Login lub e-mail Hasło   

Kiedy zostanie postawiony wniosek o delegalizację Kościoła Katolickiego?

Odnośnik do oryginalnej publikacji: http://obserwatorpolityczny.pl/kiedy-zos(...)ckiego/
Roztoczmy pewną projekcję: 1000 lat poddaństwa wobec wrogiej post-judaistycznej ideologii, która ujawnia w ostatnich latach swoje prawdziwe oblicze to wystarczająco długo.
Wyświetlenia: 8.028 Zamieszczono 07/02/2013

Nie możemy dłużej tolerować faktu, że na naszej ziemi – „tej ziemi” rozplenia się chrześcijańska ideologia w wydaniu katolików rzymskich! Nie możemy tolerować, że w każdym zakątku naszego państwa – obce imperium posiada własne budynki i grupy wpływu a do tego ciągle zgłasza roszczenia majątkowe – nie wiadomo w czyim tak naprawdę imieniu. Wyczerpała się nasza słowiańska gościnność – nikt już dzisiaj nie wierzy, a przynajmniej nie odczuwa potrzeby wiary w gusła i guśliska, a ikonografia chrześcijańska może obrażać poczucie estetyki i straszyć niewinne Polskie – odczuwające potrzebę życia w wolnej od chrześcijańskiego katolicyzmu dzieci!

Jeżeli to było mało do rozpalenia głów czytelników i czytelniczek oraz osób czytających w trakcie korekty płci, czyli o płci tymczasowo nieustalonej to: Dość! Wystarczy! Obecność tejże organizacji na naszej ziemi trwa dłużej niż istnieje nasze państwo – rozkradzione przez zaborców. Nie mamy żadnego obowiązku dłużej tego stanu rzeczy honorować. Należy natychmiast wypowiedzieć konkordat i zdelegalizować Kościół Katolicki – zakazując jego działalności na terytorium państwa polskiego, oczywiście przy pełnym poszanowaniu swobody wyznania dla wiernych, którzy powinni płacić dodatkowe podatki z tego właśnie tytułu, że czują się poddanymi władzy Biskupa Rzymu. Wraz z delegalizacją powinna nastąpić sekularyzacja dóbr kościelnych, zwłaszcza klasztornych. To się już wiele razy w historii państw europejskich zdarzało, w końcu do dzisiaj nikt nie lubi piątków 13 – tego każdego miesiąca, na pamiątkę pewnych wydarzeń związanych z likwidacją pewnego znanego i bardzo bogatego zakonu. Dlatego – ponieważ Kościół sam miał takie praktyki – nie ma prawa protestować, a jako pozbawiony wszelkich przymiotów osobowości prawnej nie może mieć zdolności sądowej – żeby przypadkiem nie pozywał przed sądami Rzeczpospolitej.

Uwaga – żebyśmy się dobrze zrozumieli – nie jest to postulat uderzający w wiarę – ewangelizację, chrześcijaństwo itd. Celem proponowanej reformy jest usunięcie Kościoła strukturalnego, który pokazuje ptaka, każe zlizywać śmietanę z kolana, sprawdza czy 15-letnie dziewczynki umieją już obsługiwać samodzielnie aparat prysznicowy w łazience jak również nazwijmy to eufemistycznie – zdarza się, że zbytnio troszczy się o nie swoje dzieci. Mielibyśmy formalną zgodność z prawem – nic przeciwko kultowi, a jedynie skierowanie aparatu państwa przeciwko instytucji.

Nie wiadomo, kiedy sytuacja w Polsce dojrzeje do powyższego, z pewnością natomiast w tym kierunku zmierzamy – idziemy w stronę likwidacji struktur Kościoła! Podobnie jak jest na zachodzie, gdzie dawne Kościoły świecą pustkami i z braku wiernych nie mają możliwości zapewniania sobie obsługi. Takie obiekty zamienia się w najlepszym wypadku w biblioteki, w nieco gorszym w kluby dla rolkarzy, wrotkarzy, miejsca spotkań dla narkomanów, garaże, mieszkania, albo po prostu wyburza, chyba, że jakaś dobroduszna wspólnota islamska zdecyduje się jakiś obiekt przejąć i zamienić wierze w minaret.

To się dzieje na naszych oczach – takie procesy postępują. Z niewiadomych przyczyn nagle Kościół Katolicki stał się w Polsce wrogiem numer jeden! To wydarzenie bez precedensu. Z jednej strony jest oskarżany o liczne skandale, w tym te najohydniejsze – z pedofilią w tle, a z drugiej jest istotną podporą ładu społecznego części obywateli – rozumianych, jako podmioty wsteczne i „kołtunerię”. Dzięki odpowiedniemu lansowaniu przekazu medialnego – wierni o tradycyjnych poglądach są pokazywani, jako „złe”, „wsteczne” oblicze Kościoła, który w ten sposób szkodzi naszemu krajowi, jego wizerunkowi i uniemożliwia nam się unowocześnić. Natomiast udział Kościoła w sporze narodowym ten podział silnie wyostrza, albowiem po dwóch stronach barykady są przeważnie te same osoby. Jedni mają dość, – gdy z niewiadomych przyczyn „biskupi” narzucają im normy moralne i mówią, co jest dobre a co złe, a inni nie chcą nawet słyszeć o jakiejkolwiek krytyce wobec „książąt Kościoła” i ich nauki, albowiem utożsamiają ją z przekazem pochodzącym od ich Boga.

Sytuacja zaczyna dorastać do jakieś proto-wojny a przynajmniej istotnego konfliktu na linii – religia a ateizm, staroświeckość a nowoczesność, emeryci a pracujący, Polska wschodnia i prowincjonalna – a wielkie miasta centrum i zachodu kraju! Całość narasta do jakiegoś poziomu absolutnej aberracji – wielkiej bańki nienawiści, która może pęknąć i rozlać się na ludzi, którzy po prostu zaczną się zabijać na ulicach. Do tego prowadzi ten mechanizm – do fizycznej eliminacji wroga, którego się nie toleruje, nie rozumie i się go obawia. Jest naturalnym, że każdy z obawiających się, dojdzie w końcu do przekonania, że jeżeli „pierwsi” nie załatwimy „MY” sprawy – to „ONI” nas załatwią. Ten mechanizm rodzącej się nienawiści jest już dzisiaj czytelny i po prostu widoczny.

Pozostaje nam już tylko czekać czasów, kiedy pierwsze akapity tego tekstu będą realiami. Już prawdopodobnie o wiele szybciej doczekamy się dnia, w którym jakaś sprytna i pragnąca zbudować sobie „publicity” organizacja społeczna lub partia polityczna zgłosi oficjalne postulat delegalizacji Kościoła Katolickiego.

Można sobie wyobrazić, że może się to dziać na fali wyborczego poruszenia – w trakcie kampanii wyborczej. To wspaniały i bardzo nośny postulat – dla obydwu stron sporu, który natychmiast by się skrystalizował. Jednakże czy ktoś potrafi sobie wyobrazić sytuację, postawienia takiej sprawy przed Sejmem Rzeczpospolitej? Mniejsza z legalnością takiego działania, liczy się czysty PR i reklama logotypu partyjnego. Przecież podmiot, który coś takiego na poważnie zgłosi, – jako dalekosiężny postulat do naszej kampanii publicznej – natychmiast stanie się głównym graczem rozgrywającym „kartę antyklerykalną” i to nawet być może w wymiarze ponadnarodowym!

Podobne artykuły


17
komentarze: 32 | wyświetlenia: 1241
14
komentarze: 21 | wyświetlenia: 931
14
komentarze: 33 | wyświetlenia: 1013
14
komentarze: 60 | wyświetlenia: 684
13
komentarze: 9 | wyświetlenia: 503
13
komentarze: 25 | wyświetlenia: 692
13
komentarze: 3 | wyświetlenia: 971
13
komentarze: 68 | wyświetlenia: 385
12
komentarze: 144 | wyświetlenia: 803
12
komentarze: 30 | wyświetlenia: 1308
12
komentarze: 3 | wyświetlenia: 595
12
komentarze: 31 | wyświetlenia: 455
12
komentarze: 23 | wyświetlenia: 926
12
komentarze: 72 | wyświetlenia: 373
 
Autor
Dodał do zasobów: youngcontrarian
Artykuł



  mugol  (www),  07/02/2013
  eugen,  07/02/2013

@mugol: Ale się przejąłeś. Za bardzo utożsamiasz się ze wsteczną ideologią kościoła, to już przeszłośc.
Bezmyślne głupawe ślepia, rozwarta ochydnie gęba , ale brak mi tu czerwonego zwisającego jęzora ociekającego sliną po smacznym kąsku.
Klasyczne logo kierunku myślenia który reprezentujesz - jesteś jego szczególnym znakiem rozpoznawczym.
Wybacz , wolę patrzec na Jezusa rozpię ...  wyświetl więcej

@mugol
no wiesz....

  eugen,  07/02/2013

youngcontrarian : artykuł spokojny, ostrzegający przed grupą próbująca wywołac zamieszanie w społeczeństwie na tle religijnym. Te "gierki" były już testowane np. w Jugoslawi i dobrze wiemy czym się skończyły.
Z całą siłą pragnącego spokoju społeczeństwa powinno się temu zapobiec, niezależnie od pozycji tych co to inspirują i zacierają rączki z uciechy - a spłoszone w mętnej wodzie ryby same ...  wyświetl więcej

  Paweł Malec  (www),  07/02/2013

@eugen: kropka

  mugol  (www),  07/02/2013
  eugen,  07/02/2013

@mugol: Ludzkie lemingi mają swoich treserów już od narodzin, dobrze wyszkolonych w tresurze.
Kierowanie takimi osobnikami jest łatwe - wystarczy SŁOWO a idą i mówią, nawet nie mają pojęcia co mówią i po co idą. Ale to na pewno Wiesz, tylko sprawdzasz kto jeszcze wie.

Jeśli chodzi o delegalizację, to jestem za, ale jest to zupełnie nierealne. Nie chcę robić wykładu teologicznego, ale jest w Apokalipsie proroczy tekst, który dotyczy właśnie tego kościoła:
... A cała ziemia w podziwie powiodła wzrokiem za Bestią; i pokłon oddali Smokowi, bo władzę dał Bestii. I Bestii pokłon oddali, mówiąc: Któż jest podobny do Bestii i któż potrafi rozpocząć z nią walkę?[Ap 13:3-4]
W świetle powyższego, w tym świecie, ta delegalizacja jest zupełnie nierealna.

@Adam Szczepański: Apokalipsa nie mówi w przytoczonym fragmencie o katolicyzmie, ale o religii, która w końcu czasów ostatecznych zostanie narzucona wszystkim, przez Rząd Światowy, do którego głównie prowadzi Unia Europejska oraz Stany Zjednoczone Ameryki. Katolicyzm niebawem upadnie.

Dobroduszna wspólnota islamska, obiekt przejąć, zamienić w minaret. Dziękuję to już wolę żeby to był nawet świecący pustkami kościół katolicki. Gdzie są te dobroduszne wspólnoty islamskie, pewnie Afganistan ?

  eugen,  07/02/2013

@kliement: W państwie o wysokiej kulturze materialnej, kiedy poglądy Mułły zaczęły za mocno ingerować w politykę państwa zarządzający nim władca delikatnie ale stanowczo sugerował "takiemu dostojnikowi", aby się udał w pielgrzymkę do Mekki. Na tym kończyła się na zawsze jego wybujała ambicja współrządzenia krajem....

  jotko49,  08/02/2013

" Wchodzę, słysząc za sobą głuchy odgłos drzwi.

Kościół jak każdy inny: ławki, kamień, dywan,

Książki do nabożeństwa; po niedzielnej mszy

Więdnące cięte kwiaty; mosiądz lśniący gęsto

W sakralnym tle; organów schludność; i dotkliwa,

Napięta, stęchła cisza, niby wywar chłodny

Sprzed Bóg wie kiedy. Z gołą głową i z atencją

Odpinam rower

...  wyświetl więcej

@jotko49:
Dzieki jotko,
Ze wstydem sie przyznaje, ze nie znalem tego proroczego arcydziela.
W ktorym roku Larkin to napisal?

