Login lub e-mail Hasło   

Sprawniej w mediach społecznościowych

Z punktu widzenia szerszej ekspozycji wpisów, zwłaszcza o charakterze biznesowym, celowe jest umieszczanie ich jednocześnie w wielu miejscach. Jak to zrobić "z automatu"?
Wyświetlenia: 645 Zamieszczono 19/11/2012
Jestem w sieci w wielu miejscach. Część mojej aktywności ma cel biznesowy.
Z punktu widzenia ekspozycji moich wpisów celowe jest umieszczanie niektórych z nich jednocześnie właśnie "i tu i tam". Wymaga to dodatkowego zachodu.
Już dawno (ze 3 lata temu?) korzystałem z serwisu ping.fm, który pozwalał umieszczać za jednym zamachem wpis na twitterze, facebooku, linkedin. a później w tumblr i na WP. Były i inne podobne serwisy. Pinger.fm przekształcił się w seesmic a potem stał się częścią Hootsuite,com, z którego też czasem korzystam.
W Hootsuite w opcji darmowej można ustalić do 5 miejsc docelowych
(np. twitter, google+, MySpace, mixi, profil na FB i strony fanpage).
Teoretycznie można mieć parę profili w tych miejscach - wg odnośnych regulaminów.

Jednak wszystkie serwisy społecznościowe mają to do siebie, że wpisy na nich są bardzo ulotne - szybko znikają z linii czasu, przynajmniej dla czytelników, którzy śledzą raczej ogólny strumień bieżących wiadomości a nie wyszukują w historii czyichś indywidualnych postów. Ponadto, konta na tych portalach nie do końca są nasze - mogą być zbanowane za jakieś regulaminowe przewinienie lub za sprawą działań konkurencji,  a nawet zniknąć przez techniczny przypadek. Najlepiej publikować na własnym blogu i dopiero z niego udostępniać treści dalej. Plusem jest to, że serwis znajduje się na własnym serwerze (na ogół), większe możliwości co do postaci i funkcjonalności bloga, większy prestiż,  minusem - trwałość uzależniona od opłat za hosting i domenę.

Mam parę blogów, z których najstarszy http://xxxxx.blox.pl jest tym, w którym pisałem pierwotnie tę wiadomość (chociaż nie do końca - o tym za chwilę).
Wybór tej platformy (przed laty) nie był najszczęśliwszy, ale skoro już tak się stało - nie będę się przerzucał...
Natomiast, trzeba przyznać, blox ma parę rozwiązań technicznych, które są niezłe. Otóż można pisać posty jako maile (właśnie tak pisałem), także z urządzeń mobilnych oraz w postaci smsów i mmsów. Nowoczesne smarfony mają możliwości blogowe przez dedykowane aplikacje i/lub funkcję share.

Publikacja przez email jest wygodna - nie muszę się logować, mogę dokonywać wpisów przy okazji obsługi codziennej poczty oraz forwardować pewne treści (wysyłać wpisy na wybrane listy respondentów).
Wystarczy że wpis pójdzie na pewien prywatny, tajny adres email. Dodatkowo, w folderze 'Wysłane' poczty tworzy mi się backup wpisów na blogu :)
Mam też włączoną opcję, że post z bloga idzie dalej do profilu na twitterze a potem do facebooka (z pewnym opóźnieniem). Otrzymuję więc automatyczną publikację w trzech miejscach.

Już ze stron internetowych i społecznościowych można udostępniać daną treść dalej przez wbudowane mechanizmy  - ręcznie lub przez kolejne skojarzenia z  zewnętrznymi serwisami poprzez odpowiednie aplikacje. Przykładowo, jedna z mych stron na FB przekazuje treści do pewnego konta na twitterze.
Podobne możliwości publikacji przez email mają i inne serwisy blogowe, np. wordpress.
W ustawieniach przechodzimy do opcji Pisanie i tam odpowiednio konfigurujemy specjalny adres email do publikacji.

Ograniczeniem bywa edycja w czystym tekście, ale dopuszczalne są załączniki (np. w blox).
Należy sprawdzić te możliwości dla własnych systemów blogowych albo wg tego wybrać nowy.
 
Oczywiście, nie wszystko nadaje się do tak szerokiej publikacji. Np. mój blox miał dotąd charakter bardziej osobisty niż biznesowy, zatem każdorazowo warto zastanowić się jaką drogą pójść.

Podobne artykuły


8
komentarze: 79 | wyświetlenia: 1281
111
komentarze: 32 | wyświetlenia: 60997
54
komentarze: 68 | wyświetlenia: 31370
54
komentarze: 56 | wyświetlenia: 32676
50
komentarze: 27 | wyświetlenia: 63679
49
komentarze: 18 | wyświetlenia: 65103
39
komentarze: 50 | wyświetlenia: 23364
39
komentarze: 30 | wyświetlenia: 28983
37
komentarze: 9 | wyświetlenia: 28636
36
komentarze: 37 | wyświetlenia: 23680
34
komentarze: 21 | wyświetlenia: 26376
32
komentarze: 76 | wyświetlenia: 12555
 
Autor
Artykuł

Powiązane tematy






Brak wiadomości


Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska