Login lub e-mail Hasło   

Tabakiera dla nosa, czy odwrotnie?

Niektóre firmy nie potrafią być przyjaźniejsze dla swoich klientów
Wyświetlenia: 948 Zamieszczono 21/02/2013

„Każda zakupiona sztuka jest traktowana jako osobna paczka. Towar gotowy do wysyłki; nie ma możliwości łączenia zamówień z innych aukcji. Jesteśmy do Państwa dyspozycji” – takie „zachęcające” reklamy widnieją na niektórych internetowych handlowych witrynach.

Można powiedzieć –„wolnoć Tomku w swoim domku”, ale jeśli ktoś jest biznesmenem, to jednak powinien podejmować decyzje zmierzające do minimalizacji kosztów i powinien być możliwie przyjaźnie nastawiony na potrzeby klienta. Tu jednak tego zabrakło.

Ponieważ pojazdy nie powinny stać dłużej niż minutę z włączonym silnikiem (uznano, że to nieekologiczne i nieekonomiczne), to i w opisywanym przypadku mamy podobną sytuacją – zamawianie w takiej firmie kilku przedmiotów pakowanych i opłacanych z osobna, jest także nie tylko nieekonomiczne, ale nieekologiczne, bowiem powoduje zwiększone zużycie opakowań (papier, karton, folie) oraz zużycie paliwa przez pojazdy kurierskie.

Nie bardzo wiadomo, dlaczego nabywca chcący zamówić kilka takich samych towarów, musi je otrzymać w także kilku osobnych przesyłkach, przy czym każda z nich kosztuje ok. 10 zł. A na liście towarów bywają artykuły tańsze niż 10 zł, zatem dostawa jest droższa wyrobu, więc korzystnie byłoby nabyć w jednej przesyłce dowolne artykuły, w tym jednakowe. Czym kieruje się człowiek interesu, stosujący takie kuriozalne ograniczenia? Swoją wygodą? Bo już ma w dostawie wszystkie artykuły w kartonikach, które wystarczy włożyć w folię i nadać u kuriera? A gdzie szacunek dla klienta i dla idei oszczędzania surowców, w tym papieru, paliwa i pracy osób zaangażowanych w transport? Oczywiście, można wylansować pogląd, że im więcej zużyjemy surowców (w tym paliw) i więcej włożymy pracy w transport, to w ten sposób zwiększamy PKB, ale przecież to fikcyjny wzrost, niemający nic wspólnego z oszczędnościami, które nam wszyscy próbują wpoić od dziecka.

To nie jedyna sprawa, kiedy biznesmen nie wykazuje szacunku wobec klienta i ignoruje logikę oraz zasady oszczędności, w tym czasu.

Niektóre firmy sprzedają swoje artykuły lub usługi z wykorzystaniem idei tzw. grupowych zakupów. Niestety, niektóre strzelają sobie same w stopę, bowiem należy osobno zapłacić za kupon oraz osobno za przesyłkę. Bywa, że towar proponowany jest za kilkaset złotych, natomiast dopłata za przesyłkę jest rzędu kilku lub kilkunastu złotych. Jaki sens, jaka logika? Przecież należy dwukrotnie dokonać przelewu na dwa numery kont lub płacić kartą, a to powoduje irytację spowodowaną głównie utratą czasu i to bezsensowną, wynikająca z braku przemyślenia. Wielu potencjalnych nabywców odstępuje od zamiaru kupna po doczytaniu się w opisie, że należy osobno zapłacić za przesyłkę.

Pewna firma oferuje koszulki z nadrukami po kilkanaście złotych, ale koszt wysyłki to 10 zł i za każdą następną po 4 zł, czyli za 10 koszulek koszty transportu wyniosą 46 zł. Koszt przesyłki porównywalny z ceną towaru? Nie przesadzono? Przecież przesyłka kurierska do 30 kg to ok. 25 zł. Ilu klientów stracił oferent przez pazerność ukrytą w cenie przesyłki?