@jotko49:
Dzieki za linki. Ten drugi jest szczegolnie cenny.

Delegalizacja kościoła, jakiegokolwiek, jest bezsensownym pomysłem. I niezbyt demokratycznym. Kościół istnieje, dopóki reprezentowana przez niego ideologia ma wyznawców.
Zmiany powinny iść w kierunku uzdrowienia stosunków Państwo-Kościół, likwidacji przywilejów i zrównania kościelnych urzędników w obowiązkach i uprawnieniach, jakie dotyczą wszystkich obywateli.
I podstawowa zasada: k ...  wyświetl więcej

  aluette,  08/02/2013

.

  eugen,  08/02/2013

@Alicja Minicka: Bardzo rozsądne rozwiązanie lecz nie zapomnij, że kobieta w tej grupie religii świata ma niewiele do powiedzenia a jeszcze mniej do decydowania. Jej rola zawsze stoi na przegranej pozycji zarówno w domu jak i świątyni. Nie męczono i palono na stosach czarowników lecz czarownice. Stosowanie półśrodków może byc mylne.
Po co wyważac drzwi , są przykłady bardzo dobrze funkcjonu ...  wyświetl więcej

@eugen: O ile mi wiadomo to w Anglii Królowa jest głową kościoła więc jest to coś na podobieństwo Watykanu, jednak ze względu na charakter odstępstwa od rzymskiej wiary wprowadzono inne zasady rozliczeniowe, inaczej niż w United Snakes of America gdzie mimo totalnego odseparowania władzy od kościoła prawicowe chrześcijańskie poglądy rządzą, zresztą jak wszędzie indziej. Nie wiem dlaczego nie trafi ...  wyświetl więcej

@Alicja Minicka:
Alu, tekst jest oczywiscie mala intelektualna futurologiczna prowokacja autora ;-)

  eugen,  09/02/2013

@Wiesław Pustuła: Masz całkowitą rację, to jest związane z potrzebą znalezienia oparcia wewnętrznego dla swoich działań, istnienia. Alkohol to nie załatwi. Nikt decydujacy (rozsądnie myślący) nie będzie "wyrzucał" żadnej religii z domów. Powtórka komunizmu już nie grozi. Najbardziej istotne jest dostrzeżenie, że jest to pomoc w utrzymaniu wewnętrznego ładu w kraju. Gloryfikacja jednych a szlaban d ...  wyświetl więcej

@youngcontrarian:
Tekst jest Pana Krakauera.
Ty jesteś chyba zwolennikiem ewolucyjnych nie rewolucyjnych metod, tak sądzę. Ewolucyjne (krok po kroku) są bardziej trwałe i na ogół bez ofiar.
Obawiam się ponadto, że delegalizacja uczyniłaby z Kościoła męczennika i skutek byłby odwrotny.
Lubię oglądać taki program o architekturze (Domo+). Często pokazywane są tam wspaniałe ...  wyświetl więcej

@Alicja Minicka:
Masz rację, Alu. Jeszcze żadna rewolucja nie zrobiła niczego dobrego - jej pokłosiem zawsze były krew, łzy i niewyobrażalne cierpienia. Przyjdzie czas, że ta "szacowna", przeniewiercza instytucja, sama się rozsypie. Procesy erozyjne postępują coraz szybciej.
I jeszcze jeden "kwiatek" z tej "łączki": "Przeżyły koszmar w reżimie zakonnic - byłyśmy w niewoli" ...  wyświetl więcej

  ...,  09/02/2013

@Janusz Dąbrowski:

Chciałbym Janusz być takim optymistą jak Ty. "Sama się rozsypie" - powiadasz. Być może ale my raczej tego nie dożyjemy. Nie jesteśmy zlaicyzowaną Francją. Tam sekularyzacja postępuje od dziesięcioleci, u nas dopiero się rozpoczyna. We Francji, jak być może wiesz, tysiące wsi i miast/miasteczek zaczyna się od "Saint" czyli ''Święty", to pozostałości po czasach kiedy kler

...  wyświetl więcej

@Łukasz Grysiak:
"Sama się rozsypie" - to jedynie skrót myślowy - rzecz jasna. Zawsze są jakieś przyczyny, a te rodzą określone skutki. Poza tym - zgadzam się z Tobą. Tym razem - :)).

  ...,  09/02/2013

@Alicja Minicka:

Alicjo, nie jestem typem pochlebcy, ale uznaję Twój wpis za najmądrzejszy komentarz pod tym artykułem.

@kliement: Minimum przyzwoitości nakazuje, żeby każdy uprawiał swoją wiarę na wyłącznie własny rachunek, i tu polskie państwo trzyma z katolickimi złodziejami i pomaga im, ale delegalizacja KK nie z tego powodu powinna być przeprowadzona. Powodem do jej przeprowadzenia są nie podlegające przedawnieniu, zgodnie ze sprawiedliwością i prawem międzynarodowym, zbrodnie masowego ludobójstwa. To są dzies ...  wyświetl więcej

@Wiesław Henryk Lipski: Masz dużo racji ale dla dobra "sprawy" ,wykazał bym więcej miłosierdzia dla ludzi popełniających straszne rzeczy w tak odległych czasach

@Alicja Minicka: Znakomite i rozsądne podejście do "sprawy". Delegalizacja kościoła katolickiego nie nastąpi dopóki będą jej gorliwi zwolennicy. Niestety, sama mam bardzo przykre doświadczenia z obcowania z tą organizacją. I bazując tylko i wyłącznie na własnej autopsji mogę powiedzieć, że ta organizacja już od "środka" jest zepsuta i niewiele ma wspólnego ze swoją działalnością charytatywną, o kt ...  wyświetl więcej

  eugen,  09/02/2013

youngcontrarian: wiemy, że wprasowałeś temacik - horror na realia polskie, ale chwycił. Widzisz jaka cisza i zainteresowanie (odwiedziny art) ? To jest nierealne- też o tym wiemy. Usunięcie takiego "Smoka" -( jest jakiś tam porządek) od razu wyzwoli całą zgraję już czekających w kolejce na jego potknięcie aby zając zwolnione miejsce.
Świadectwo chrztu chroni każdego katolika - nie można go ...  wyświetl więcej

  ...,  09/02/2013

Autorze

Wszystko to się zgadza i tak dalej, tyle, że jest jedno ALE.

KK to po prostu jedna z sekt, a w szerszym kontekście - jedna z wielu odnóg MAFII czy po prostu SITWA z tradycją.

To ALE polega na tym, że żyjemy w rzeczywistości KUREWSTWA, na które nie mamy większego wpływu: duchowni to w wielu przypadkach prostytutki w czarnych sukniach, politycy to kurwy zawodowe, wiel

...  wyświetl więcej

@mugol: Wszyscy, którzy krytykują albo powątpiewają w religię chrześcijańską to syjoniści, Żydzi, komuchy, masoni, a teraz to i palikociarnia. Śmieszy mnie i bawi do rozpuku ten dualizm myślowy ludzi o prawicowych poglądach.
A tak do rzeczy: bardzo dobry artykuł. Generalnie rzeczywiście uderza po oczach żałosna i szalona hipokryzja tego świata: w sytuacji gdy wszelakie próby organizowania s ...  wyświetl więcej

  ...,  09/02/2013

@Krzysztof R:

To nie kwestia "prawicowych poglądów" ale stopnia radykalizmu. Skrajności nie mają jednej ideologicznej matki. Są radykalizmy pod różnymi sztandarami.

  swistak  (www),  09/02/2013
  ...,  09/02/2013

@swistak:

Swoim GURU w sutannach zadedykuj biblijną parafrazę Świstak: "Błogosławieni Ci, którzy źdźbło w oku bliźniego widzą ale belki we własnym nie zauważają".

  ryh,  12/05/2013

@swistak: Jezus nie jest naszym bliźnim. Od 2 tys. lat mieszka z mamusią i tatusiem w niebie....tzn. mamusia dołączyła trochę później.....tako zadecydował któryś z papieży.

  sceptyl,  23/06/2013

@swistak: Wszystko co piszesz to "marność nad marnościami".Żyj i daj żyć innym jak chcą . Tobie nie mieści się w głowie że ktoś może być niewierzącym w twojego boga i być szczęśliwym.Pozdrawiam.

Czy instytucjonalne religie przestaną istnieć?? Wątpię, gdyż stanowią najlepszy nośnik pytań o niepoznane.
Choć wielu facetów nie postawiło by już nogi w kościele po 14 roku życia, to chęć założenia przez ich połówki białej sukni i chrzciny zmuszają.
W polsce i tak jest tolerancja i KK mówi o ewolucji itp. natomiast na Florydzie 30% nauczycieli biologii nie wspomina o ewolucji z powo ...  wyświetl więcej

  Darwolf  (www),  09/02/2013

Pomysł delegalizacji KK jest:
1) nierealny
2) zamordystyczny!
Nawet Stalin nie odważył się na taki krok...
Hipotetyczna delegalizacja w rzeczywistości wzmocniłaby tylko pozycję Kościoła, który natychmiast wykorzystałby tą sytuację, strojąc się w aureolę męczeństwa! Zamiast tego nierealnego pomysłu, wystarczyłoby pozbawić go tylko przywilejów i wpływu na instytucje państ ...  wyświetl więcej

@darayavahus:
Oczywiscie ... zgadzam sie z Toba w 100%.... jak chyba wszyscy uczestnicy dyskusji.
Jak juz wspomnialem powyzej niniejszy artykul (z dosc intrygujacym tytulem i logo) jest oczywiscie mala intelektualna futurologiczna prowokacja autora ;-)

Również się zgadzam z tym poglądem na sprawę.

  ryh,  12/05/2013

@darayavahus: W pełni Cię popieram w tej kwestii.
Jednak uważam że "ateistyczni"dyktatorzy nie likwidowali kościołów ze względów bardziej przyziemnych. Były narzędziem w infiltracji wiernych.

Dzisiaj pomyslalem sobie dlaczego cztanie ksiazki A.Hitlera jest zabronione ...oficialnie po przeczytaniu jeszcze nikt nikogo nie zamordowal .A po przeczytaniu bibli czy koroanu swoje zycie stracilo miliony ludzii co za paradoks... Ktora ksiazka powinna byc zakazana ? A Hitler czy Koran i Biblia?

@Alojzy Babel: a kto ma dziś władzę zakazywać?
Czy kiedykolwiek chodziło o to o to jak powinno być a nie czyje powinno być?
Jeśli tak było to mi powiedz.

  wiesio,  13/02/2013

Ale Krakałer wykrakał. Papież we wtorek podał się do dymisji.
he, he

@wiesio: A youngcontrarian tutaj: http://eiba.pl/bz

Dominus wabiscum- niechaj tak się stanie,bug z tobą dobry czlowieku,tekst na czasie

Bardzo nieprawdziwy tekst. Informacje wycięte z kontekstu, podane w sposób ironiczny. Jednym słowem - propaganda. Pochwalić mogę za to, że tą "ciekawą bajkę" dobrze się czyta, jednak sama treść to....szkoda słów.

  embios  (www),  16/10/2013

Już wielu próbowało, m.in. Jospeh Goebbels. Nie udało się i nie uda. Nie ma, nie było i nie będzie drugiej takiej organizacji jak KK. Jak myślicie dlaczego? A może chociaż spróbujecie sobie wyobrazić, że to, co się w waszych "oświeconych" umysłach nie chce pomieścić jest prawdą? A może dopuścicie możliwość, że prawda nie zależy od waszych pseudonowoczesnych i pseudoracjonalnych przesądów?

  ryh,  15/03/2014

@Piotr Warych: "... Nie ma, nie było i nie będzie drugiej takiej organizacji jak KK. Jak myślicie dlaczego? "- Bo, ponieważ ..yyy....dzieci wolą bajki Disney'a?



Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska