JustPaste.it

Potęga listy mailingowej w Twoim biznesie

1. Po co mi lista malingowa? Wszyscy marketerzy internetowi są zgodni, że lista mailingowa jest kluczem do sukcesu w ich biznesie.

1. Po co mi lista malingowa? Wszyscy marketerzy internetowi są zgodni, że lista mailingowa jest kluczem do sukcesu w ich biznesie.

 

 

Czym jest i jakie ma znaczenie w biznesie online, dowiesz się z dalszej treści niniejszego artykułu.

Lista mailingowa (adresowa) to lista składająca się z adresów e-mail osób, które dobrowolnie podały swój adres email (zapisując się na przykład na Twojej stronie na newsletter, kurs lub też chcąc otrzymać darmowego e-booka, raport lub inne materiały) oraz wyraziły zgodę na używanie tego adresu w celu wysyłania do nich wiadomości, mających przynieść im określone korzyści. Lista taka jest nazywana również listą opt-in.

Osoby, które poważnie zajmują się marketingiem internetowym, posiadają co najmniej jedną listę mailingową zawierającą adresy e-mail klientów i potencjalnych klientów. Nawet giganci biznesu internetowego, jak Yahoo, MSN czy Google mają listę mailingową zawierającą setki milionów adresów e-mail w bazie danych czy na hostowanych serwerach na całym świecie.

lista mailingowa

Tak naprawdę listę adresową możemy porównać do „maszynki do produkcji pieniędzy”. Bez niej nie masz szans na osiągnięcie sukcesu w biznesie i zarobienie dużych pieniędzy. Jeśli więc nie masz jeszcze listy mailingowej, zacznij budować ją już dzisiaj.

 

2. Najważniejsze powody, dla których powinieneś mieć listę adresową.

Jeśli nadal sceptycznie podchodzisz do korzyści płynących z posiadania listy mailingowej, przedstawiam Ci poniżej kilka powodów, dla których BEZWZGLĘDNIE powinieneś ją mieć:

* Promowanie produktu

Badania wykazały, że potencjalny klient lub osoba odwiedzająca Twoją stronę internetową MUSI zobaczyć Twój produkt / usługę przynajmniej siedem razy, zanim dokona jego zakupu. Najłatwiejszym sposobem na skontaktowanie się z taką osobą siedmiokrotnie jest wysyłanie wiadomości na jego adres e-mail w różnym przedziale czasowym, przypominając mu o danym produkcie / usłudze.

Nie przejmuj się, że będziesz musiał ręcznie wysyłać wiadomości e-mail do wszystkich osób na Twojej liście mailingowej. Cały ten proces możesz bardzo łatwo zautomatyzować za pomocąautorespondera. Jeśli go jeszcze nie masz, to najwyższy czas, żeby go teraz założyć.

 

* Promowanie Programów Partnerskich

Jeśli nie masz własnego produktu, możesz po prostu sprzedawać cudze produkty/usługi jako partner w programach partnerskich. Wystarczy zarejestrować się w wybranym przez Ciebie programie partnerskim (najlepiej zgodnym z Twoimi zainteresowaniami) i promować jego produkty. Jeśli sprzedasz jakiś produkt, w zamian otrzymasz prowizję (wysokość i rodzaje prowizji zależą od danego programu partnerskiego). Tutaj powinieneś zastosować tę samą metodę, jak w powyższym punkcie. Jedyną różnicą jest to, że promowany ​​produkt nie jest Twoim własnym.
Zacznij zatem od stworzenia własnej listy mailingowej (poprzez przechwycenie adresów e-mail osób odwiedzających Twoją stronę internetową lub też uzyskanie ich z opcji co-reg w danym autoresponderze), a następnie będziesz mógł zacząć promować produkty programów partnerskich w kolejnych wiadomościach mailowych wysyłanych do subskrybentów.

* Publikowanie biuletynu

Tradycyjnym sposobem na dystrybucję newslettera online jest wysyłanie go na adres e-mail subskrybentów za pomocą listy mailingowej. Możesz zarabiać pieniądze poprzez sprzedaż powierzchni reklamowej, a nawet promowanie programu partnerskiego w każdym wydaniu biuletynu.

Jeśli wydajesz biuletyn na swojej stronie internetowej, możesz poinformować o nim subskrybentów poprzez wysłanie krótkiej wiadomości (w trybie „digest”). Jeśli ktoś będzie chciał przeczytać cały artykuł newslettera, będzie musiał kliknąć na link otrzymany w wiadomości, który przekieruje go na stronę z pełnym wydaniem newslettera.

* Badanie produktu

Twoja lista mailingowa to najlepszy sposób na szybkie i skuteczne poznanie potrzeb i oczekiwań Twoich subskrybentów. Z responsywną listą mailingową nie musisz płacić innym firmom za przeprowadzenie badań na temat określonego produktu/usługi.

Zaletą korzystania z listy mailingowej dla badań rynku jest fakt, że uzyskany wynik jest o wiele bardziej wiarygodny i „stargetowany” niż ten, który otrzymasz od innych firm. Dzięki temu, że masz stały kontakt z Twoimi subskrybentami, cieszysz się ich zaufaniem i lojalnością i znasz ich potrzeby, otrzymasz od nich szczerą i wiarygodną opinię na temat produktu/usługi.

 

* Wysyłanie e-kursów

Lista mailingowa jest świetnym narzędziem na przesyłanie darmowych lub płatnych e-kursów Twoim subskrybentom. Dzięki automatyzacji listy nie musisz tracić ani czasu ani pieniędzy na drukowanie materiałów, pakowanie i wysyłanie ich za pośrednictwem poczty.

 

* Joint Venture (JV)

Możesz zarabiać na swojej liście mailingowej poprzez współpracę z właścicielami firm internetowych, którzy płacą hojne prowizje za promowanie ich produktów Twoim subskrybentom.

Jednakże, aby współpraca z JV była skuteczna i miała sens, należy promować produkt, który będzie zbieżny z zainteresowaniami osób znajdujących się na Twojej liście mailingowej. Jeśli zrobisz to prawidłowo, z pewnością wielu z Twoich subskrybentów będzie Ci wdzięcznych za przesłanie oferty produktu. Wiedz o tym, że prowizja ze współpracy z joint venture jest zdecydowanie większa niż prowizja ze zwykłego programu partnerskiego.

 

* Ogłoszenia i wydarzenia

Twoja lista adresowa jest też doskonałym narzędziem do pozostawania w stałym kontakcie z Twoimi subskrybentami. Jednym ze sposobów na zainteresowanie ich tym, co masz do zaoferowania jest m.in. ogłoszenie wydarzeń, które mogą przynieść im wymierne korzyści. Wydarzeniem takim może być na przykład seminarium, warsztaty, kurs lub konferencja, gdzie Twoi subskrybenci mogą nabyć lub zaktualizować wiedzę na dany temat i/lub zarobić na tym pieniądze.
Powyższe punkty to tylko niektóre ze sposobów na wykorzystanie listy adresowej do zarabiania pieniędzy. Mam nadzieję, że już zaczynasz dostrzegać potencjał listy mailingowej i zdajesz sobie sprawę, że jest to rzeczywiście najważniejszy element w Twoim biznesie internetowym, bez którego nie osiągniesz sukcesu.

Jeśli jeszcze nie masz swojej listy, zacznij budować ją już teraz!

Do dzieła! Życzę Ci wiele wytrwałości i sukcesów w budowaniu Twojego e-biznesu :)

 

Klaudia Broniek

http://klaudiabroniek.com