Większość firm, jeśli sprzedaje okazyjnie swój artykuł, a okazja polega na darmowym transporcie, rozsądnie godzi się na dodanie do tej przesyłki innych (drobniejszych) artykułów bez naliczania kosztów transportu, ale bywają biznesmeni, którzy nie mają skłonności do rozsądku i uważają, że gratisowa dostawa łączy się tylko z wybranym towarem i jeśli jednocześnie zamawiamy inne towary, to każą dopłacać do przesyłki (choć sami nie dopłacają do przesyłki, bowiem opłata jest niezmienna - łączna masa nie przekroczyła limitu dla tej opłaty).

Czasami podawana jest jedna opłata kurierska i nie wiadomo, czy w ramach tej opłaty można zamówić dwa dywany, budziki czy kosmetyki.

Niektóre firmy zachwalają, że koszty transportu są niezależne od liczby zamówionych drobnych towarów (pendrajwy, herbatki, kredki, żaróweczki) i za dziesięciozłotową dopłatą można otrzymać zarówno jeden, jak i… sto długopisów.

Po ujrzeniu oferty, że z wielkim rozmachem ktoś nam proponuje swój towar za połowę ceny, warto skopiować nazwę artykułu i wkleić w okienko wybranego internetowego serwisu aukcyjnego, bowiem okazuje się, że tamże ceny są jeszcze atrakcyjniejsze i bez wielkiego szumu…

Firmy fotograficzne wprawdzie oferują okazyjnie niskie ceny, ale odbijają sobie owe rabaty, stosując wygórowane opłaty pocztowe – za komplet 100 fotek potrafią sobie policzyć 15-20 zł, zaś za każdą następną setkę po 5-10 zł... Mało tego – nawet przy osobistym odbiorze potrafią pobierać po 10 zł i to od każdej setki fotek! Gdzie rozsądek i poczucie przyzwoitości?

Tyle mówimy o przyjaznym Państwie dla obywatela i niewiele z tego wynika. Firmy także powinny być przyjazne dla klientów i jest tu wiele do zrobienia – co na to konsumenckie federacje? Czy to wyłącznie sprawa firm, redagujących niezbyt rozsądne zasady, które są ponadto czasochłonne dla nabywców i nieekologiczne dla otoczenia? Czy takie nieprzyjazne zasady są normalną sprawą w innych państwach? Tabakiera dla nosa, czy nos dla tabakiery?

Podobne artykuły


8
komentarze: 4 | wyświetlenia: 1215
83
komentarze: 25 | wyświetlenia: 73687
51
komentarze: 40 | wyświetlenia: 648295
44
komentarze: 37 | wyświetlenia: 15180
33
komentarze: 30 | wyświetlenia: 21627
30
komentarze: 22 | wyświetlenia: 40560
29
komentarze: 16 | wyświetlenia: 17484
29
komentarze: 8 | wyświetlenia: 13166
29
komentarze: 16 | wyświetlenia: 53359
29
komentarze: 15 | wyświetlenia: 22725
28
komentarze: 29 | wyświetlenia: 18194
26
komentarze: 34 | wyświetlenia: 23321
 
Autor
Artykuł

Powiązane tematy





Dzisiaj ponad tysiąc klientów otrzymało to pismo (każdy stracił kilkadziesiąt minut na rozważanie nt. zakupu, naradę ze współmałżonkiem, przelewaniem pieniędzy i teraz oczekiwanie na zwrot -
***Szanowna Pani/Szanowny Panie, dziękujemy za skorzystanie z naszego Serwisu.

Niniejsza informacja skierowana jest do Pani/Pana w związku z zakupem kuponu kuponu upoważniającego do skorzystania

...  wyświetl więcej

Właśnie proponują parasol za 35 zł plus poczta 10 zł. Nie można łącznie? Kupiłbym w jednej transakcji, zatem stracili jednego klienta.

Teraz oferowana jest torebka damska za 35 zł oraz 8 zł za przesyłkę. Znowu stracili klienta. Umiejętność myślenia jest Polakom obca... Jedna opłata za całość albo do swidanija.

*Bon za 32 zł zamiast 76 zł obowiązuje na odbitki na papierze Premium Kodak Royal. Do wyboru:
- 100 odbitek 10x15 cm,
- 50 odbitek 15x21 cm.
Bon nie obejmuje kosztu dostawy, które wynoszą 15 zł za pierwszy bon w zamówieniu + 12 zł za każdy kolejny bon w tym samym zamówieniu. W przypadku odbioru osobistego w salonach - 10 zł za każdy bon.*
Z jakiej racji biorą opłatę za ...  wyświetl więcej

*Przesyłka dodatkowo płatna: 11,60 zł (Paczkomat), 20 zł (kurier) – obowiązuje za każdy zakupiony groupon (kilku zamówień nie można łączyć w 1 przesyłkę)* - i gdzie tu logika? Za każdy dodatkowy artykuł płać kurierowi po 20 zł, bo nie chce się komuś zrobić jednego opakowania? Ilu nie kupi z tego powodu?

Nawet Wedel na Grouponie nie potrafił sprawy rozsądnie (dla klientów) załatwić -
za swoje słodkości należało płacić każda paczuszkę osobno:
"Przesyłka dodatkowo płatna: 8 zł (Paczkomat), 16 zł (kurier). Opłata za przesyłkę do każdego grouponu pobierana jest osobno".

Pewna firma
http://www.citeam.pl/oferta/wi(...)d=28183
proponuje w cenie towaru* przesyłkę gratis, ale jeśli ktoś kupi 2-5 artykułów, to co go czeka? Dodatkowy bonus? Nie - opłata 10 zł...
* - jedna sztuka

"85 zł zamiast 209,99 zł za wielofunkcyjną kamerę samochodową z oferty Martom-sklep.pl"
Za przesyłkę należy dopłacić osobno 8 zł. Nie mogli doliczyć dychy do ceny kamerki? Trzeba dwa razy dokonywać przelewu. Bez handlowej głowy?

"299 zł zamiast 699 zł za zimową kurtkę męską Geographical Norway – 2 modele i 2 kolory do wyboru". Ceny to kilkaset złotych, ale jeszcze należy opłacić kuriera 17 zł. Nie można tego połączyć? Trzeba 2 razy przelewać pieniążki, a to i czas, i dodatkowe koszty.

Właśnie czytam -
19 zł zamiast 45 zł za ZESTAW FOTOPUZZLI WRAZ Z PRZESYŁKĄ – IDEALNY PREZENT NA MIKOŁAJKI!
Przesyłka ma być zatem w cenie, ale w ofercie czytamy -
"Przesyłka płatna dodatkowo – 8 zł. Możliwy odbiór osobisty w Poznaniu!". Poznaniacy znani z logiki, ale coś tu nie wyszło...

Dzisiaj Groupon -
Pościel Pierre Cardin i płyta z kolędami w 1 z 2 opcji:
1) 129 zł zamiast 259 zł za pościel 160x200 z płytą,
2) 159 zł zamiast 299 zł za pościel 220x200 z płytą.
A zaglądając do Allegro mamy ceny podobne do 129 i 159, więc co to za ceny 259 i 299? Może z Mediolanu lub Londynu (przeliczone)?

Dzisiaj eurobon.pl -
"Przesyłka dodatkowo płatna – 15 zł za pierwszy EuroBon i 9 zł za każdy kolejny".
Każdy pakiet 100 zdjęć w przesyłce kosztuje 15 zł a za każdy następny łącznie wysyłany, to dodatkowe 9 zł. Skąd te astronomiczne ceny? Przesyłka telewizora to ok. 30 zł...

Ktoś na Allegro chce sprzedać bony Sodexo

@Mirosław Naleziński:
Ktoś na Allegro chce sprzedać bony Sodexo - " Bony sodexo premiowe 5000 tys - zobacz (3819151042)" za 4960 zł plus list 8 zł. Pomijając, że błędnie napisał o bonach za 5000 zł (bo napisał o pół milionie), to kto kupi bony warte 5 tys. zł od obcej osoby zarabiając na tym 32 zł, czyli 0,64%???
System EIOBA nie chce wpisać tej informacji, komentując z automatu - ...  wyświetl więcej

@Mirosław Naleziński:
chodzi o 5 mln a nie pół miliona. Choć zmianę chciałem wpisać w 5. minucie, to system odpowiedział - Niepoprawna interpunkcja. Postaraj się nie stosować nadmiernie wielkich liter i znaków interpunkcyjnych.



Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska