JustPaste.it

Jak szybko znaleźć pracę?

Każdy z nas znalazł się w którejś z następujących sytuacji: albo jeszcze nie szukał pracy i pierwsza praca jest przed nim; albo jest niezadowolony ze swojej obecnej pracy, chce ją zmienić, ale za bardzo nie wie jak; albo stracił pracę i nie wie, jak znaleźć nową.  Wydaje się, że znalezienie pracy to nic trudnego – wystarczy napisać CV, rozesłać je do odpowiednich działów kadrowych i czekać. Ale czy na pewno są to jedyne i najlepsze sposoby, aby znaleźć nową pracę? Poniżej prezentujemy kilka skutecznych metod, które z pewnością pomogą Ci w poszukiwaniu i uzyskaniu wymarzonej posady.

1. CV i LM


CV (Curriculum Vitae), czyli życiorys zawodowy jest najważniejszym narzędziem do uzyskania pracy. Pracodawcy zawsze oceniają Cię jako potencjalnego pracownika najpierw na podstawie CV. Dlatego też bardzo ważne, żeby podkreślić w nim swoje największe atuty, takie jak doświadczenie zawodowe, odbyte kursy i szkolenia, czy znajomość języków obcych. Istotne jest również, aby Twój życiorys był przejrzysty i estetyczny. Jeżeli spełnisz te wszystkie warunki przyszły pracodawca z pewnością zaprosi Cię na rozmowę kwalifikacyjną.

Do CV powinno się również dołączyć List Motywacyjny (LM), w którym należy napisać, dlaczego staramy się o pracę w danej firmie oraz dlaczego to właśnie my jesteśmy najbardziej odpowiednimi osobami na dane stanowisko. W LM powinniśmy się wykazać również znajomością firmy, do której aplikujemy.

2. Gdzie szukać propozycji pracy?

W ostatnim czasie najbardziej powszechnym  źródłem ofert pracy są platformy internetowe, w których firmy zamieszczają swoje ogłoszenia. Poszukiwanie pracy za pomocą internetu pozwala na dostęp do szerokiej gamy ogłoszeń z różnych branż oraz z różnych regionów,  dzięki czemu osoby, które np. zamieszkują małe miejscowości mogą ubiegać się o stanowisko w stolicy. Aktualne jest również poszukiwanie pracy w dziennikach ogólnopolskich i regionalnych w wydaniu papierowym, aczkolwiek wydaje się, że jest to już coraz mniej popularne medium dla ogłoszeń zamieszczanych przez pracodawców.

Bardzo przydatni w znalezieniu pracy mogą być również nasi krewni i znajomi. Nie wszystkie oferty pracy dostępne na rynku są bowiem zamieszczane w ogłoszeniach o pracę. Często pracodawcy w mniejszych firmach wolą kandydatów, pochodzących  z rekomendacji osoby zaufanej, niż wyłonionych z oficjalnej rekrutacji.


3. Zawężamy krąg poszukiwań


W poszukiwaniu pracy powinniśmy jasno określić jaka branża nas interesuje i na jakie konkretne stanowiska aplikujemy. Bezsensowne jest wysyłanie CV i LM do wszystkich dostępnych na rynku ofert pracy, bo brak kwalifikacji lub doświadczenia spowoduje odrzucenie naszej aplikacji najpewniej na etapie rozmowy kwalifikacyjnej lub wcześniej.



4. Rozmowa kwalifikacyjna


Kiedy zostaniemy już zaproszeni na rozmowę kwalifikacyjną, bardzo ważnym jest, abyśmy się odpowiednio do niej przygotowali. Musimy pamiętać, że rozmowa kwalifikacyjna nie oznacza jeszcze, że ktoś zaoferuje nam pracę. Rekruter spotyka się z kilkunastoma kandydatami i ze wszystkich osób wybiera tą, jego zdaniem, najlepszą. Mimo to, a może właśnie dlatego należy się do wywiadu starannie przygotować.

 

Artykuł stworzył zespół serwisu www.tomastest.eu