JustPaste.it

Wirtualne biuro – nowoczesność z tradycjami?

Koncepcja outsourcingu globalnie zaczęła rozprzestrzeniać się na pocz. XX wieku, w 1994 powstało pierwsze wirtualne biuro - uniwersalne rozwiązanie dla małych i średnich firm.

Koncepcja outsourcingu globalnie zaczęła rozprzestrzeniać się na pocz. XX wieku, w 1994 powstało pierwsze wirtualne biuro - uniwersalne rozwiązanie dla małych i średnich firm.

 

Już w 1923 roku niejaki Henry Ford, założyciel spółki Ford Motor Company, stwierdził, iż „jeśli jest coś, czego nie potrafimy zrobić wydajniej, taniej i lepiej niż konkurenci, nie ma sensu żebyśmy to robili i powinniśmy zatrudnić do wykonania tej pracy kogoś, kto zrobi to lepiej niż my”. W ten sposób powstały podwaliny pod tzw. „outsourcing” czyli teorię traktującą o korzystaniu z efektywniejszych niż nasze, źródeł produkcji, usług etc. Prawdziwy boom jeśli chodzi o dostrzeżenie tego zjawiska miał miejsce w okolicach 2004 roku, kiedy to zaczęto przyglądać się zależności wzrostu zysków wielkich spółek wraz ze wzrostem zatrudnienia podwykonawców w krajach dysponujących pracownikami wydajniejszymi bądź tańszymi. Być może nie brzmi to najlepiej z punktu widzenia małych podmiotów gospodarczych, dla których wielkie konsorcja wydają się rynkowymi buldożerami i nie ma co myśleć o konkurowaniu z nimi, jednak można nieco zasugerować się słowami Henry’ego Forda i spróbować przenieść te, jakże wydajne, sposoby na własne podwórko.

Pragmatyka biznesu.

Wirtualne biuro lub nazywane też jako e-office, to jedna z odnóg outsourcingu, polegająca na świadczeniu usług lub nawet stworzeniu całego sekretariatu firmy bez konieczności jej fizycznego funkcjonowania w danym miejscu. Zgodnie z zasadą, by to, co inni potrafią lepiej i wydajniej, przekazywać właśnie im do zrealizowania, powstało wirtualne biuro wyspecjalizowane w księgowości, pomocy rachunkowej, poradach biznesowych oraz formalnych. Są to niezwykle ważne aspekty gdy mamy do czynienia z początkującymi, małymi przedsiębiorstwami lub nawet pojedynczymi osobami – freelancerami, specjalistami działającymi w terenie. Wirtualne biuro wychodzi więc naprzeciw zapotrzebowaniu i świadczy podstawowe usługi, np. udostępnia adres do rejestracji firmy oraz pomoc w zgłoszeniu działalności w KRS, US, GUS czy też ZUS. Ponadto, zgodnie z powołaniem, pracownicy takiego biuro zajmą się wszelkim pozostałymi funkcjami sekretariatu firmy: poprzez odbieranie telefonów, faksu, korespondencji, do fachowej obsługi klienta nawet w kilku językach. Oto bowiem chodzi w outsourcing w tej postaci, jaką jest wirtualne biuro – uniwersalizm  świadczonych usług oraz niski koszt utrzymania takiego biura. 

Maksi pomoc dla mini przedsiębiorstw.

Reasumując, przeniesienie szeroko wykorzystywanych strategii na rynku, którym rządzą wielkie podmioty gospodarcze, na działalność małych i średnich przedsiębiorstw stwarza niszę, w której mogą świetnie się odnaleźć. Poprzez zagwarantowanie sobie zaplecza formalnego, jakim jest wirtualne biuro, małe „podmiociki” mają większe pole do modernizacji, rozwoju i poszerzania swojej działalności. W ten sposób dorobek strategiczny wielkich firm, skierowany praktycznie tylko na globalną działalność stają się oswojone i przystosowanie do realiów lokalnych, dając tym samy szanse na sukces spółek regionalnych czy nawet pojedynczych osób.

 

 

Autor: www.avista24.pl