Login lub e-mail Hasło   

Trudni ludzie

"Trudni ludzie to ci, których nie możesz znieść i którzy nie robią tego, co chciałbyś, aby robili, albo robią to, czego sobie nie życzysz”
Wyświetlenia: 3.044 Zamieszczono 05/02/2013

Brinkman Rick, Kirschner Rick – Nie ma trudnych ludzi. 24 wykłady o podejściu do ludzi z różnym charakterem. Kierowanie zespołem w nowoczesnej firmie. Wydawn. Studio Emka 2005

O autorach:

Brinkman i Kirschner to lekarze, którzy przez wiele lat zajmowali się zdrowiem psychicznym człowieka. Obaj są wykładowcami i współautorami książek „Postępowanie z ludźmi, których nie możesz znieść” i „Nie ma trudnych ludzi”.

Od 1980 roku dzielą się własnymi spostrzeżeniami ze słuchaczami za pośrednictwem założonej w tym celu firmy.

O książce:

Autorzy analizują dziesięć najbardziej niepożądanych zachowań, które trudno zaakceptować. Podają jak odkryć ich przyczyny i doradzają jak je zmienić. Omawiają komunikację interpersonalną, w której najistotniejsza jest umiejętność dostosowania i zmiany konwencji. Uczą jak słuchać i rozumieć, dzięki czemu można szybciej ocenić sytuację i właściwie zareagować.

To książka skierowana do personelu kierowniczego różnych firm, więc nie znajdziemy tam porad jak sobie radzić z trudnymi krewnymi czy znajomymi.

Wyłoniono dziesięć typów trudnych ludzi:

- Czołg – działa na zasadzie „cel uświęca środki”

- Snajper – sabotuje, plotkuje i upokarza

- Granat – wybucha rzadko ale bardzo głośno

- Profesor – wie wszystko lepiej od innych

- Mądrala – wie niewiele ale się wymądrza

- Potakiwacz – zgadza się na wszystko ale nie dotrzymuje zobowiązań

- Opieszały – odkłada wszelkie decyzje

- Naburmuszony – wiecznie nadęty, nie wiadomo o co mu chodzi

- Zrzęda – wszystko neguje

- Mazgaj – wieczny narzekacz

Ja dodałabym jeszcze:

- Pępek świata – uważa, że wszyscy istnieją tylko po to, aby JEJ/JEMU było korzystnie, przyjemnie i wygodnie, oczekuje wiecznych zachwytów, w pracy mobbinguje, w życiu prywatnym poniża, obraża, lekceważy.

Słusznie jednak panowie zauważają, że „Trudni ludzie dają się sklasyfikować, ale każda sytuacja jest inna i trzeba do niej dobrać reakcję”.

Poznajemy pięć zasad dobrego słuchacza oraz cenną wskazówkę „To, co mówisz ludziom może wywołać odruch obronny, albo wzbudzić zaufanie, zwiększyć opór albo nastawić przychylnie, dolać oliwy do ognia, albo zaowocować porozumieniem”.

Mnie osobiście bardzo podoba się stwierdzenie: „Niekiedy narzekanie bywa terapią dla narzekającego, czasem nawet podnosi na duchu słuchającego, ale przeważnie jest czczą gadaniną”. „Gdy [ktoś] zacznie znowu biadolić kategorycznie każ mu przestać. Wyjaśnij, że mówienie o problemach bez najmniejszej chęci ich rozwiązania nie jest warte, ani czasu twojego, ani innych”.

Na koniec „Skoro nie możesz zmienić innych, sam musisz być elastyczny”.

Ja dodałabym, że od niektórych ludzi trzeba uciekać gdzie pieprz rośnie, bo szkoda życia.

 

Podobne artykuły


29
komentarze: 8 | wyświetlenia: 13038
25
komentarze: 6 | wyświetlenia: 18589
17
komentarze: 4 | wyświetlenia: 9609
15
komentarze: 5 | wyświetlenia: 11489
12
komentarze: 16 | wyświetlenia: 14417
9
komentarze: 7 | wyświetlenia: 2998
9
komentarze: 0 | wyświetlenia: 6524
7
komentarze: 8 | wyświetlenia: 4115
6
komentarze: 0 | wyświetlenia: 1881
71
komentarze: 22 | wyświetlenia: 17715
44
komentarze: 38 | wyświetlenia: 6172
41
komentarze: 44 | wyświetlenia: 26625
 
Autor
Artykuł



  hussair  (www),  05/02/2013

Bardzo ciekawe to nazewnictwo typów ludzkich. Snajper? Hm. ;)

Ciekawa klasyfikacja ludzkich charakterów - nie znałem takiej. :)

warto czytać, mozna się czegoś dowiedzieć, a nawet nauczyć
dziekuję za komentarze, pozdrawiam A.

.



Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska