Login lub e-mail Hasło   

wyznanie ślepca

Dlaczego wierzę? Według niektórych, pewnie dlatego, że sobie z tym zyciem nie daję rady Więc wierzę bo potrzebuję laski by iść przez życie. Jeśli nawet, to czemu nie? W c...
Wyświetlenia: 1.048 Zamieszczono 15/12/2012

Dlaczego wierzę?

Według niektórych, pewnie dlatego, że sobie z tym zyciem nie daję rady Więc wierzę bo potrzebuję laski by iść przez życie. Jeśli nawet, to czemu nie? W czym więc problem?

Moze w tym ze tak łatwo dajemy sobie zrobić ku-ku? a jakiś cygan zawsze pod ręką. ale ja nie o tym. Dlaczego wierzę? Kiedyś prawie uschło mi serce, gdy zobaczyłem ze w życiu liczy się kasa, władza i siła. A sprawiedliwość, miłość, współczucie są pod płotem gwałcone. Sorry. Wykorzystywane dla dobra ogółu i jednostek. Podobnie jak z bogiem w niejednym zborze. Pewnie dziś byłbym jednym z wielu. Animatorem nowych czasów i nowego ducha pokoju, o którym coraz głośniej się robi. Gdyby nie fakt ze zaczynałem troszkę wcześniej, albo u mnie jedynie tak nie wiało. To i slepej kurze, którą byłem trafiło się ziarenko, inne, a nie sam piach. "A moze pech". Ktoś pomyslec może. oczywiście może.

Zasada zycia tutaj wydawała mi się zwyczajnie prosta. Ćwicz, ucz się, zdobywaj umiejętności, nabierz siły aby pokonywać trudności. Krótko mówiąc, intensywnie pracuj nad sobą. Jednak jak każdy, róznimy się umiejetnosciami, i droga jednego nie jest drogą drugiego. Każdy idzie według zdolności swoich, które szlifując z czasem mogą okazać się diamentem. Czego oczywiście serdecznie każdemu życze. Jednak jak się okazuje po drodze, często bywa inaczej niż w załozeniach. Jednego dnia jakieś zdarzenie może obrócic człowiekiem, w jeden zamrożony posąg zdziwienia. Jak to, to nie ja jestem kowalem swojego losu?  Tak kochani, mozna się zdziwić w świecie kowali, ze każdy kuje na swoją modłę i ktoś wykuje pod drugim sidełka zębate, stalowe. Ale przecież to normalne, ze trzeba patrzeć pod nogi. Tak trzeba, jedynie powiem. Nie tylko pod nogi, ale i na głowę. I w między czasie także na portfel. Pewnie teraz razem powiemy: takie jest zycie. Ano tak, takie jest niestety, to i czy coś się zmieniło od czasu gdy napisałem ze prawie uschło mi serce?

Dla mnie nic się nie zmieniło na tym świecie. I co najmniej jest tak samo. Choć, ten wyscig kowali przybrał na sile. Jakby ktoś lub coś podniosło wszystkim poprzeczkę. I już nie wystarczy iść spacerkiem podziwiając zycia natchnienie. Ostatnio nie wystarcza już biegiem, aby wszystko na czas załatwić i sprostać wymogom. No i od pewnego czasu stało sie modne stwierdzenie: że aby coś w tym świecie zdobyć, czy osiągnąć to trzeba się poświęcić całym sobą. Łapać okazję i kuć żelazo póki gorące. Wszak nic nie trwa wiecznie, także 5 minut. I tak własciewie to stajemy się herosami w bajce Hefajstosa. I tu moze kogoś znów coś lekko zdziwić. Świat kowali też jakoś nie kuje samodzielnie swojego losu, i wygląda tak ze i nim cos popycha do przodu. ktos moze powie ze to globalna swiadomośc. Oczywiscie moze

Ten krótki opis oczywiście nie opisuje wszystkiego, ale każdy ma swoje doświadczenia i swój punkt widzenia, to chyba mozemy się zgodzić, ze coś jednak w tym wszystkim nie gra, a przynajmniej nasza wiedza. To oczywiście nie jest powodem dla którego wierzę, ale trochę pokazuje dlaczego w siebie jako kowala swojego losu zwyczajnie nie wierzę.

I jakoś tak się zaczęło, ze zaczałem mówić w sobie: "niech się dzieje wola twoja", zgadzając się na to czego nie wiem, zaś dzień następny przyniesie lub chwila. Biblii wtedy nie miałem, a to zawołanie pasuje też do tych co wierzą w przeznaczenie i karmę. Lecz dalej byłem szaraczkiem z ambicjami i szukałem lepszego oparcia niż wątły kijaszek. Nie wierząc sobie i innym ludziom mozna dostać ćwieka. Oj mozna. Którą wybrać z dróg? Jak iść? I czy jest jakaś rzeka z której mozna by czerpać czystą wodę? No i wdepłem. W medytacje. Fakt działają. Mozna się wyciszyć i nabrać sił. Można też mieć odlot świadomości i widzieć inaczej jak świat wokół funkcjonuje. Mozna też spotkać coś co nazywamy duchami lub niematerialną formą istnienia. No i slepa kura znów miała szczęście. Choć zaczałem przewidywać zdarzenia i czuć ze za chwile wejdę na wyższy poziom, to jednak, było cos nie tak. Przestałem mieć władzę aby ten proces zatrzymać. Dając zgodę aby duch wszedł we mnie, nie pomogły też słowa: dość, nie chcę, odejdź. Kiedy stałem się sparaliżowanym nie tylko ze strachu widzem aktu, ostakiem sił powiedziałem: Boże ratuj! I nagle w jednej chwili wszystko odeszło. Ktoś moze powiedzieć, że się źle za to zabrałem. A ktos inny ze to chory wymysł. Pewnie tak. A jednak w tym właśnie moje szczęście. Szęście ślepej kurki. Tutaj też obowiązują zasady, aby uważać i patrzeć pod nogi, na głowę i portwel który jest życiem. Życie, to właściwie wszystko co mamy. Skoro jednak jest świat duchowy, i w człowieku jest duch ludzki na pewien czas dany. Trzeba i tu uważać komu swoje życie zawierzamy. Jesli ktos mysli że tam są jedynie łaczki i kwiaty, to przecież bedąc cielesnymi istotami, swoje na karku też mamy. Mówię o nas jako o ludzkości. To oczywiście też nie jest powodem że wierzę, ale dlaczego nie wierzę każdej duchowości. Chrześcijanie zaś od poczatku mają badać w jakim duchu ktoś przychodzi; własnym, innym czy Chrystusowym.

Dlaczego więc wierzę w Jezusa z Nazeretu drodzy bracia, siostry? To chyba już proste :) mogę już nie patrzeć zbyt uważnie pod nogi, ani na głowę, bo i tak bez względu na to co się stanie, portfel u Niego i tak mam schowany. I tak czy siak to Boża wola się wypełni a nie moja. Kogo zaś to irytuje, jak to, żeśmy jedynie puch marny charując ciężko u kowala, niech sam popatrzy kogo ma u siebie za sąsiada i komu jesli nie sercem to ciałem słuzy.

Jezus powiedział ze to On jest drogą prawdziwą i jedyną? To cóż ja mogę? W mnogości wyzwań i wezwań znalazłem swoją przystań to jak mam mieszać je z innymi? 

 

Elba napisała mi że każdy ma takiego boga na jakiego zasługuje. W Jego Imieniu ślicznie Elbo... dziękuję.

Podobne artykuły


17
komentarze: 32 | wyświetlenia: 1503
14
komentarze: 33 | wyświetlenia: 1139
14
komentarze: 60 | wyświetlenia: 849
14
komentarze: 21 | wyświetlenia: 1109
13
komentarze: 9 | wyświetlenia: 709
13
komentarze: 93 | wyświetlenia: 403
13
komentarze: 62 | wyświetlenia: 549
13
komentarze: 3 | wyświetlenia: 1173
13
komentarze: 68 | wyświetlenia: 517
13
komentarze: 25 | wyświetlenia: 933
12
komentarze: 4 | wyświetlenia: 672
12
komentarze: 3 | wyświetlenia: 688
12
komentarze: 30 | wyświetlenia: 1532
12
komentarze: 31 | wyświetlenia: 735
 
Autor
Artykuł

Powiązane tematy





  swistak  (www),  16/12/2012

Bóg zna przyszłość każdego Kuby, ale od Fidela zależy, czy ją zmieni na lepszą.

  antyk,  16/12/2012

@swistak: Amen Kubusiu :)

  Elba,  16/12/2012

Trafne to Twoje credo, Antyku. Świetnie opisuje Ciebie samego. Jesteś jeszcze na etapie utrwalania istniejącego porządku rzeczy. Spróbuj zostać buntownikiem tak jak Jezus w tamtych czasach... Weź swój krzyż i naśladuj go, wywróć stoły "kupcom"... Posłuż się możliwościami uzdrawiania i czynienia "cudów", jakimi dysponuje każdy człowiek oświecony... Jaki z Ciebie uczeń Jezusa, skoro nie potrafisz ni ...  wyświetl więcej

  antyk,  16/12/2012

"Spróbuj zostać buntownikiem tak jak Jezus w tamtych czasach... Weź swój krzyż i naśladuj go, wywróć stoły "kupcom". Dziękuję Elbo za wsparcie tymi słowami.

"Posłuż się możliwościami uzdrawiania i czynienia "cudów", jakimi dysponuje każdy człowiek oświecony... Jaki z Ciebie uczeń Jezusa, skoro nie potrafisz nic z tego, co Twój Mistrz robił.... " tak i mówił ze wiara w Niego uzdrawia. I nie

...  wyświetl więcej

  Remter,  16/12/2012

@antyk: Tak, jak opisałeś to , że jesteśmy tacy a nie inni to tylko dzięki Niemu.. bo to On za nas walczy z tym światem, On Go zwyciężył i On wie jak ten system zakończyć .. dlatego nam przyszło obserwować jedynie wolę tego , która się dzieje na naszych oczach. Nic od siebie ani dodać ani ująć nie jesteśmy w stanie.. On jest władcą Wszechświata .. i to o czym mówił spełnia się na naszych oczach .. ...  wyświetl więcej

  antyk,  16/12/2012

do Teresa Rembielińska
I pewnie uważasz ze należysz do duchowego Izraela?

  Remter,  16/12/2012

@antyk: Nie .. jestem jak ta Samarytanka przy studni ...

  antyk,  16/12/2012

Teresa Rembielińska. a teraz kłamiesz amen

  Remter,  16/12/2012

@antyk: (24) On, odpowiadając, rzekł: "Nie zostałem posłany do nikogo oprócz zaginionych owiec z domu Izraela". (25) Gdy ta niewiasta przyszła, zaczęła składać mu hołd, mówiąc: "Panie, pomóż mi!" (26) On, odpowiadając, rzekł: "Nie jest słuszne wziąć chleb dzieci i rzucić go szczeniętom". (27) Ona powiedziała: "Tak, Panie; ale przecież szczenięta jedzą okruchy spadające ze stołu ich panów". (28) Wt ...  wyświetl więcej

  antyk,  16/12/2012

do Teresa Rembielińska
zaprzeczasz tym samym ofierze przebłagalnej za ludzi na całym świecie. próbując dzisiaj utozsamić się z ludzmi do których Jezus nie był powołany. Dziś jest dla wszystkich. Dzis już nikt nie moze powiedzieć ze jest z poza narodów.

Kiedy napisałas sam wyraz "nie" napisałem że prawdę mówisz, ale kiedy dopisałaś resztę o Samarytance napisałem ze kłamiesz. prawda?

@antyk: Ty to powiedziałeś ..

  antyk,  16/12/2012

do Teresa Rembielińska
niech tak więc będzie. i nie będę się więcej narażał przed Bogiem, i wchodził między Ciebie i przekleństwo Pawła.

  Remter,  16/12/2012

@antyk: 21) Nie każdy, który Mi mówi: Panie, Panie!, wejdzie do królestwa niebieskiego, lecz ten, kto spełnia wolę mojego Ojca, który jest w niebie. (22) Wielu powie Mi w owym dniu: Panie, Panie, czy nie prorokowaliśmy mocą Twego imienia i nie wyrzucaliśmy złych duchów mocą Twego imienia, i nie czyniliśmy wielu cudów mocą Twego imienia? (23) Wtedy oświadczę im: Nigdy was nie znałem. Odejdźcie ode ...  wyświetl więcej

  Elba,  16/12/2012

Widzisz Antyku - czasami pierwsza mila nie wystarcza i dopiero przejście drugiej pozwala co nie co poznać człowieka... choć z niektórymi to i beczka soli nie wystarczy.
Nie neguję nauki Jezusowej, tylko podszywające się pod nią wypaczenia lub celowe ukrywanie jej przez samozwańcze instytucje mieniące się namiestnikami Jezusa na Ziemi, a tak na prawdę pozbawiających ludzi dziedzictwa bożego ...  wyświetl więcej

  Remter,  16/12/2012

@Elba: Elu ! Jezus nie mówił o królestwie , które zapanuje na ziemi jako rząd , którego znamy z dziejów ludzkich, to Królestwo Niebios , czyli panowanie swoje ma w Świątyni serca i służy miłosierdziem każdemu jako łaska Boża.. dlatego Paweł wyzwolił się spod zakonu , który na nim ciążył a ujrzał coś więcej , czyli ciąg dalszy nauki Chrystusowej .. której do dzisiaj garsteczka tylko rozumie.. muszę ...  wyświetl więcej

  Elba,  16/12/2012

@Teresa Rembielińska: Toteż nie pomyślałam tu o jakimkolwiek rządzie światowym... ani o rzeczach materialnych, gdyż wtedy Jezus żadnych rządów nie obalał, ani nie powoływał, to i teraz się od tego zdystansuje. Jego Królestwo bowiem nie z tego świata pochodzi, tylko duchowego. A w nim prawie wszystkie ziemskie dusze zniewolone...! Z kim więc to Królestwo budować i dla kogo...?

  antyk,  16/12/2012

Elbo :)
"Oj, syzyfowa robota czeka Jezusa!" czy ja wiem? wszystko idzie tak jak ma iść. Idzie już swit radości dla tych co Jezusa nie chcą i nie znają. czują ten powiew. przez kości :). Teresa też o tym wspomniała. Rozumiem twój gniew czy niesmak na wiele spraw. Ale do upadku nierządnicy przyczynią się królowie którzy pod jej wpływem byli i pójdą w ogień razem z antychrystem. Chrześcijan ta ...  wyświetl więcej

  Elba,  16/12/2012

@antyk: A co jeżeli mylisz się... ufając zafałszowanym pismom? A zresztą nadajemy na innych falach... choć pewnie tą samą melodię, jak ślepiec z głuchym... Miłego wieczoru :)

  antyk,  16/12/2012

Elba
cóż? to się mylę i tyle. I kazdy moze sam sprwdzić co jest Wolą Boga, czy faktycznie jest i działa. Powiem cytatem z 1listu Jana
27 Co do was, to namaszczenie,
które otrzymaliście od Niego, trwa w was
i nie potrzebujecie pouczenia od nikogo,
ponieważ Jego namaszczenie9 poucza was o wszystkim.
Ono jest prawdziwe i nie jest kłamstwem.
Toteż trwaj ...  wyświetl więcej

@Elba: Królestwo to jest jak sama nazwa mówi - Boże, czyli to Bóg je wprowadza w nas i jak Antyk powiedział namaszcza ... gdyż on zna nasze serca i wie na jakim etapie jesteśmy i jaki pokarm nam dostarczyć.. ja dodam jedno tylko , iż Królestwo potrzebuje nas ale nic z nas.. a więc co możemy z siebie dodać ? Nic..

  Elba,  17/12/2012

@Teresa Rembielińska: No właśnie teraz ludzkość nic innego nie robi tylko bierze i czerpie do dna samego...
A może jeszcze jest czas by to zmienić...? Zacząć posługiwać się swoimi głęboko ukrytymi talentami. Zamiast czekać, aż przyjdzie ktoś i to za nas zrobi... Wszak mamy rozum i wolną wolę. Pretendujemy też do roli dzieci bożych, co nas odróżnia od zwierząt, które tylko biorą,... dobrze ż ...  wyświetl więcej

@Elba: Elu to jest moje rozumowanie http://www.youtube.com/watch?v(...)index=1
Poznać moc Bożą możemy jedynie w słabości.. po to, aby to nie była z nas moc wzięta a zasługa to Ojca , iż poprzez nas dzieła własne może stwarzać.. Pisma czytane rozumem nic nam nie powiedzą .. natomiast kied ...  wyświetl więcej

  Elba,  17/12/2012

@Teresa Rembielińska:
Wiele jest Dróg do Nieba - to fakt. Lecz krok ostatni jest jednakowy dla wszystkich Ludzi: to jest krok do Serca, czyli źródła wiedzy, zrozumienia i absolutnego zaufania do STWÓRCY.
Nasze Czujące Serce przebudza się, jeśli zaczynamy Myśleć Sercem. Ślepota fizyczna nie ma tu nic do rzeczy... Największa ułomność człowieka dotyczy jego ślepoty duchowej, która niestety... zalewa nas jak potop.

  Remter,  17/12/2012

@Elba: Jest wiele ścieżek prowadzących do tej najważniejszej z dróg , która prowadzi do Boga, lecz czy wszystkie wiodą do niej? Jezus wypowiedział znamienne słowo "niewielu" , czyli niewielu jest takich, którzy na niej się znajdą, to się dopiero okaże .. kto z nas do tej mety dobiegnie.. Biblia ukazuje dwie drogi, czyli dwie jak gdyby świadomości.. lecz koniec ich jest inny .. pomimo, iż początek był ten sam..

  Elba,  16/12/2012

Tragedia chrześcijaństwa, zdaniem Jerzego Prokopiuka, polega na stopniowej utracie przez nie bezpośredniego związku z Chrystusem Żywym na rzecz ślepej wiary w literę Pisma św., zniewolenia przez — z natury swej — martwiejącą tradycję i podporządkowania się wiernych kaście kapłanów, którzy „ślepi są przewodnikami ślepych” i którzy zamykają „Królestwo Niebieskie przed ludźmi, albowiem sami nie wchod ...  wyświetl więcej

  antyk,  17/12/2012

:)
Nie znam się na wielu pojeciach które tu opisałaś. Owszem mógłbym się do nich odnieść, bo to tez zaden w sumie problem. ale zkopałbym się w szczególach cedząc komara. Lecz nie uwazam aby cokolwiek tu było tragedią chrześcijaństwa jako takiego. Jezus zostawił modlitwę Ojcze nasz. i tam : niech się dzieje twoja wola jak w niebie tak i na ziemi. To co ktos nazywa tragedią, to widzę w tym w ...  wyświetl więcej

@antyk: nie słuchaj "proroków", którzy swoje wyziewy, chcą wymóc na Tobie. Słuchaj siebie i odpowiedz.

  antyk,  17/12/2012

@swistek ... ha, ha, ha:

hehehe ta... to sam sobie krzyknij i przegoń aby odpowiedzieć na nie. ;)

jestem pod wrażeniem szczerości - od teraz będzę zwracał na Ciebie uwagę;p

  antyk,  17/12/2012

:) do Ryszard Hałas
sam też miałeś odwagę... być pierwszym :)

  hussair  (www),  18/12/2012

Lubię teksty tak żywe, że potwierdzające to, że Autor też bardzo żyje. Super napisane.

  antyk,  18/12/2012

do hussair: och, masz facet gadane,
ze az sam siebie znów przecztałem :)))

  hussair  (www),  18/12/2012

@antyk: :-))

Niezłe, niezłe. Zachęcasz ludzi do tego by to duch rządził ciałem. Zdrowo, więc na zdrowie.
Nie będę cedził do waszych komentarzy bo wziąłem ostatnio telefon za złotówkę (w sumie to 900) i teraz mi wstyd, że przeze mnie kilku afrykanerów głoduje.

  antyk,  18/12/2012

@Wiesław Pustuła: ale moze dzieki tej złotówce armia bezimiennych w chinach znów dostała swoją miskę. ;)



Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska