Login lub e-mail Hasło   

Kreowanie hasła reklamowego. Sztuka marketingowej perswazji.

Kreowanie dobrego hasła reklamowego jest nie tylko uzupełnieniem identyfikacji marki. To odrębny komunikat przekazujący informację o unikalnych i wyróżniających wartościach marki.
Wyświetlenia: 578 Zamieszczono 05/12/2012

Hasło reklamowe to zwięzłe zdanie, znajdujące się obok znaku towarowego, które niesie przesłanie marki i jest zorientowane na silnie oddziaływanie na grupę docelową.

Znaczenie hasła reklamowego

Istnieją inne określenia hasła reklamowego: end lines, endlines or straplines (w Wielkiej Brytanii), tags, tag lines or taglines (w Stanach Zjednoczonych), claims (w Niemczech), baselines (w Belgii), signatures (we Francji) i pay-offs or payoffs (we Włoszech i Holandii).

Hasło reklamowe powinno być perswazyjnym komunikatem o zaletach produktu lub usługi, związanym z regularną reklamą. Hasło z założenia powinno być łatwym do zapamiętania przez odbiorców komunikatem. Dzięki charakterystycznej budowie hasła reklamowego konsumenci mogą je sobie łatwo przyswoić i szybko zapamiętać. Jako przekaz podkreślający walory produktu, hasło reklamowe wymaga ciągłego powtarzania w mediach tak, aby mogło głęboko wniknąć w świadomość klientów. Jego celowe umieszczenie w połączeniu z logo marki powoduje, że nazwa produktu zapisuje się trwale w umysłach klientów.

Hasło reklamowe jest najłatwiejszą i najbardziej efektywną formułą komunikowania nowego lub zrewitalizowanego komunikatu marki. Wykorzystanie hasła reklamowego do repozycjonowania marki jest powszechne. Hasło może rozszerzać znaczenie, dodawać energii i witalności marce. Niezależnie czy jest konkretne czy abstrakcyjne, poważne czy śmieszne, hasła reklamowego powszechnie używa się do:

- Wyrażenia idei, znaczenia misji i wizji marki

- Przekazania najistotniejszych wartości i wyróżników marki

- Wyeksponowania głównego atrybutu przewagi konkurencyjnej

- Wskazania motywu zakupowego

- Ukierunkowania komunikatów do docelowej grupy.

 

Kreatywne hasła reklamowe.

Jeśli spojrzymy na ciekawe hasła reklamowe, to zauważymy, że budowa i forma ich jest bardzo różnorodna. W większości formy hasła reklamowego są krótkie, zrozumiałe, proste w wymowie, mieszczące się w ramach estetyki, zwarte. Wystarczy pomyśleć o tytułach książek, utworów muzycznych lub filmów, które odznaczają się wspomnianymi cechami. Podobnie jak hasła reklamowe, tytuły są również formą komunikacji marketingowej, której celem jest przekazanie pewnej idei, zwrócenie na siebie uwagi oraz wzbudzenie zainteresowania klienta.

Cechy dobrego hasła reklamowego:

-        hasło reklamowe powinno konkretnie odnosić się do marki,

 

-        uwzględniać główną korzyść produktu lub usługi,

 

-        wyróżniać markę na tle konkurencji,

 

-        lansować jej pozytywne wartości,

 

-        prezentować jej unikalny charakter,

 

-        być oryginalny, lekki w swej wymowie,

 

-        cechować się wiarygodnością.

 

Forma hasła reklamowego nie może być zwykłym banałem czy oklepanym frazesem. Nie powinna powodować negatywnych reakcji i sarkastycznej krytyki. Hasło reklamowe musi za wszelką cenę unikać pretensjonalności. Mimo skrótowości hasła reklamowego, powinno zawierać jasne przesłanie i informować o czymś konkretnym. Hasło nie powinno sprawiać odbiorcy trudności w przyswojeniu. Te wszystkie właściwości wpływają na łatwość w jego zapamiętywaniu.

 

Idea wizerunkowa kreowania hasła reklamowego

Zapamiętywalność sloganu reklamowego zależy w dużej mierze od spuścizny marki i okresu, w którym marka na rynku istnieje. Jeśli jest to jednak nowo wykreowane hasło reklamowe, to trzeba w pierwszej fazie jego stosowania położyć nacisk na popularyzacje. Zapis hasła reklamowego przede wszystkim powinien zawierać prostą i czytelną ideę fix. Im silniejsza fraza uwydatniająca główną myśl, tym hasło jest bardziej przyswajalne. Efekt ten można wzmocnić różnymi formami językowymi. Poza tym łatwiej jest zapamiętać hasła reklamowe, który zawierają prowokujące wyrażenia.

 

Mamy do czynienia z dwoma formami sloganów: slogan firmowy i hasło reklamowe. Pierwszy wspiera markę korporacyjną i jest odwzorowaniem wizji firmy. Hasła reklamowego używamy w powiązaniu z markami ofert, produktów i reklamową komunikacją marketingową.

 

Cele kreowania hasła reklamowego.

Jako kolejny z nośników marki, hasło reklamowe powinno komunikować to, co najistotniejsze w marce: czym jest i co czyni ją wyjątkową. W haśle reklamowym należy ukazać unikalność marki, zilustrować jej atrakcyjność i niepowtarzalność. Hasła reklamowe nie tylko wspierają w odróżnieniu marki na rynku, przede wszystkim służą wyróżnieniu. Celem stosowania hasła reklamowego jest pokazanie, że marka jest lepsza, a nie tylko inna od konkurentów. Ideą hasła reklamowego, jest nie pozostawienie nikogo obojętnym. Dlatego hasła, co jakiś czas należy rewitalizować. Tak jak marka wymaga rebrandingu i repozycjonowania, hasła reklamowe także należy zmieniać. Odświeżenie pozwala być marce na czasie, nie wypaść z trendu i zwyczajnie się nam znudzić.

 

Hasła reklamowego można używać, aby:

Odwzorować zmianę pozycjonowania marki

Przeprowadzić nową kampanię komunikacyjną

Wprowadzić nową lub rozszerzyć istniejącą ofertę

Zakomunikować nowe kierunki rozwoju marki

Lansować nowe elementy naszej przewagi konkurencyjnej

Dotrzeć do nowych klientów

Wesprzeć rozszerzenie na nowe rynki

Hasła reklamowego używa się, aby sprecyzować ideę marki, podkreślić pozycję konkurencyjną, uwydatnić obietnicę, korzyści i benefity marki. Hasła reklamowe zamykają całą komunikację marki w spójną historię. Użycie unikalnego hasła reklamowego to wyekstrahowanie istoty prezentacji marki – zorientowanie jej strategicznie, wyrażenie perswazyjne, zrealizowanie artystycznie.

 

Przykłady unikalnego projektowania hasła reklamowego:

We try harder / Avis

 

Think different / Apple

 

Just do it / Nike

 

The art of performance / Jaguar

 

Reach out and touch someone / AT&T

 

Absolutely, positively overnight / Fedex

 

The choice of a new generation / Pepsi

 

We bring good things to life / GE

 

Leave the driving to us / Greyhound

 

The happiest place on earth / Disneyland

 

Citi never sleeps / CitiBank

 

Open happines / Coca Cola

 

make.bleive / Sony

 

Moving forward / TOYOA

 

Innovation / 3M

 

We love to see you smile / McDonalds

 

Generating higher value / IBM

 

The Power to do more / Dell

 

Fly the friendly skies / United Airlines

 

Maria Orkwiszewska

Ekspert nazewnictwa firm i produktów w firmie Anagram Naming

http://www.anagram.pl/

Podobne artykuły


17
komentarze: 77 | wyświetlenia: 2200
16
komentarze: 15 | wyświetlenia: 1221
14
komentarze: 15 | wyświetlenia: 1068
14
komentarze: 2 | wyświetlenia: 1124
13
komentarze: 5 | wyświetlenia: 549
13
komentarze: 53 | wyświetlenia: 797
11
komentarze: 92 | wyświetlenia: 644
11
komentarze: 70 | wyświetlenia: 682
11
komentarze: 37 | wyświetlenia: 490
11
komentarze: 34 | wyświetlenia: 984
11
komentarze: 137 | wyświetlenia: 624
 
Autor
Artykuł

Powiązane tematy






Brak wiadomości


Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska