tak wielokrotnie, że uzyskała ogólnopolską świadomość.

Nic, więc dziwnego, że Matalmara, jako nazwa restauracji pozostanie. Pomimo porażki, agencja namingowa pani Magdaleny Gessler działać będzie dalej. Program jest bardzo popularny, a celebryci znają się przecież na wszystkim. Pytani o zdanie będą udzielać odpowiedzi na każdy temat, co Woody Allen sparodiował to w filmie „Zakochani w Rzymie”.

 

Maria Orkwiszewska

www.anagram.pl

Podobne artykuły


8
komentarze: 4 | wyświetlenia: 435
7
komentarze: 18 | wyświetlenia: 933
83
komentarze: 25 | wyświetlenia: 72213
51
komentarze: 40 | wyświetlenia: 647750
44
komentarze: 37 | wyświetlenia: 14922
33
komentarze: 30 | wyświetlenia: 21408
30
komentarze: 22 | wyświetlenia: 40359
29
komentarze: 16 | wyświetlenia: 17302
29
komentarze: 8 | wyświetlenia: 13042
29
komentarze: 16 | wyświetlenia: 53132
29
komentarze: 15 | wyświetlenia: 22458
28
komentarze: 29 | wyświetlenia: 17994
26
komentarze: 34 | wyświetlenia: 23037
 
Autor
Artykuł

Powiązane tematy





  Amicus,  14/11/2012

To nadal jest SPAM, ale tym razem nie odrzucę.
Nie odrzucę, ponieważ na widok pani Magdy G. reaguję alergicznie. Konkretnie objawia się to wysypką, ale nie powiem, na czym...
;)



Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska